Zobacz temat - [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?

pawel_wenek - Sob Lut 16, 2008 09:56
Temat postu: [R420] Czym grozi zerwanie paska rozrządu?
:bezradny: Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu :?: Czy zawory spotykają się z tłokami?itd...
danielsonicl - Sob Lut 16, 2008 11:14

Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p :rotfl:

sTERYD - Sob Lut 16, 2008 22:36

Cytat:
tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny

to juz prehisteria ;)

azor77 - Nie Lut 17, 2008 12:28
Temat postu: Re: [R420 D 2.0 1996]
Paweł Wenek napisał/a:
:bezradny: Co się dzieje w silniku mojego ROWERka w wypadku zerwania paska rozrządu :?: Czy zawory spotykają się z tłokami?itd...


W wypadku zerwania paska rozrządu, że się nic nie stanie poważnego w silniku. To jak trawienie szóstki w totka :lol: :rotfl:

PHJOWI - Nie Lut 17, 2008 15:54

mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika :) .
piter34 - Pon Lut 18, 2008 16:09

PHJOWI napisał/a:
mały przypadek to także pęknięcie wałka głowicy , wszystko zależy przy jakiej prędkości pękł pasek, jak powyżej 100km/h to szukaj nowego silnika :) .

A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika? :lol:

areek - Pon Lut 18, 2008 18:37

danielsonicl napisał/a:
Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p :rotfl:

seicento, punto spi 1108, tez bezkolizyjne :grin:

danielsonicl - Pon Lut 18, 2008 20:33

Ale to też Fiat heh pewnie znajdzie sie jeszcze kilka marek. :jezor:
sTERYD - Pon Lut 18, 2008 20:39

Cytat:
A czy przypadkiem decydująca nie jest prędkość obrotowa silnika? :lol:

jeśli jest na biegu to niekoniecznie ;)

piter34 - Wto Lut 19, 2008 10:50

sTERYD napisał/a:
jeśli jest na biegu to niekoniecznie ;)

Możesz rozwinąć tak dla laika? :mrgreen:

Rozważmy 2 sytuacje:
- jadę 150kmh, obroty silnika 2000rpm
- jadę 40kmh, obroty silnika 5000rpm

Dlaczego przy 150kmh będą większe szkody?

sTERYD - Wto Lut 19, 2008 10:57

może nie będą większe, ale może porównywalne.
Z jednej strony na wysokich obrotach nawet jeśli auto stoi, to rozpędzona masa koła zamachowego spowoduje, że tłok udeży z dużą siłą w zawory i narobi bobu.
Z drugiej strony przy dużej prędkości samochodu nawet przy niewielkich obrotach silnika to rozpędzoną masę samochodu będzie ciężko zatrzymać trzonkami zaworów tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu :(

piter34 - Wto Lut 19, 2008 11:14

sTERYD napisał/a:
tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu

No ale korbowód kręci się synchronicznie do prędkości obrotowej silnika, czyli jego rozpędzenie nie zależy od prędkości liniowej samochodu, czy też prędkości kątowej z jaką obraca się półoś... :roll:

...ale chyba już kumam. Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?
Jeśli przy dużej prędkości nie wciśniemy błyskawicznie sprzęgła, to będzie większy problem.

sTERYD - Wto Lut 19, 2008 11:20

piter34 napisał/a:
Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?

tak właśnie :)
albo trzeba wyhamować szybkokręcącesię koło zamachowe, albo szybkojadący ~tonowy klocek...
tak czy siak niezbyt wesoło :(

Brt - Wto Lut 19, 2008 11:29

jakby nie patrzeć i tak :dupa: z tyłu i tak :dupa: z tyłu ;)