|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z ogrzewaniem climatronic
tom_kos1 - Nie Lut 17, 2008 18:51 Temat postu: [R75] Problem z ogrzewaniem climatronic witam czy to normalne że stroną kierowcy leci ciepłe powietrze a stroną pasażera leci chłodne mam climatronic zgóry dzięki pozdrawiam
rafalg - Nie Lut 17, 2008 19:19
Sprecyzuj swoje pytanie bo chodzi ci o wyloty powietrza górne dolne czy może na szybę? Jak masz ustawiony klimatronik? Co na nim jest włączone?
tom_kos1 - Nie Lut 17, 2008 23:46 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
RafałG napisał/a: | Sprecyzuj swoje pytanie bo chodzi ci o wyloty powietrza górne dolne czy może na szybę? Jak masz ustawiony klimatronik? Co na nim jest włączone? |
WITAM NA PRZYKłAD MAM USTAWIONY KLIMATRONIK NA 28 ST.C A WLOTAMI NA SZYBE I NA NOGI STRONą KIEROWCY LECI CIEPłE POWIETRZE TAK JAK MA TO BYć A STRONą PASAżERA LECI CHłODNE POWIETRZE CZY TO NORMALNE?
PHJOWI - Nie Lut 17, 2008 23:51
klime w tym modelu masz 2- strefową czyli kierowca i pasażer może mieć różne temp., jaką masz ustawioną drugą temperaturę?
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:00 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a: | klime w tym modelu masz 2- strefową czyli kierowca i pasażer może mieć różne temp., jaką masz ustawioną drugą temperaturę? |
TEż 28 ST.C
PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:01
ale masz wszystko w trybie auto?
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:02 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a: | ale masz wszystko w trybie auto? |
TAK
PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:04
odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem .
tom_kos1 - Pon Lut 18, 2008 00:08 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
PHJOWI napisał/a: | odłącz tryb auto i wtedy zobacz możliwe że klima ma za ciepło i schładza drugą strone , zobacz jeszcze drugą stronę na jakiej pozycji masz suwak pod zegarkiem . |
OK JUTRO TO SPRAWDZE ATAK WOGóLE NA JAKIEJ POZYCJI POWINIEN BYć USTAWIONE SUWAK POD ZEGARKIEM
PHJOWI - Pon Lut 18, 2008 00:17
jeśli ma być ciepłe to na białe oczko , na zimne niebieskie oczko
Brt - Pon Lut 18, 2008 09:20
tom_kos1, czy możesz wyłączyć CapsLock'a
Marian_K - Pon Lut 18, 2008 12:29
Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".
Możesz zrobić test:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy .
Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.
Pozdrawiam!
ernesto - Pon Lut 18, 2008 14:39
jasny gwint Marian...
Skąd ty to wszystko wiesz?
Jak tak dalej pójdzie, to zorganizuję konkurs pt: "Kto zagnie Mariana"..
Ciekawe czy komus sie uda
Pzdr
E
Brt - Pon Lut 18, 2008 15:56
tom_kos1 - Wto Lut 19, 2008 09:27 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a: | Mi to wygląda na uszkodzenie silniczka serwo prawego nawiewu, albo zablokowanie "klapki".
Możesz zrobić test:
Uruchom tryb diagnostyczny modułu klimatyzacji: włóż kluczyk do stacyjki, wciśnij jednocześnie przycisk "auto" i "dystrybucję powietrza" (ten ludzik) na module klimatyzacji, przekręć kluczyk w pozycję "II", puść oba przyciski.
Wyświetlacz na module klimatyzacji i wszystkie diody zaczną migać - trwa diagnostyka. Po kliku sekundach miganie ustanie i na wyświetlaczu pojawi się napis:
- z lewej strony: FC (czyli fault code)
- z prawej strony: dwie cyfry oznaczające kod błędu
Kody błędów to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Wyłączenie trybu diagnostyki to wciśnięcie przycisku "OFF" lub przekręcenie kluczyka w pozycję "0".
Co prawda nie spotkałem się z przypadkiem, aby komuś wyświetliły się tu jakieś błędy, ale sprawdzić możesz - może będziesz pierwszy .
Jak test nic nie pokaże to będziesz musiał "zanurkować" pod schowek pasażera i sprawdzić, czy silniczek pracuje.
Pozdrawiam! | witam sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe?
Marian_K - Wto Lut 19, 2008 10:42
tom_kos1 napisał/a: | sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe? | Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.
Pozdrawiam!
tom_kos1 - Wto Lut 19, 2008 20:13
Marian_K napisał/a: | tom_kos1 napisał/a: | sprawdziłem to i wyskoczył mi błąd 21 oraz 22 czy to możliwe? | Skoro Ci wyskoczył to znaczy, że możliwe . Sprawdzałeś w nocy, albo w garażu?
Jeśli żaden błąd silniczka serwo nie jest sygnalizowany, to ja sprawdziłbym go "naocznie". Musisz odkręcić wylot powietrza na nogi po stronie pasażera (ten mały czarny plastik - 1 śrubka), wyjąć ściankę (zatrzask) i zerknąć na silniczek serwo. Podczas zmiany temperatury po stronie pasażera (na panelu klimatyzacji) silniczek powinien poruszać takie białe plastikowe ramie połączone z "klapką" wewnątrz kanałów powietrznych. Klapka ta reguluje ilość powietrza kierowanego na nagrzewnicę.
Pozdrawiam! | jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki pozdrawiam
Marian_K - Wto Lut 19, 2008 22:56
tom_kos1 napisał/a: | jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki | To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.
Pozdrawiam!
tom_kos1 - Sro Lut 20, 2008 18:21 Temat postu: [rover 75 2,5 v6 benzyna] problem z ogrzewaniem climatronic
Marian_K napisał/a: | tom_kos1 napisał/a: | jeżeli te błędy wyskoczyły 21 i 22 to znaczy że muszę wymienić te czujniki? i co to są za czujniki | To jest podwójny czujnik nasłonecznienia. Znajduje się pomiędzy nawiewami na przednią szybę - taki czarny, okrągły plastik. Pytałem czy test klimy robiłeś wieczorem albo w garażu, bo przy słabym oświetleniu/ogrzaniu tego czujnika na teście wyjdą błędy. Jak test zrobisz w dzień, na słońcu to prawdopodobnie błędów nie będzie. Tak więc nie przejmowałbym się tym .
Tak jak pisałem wyżej - ja sprawdziłbym silniczek serwo. W załączniku na fotce zobacz jak on wygląda (w zielonym okręgu). Oczywiście na zdjęciu jest on odkręcony. U Ciebie będzie przykręcony do kanału i powinien poruszać tą białą, plastikową dźwignię w kierunkach zaznaczonych czerwoną strzałką.
Pozdrawiam! | witam silniczek pracuje otwiera i zamyka klapke jak jest ustawiona temp. na 28 st. c. to strona kierowcy leci ciepłe powietrze a stroną pasażera leci chłodniejsze nie zimne ale zdecydowanie chłodniejsze od drugiej strony.pozdrawiam
sTERYD - Sro Lut 20, 2008 19:00
to jeszcze sprawdź wąż wylotowy od nagrzewnicy, czy jest gorący.
U mnie po pierwszm płukaniu nagrzewnicy było podobnie, po wypłukaniu po raz drugi po miesiącu już wszystko w normie
lysy23 - Czw Mar 11, 2010 13:33
mam pytanie, u mnie od strony kierowcy leci ciagle cieple powietrze nawet jak jest na LO a od strony pasażera wszystko jest ok o co moze chodzić?
apples - Czw Mar 11, 2010 15:40
Klapka się zacięła lu silniczek sterowania padł. Na obudowie nagrzewnicy jest silniczek który odpowiada za sterowanie klapkami. zaznaczony jest na poprzedniej stronie. Ściągnij obudowę i zmieniaj temperaturę przyglądając się czy się rusza mechanizm od klapki.
|
|