|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - BLOW off "valve" ?
bula21 - Pon Lut 18, 2008 10:57 Temat postu: BLOW off "valve" ? Jak to jest czy montujemy go tylko w silnikach z turbo czy jak czy mozna go zamontowac w benzynie dla tego zwyklego PSS nie besztajcie mnie ja tylko pytam nie mam pojecia co i jak
dobryziom - Pon Lut 18, 2008 11:58
wydaje mi sie ze chodzi ci o coś takiego:
http://www.allegro.pl/ite...sklep_wawa.html
ps. bo jeśli chciałeś w jakiś przedziwny sposób zamontować normalny blow off do silnika NA to bez komentarza:)
HaDeSsS - Wto Lut 19, 2008 20:58
testowal to ktos czy to dziala naprawde
Tempest - Wto Lut 19, 2008 21:56
a jak to działa w klekotach z turbiną?
pod000 - Wto Lut 19, 2008 22:03
fajny bajer... i chyba mozna to szybko zdjac jak za bardzo bedzie wnerviac
srbenda - Wto Lut 19, 2008 23:18
Tempest napisał/a: | a jak to działa w klekotach z turbiną? |
Musi być dwutłoczkowy BOV, inaczej nic z tego... Swoją drogą - to zwykły bajer, w większości przypadków (nie licząc zaawansowanych przeróbek) nie dający nic oprócz większego spalania
bula21 - Sro Lut 20, 2008 06:40
srbenda napisał/a: | Tempest napisał/a: | a jak to działa w klekotach z turbiną? |
nie dający nic oprócz większego spalania | czemu wieksze spalanie
Tempest - Sro Lut 20, 2008 09:34
bula21 napisał/a: | srbenda napisał/a: | Tempest napisał/a: | a jak to działa w klekotach z turbiną? |
nie dający nic oprócz większego spalania | czemu wieksze spalanie |
ponieważ spaliny są wstrzymywane przed opuszczeniem rury wydechowej, aby dzięki nagromadzeniu ich większej ilości uzyskać "taki" dźwięk tzw. blow(off)
a tamte filmiki to moim zdaniem podpucha - dali pewnie samochody, które miały zrobione to profesjonalnie, a nie tylko dzięki takiemu maleństwu, które przy okazji może niszczyć silnik właśnie przez to wstrzymywanie spalin
dobryziom - Sro Lut 20, 2008 09:39
srbenda napisał/a: | Tempest napisał/a: | a jak to działa w klekotach z turbiną? |
Musi być dwutłoczkowy BOV, inaczej nic z tego... Swoją drogą - to zwykły bajer, w większości przypadków (nie licząc zaawansowanych przeróbek) nie dający nic oprócz większego spalania |
po 1 BOV to nie to samo co blow off
po 2 co znaczy nic z tego... z czego?
po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ...
po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury
stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot...
srbenda - Sro Lut 20, 2008 11:36
Cytat: | po 1 BOV to nie to samo co blow off |
Blow Off Valve = BOV ; nie mówimy a ni o WG a ni o DV
Cytat: |
po 2 co znaczy nic z tego... z czego? |
Funkcją BOV-a jest upuszczanie nadmiaru powietrza po zamknięciu przepustnicy, albo inaczej - puszczenia gazu. Ma to sens dopiero przy większych doładowaniach.
Cytat: | po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ... |
Cały świat daje obieg wewnętrzny - tzw. bypass. Uważasz że się projektanci samochodów nie znają na rzeczy?
Cytat: | po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury |
a) kręcisz wyżej aby usłyszeć pssstt
b) silnik jest bardzo często przelewany w momencie puszczenia gazu
Cytat: | stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot... |
Dokładnie!
BTW "Streetracing" to nie źródło absolutnej wiedzy...
dobryziom - Sro Lut 20, 2008 12:03
[ Dodano: Sro Lut 20, 2008 12:12 ]
srbenda napisał/a: | Cytat: | po 1 BOV to nie to samo co blow off |
Blow Off Valve = BOV ; nie mówimy a ni o WG a ni o DV
Cytat: |
po 2 co znaczy nic z tego... z czego? |
Funkcją BOV-a jest upuszczanie nadmiaru powietrza po zamknięciu przepustnicy, albo inaczej - puszczenia gazu. Ma to sens dopiero przy większych doładowaniach.
Cytat: | po 3 nie bajer tylko zwiększa żywotność turbiny jednocześnie przyspiesza ponowne wkręcanie wirnika w turbnie ... |
Cały świat daje obieg wewnętrzny - tzw. bypass. Uważasz że się projektanci samochodów nie znają na rzeczy?
Cytat: | po 4 większe spalanie?? niby z jakiego powodu sprawdzałeś to czy powtarzasz po kimś bzdury |
a) kręcisz wyżej aby usłyszeć pssstt
b) silnik jest bardzo często przelewany w momencie puszczenia gazu
Cytat: | stary jak sie nie znasz na temacie to nie wypisuj takich głupot... |
Dokładnie!
BTW "Streetracing" to nie źródło absolutnej wiedzy... |
Funkcje bardzo dobrze zacytowałeś... ale dlaczego tylko przy większych doładowaniach?? bo co za cicho robi pssytt chyba nie po to on jest
Cały świat także w sportowych samochodach montuje seryjnie katalizatory i rożnego typu rzeczy które zaniżają jego osiągi wiec taka uwaga nic nie tłumaczy
Kręcisz wyżej to ty to powiedziałeś:p
Streetrancig to nie wiedza absolutna ale jak potrafisz z niego umiejętnie korzystać to jesteś w stanie wychwycić istotne informacje dotyczy sie to tez googli:)
Postaraj sie częściej mówić coś ze swojego doświadczenia:)
srbenda - Sro Lut 20, 2008 12:17
NHF
piter34 - Sro Lut 20, 2008 22:40
srbenda, rewelacyjna ta fotka. Znakomicie oddaje puentę z Waszej dyskusji.
Tempest - Sro Lut 20, 2008 22:52
piter34 napisał/a: | srbenda, rewelacyjna ta fotka. Znakomicie oddaje puentę z Waszej dyskusji. |
teraz będą się prześcigać, że to jednak ten drugi miał rację
HaDeSsS - Sro Lut 20, 2008 23:58
bo ani jeden ani drugi nie doczytal do konca
|
|