|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wymiana kopulki i palca rodzielacza
JohnnyB - Sro Lut 20, 2008 11:46 Temat postu: [R400] Wymiana kopulki i palca rodzielacza Witam
Tak jak w temacie czy ktoś może mi podać dokładny opis jak wymienić palec rozdzielacza i kopułkę??? Czy można to zrobić samemu czy lepiej zlecić mechanikowi??? Jeśli zrobię to sam czy czekają mnie jakieś niespodzianki, na co zwrócić uwagę?
I tak przy okazji ile może kosztować czyszczenie przepustnicy oraz silniczka krokowego??
Lapa - Sro Lut 20, 2008 12:09
tak mozesz zrobic to samemy to jest jakies 10 min roboty moze nawet nie. sam nawet ostatnio wymienialem potrzebujesz do tego klucz 8 lub 7 teraz niepamietam dokladnie wystarczy ze napoczatku otworzysz gorna czesc filtra powietrza i przesuniesz na bok i mozesz potem zabrac sie do odkrecania pamietaj zeby kabli niepomieszac przy przekladaniu z tym niepowinno byc problemy bo wszystko jest ponumerowane ale najlepiej przekladaj pokoleji 1 do 1, 2 do 2 itd proste jak but sam chcialem isc do mechanika ale kumpel mi odradzil szkoda kasy wyrzucac na 10 min prostej roboty
a co do czyszczenia przepustnicy i silniczka korkowego to niewiem
JohnnyB - Sro Lut 20, 2008 12:20
dzieki, a co z palcem ? czy jest wcisniety czy jakos przymocowany???
jak go juz wyjme czy jest tylko jedno położenie w ktorym pasuje czy mozna cos sknocic??
Lapa - Sro Lut 20, 2008 12:25
tak kopulka i palec maja tylko jedno polozenie w ktore pasuje a palec to odkrecasz tym samym kluczem co kopulke
arturky - Sro Lut 20, 2008 14:51
JohnnyB, przepustnicę i silnik krokowy też radzę Ci wyczyścić samemu .
Odkręcasz opaskę na gumowej rurze od filtra powietrza ( czerwony okrąg na foto ) i miękką szmatką czyścisz wnętrze przepustnicy. Naciśnij i przytrzymaj koniec linki gazu, żebyś mógł dokładnie wyczyścić tarczę jak i wnętrze przepustnicy.
Co do silnika krokowego: odpinasz kostkę ( zielony okrąg na foto ) musisz nacisnąć taki plastikowy ząbek i ją odciągasz. Potem potrzebujesz wkrętak typu TORX. Odkręcasz 4 śruby mocujące silnik krokowy ( niebieski okrąg na foto ). Wyczyścić go możesz np. WD40.
Nie są to specjalnie trudne "operacje", ale zachowaj spokój i działaj bez pośpiechu. POWODZENIA!
thef - Sro Lut 20, 2008 15:17
arturky napisał/a: | Wyczyścić go możesz np. WD40. | Nie czyście nic tym preparatem, on służy do czego innego
KuBaB - Sro Lut 20, 2008 18:03
Podepnę się do tematu: czy ta kopułka i ten palec będą dobre? Czy zapobiegawczo zmieniać tez kable?
sTERYD - Sro Lut 20, 2008 19:24
skoro Tomi twierdzi, że będą pasować to będą
JohnnyB - Pią Lut 22, 2008 14:16
thef napisał/a: | Nie czyście nic tym preparatem, on służy do czego innego |
to w takim razie czym najlepiej wyczyscic????
arturky napisał/a: | i miękką szmatką czyścisz wnętrze przepustnicy |
czy ta miekka szmatka moze byc czyms nasaczona??
Jesli tak to czym??
teraz czekam na kopulke i palec a potem sam wszystko zrobie
mam nadzieje ze samochod potem odpali
sTERYD - Pią Lut 22, 2008 14:29
Cytat: | to w takim razie czym najlepiej wyczyscic???? |
benzyna ekstrakcyjna, aceton, rozcieńczalnik nitro itp
coś co szybko wyparuje i nie zostawi grama tluszczu, czy innego syfu
Cytat: | czy ta miekka szmatka moze byc czyms nasaczona??
Jesli tak to czym?? |
jw
JohnnyB - Wto Lut 26, 2008 07:54
pozwole sobie jeszcze odkopac temat narazie przepustnicy
Jak dlugo tzrba ja czyscic i jak gleboko???
Wczoraj mnie naszlo na czyszczenie ale caly czas na scierce czaaarny syf zostawal a ze bylem kiepsko przygotowany to zagleboko tego nie robilem tylko tyle ile moglem palca wsadzic.
Silniczka krokowego nie ruszalem bo mialem za dlugi srubokret i nie moglem srub odkrecic
sTERYD - Sro Lut 27, 2008 01:33
jak odkrecisz przepustnice, to wyczyscisz ja bez problemu palcem a z krokowcem to niestety bez wykrecenia go porzadnie nie wyczyszcisz
JohnnyB - Sro Lut 27, 2008 07:31
jak przeczytalem ta instrukcje:
http://www.roverki.pl/print.php?sid=334
to tak sobie momyslalem ze czyszczenie przez samo odkrecenie rury od filtra powietrza chyba troche mija sie z celem i czy w takim razie wyczyszczenie krokowca tak jak napisal arturky cos da??
[ Dodano: Nie Mar 09, 2008 16:51 ]
wlasnie wymienilem kopulke i palec, przy okazji cze zdjetej rury od dolotu znowu troche przeczyscilem przepustnice (kurde tam caly czas syf na scierce zostaje). Wieczorkiem ide przegonic mojego "Rrrrrrr" i zobaczymy czy pomoglo.
piorun1111 - Nie Mar 16, 2008 18:27
a gdzie w silniku 1.4 16v jest kopułka , poprosze o dokładną lokalizację
blue827 - Nie Mar 16, 2008 20:50
Ja tylko dodam aby nie czyścić (lub zabezpieczać) styków kopułki WD40 czy innym podobnym silikonem. właśnie tak spryskalem w srodku kopułki sprayem do zabezpieczania styków koledze w roverku 200, i pozniej jak zamontował i sprawdzaliśmy iskre na swiecach to byla koloru pomarańczowego, poprostu taka słaba. Po wymyciu benzyną iskra była już dobra, jasno niebieska. Więc styki gdzie przeskakuje iskra muszą być suche.
sTERYD - Nie Mar 16, 2008 22:57
JohnnyB,
opis ten dotyczy silnika serii K montowanego w polonezach, więc musisz go trochę adaptować do swoich potrzeb
przegrzeb trochę forum to się dowiesz (m in z moich postów) jak to powinno wyglądać u Ciebie, niemniej trudno się nie zgodzić, że lepiej jest i wygodniej wykręcić przepustnicę do czyszczenia, wszak to tylko 4 śrubki
piorun1111 napisał/a: | a gdzie w silniku 1.4 16v jest kopułka , poprosze o dokładną lokalizację |
jak włożysz głowę pod maskę i zobaczysz napis ROVER dużymi literami na silniku to skieruj wzrok dalej w stronę gdzie kończy się napis aż skończy się silnik, później jakieś 10cm do góry i tam będzie kopułka.
Alternatywnie możesz poszukać przewodów wysokiego napięcia (5 sztuk). Tam gdzie się wszystkie zbiegają jest kopółka
lucas84 - Pon Mar 17, 2008 01:33
KuBaB napisał/a: | Podepnę się do tematu: czy ta kopułka i ten palec będą dobre? Czy zapobiegawczo zmieniać tez kable? | ja wymieniłem dokładnie na te i Roverek śmiga, że aż miło. Do zrobienia samodzielnie - maks 10 min roboty
|
|