Zobacz temat - [R620] Serwis Opolskie ew Wro lub KTW
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Serwis Opolskie ew Wro lub KTW

React - Sob Lut 23, 2008 22:40
Temat postu: [R620] Serwis Opolskie ew Wro lub KTW
Po kilku miesiecznym rozstaniu wróciłem do roverka serii 600 lecz tym razem SDI. Jako że dobrze wspominam wersję benzynową ( poza spalaniem ),po przygodach z roverkiem 75 (piękne auto lecz duzo bardziej awaryjne ) postanowiłem wrócic do 600tki. Mam juz autko i musze w nim zrobic następujace rzeczy.

1) Wymiana tarcz, klocków przód plus wymiana osłon tarcz przód.
2) Uszczelnienie turbiny plus podpiecie pod kompa.
3) Wymina łozyska lub kompletnego sprzęgła na postoju lekko trzeszczy
4) Wymiana świec żarowych ( na zimnym silniku szarpie ) Potem działa idealnie
5) Wymiana płynów filtrów i oleju.
6) Wymiana zarówek w panelu sterowania nawiewiem plus w zegarku.

Pytanie a raczej pytania to.

Gdzie w Opolu ewentualnie wrocławiu lub na ślasku znajdę godny polecania warsztat znający się na roverkach szczególnie w wersji diesel.

Czy wymiana tarcz z przodu jest jakimś kłopotem ( czytałem gdzieś iż mozna uszkodzić łożysko). Jakie tarcze i klocki kupić - może jakies sugestie?

Jak dobrać się do żarówek Panelu sterowania nawiewem plus do zegarka - czy trzeba demontować cały tunel środkowy?

Z góry dziekuje z odpowiedzi. Pozdrawiam - Grzegorz.

NEOSSS - Nie Lut 24, 2008 04:59

Co do zarowek nawiewu musisz niestety zdjac tunel srodkowy, odkrecic kazdy panel z osobna i lekko odchylic aby nie zerwac linki. W nawiewach sa zarowki T5 a w zegarku R5 z cokolikiem :-)
DeathMan - Nie Lut 24, 2008 08:47

NEOSSS napisał/a:
W nawiewach sa zarowki T5 a w zegarku R5 z cokolikiem :-)

Pamiętasz może ile tych T5 jest w nawiewach ? I jaka żarówka jest w popielniczce ?

llygas - Nie Lut 24, 2008 08:54

React napisał/a:
Czy wymiana tarcz z przodu jest jakimś kłopotem ( czytałem gdzieś iż mozna uszkodzić łożysko). Jakie tarcze i klocki kupić - może jakies sugestie?


Faktycznie przy wymianie tarcz trzeba uważać na łożysko, ale jeśli łożysko jest jeszcze dobr a mechanik użyje prasy a nie młotka to powinno być OK.

React - Nie Lut 24, 2008 13:16

CZekam na dalsze odpowiedzi ale coś czuje ze chyba wybiorę sie do fachowca. Czy używał ktos zamienników ledowych? Jak z trwałością i jasnośćia świecenia?
NEOSSS - Nie Lut 24, 2008 22:49

DeathMan napisał/a:
NEOSSS napisał/a:
W nawiewach sa zarowki T5 a w zegarku R5 z cokolikiem :-)

Pamiętasz może ile tych T5 jest w nawiewach ? I jaka żarówka jest w popielniczce ?

Pomiędzy pierwszym kółeczkiem a drugim jedna, pomiędzy drugim a trzecim druga...
Guziki od klimy itp. oświetla jedna R3 9mm podstawa...
A panel sterownia szyb i przełączniki koło licznika oświetla R3 7mm...
Zapalniczke i popielniczke podświetla T5...

React napisał/a:
CZekam na dalsze odpowiedzi ale coś czuje ze chyba wybiorę sie do fachowca. Czy używał ktos zamienników ledowych? Jak z trwałością i jasnośćia świecenia?

Ja mam u siebie LEDy - niebieski licznik, przełączniki wokół licznika, obwódka wokół kluczyka i popielniczka, reszta czerwona... Spisują się dobrze tylko zrobiłem błąd kupując walcowane bo dają światło w jednym kierunku a są potrzebne owalne gdzie rozpraszają światło, i tym się kieruj bo nie będzie zadowolony z efektów...

Niedługo zrobię opis ze zdjęciami na forum...

React - Pon Lut 25, 2008 15:58

Bardzo chętnie zerknał bym na taki manual. Jak miałem pierwszego r620 si to rozgrzebałem ten tunel pamietam ze tam była jakas srubka w oklicach ręcznego nie do odkręcnia. Większosc zarówek ledowych to walce , cieżko znaleść odpowiednie rozmiary rozpraszające światło... Masz jakies info gdzie takowe znaleść?
NEOSSS - Pon Lut 25, 2008 20:56

Koło ręcznego nie ma śrubek tylko są spinki metalowe które wyskakują po podważeniu. Na dole przy podłodze z obydwu stron jest śrubka w rogu panelu środkowego... Należy odsunąc fotel maksymalnie do tyłu i ją odkręcić z jednej jaki z drugiej strony.

Ten gościu miał owalne :arrow: http://www.allegro.pl/sho....php?uid=261615 lub :arrow: http://www.allegro.pl/sho...php?uid=6117895