Zobacz temat - [R 600] Zawieszenie na PL drogi ;) .... ???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 600] Zawieszenie na PL drogi ;) .... ???

andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 06:30
Temat postu: [R 600] Zawieszenie na PL drogi ;) .... ???
Witam ... Zamierzam kupić fele 17 " i chciałbym miec jak najlepszy komfort z jazdy wiadomo polskie drogi :/ .... Jakie polecacie amory i sprężyny żeby wszystko dobrze amortyzowało nierówności ... :?:
Kozik - Pią Lut 29, 2008 08:19

Fabryczne
dobryziom - Pią Lut 29, 2008 09:12

sprężyny seria plus amorki koni special (czerwone) miałem takie w fordzie scorpio i fele 17 i spisywały sie świetnie :)
andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 13:48

Kozik napisał/a:
Fabryczne

Te raczej odpadają , moje amory już swoje przeżyły i są do niczego ...

dobryziom napisał/a:
sprężyny seria plus amorki koni special (czerwone) miałem takie w fordzie scorpio i fele 17 i spisywały sie świetnie :)

Ile Cię to wyniosło .. ??

dobryziom - Pią Lut 29, 2008 14:08

komplet przód tył do scorpio 850zł wiec myślę ze bez tragedii :)


Czerwone amortyzatory KONI Special są opracowane specjalnie dla kierowców, którzy cenią pewność prowadzenia swojego samochodu.Zapewniają one poprawę komfortu i doskonałe trzymanie się nawierzchni zwiększając poziom bezpieczeństwa ; są dostępne dla większości produkowanych samochodów. Każdy amortyzator jest specjalnie opracowany, `szyty na miarę` , a jego charakterystyka optymalizowana pod kątem zastosowania w konkretnym samochodzie. W ten sposób KONI Special jest zawsze najlepszym wyborem: zarówno przy wymianie zużytego amortyzatora jak i przy poprawianiu właściwości jezdnych samochodu.

źródło: http://www.koni.com.pl/car2.php

andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 14:22

Jeszcze w miarę cena ;) ... znalazłem tutaj takie http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=92877 cena wyjdzie też cosik koło 900 zł ...
thef - Pią Lut 29, 2008 14:33

dobryziom napisał/a:
Czerwone amortyzatory KONI Special są opracowane specjalnie dla kierowców, którzy cenią pewność prowadzenia swojego samochodu.Zapewniają one poprawę komfortu i doskonałe trzymanie się nawierzchni zwiększając poziom bezpieczeństwa ; są dostępne dla większości produkowanych samochodów. Każdy amortyzator jest specjalnie opracowany, `szyty na miarę` , a jego charakterystyka optymalizowana pod kątem zastosowania w konkretnym samochodzie. W ten sposób KONI Special jest zawsze najlepszym wyborem: zarówno przy wymianie zużytego amortyzatora jak i przy poprawianiu właściwości jezdnych samochodu.
To chyba cytat więc przydałoby się to odnotować.
dobryziom - Pią Lut 29, 2008 14:56

Bardzo dobra cena Andrzeju ziomie:) powinieneś być zadowolony z zakupu.


ps. oczywiście ze cytat skąd ja takie mądrości :bezradny: poprawione

ps2. nie jestem sprzedawca Koni żeby nie było :rotfl:

michone - Pią Lut 29, 2008 15:09

andrzejziom napisał/a:
Jeszcze w miarę cena ;) ... znalazłem tutaj takie http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=92877 cena wyjdzie też cosik koło 900 zł ...
do tego komplet nowych amortyzatorow... Twoje sie rozleca po 2tys km... Moje uzywane przy zawieszniu eibacha rozlecialy sie w 3 misiace, teraz kupiłem monroe reflex 2szt 400zl z przesyłka i dopiero czuje przyczepnosc :)

Monroe reflex to nowosc, olejowo-gazowe, przy malych nierównościach autko zachowuje sie wmiare komfortowo :) a w ostrych zakretach zaczyna działać jak typowo gazowy i jest klej :) Polecam :)

Normalnie 230zł kosztuja, jakby co mam namiar na gościa który posiada je po 170zł :)

andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 15:47

dobryziom, dzięki :) koni to renomowana firma , moje amory to totalna padaka zwłaszcza tył :/ jakby teraz założył 17" to bym jeździł jak bryczka na drewnianych kołach :) ;)
michone napisał/a:
Normalnie 230zł kosztuja, jakby co mam namiar na gościa który posiada je po 170zł :)

Daj namiar ;) rozważam wszystkie możliwości ....

michone - Pią Lut 29, 2008 15:53

poszło na PW
dobryziom - Pią Lut 29, 2008 15:57

michone napisał/a:
andrzejziom napisał/a:
Jeszcze w miarę cena ;) ... znalazłem tutaj takie http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=92877 cena wyjdzie też cosik koło 900 zł ...
do tego komplet nowych amortyzatorow... Twoje sie rozleca po 2tys km... Moje uzywane przy zawieszniu eibacha rozlecialy sie w 3 misiace, teraz kupiłem monroe reflex 2szt 400zl z przesyłka i dopiero czuje przyczepnosc :)

Monroe reflex to nowosc, olejowo-gazowe, przy malych nierównościach autko zachowuje sie wmiare komfortowo :) a w ostrych zakretach zaczyna działać jak typowo gazowy i jest klej :) Polecam :)

Normalnie 230zł kosztuja, jakby co mam namiar na gościa który posiada je po 170zł :)


ale o co ci chodzi bo ciężko zrozumieć ... pisz bardziej składnie :)
czemu maja sie rozwalić po 2tys. przejechałem na takich Koni dobre 50k a miałem do tego sprężyny od sierki RS obniżone o 40mm i było git ... osoba która teraz jeździ tez nie narzeka:)

ps. Koni Special są gazowo olejowe więc to żadna nowość :)

michone - Pią Lut 29, 2008 16:04

Jak kolega kupi sprężyny koni i założy je do obecnych amortyzatorów, to jego amortyzatory się rozlecą. Co innego kiedy kupi nowe amortyzatory i nowe sprężyny.

Sam montaż amortyzatorów KONI jak polecasz do standardowych spężyn także mija się z celem...

Mój błąd polegał na tym, że nie doczytałem, że polecasz amortyzatory a nie sprężyny.

andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 16:15

michone napisał/a:
Jak kolega kupi sprężyny koni i założy je do obecnych amortyzatorów, to jego amortyzatory się rozlecą. Co innego kiedy kupi nowe amortyzatory i nowe sprężyny.


ja zamierza kupić właśnie sprężyny i amory ... żeby wszystko elegancko współgrało ;)

michone - Pią Lut 29, 2008 16:19

sprezyny H&R -35mm - 850zł
sprężyny VOGTLAND - 700zł
eibach - 1100zł

andrzejziom - Pią Lut 29, 2008 16:23

Cytat:
sprezyny H&R -35mm - 850zł


myślałem o takich bo widziałem w katalogu za 780 zł ..... -35mm spoko żeby lekko leżały na kołach ...

michone - Pią Lut 29, 2008 17:18

to powinien byc dobry, dający jeszcze jakis komfort zestaw. Proponuje odrazu sprawdzic wahacze, drążki, końcówki, nie jest to drogie ale po co dwa razy rozbierać zawieche?
Sachar - Pią Lut 29, 2008 23:28

michone napisał/a:
Monroe reflex to nowosc, olejowo-gazowe, przy malych nierównościach autko zachowuje sie wmiare komfortowo :) a w ostrych zakretach zaczyna działać jak typowo gazowy i jest klej :) Polecam :)


W ramach sprostowania - nowość to była jakieś 5-6 lat temu :)

michone - Sob Mar 01, 2008 10:28

chodzilo mi konkretnie o monroe Reflex :) ale i tak bylem w błędzie :0
Sachar - Sob Mar 01, 2008 16:07

Ja też mówiłem o reflexach :)
piter34 - Pon Mar 03, 2008 13:11

michone napisał/a:
Sam montaż amortyzatorów KONI jak polecasz do standardowych spężyn także mija się z celem...

Dlaczego? :roll:

michone - Pon Mar 03, 2008 15:37

Sprawa wydaje mi sie oczywista. Otóż : amortyzator służy do przechwycenia i rozproszenia energi działającej na zawieszenie samochodu. Zapobiega on odrywaniu sie kół od nawierzchni poprzez tlumienie działania spreżyny.

Amortyzator sportowy w połączeniu ze zwykłą sprężyną bedzie działał nie wiele lepiej od niesportowego. Amortyzator nie ma wpływu na sprężystość sprężyny tylko na szybkość porotu jej ze scisku do rozprężenia.

Jeśli kolega założy proponowane przez Ciebie amorki + standardowe spreżyny i do tego felgi 17 calowe bedzie mial następujący problem. przy ostrych zakrętach autko bedzie się gibać na lewo i prawo, przechylać tak jak przy standardowych amorkach.

Moja opcja sportowe sprezyny + standardowe amorki tez nie jest idealna, gdyż wpływ sportowych sprężyn skróci żywot amorków :( gdyż nie są one tak odporne jak sportowe.

Sachar - Pon Mar 03, 2008 19:26

michone napisał/a:
Sprawa wydaje mi sie oczywista. Otóż : amortyzator służy do przechwycenia i rozproszenia energi działającej na zawieszenie samochodu. Zapobiega on odrywaniu sie kół od nawierzchni poprzez tlumienie działania spreżyny.

Tak, zgadza się.

michone napisał/a:
Amortyzator sportowy w połączeniu ze zwykłą sprężyną bedzie działał nie wiele lepiej od niesportowego. Amortyzator nie ma wpływu na sprężystość sprężyny

Tak, nie ma wpływu na sprężystość sprężyny

michone napisał/a:
tylko na szybkość porotu jej ze scisku do rozprężenia.

No właśnie. Więc jeśli dzięki sportowym amorkom sprężyna szybciej się rozpręża, oznacza to, że aby ugiąć się musi pokonać także zwiększony opór na amortyzatorze, a co za tym idzie przechyły na zakrętach będą jednak mniejsze w porównaniu do konfiguracji fabrycznej. Nie zmieni się zakres całkowity skoku zawieszenia, ale zawieszenie będzie twardsze.


michone napisał/a:
Jeśli kolega założy proponowane przez Ciebie amorki + standardowe spreżyny i do tego felgi 17 calowe bedzie mial następujący problem. przy ostrych zakrętach autko bedzie się gibać na lewo i prawo, przechylać tak jak przy standardowych amorkach.

Niestety nie zgodzę się - wyjaśnienie powyżej

michone napisał/a:
Moja opcja sportowe sprezyny + standardowe amorki tez nie jest idealna, gdyż wpływ sportowych sprężyn skróci żywot amorków :( gdyż nie są one tak odporne jak sportowe.

Odporne to chyba nie najlepsze słowo. Bardziej pasowałoby OPORNE :)