|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Szum z prawej strony silnika
Jacek36 - Wto Mar 04, 2008 10:20 Temat postu: [R75] Szum z prawej strony silnika Jako nowy Roverzysta witam serdecznie wszystkie koleżanki i wszystkich kolegów!!! Na wstępie chcę powiedzieć, że dopiero teraz wiem że mam samochód. Mam prawo jazdy od 18 lat ale teraz dopiero cieszę sie z jazdy jak wtedy kiedy zaczynałem .
Prosze o nastepujacą poradę. Mam auto jak w temacie, motor pracuje idealnie, jednak od pewnego czasu słychać szum z prawej strony silnika (tam gdzie znajduje się alternator i pompa wspomagania. Na wolnych obrotach jest on prawie nie słyszalny, wzmaga sie dopiero przy wyższych obrotach. Stan płynu do wspomagania jest ok (zgodnie z instrukcją) przy skręconym na max kole kierownicy nie wzmaga sie. Co to może być??
Może łożysko przy alternatorze, może rozrząd (łańcuch) sam nie wiem. Pisze, bo moze ktoś już sie z tym spotkał. Bardzo prosze o pomoc.
String - Wto Mar 04, 2008 10:48
Nie znam sie na 75kach ale - jak kondycja paska? I nie wiem jak u Ciebie (nie znam silnika) ale ja bym uważne przyjrzał się napinaczowi paska wielorowkowego (jesli takowy jest) Przynajmniej u mnie zacząłbym od tego - oczywiście nasze silniki sie różnią znacznie
Jacek36 - Wto Mar 04, 2008 13:38
Dzieki za informacje sprawdzę pasek i napinacze, bo są chyba dwa w 2,0 cdt o ile sie orietuję
Brt - Wto Mar 04, 2008 14:18
w R75CDT masz łańcuch rozrządu obejrzyj tylko pasek/paski od osprzetu silnika
matrix215 - Wto Mar 04, 2008 14:30
Jacek36 u mnie też szumiało na początku i też myślałem że to rolka napinacza albo pasek. Okazało się że faktycznie było do wymiany jedno i drugie. Ale to nie wszystko było także padnięte koło pasowe.
lamer - Wto Mar 04, 2008 14:40
Brt napisał/a: | w R75CDT masz łańcuch rozrządu obejrzyj tylko pasek/paski od osprzetu silnika |
Ale przecież string pisał o pasku wielorowkowym...
Thrillco - Wto Mar 04, 2008 15:10
matrix215 napisał/a: | Jacek36 u mnie też szumiało na początku i też myślałem że to rolka napinacza albo pasek. Okazało się że faktycznie było do wymiany jedno i drugie. Ale to nie wszystko było także padnięte koło pasowe. |
Aua..jak sie orientowałem to koło pasowe ine jest juz takim tanim elementem do wymiany...wspólczuje.
Ja to mam taki tylko mały dylemacik, bo przetrzepuje siec i niewiele jest miejsc gdzie mozna od reki coś do R75 dostać
Rowan - Wto Mar 04, 2008 15:28
Rozrząd, jest do wykluczenia, ponieważ on by trzaskał. Raczej tak jak radzili wcześniej. Sprawdziłbym pasek osprzętu silnika i napinacz(moim zdaniem najprawdopodobniej on jest winowajcą).
Jacek36 - Wto Mar 04, 2008 18:21
Dzieki wszystkim za poradę wymienię napinacz i pasek. czy ktoś moze wie gdzie mozna kupic w okolicy Bydgoszczy a jak nie to moze przez internet??
lamer - Wto Mar 04, 2008 18:35
FOTA?
Jacek36 - Wto Mar 04, 2008 21:29
Dzieki znalazłem w Katalogu Intercars, cenowo nie jest aż tak zle rolka napinajaca, zwrotna + pasek ok 230 zł
Pozdrawiam
Brt - Wto Mar 04, 2008 22:24
www.tomateam.pl
Olo12 - Sro Mar 05, 2008 07:13
Jedno pytanie czy z prawej strony jak siedzisz w samochodzie czy jak stoisz przed maska?
Bo raz ktoś tak pisał że z prawejstrony a szumiało webasto..
A ogólnie to tez może byc koło pasowe ale przy umierającym kole pasowym nie jest szum lecz metaliczny dzwięk
matrix215 - Sro Mar 05, 2008 08:12
Olo12 napisał/a: | A ogólnie to tez może byc koło pasowe ale przy umierającym kole pasowym nie jest szum lecz metaliczny dzwięk |
Olo12 U mnie koło pasowe podczas ściągania rozleciało się na dwie części i nie było metalicznego dźwięku. Tylko szumiało.
Rowan - Sro Mar 05, 2008 14:06
Olo12, Przeczytaj dokładnie pierwszy post kolegiJacek36,
buccaneer - Pon Paź 04, 2010 12:18
Witam,
odgrzeje ten temat trochę ... gdyż na parkingu przywitał mnie dziwny dźwięk przy skręcie kierownicy czy to w prawo czy to w lewo - trudno mi go określić ale mam nadzieje, że "zgrzyt" dobrze to odda.
Dodatkowo po podniesieniu maski z okolic alternatora dobiega właśnie taki metaliczny dźwięk - szukając po tym forum większość postów wskazuje na koło pasowe - tylko że zawsze dotyczyło to R75 w wersji CDT - ja mam benzyniaka 2,5 V6.
Czy to koło pasowe to dolegliwość tylko diselków, czy mogło i mnie trafić (przepraszam, ale z mechaniki pojazdowej to świeżak ze mnie jak się patrzy )
A wracając do "zgrzytów" przy kręceniu kierownicą to pewnie pompka wspomagania, tak?
Opłaca się wstawiać używkę? mają one jakąś kilometrówkę, po której tak czy tak poleci?
I teraz pytanie, mogę z tym zestawem objawów jechać ~10 km do mechanika?
apples - Pon Paź 04, 2010 13:03
buccaneer napisał/a: | gdyż na parkingu przywitał mnie dziwny dźwięk przy skręcie kierownicy czy to w prawo czy to w lewo - trudno mi go określić ale mam nadzieje, że "zgrzyt" dobrze to odda. | Może być pompa wspomagania, przekładnia kierownicza lub rolka napinająca. Najlepiej ściągnąć pasek i pokręcić ręką każdym z elementów z osobna. Czy zgrzyty są tylko na uruchomionym silniku? buccaneer napisał/a: | szukając po tym forum większość postów wskazuje na koło pasowe - tylko że zawsze dotyczyło to R75 w wersji CDT - ja mam benzyniaka 2,5 V6.
Czy to koło pasowe to dolegliwość tylko diselków, czy mogło i mnie trafić (przepraszam, ale z mechaniki pojazdowej to świeżak ze mnie jak się patrzy ) | W silnikach benzynowych występuje zwykłe koło pasowe - bez gumowego tłumika drgań i ono uszkadza się bardzo rzadko. buccaneer napisał/a: | A wracając do "zgrzytów" przy kręceniu kierownicą to pewnie pompka wspomagania, tak? | Na początek sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wspomagania. buccaneer napisał/a: | I teraz pytanie, mogę z tym zestawem objawów jechać ~10 km do mechanika? | Nikt tego Ci nie powie. Musisz zadecydować sam. Możesz dojechać i możesz nie dojechać.
buccaneer - Wto Paź 05, 2010 12:26
apples napisał/a: | buccaneer napisał/a: | gdyż na parkingu przywitał mnie dziwny dźwięk przy skręcie kierownicy czy to w prawo czy to w lewo - trudno mi go określić ale mam nadzieje, że "zgrzyt" dobrze to odda. | Może być pompa wspomagania, przekładnia kierownicza lub rolka napinająca. Najlepiej ściągnąć pasek i pokręcić ręką każdym z elementów z osobna. Czy zgrzyty są tylko na uruchomionym silniku? |
tak, przy uruchomionym silniku
apples napisał/a: | buccaneer napisał/a: | A wracając do "zgrzytów" przy kręceniu kierownicą to pewnie pompka wspomagania, tak? | Na początek sprawdź poziom płynu w zbiorniczku wspomagania. |
płynu jest ponad połowa zbiorniczka
apples napisał/a: | buccaneer napisał/a: | I teraz pytanie, mogę z tym zestawem objawów jechać ~10 km do mechanika? | Nikt tego Ci nie powie. Musisz zadecydować sam. Możesz dojechać i możesz nie dojechać. |
no tak, jutro jade do mechanika ... z dusza na ramieniu, ale pojade ...
dzieki
[ Dodano: Wto Paź 05, 2010 13:13 ]
jednak pompa wspomagania
warto bawić się w używki? czy raczej to jest nieopłacalne i lepiej od razu wstawić nową?
wiadomo jaką tak +/- żywotność ma taka pompa?
w intercars za nową Laubera chcą 850zl, nie wiem jak to ma się do pozostałych cen, bo na tomateam.pl nie ma pomp dla 2.5 V6, a na allegro tylko używki ...
z góry dzięki za odpowiedzi/porady
|
|