Zobacz temat - [r214si 1.4 16v 97r] PILNE!! elektryka??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214si 1.4 16v 97r] PILNE!! elektryka??

donmulanka - Pon Mar 10, 2008 17:50
Temat postu: [r214si 1.4 16v 97r] PILNE!! elektryka??
Mam duuuzy problem.. moj roverek pewnego reazu w piątek nie chcial odpalić... jak juz odpalił to kaszlał jak traktor wydawał strzały z wydechu jak z dubeltowej strzelby i zgasł... odpaliłem go znowu i jak trzymam na wysokich obrotach to idzie ale obrotomierz spada czasem takie ma szybkie uskoki z 4 tys na 2 tys i silnik razem z nim czyli przygasa... jakos dotulałem sie do mechanika zmienilem pompke paliwa na oryginalna bo myslalem ze stara szlag trafil!!!!! a Tu dalej to samo wychodzi na to jak by mial gdzieś zwarcie czy coś poprostu czasem nie mam wolnych obrotow a czasem mam... jak dodaje gazu to go zacina dopiero jak wyjde powyzej 3-4 tysiecy to jedzie normalnie ponizej szarpie.. i słychać jakies przebicie spod maski czasem w rejonie wtryskow i cewki gdzies tam?? PROSZE poradzcie cos bo byle mu mechanika to on jak zobaczyl rovera powiedzial zebym nawet nie wychdozil z auta bo on nei bedzie z tym robil !! co za swinia z niego!! a 2 mechanik mowi ze moze to byc kopulka jakaś swiece kable cewka i jutro ma mi to robić!! prosze powiedzcie co to moze być jak ktos wie bo auto mi jest strasznie potrzebne!!
arturky - Pon Mar 10, 2008 18:55

donmulanka, wyczyść silniczek krokowy to na początek ( potrzebujesz klucza torx ). Jeżeli chodzi o układ zapłonowy to też możliwe jest przebicie/zużycie przewodów zapłonowych lub świec.
AndrewS - Czw Mar 13, 2008 00:38

obrotomierz dostaje sygnal z cewki WN, a ta z kolei sterowana jest z kompa w oparciu o czujnik PWK, warto posprawdzac, a najlepiej popodmieniac te elementy
R-200 - Czw Mar 13, 2008 07:50

A może do palca pod kopułkę trzeba zajrzeć? Może tam robią się przebicia? :roll:
szymon_ - Pią Mar 14, 2008 09:48

Cytat:
donmulanka, wyczyść silniczek krokowy to na początek ( potrzebujesz klucza torx ). Jeżeli chodzi o układ zapłonowy to też możliwe jest przebicie/zużycie przewodów zapłonowych lub świec.



Witam .
U mnie po 2u tygodniowym postoju (awaria pilota - już naprawiony) zachowuje się
podobnie, niby zapali i chodzi po chwili się dławi i zgaśnie , obecnie przewody WN i świece susze na piecu moze coś pomoże. ALE mam pytanie -- co to jest ten silniczek
krokowy , do czego on służy i gdzie on się znajduje
Pozdrawiam Szymon

AndrewS - Pią Mar 14, 2008 12:15

co tu kurde sie nakopalo
najpierw kolega radzi przeczyscic silnik krokowy, a potem pyta sie co to jest i gdzie on jest ??
to wyglada jakby bylo dwie odpowiedzi w jednym poscie :shock:

szymon_ - Wto Mar 25, 2008 14:08

Witam.
Miałem podobne objawy.
Była to wina silniczka krokowego, który po nagrzaniu się silnika zamykał sie całkowicie .
Jak to naprawiłem ?.
- Przekręcić stacyjkę na drugą pozycję ( silniczek się cofnie )
- odłączyć kostkę zasilania silniczka krokowego
- wyłączyć stacyjkę
- podłączyć kostkę silniczka
- przekręcić stacyjkę na drugą pozycję (silniczek się cofnie )
- odłączyć kostkę zasilania silniczka krokowego
- wyłączyć stacyjkę
- podłączyć kostkę silniczka
Uruchomić silnik- powinien pracować poprawnie.
W przypadku dalszych problemów należy wykręcić silniczek krokowy, przeczyścić, przesmarować , złożyć i powtórzyć czynności powyżej.

POZDRAWIAM i życzę powodzenia.

PTE - Wto Mar 25, 2008 14:52

To może wystarczyłoby przekręcić kluczyk w pozycję "II" i 5 razy do dechy nacisnąć pedał gazu.