|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r25 2itd] check engine
mayero - Pon Mar 10, 2008 21:11 Temat postu: [r25 2itd] check engine mam pytanko czy kontrolka check engine przy włączeniu stacyjki powinna sie zaswiecic na krotko czy wcale? i czy kontrolka pasów wogole działa bo w instrukcji holenderskiej mam taka kontrolke a w angielskiej nie ma pozdrowinka
Własnie mi sie wcale nie swieci chyba poprzednik co grzebał musze to sprawdzic bezpiecznikach lub kontrolki na desce
tomek-sis - Pon Mar 10, 2008 21:37
przy roverze 25 kontrolka check engine powinna zapalić się na krótko ,
jeśli chodzi o kontrolkę pasów, to nic mi nie wiadomo żeby takowa była,
miałem rover 200 sdi, potem 25 idt, teraz mam zr idt i w żadnym nie było kontrolki pasów
PHJOWI - Pon Mar 10, 2008 22:25
Kontrolka pasów była tylko na niektóre kraje, silnik z wykrzyknikiem powinien się zaświecić i zgasnąć
mayero - Wto Mar 11, 2008 06:49
A moze wiecie jak to sprawdzic czy ta kontrolka jest ominieta? i jak dostac sie do zarówki od tej kontrolki na desce?
Brt - Wto Mar 11, 2008 08:46
wyjąć zegary. Raptem kilka śrubek i zegary na wierzchu. Szczegóły jak zawsze w RAVE
mayero - Nie Mar 16, 2008 15:13
witam w miare wolnego czasu rozkreciłem zegary aby sprawdzic kontrolke check engine. żarówka jest ok bo zamieniem z abs i działa, prad nie dochodzi do kostki podpietej po zegary. Z tego co wyczytałem to kontrolka powinna sie zaswiecic na chwile a tu nic. W rave w schemacie dopatrzyłem sie ze kabel zielono poaranczowy idzie do ENGINE CONTROL MODULE (ECM) (D131) co to jest i gdzie to jest? Jest tak od kiedy go kupiłem moze poprzedni własciciel chciał cos ukryc?
piter34 - Sro Mar 19, 2008 13:04
mayero napisał/a: | ENGINE CONTROL MODULE (ECM) (D131) co to jest i gdzie to jest? |
To jest komputer wtrysku.
PHJOWI - Czw Mar 20, 2008 17:25
sprawdz płytkę drukowaną czy czasami nie masz zdartych ścieżek , często tak robią aby się nie paliła kontrolka .
mayero - Pią Mar 21, 2008 09:38
PHJOWI napisał/a: | sprawdz płytkę drukowaną czy czasami nie masz zdartych ścieżek , często tak robią aby się nie paliła kontrolka . |
Sprawdzałem na kostce która dochodzi do zegarów i tam juz nie ma napiecia a ogolnie to juz nie wiem co to moze byc. Chyba po wypłacie trzeba bedzie zrobic sobie wycieczke do Ciebie potrzebuje tez pilota zaprogramowac.
maras83 - Sro Lip 16, 2008 22:41
Podłączę się do tematu. Czyli kontrolka check engine(pomarańczowa w tym, co chce kupić) powinna zaświecić i zgasnąć jeszcze przed uruchomieniem silnika, tak?? Bo w tym przyszłym moim mają ją zrobić, bo teraz ma jakiś błąd, a nie chce,żeby na szybko podłączyli ją np do alternatora, czy cisnenia oleju
PHJOWI - Sro Lip 16, 2008 22:46
to co chcą zrobić to zwykłe oszustwo, jeśli pali się kontrolka na stałe po zapaleniu samochodu to znaczy że jest błąd, jeśli po odpaleniu gaśnie jest ok.
maras83 - Sro Lip 16, 2008 23:24
PHJOWI, nie mówie,że chcą tak zrobić, ale wiesz, wszystko jest prawdopodobne. Mają zlikwidować ten błąd, który ponoć pojawił się po rozładowaniu aku. Zobaczę, jak będzie przed podpisaniem umowy, na razie załatwiają tłumaczenia. Dlatego pytałem o dokładną procedurę działania tej kontrolki, żeby wiedzieć, jak ocenić.
Jeśli kupię i coś będzie nie tak, to się zgłoszę do Ciebie na tester, mam nie daleko (jestem z ok.Swarzędza)
lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 07:52
hmmm właśnie mnie coś naszło i polazłem sprawdzić, no i u mnie u mnie się nie zapala po przekręceniu.
No cóż kolejne zadanie na weekend.
[ Dodano: Czw Lip 17, 2008 21:16 ]
no rozebrałem konsole, okazało się że została wykręcona żarówka...
Więc po wkręceniu żarówki kontrolka "Check engine"(symbol silnika bez wykrzyknika) świeci się cały czas.
W dieselkach est jeszcze kontrolka "Engine malfunction"(symbol silnika z wykrzyknika). Rozumiem że ta powinna się zaświecić i zgasnąć po kilku sekundach????
Panowie niech ktoś podejrzy i da znać.
PHJOWI - Czw Lip 17, 2008 20:32
jeśli świeci na stałe czyli jest błąd podjędz gdzieś na testbook żeby skasowali, i bedzie wporzo.
lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 20:40
PHJOWI napisał/a: | jeśli świeci na stałe czyli jest błąd podjędz gdzieś na testbook żeby skasowali, i bedzie wporzo. |
dobrze że się odezwałeś. Powiedz mi czy u Ciebie ta kontrolka "silnik z wykrzyknikiem" podczas odpalania się zapala?. U mnie akurat ta się nie zapala.
Co do "check engine" zauważyłem że podczas odpalania gaśnie na chwile i następnie zapala się i świeci na całego.
Więc rozumiem że jest spowodowane błędem jaki wisi w komputerze?
Jestem tylko ciekawie co jeszcze wyjdzie...
Najbliższy T4 to w Starych Babicach mam...
Mibec - Czw Lip 17, 2008 21:37
lineumaciel napisał/a: |
Więc po wkręceniu żarówki kontrolka "Check engine"(symbol silnika bez wykrzyknika) świeci się cały czas.
W dieselkach est jeszcze kontrolka "Engine malfunction"(symbol silnika z wykrzyknika). Rozumiem że ta powinna się zaświecić i zgasnąć po kilku sekundach????
|
Kurcze pióro czyli jednak maja się zapalić i zgasnąć obie? u mnie ta bez wykrzyknika sie nie pali wogóle a żarówka jest ok Czy ktoś mógłby łopatologicznie napisać od czego która jest?
lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 21:46
Mibec napisał/a: | Kurcze pióro czyli jednak maja się zapalić i zgasnąć obie? u mnie ta bez wykrzyknika sie nie pali wogóle a żarówka jest ok Czy ktoś mógłby łopatologicznie napisać od czego która jest? |
U mnie jest tak samo ta z wykrzyknikiem się wcale nie zapala.
Z tego co wyczytałem jeśli się zapali ta z wykrzyknikiem i nie zgaśnie to jest masakra
Ta bez wykrzyknika jest od błędów czyli coś padło i należy sprawdzić co. Wg instrukcji można jeździć dalej.
U mnie podejrzewam że zaczęła się palić jak padła przepływka.
Mibec - Czw Lip 17, 2008 21:52
lineumaciel, napisałem że ta bez wykrzyknika mi się nie zapala - mówisz że ta od błędów jest?
Ta z wykrzyknikiem w tej chwili działa jak powinna tzn zapala sie i gaśnie po odpaleniu -
Natomiast miałem już "przyjemność" miec ją zapaloną na stałe - okazało sie że miałem luźną klemę na aku i wykazało błąd - immobiliser voltage low - gośc w warsztacie podłączył się jakimś cudakiem (nie T4) i skasował błąd - także taka masakra to nie była
maras83 - Czw Lip 17, 2008 23:27
No, czyli może wyskoczyć błąd od zbyt niskiego napięcia. Czyli koleś, który go sprzedaje może mówić prawdę. Kurde, ja nie pamiętam jaka to była kontrolka, na pewno pomarańczowa mniej więcej na środku zestawu wskaźników, nie wiedziałem, że w roverku są aż dwie Ponoć zaświeciła się po rozładowaniu aku(dzieciak włączył radio na całą nockę), po naładowaniu kontrolka już nie gasła
lineumaciel - Pią Lip 18, 2008 06:47
Mibec napisał/a: | lineumaciel, napisałem że ta bez wykrzyknika mi się nie zapala - mówisz że ta od błędów jest?
Ta z wykrzyknikiem w tej chwili działa jak powinna tzn zapala sie i gaśnie po odpaleniu -
Natomiast miałem już "przyjemność" miec ją zapaloną na stałe - okazało sie że miałem luźną klemę na aku i wykazało błąd - immobiliser voltage low - gośc w warsztacie podłączył się jakimś cudakiem (nie T4) i skasował błąd - także taka masakra to nie była |
Hhehehe więc u mnie jest odwrotnie ta bez wykrzyknika pali się cały czas, natomiast ta z wykrzyknikiem nie zapala się wcale.
Dziś sprawdzę jeszcze raz żarówkę.
Rozumiem że paliła się ta z wykrzyknikiem??.
Jestem przekonany że ta bez wykrzyknika sygnalizuje błędy. Chociaż mogę być w błędzie.
Żyłem w nieświadomości 11 miesięcy bo dopiero teraz doszedłem do tego że poprzedni właściciel wykręcił żarówkę.
[ Dodano: Pią Lip 18, 2008 07:53 ]
maras83 napisał/a: | Podłączę się do tematu. Czyli kontrolka check engine(pomarańczowa w tym, co chce kupić) powinna zaświecić i zgasnąć jeszcze przed uruchomieniem silnika, tak?? Bo w tym przyszłym moim mają ją zrobić, bo teraz ma jakiś błąd, a nie chce,żeby na szybko podłączyli ją np do alternatora, czy cisnenia oleju |
Popatrz na zdjęcia może przypomni się Ci w którym miejscu była
Dolt - Pią Lip 18, 2008 09:59
Ta pod obrotomierzem nie powinna się zapalać, jeżeli się zaświeci to sygnalizuję poważną usterkę(ja tak miałem jak poszła mi pompa wtryskowa ). Natomiast pod prędkościomierzem powinna się zapalić, zrobić test i zgasnąć
lineumaciel - Pią Lip 18, 2008 10:13
Dolt napisał/a: | Ta pod obrotomierzem nie powinna się zapalać, jeżeli się zaświeci to sygnalizuję poważną usterkę(ja tak miałem jak poszła mi pompa wtryskowa ). Natomiast pod prędkościomierzem powinna się zapalić, zrobić test i zgasnąć |
jak tam hamulce;-)?
Czyli ta z wykrzyknikiem nie powinna się zapalać wcale?. Muszę spojrzeć w Rave co o niej piszą.
Dolt - Pią Lip 18, 2008 14:15
Tak, ta z wykrzyknikiem nie powinna się zapalać, no chyba, że masz coś popsute
Ps. Teraz to czuć że hamuję i korci mnie ta tarcza z tyłu ale to się jeszcze zobaczy, najgorsze, że trzeba nowe linki do ręcznego ciągnąć
Mibec - Pią Lip 18, 2008 18:34
ja mam trochę inne zegary niż na zdjeciach chyba dlatego że anglik (kontrolka z wykrzyknikiem jest po srodku na dole a bez wykrzyknika po lewej na górze nad obrotomierzem) ale cos jest chyba nie tak
ta z wykrzyknikiem zapala sie na zapłonie i gaśnie zaraz po odpaleniu a bez wykrzyknika
nie zapala sie wcale chociaż napiecie na niej jest na zapłonie ok 5V - właśnie rozebrałem
zegary bo mnie męczyło. Chciaz z tego co pisze Dolt, to tak ma być tylko są zamienione w wersji EU
maras83 - Nie Lip 20, 2008 18:04
lineumaciel, wielkie dzięki!!! To na 100% jest ta pod prędkościomierzem, ta którą pokazałeś na drugim zdjęciu, właśnie ona się zaświeciła po rozładowaniu aku, wiec pewnie jest to ten błąd immobilisera
lineumaciel - Nie Lip 20, 2008 18:12
maras83 napisał/a: | lineumaciel, wielkie dzięki!!! To na 100% jest ta pod prędkościomierzem, ta którą pokazałeś na drugim zdjęciu, właśnie ona się zaświeciła po rozładowaniu aku, wiec pewnie jest to ten błąd immobilisera |
nie ma za co grunt że doszliśmy o co chodzi.
|
|