Zobacz temat - [R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju

crezykrk - Wto Mar 11, 2008 16:21

mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej :neutral:
piter34 - Wto Mar 11, 2008 16:29

crezykrk napisał/a:
mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej

No OK, ale nie widzę pytania.
Poza tym jak piszesz coś publicznie, to używaj znaków przestankowych (kropki, przecinki). Wtedy będzie można bardziej zrozumieć o co Ci chodzi.

Ile bierze tego oleju?
Jaki przebieg silnika?

Jeżeli oczekujesz pomocy, to podaj jakieś szczegóły. Nasze szklane kule wróżbitów są ostatnio nagminnie w serwisie.

herc - Wto Mar 11, 2008 17:28

crezykrk napisał/a:
dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku


Możliwe że zapieczone pierścienie i tłok sie obija o tuleje

crezykrk - Wto Mar 11, 2008 17:37

przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku

kolin - Wto Mar 11, 2008 18:24

crezykrk napisał/a:
przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku


Stukać może: Panewka, Popychacz zlokalizuj czy stuka góra/dół

Ale moja diagnoza będzie taka:

Olej bierze dlatego, że masz uszczelniacze zaworowe do wymiany, stuka dla tego że masz popychacz do dupy któryś

Jak motor będzie zimny albo stał dłużej odpal i prze gazuj lekko do ok 3 tys i zobacz czy zostawiasz chmurę

Jak będzie ciepły to wciskaj do odcinki i też zobacz czy kurzy na kolorowo

crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:24

stuka u gory na pierwszym tłoku, coc z dolu tez sa delikatne stuki
a co do przygazowki to kurzy jak cholera ale nie na kolorowo

herc - Wto Mar 11, 2008 19:33

crezykrk napisał/a:
kurzy jak cholera ale nie na kolorowo


ale jaki jest kolor tego dymu bo jakiś kolor musi mieć, biały, niebieskawy, czarny ??

kolin - Wto Mar 11, 2008 19:35

Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany...
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:39

kolor dymu jest bialy
i co sie orientuje trzeba wymienic wszystkie popychacze?

herc - Wto Mar 11, 2008 19:39

kolin napisał/a:
Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany...


jak stuka od góry to tak jak kolin, mówi będą to rejony: zawór, popychacz, prowadnica. A olej, to pewnie uszczelniacz prowadnicy

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:40 ]
crezykrk napisał/a:
kolor dymu jest bialy


jak biały to bierze olej :/

crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:44

jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?

herc - Wto Mar 11, 2008 19:46

Cytat:
pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?


Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko

kolin - Wto Mar 11, 2008 19:49

crezykrk napisał/a:
jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?


Piersćienie nie ruszajcie narazie...

Uszczelniacze na zaworach wymiencie 16 sztuk koszt ok 80zł, sprawdźcie który popychacz jest uszkodzony i też go wymieńcie, jak na moje oko to będzie wszystko

Jakbyś miał pierścienie dojechane to by ci zapewne walił na granatowo z rury pod obciążeniem albo przy wysokich obrotach

[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:51 ]
herc napisał/a:
Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko


jest opcja jeszcze, że motor został przegrzany i wtedy się zapiekły pierścienie ale w tą wątpie na początek sprawdź to co piszemy :wink:

crezykrk - Sro Mar 12, 2008 10:50

niedawno wróciłem od mechanika, posłuchał stawił diagnoze; aotko zostało przegrzane! do wymiany komplet popychaczy, oraz pierwszy tłok- stad bierze olej.Powiedział jeszcze ze trzeba odrazu sprawdzic pozostałe tłoki, wymienic uszczelke pod głowica i zalecił zalac mineralny olej mobila. Powiedział ze robocizna bedzie mnie kosztowac około 1000zł plus czesci tak icze ze do 2500 tys powinienem sie zamknac, a nie lepiej wstawic drui silnik?
Brt - Sro Mar 12, 2008 10:53

chyba lepiej wstawić drugi chociaż nigdy nie wiadomo na co sietrafi :roll: i od razu 16V jeśli już ;) i czasem NIE zalewać go mineralem :!: te silniki mają jeździć na półsyntetyku.
crezykrk - Sro Mar 12, 2008 19:04

jakie ma byc cisnienie na tłokach?
sTERYD - Sro Mar 12, 2008 19:44

min 9 bar na każdym, ale jak jest 8, ale na wszystkich równo to jest pozytywnie :cool: