|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i 97r] Metaliczne stuki i branie oleju
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 16:21
mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej
piter34 - Wto Mar 11, 2008 16:29
crezykrk napisał/a: | mam roverka 214i 97r od jakiegos czsu sa dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku i zaczol brac olej |
No OK, ale nie widzę pytania.
Poza tym jak piszesz coś publicznie, to używaj znaków przestankowych (kropki, przecinki). Wtedy będzie można bardziej zrozumieć o co Ci chodzi.
Ile bierze tego oleju?
Jaki przebieg silnika?
Jeżeli oczekujesz pomocy, to podaj jakieś szczegóły. Nasze szklane kule wróżbitów są ostatnio nagminnie w serwisie.
herc - Wto Mar 11, 2008 17:28
crezykrk napisał/a: | dziwne stuki metaluczne na pierwsztm tloku |
Możliwe że zapieczone pierścienie i tłok sie obija o tuleje
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 17:37
przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku
kolin - Wto Mar 11, 2008 18:24
crezykrk napisał/a: | przejechałem 2000tys. km i wziol ponad 05 litry oleju
przebieg to 142tys.
stuki sa cały czas na zimnym , jak i na cieplym silniku |
Stukać może: Panewka, Popychacz zlokalizuj czy stuka góra/dół
Ale moja diagnoza będzie taka:
Olej bierze dlatego, że masz uszczelniacze zaworowe do wymiany, stuka dla tego że masz popychacz do dupy któryś
Jak motor będzie zimny albo stał dłużej odpal i prze gazuj lekko do ok 3 tys i zobacz czy zostawiasz chmurę
Jak będzie ciepły to wciskaj do odcinki i też zobacz czy kurzy na kolorowo
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:24
stuka u gory na pierwszym tłoku, coc z dolu tez sa delikatne stuki
a co do przygazowki to kurzy jak cholera ale nie na kolorowo
herc - Wto Mar 11, 2008 19:33
crezykrk napisał/a: | kurzy jak cholera ale nie na kolorowo |
ale jaki jest kolor tego dymu bo jakiś kolor musi mieć, biały, niebieskawy, czarny
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:35
Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany...
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:39
kolor dymu jest bialy
i co sie orientuje trzeba wymienic wszystkie popychacze?
herc - Wto Mar 11, 2008 19:39
kolin napisał/a: | Ja stawiam diagnoze,że stuka popychacz i uszczelniacze na zaworach do wymiany... |
jak stuka od góry to tak jak kolin, mówi będą to rejony: zawór, popychacz, prowadnica. A olej, to pewnie uszczelniacz prowadnicy
[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:40 ]
crezykrk napisał/a: | kolor dymu jest bialy |
jak biały to bierze olej
crezykrk - Wto Mar 11, 2008 19:44
jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc?
herc - Wto Mar 11, 2008 19:46
Cytat: | pierscienie czasem tez ie mogly pojsc? |
Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko
kolin - Wto Mar 11, 2008 19:49
crezykrk napisał/a: | jutro sie wybieram z nim do mechanika
a pierscienie czasem tez ie mogly pojsc? |
Piersćienie nie ruszajcie narazie...
Uszczelniacze na zaworach wymiencie 16 sztuk koszt ok 80zł, sprawdźcie który popychacz jest uszkodzony i też go wymieńcie, jak na moje oko to będzie wszystko
Jakbyś miał pierścienie dojechane to by ci zapewne walił na granatowo z rury pod obciążeniem albo przy wysokich obrotach
[ Dodano: Wto Mar 11, 2008 19:51 ]
herc napisał/a: | Mogą być zapieczone ale to by trzeba ciśnienie sprężania zmierzyć, albo szczelność cylindrów i będzie wiadomo wszystko |
jest opcja jeszcze, że motor został przegrzany i wtedy się zapiekły pierścienie ale w tą wątpie na początek sprawdź to co piszemy
crezykrk - Sro Mar 12, 2008 10:50
niedawno wróciłem od mechanika, posłuchał stawił diagnoze; aotko zostało przegrzane! do wymiany komplet popychaczy, oraz pierwszy tłok- stad bierze olej.Powiedział jeszcze ze trzeba odrazu sprawdzic pozostałe tłoki, wymienic uszczelke pod głowica i zalecił zalac mineralny olej mobila. Powiedział ze robocizna bedzie mnie kosztowac około 1000zł plus czesci tak icze ze do 2500 tys powinienem sie zamknac, a nie lepiej wstawic drui silnik?
Brt - Sro Mar 12, 2008 10:53
chyba lepiej wstawić drugi chociaż nigdy nie wiadomo na co sietrafi i od razu 16V jeśli już i czasem NIE zalewać go mineralem te silniki mają jeździć na półsyntetyku.
crezykrk - Sro Mar 12, 2008 19:04
jakie ma byc cisnienie na tłokach?
sTERYD - Sro Mar 12, 2008 19:44
min 9 bar na każdym, ale jak jest 8, ale na wszystkich równo to jest pozytywnie
|
|