Zobacz temat - [214i 8v 97r] Instalacja do silnika 1.4 8v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 8v 97r] Instalacja do silnika 1.4 8v

immk83 - Sro Mar 19, 2008 07:50
Temat postu: [214i 8v 97r] Instalacja do silnika 1.4 8v
Witam wszystkich!

Ponieważ jakis miesiąc temu kupilem roverka 214i 8v 97r, zastanawam sie nad załozeniem do niego gazu. Prosze Was o jakies sugestnie jaką instalcje? II gen czy sekwencja? Podobno do tego silnika 8v można II gen bo jest aluminiowy kolektor? Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku. Z góry dziekuje za wszytskie posty

Pozdrawiam Irek

arturky - Sro Mar 19, 2008 12:11

Cześć immk83, ja posiadam w Roverku 1.4 8V instalację II generacji z reduktorem BRC, a zbiornik toroidalny 48L ( wchodzi niecałe 40L przy tankowaniu ) w miejscu koła zapasowego. Od 3 lat nie ma z nią kłopotów, ogólnie jestem zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to średnio +15% w stosunku do benzyny. Założenie nie stanowi większego problemu, tak jak wspominałeś metalowy kolektor dolotowy.

Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną IV generacji do 1.4 8V, to napisz do kolegi neoscorpion, niedawno zakładał. ZTCW na wtryskach Valtec mu szarpała, a po zmianie na planijet jest OK.

pozdrawiam!

piter34 - Czw Mar 20, 2008 16:40

immk83 napisał/a:
Prosze Was o jakies sugestnie jaką instalcje?

immk83 napisał/a:
II gen czy sekwencja?

To drugie ;-)

immk83 napisał/a:
Podobno do tego silnika 8v można II gen bo jest aluminiowy kolektor? Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku.

Można II gen, nawet do silnika z plastikowym kolektorem, ale trzeba pamiętać o zamontowaniu zabezpieczeń (opisałem w technicznym FAQ na stronie klubowej). Pamiętaj, że w 8V jest plastikowa przepustnica i ona też (oraz obudowa filtra powietrza) może dostać strzała (i się rozsypać...).

immk83 napisał/a:
Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku.

Wszystko zależy od jakości instalacji, jakości montażu i prawidłowej regulacji. Ważna jest też dobra kondycja elementów układu zapłonowego silnika.

arturky napisał/a:
Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną IV generacji do 1.4 8V, t

...to wystarczy poczytać/przeszukać forum. Wielokrotnie rekomendowałem Staga300 + wtryski MagicJet/PlaniJet + markowy reduktor (np. Zavoli) + kompetentny warsztat