|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i 8v 97r] Instalacja do silnika 1.4 8v
immk83 - Sro Mar 19, 2008 07:50 Temat postu: [214i 8v 97r] Instalacja do silnika 1.4 8v Witam wszystkich!
Ponieważ jakis miesiąc temu kupilem roverka 214i 8v 97r, zastanawam sie nad załozeniem do niego gazu. Prosze Was o jakies sugestnie jaką instalcje? II gen czy sekwencja? Podobno do tego silnika 8v można II gen bo jest aluminiowy kolektor? Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku. Z góry dziekuje za wszytskie posty
Pozdrawiam Irek
arturky - Sro Mar 19, 2008 12:11
Cześć immk83, ja posiadam w Roverku 1.4 8V instalację II generacji z reduktorem BRC, a zbiornik toroidalny 48L ( wchodzi niecałe 40L przy tankowaniu ) w miejscu koła zapasowego. Od 3 lat nie ma z nią kłopotów, ogólnie jestem zadowolony. Jeżeli chodzi o spalanie to średnio +15% w stosunku do benzyny. Założenie nie stanowi większego problemu, tak jak wspominałeś metalowy kolektor dolotowy.
Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną IV generacji do 1.4 8V, to napisz do kolegi neoscorpion, niedawno zakładał. ZTCW na wtryskach Valtec mu szarpała, a po zmianie na planijet jest OK.
pozdrawiam!
piter34 - Czw Mar 20, 2008 16:40
immk83 napisał/a: | Prosze Was o jakies sugestnie jaką instalcje? |
immk83 napisał/a: | II gen czy sekwencja? |
To drugie
immk83 napisał/a: | Podobno do tego silnika 8v można II gen bo jest aluminiowy kolektor? Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku. |
Można II gen, nawet do silnika z plastikowym kolektorem, ale trzeba pamiętać o zamontowaniu zabezpieczeń (opisałem w technicznym FAQ na stronie klubowej). Pamiętaj, że w 8V jest plastikowa przepustnica i ona też (oraz obudowa filtra powietrza) może dostać strzała (i się rozsypać...).
immk83 napisał/a: | Ale nie wiem jak sie sprawuje taka instalacja w tym silniku. |
Wszystko zależy od jakości instalacji, jakości montażu i prawidłowej regulacji. Ważna jest też dobra kondycja elementów układu zapłonowego silnika.
arturky napisał/a: | Jeżeli chodzi o instalację sekwencyjną IV generacji do 1.4 8V, t |
...to wystarczy poczytać/przeszukać forum. Wielokrotnie rekomendowałem Staga300 + wtryski MagicJet/PlaniJet + markowy reduktor (np. Zavoli) + kompetentny warsztat
|
|