|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ?
borysj5 - Czw Mar 20, 2008 09:13 Temat postu: r25 TYLKO !! czy ktoś zamiana kata na tłumik, strumienice ? Witam.
Chce wymienic katalizator na tłumik w obudowie kata ale druga sonda jest 5cm za katalizatorem i po wymianie odczyt napewno bedzie zmieniony tylko pytanie w jakim stopniu ?
Jesli spalanie wzrosnie o 0,5l/100 to jest do przyjecia jesli pogorszy i tak dupowate osiągi silnika to nie do przyjęcia.
Rover 25 1.4 16V , 62KW, 2002r
Brt - Czw Mar 20, 2008 10:32
obawiam się, że wywalenie kata może mieć negatywny wpływ na pracę silnika, ale niech fachowcy się wypowiedzą
borysj5 - Czw Mar 20, 2008 10:43
No właśnie bez opinii użytkowników albo kogoś kto jeżdzi r25 bez katalizatora nie chce nic robic.
bula21 - Czw Mar 20, 2008 15:58
ja bym nie radzil przynajmniej mi kolo gadal ze jak jest sonda w kacie albo za nim to nie warto go wycinac ..
michone - Czw Mar 20, 2008 17:07
jest sposob na ominiecie tego. Gdzies czytalem ze robi sie jakies obejscie... nie pamiertam gdzie:(
borysj5 - Czw Mar 20, 2008 19:25
Tak sie zastanawiam czy\:
1 = jeśli wymienie kata na tłumik w obudowie od katalizatora to przepływ spalin bedzie przyspieszony i sonda wzbogaci mieszanke paliwa wiec auto ma prawo wiecej spalic i wariowac WIEC
2 = wiec chce dodatkowo wymienic przepustnice z 48mim na 52mim z rovera 2.0 co powinno wzbogacic z kolei mieszanke o dodatkowe powietrze i uelastycznic prace silnika
Po mojemu silnik powinien pracowac normalnie , ewentualnie przepali z 0,5l
Co Wy na to ? ?
michone - Czw Mar 20, 2008 19:55
jak juz to przepustke od mg zr 160
po drugie z sonda lambda nie jest tak chop siup poszukaj na elektrodzie moze beda jakies schematy
dobryziom - Czw Mar 20, 2008 20:06
jak masz starego przepalonego kata to nie powinno sie nic zmienić...
Sachar - Czw Mar 20, 2008 22:16
dobryziom napisał/a: | jak masz starego przepalonego kata to nie powinno sie nic zmienić... |
Nie do końca tak. Katalizator najczęściej się zapycha, a nie przepala. W takim wypadku przepływ spalin jest b. utrudniony i często prowadzi do poważnej demolki silnika (np. przegrzania i w efekcie przejarania uszczelelki pod głowicą - sic! - tak załatwiłem escorta )
dobryziom - Czw Mar 20, 2008 22:25
zapycha? niby czym ja akurat nie spotkałem sie z takim przypadkiem osobiście a z przepalonym jak najbardziej ( ceramika sie wypala i masz pusta puszkę kata) koło 90% przypadków.
Sachar - Czw Mar 20, 2008 22:32
To ciekawe, bo ja zawsze widziałem zasyfione tak, że nie było przelotu. Jak widać doświadczenia są różne...
michone - Pią Mar 21, 2008 10:32
sachar dobrze prawi... rozwalalem takiego kata w escorcie, audi, megane W megane to nam nawet kostka katalizatora polama sie i w zaleznosci od polozenia zapychala wydech
Ja u siebie tez mam teraz zapchany jak przegonie autko do odcinki na kazdym biegu to smierdzi jajami jak szlak
borysj5 - Pią Mar 21, 2008 20:43
Teraz chyba was zaskocze
Chcemy z kolesiem wyjąć kolektor wydechowy aż do 1 tłumika wywiercic dziure miedzy katalizatorami wsypac metalowe opilki, opilki aluminum, nadmanganian potasu i wlac gliceryne na koniec i bedziemy patrzec co sie stanie hahah .Robiliśmy w ten sposób niezłe bomby .
Mam jjuz druga rure z katem tak ze sie nie martwie a to albo przepcha albo rozwali
A i dodam ze nie trawie tego auta rover to jednak kupa złomu .
Ciesze sie że jeździ bo służy żonie ale takiej porażki nigdy nie miałem.
Silnik chodzi jak w diesel aaaa szkoda gadać.
A ten rover to 62KW z 2002r z najbogatrzym wyposażeniem (dlatego go przywiozłem),UFF teraz mi lżej na sercu hahahahbuha
Brt - Pią Mar 21, 2008 21:52
a jakimż to cudem na kołach się poruszasz
kamil_luczak - Pią Mar 21, 2008 21:57
pewnie biemdablju Mysle ze nie tylko Rover moze pracowac jak diesel , znam pare przypadkow samochodow ktore tez tak pracowaly, a byly z wyzszej pólki.
zouza - Sob Mar 22, 2008 10:38
borysj5 napisał/a: |
A ten rover to 62KW |
Co to za silnik??
Szymon - Sob Mar 22, 2008 10:47
zouza napisał/a: | Co to za silnik?? |
Nieznajomość tematu się kłania, ojj ojj
Zerknij proszę: http://www.roverki.pl/article.php?sid=440
zouza - Sob Mar 22, 2008 10:52
Nie oglądam się za niczym co ma poniżej 100Km
I dlatego potem nie płaczę, że auto nie jeździ
kamil_luczak - Sob Mar 22, 2008 12:37
Nie no 80KM w R100 juz by nawet ladnie jezdzilo, a jakby srodek wyjac to nawet ladniej niz ladnie
Tempest - Sob Mar 22, 2008 17:54
Kamil Luczak napisał/a: | Nie no 80KM w R100 juz by nawet ladnie jezdzilo, a jakby srodek wyjac to nawet ladniej niz ladnie |
odezwał się ten co ma 2x tyle kucy i w dodatku jeszcze bez środka
borysj5 - Sob Mar 22, 2008 23:26
Nie no te 86KM to zdecydowanie za malo , nawet żona narzeka i tak w zasadzie do czego by tego silniczka nie wsadzil to frajdy z jazdy nie bedzie i w sumie to dziwie sie takiemu producentowi , bo auto ma pełne wyposażenie + jasna skóra +inne i taki silnik niweluje wszystkie jego plusy.
Tempest - Nie Mar 23, 2008 09:36
no wiesz, nie każdy potrzebuje samochodu z mocniejszym silnikiem
niektórym wystarcza właśnie samo wyposażenie
zresztą nie wiem na co narzekacie - ja jeszcze poprzednim samochodem (przed ZR'ką) jeździłem Bravo 1.2 82KM i jakoś samochód się nieźle zbierał i niejednego ze świateł objechałem
kamil_luczak - Pon Mar 24, 2008 18:04
tempest, mowisz o staruszkach z balkonikami ?:P Ten silnik w seju dobrze jezdzi, ale nie w bravo
michone - Pon Mar 24, 2008 18:21
pewnie jest jeszcze kwestia w jakim stanie jest silnik
Brt - Pon Mar 24, 2008 23:30
ten 86KM to zdławiona wersja 103KM 1,4. gdzies była dyskusja co zrobić, zeby go "oddławić".
michone - Wto Mar 25, 2008 10:56
dolozyc 8 zaworow
Brt - Wto Mar 25, 2008 11:05
w r25 nie było 8V tylko 16V w dwóch wersjach mocy
Ciufa - Sob Kwi 12, 2008 16:26
dobryziom napisał/a: | ceramika sie wypala i masz pusta puszkę kata) koło 90% przypadków. |
jakim sudem ceramika ci sie wypali? filtry do katalizatorow sa wypalane w temperaturze 1500 stopni C (słownie: tysiąc pięćset stopni celcjusza), więc letnie spaliny nie moga mu zrobić krzywdy, jedyne co sie może stać to środek może sie wykruszyć
niuton - Sob Sty 30, 2010 20:54
Odswiezam tamt bo intersuje mnie pytanie, czy bez katalziatorów zwariuje sonda lambda? Bo inaczej przepustowego sie nie zrobi przecierz. Wywaony am pierwszy kataizator- dusił mi samochod, chyba był w złym stanie
Musze i tak koncowy tłumik zmienic bo juz nadzarty, wiec moglbym nieduzo dołozyc i pokusic sie o przelot, ale:
nie wiem co ta lambda
nie lubie głosnych aut
Wiec nie wiem czy cos z teo bedzie.
Swoja droga, temat nizle rozwalony.
chudson - Sob Sty 30, 2010 21:30
Skoro nie lubisz głośnych aut to po co ci przelotowy ?
niuton - Nie Sty 31, 2010 12:49
Haha, widze ze nalezysz do tego grona tjunerów co przelotowy robia dla groznego pmruku. Fajnie.
Po to ze wydech podnosi moc silnika ale to tylko efekt boczny dobrego mruczenia ktore jest wazniejsze.
chudson - Nie Sty 31, 2010 19:31
Sam wydech wielkiej róznicy nie zrobi w mocy auta, bardziej na psychikę Ci wpłynie a z pewnością będzie głośniejszy.
Osobiście bardzo nie lubię głośnych aut i nigdy bym nie założył żadnego rasowanego tłumia chyba ,ze pisało by na nim "cichszy niż fabryczny". Jeśli chce sie mocniejsze auto to lepiej takie kupić niż próbować wycisnąc więcej z autka które producent wyliczył na określoną moc.
niuton - Nie Sty 31, 2010 23:35
Alem oze mam taka zachcianke. Tez nei lubieu głosnych wiejskich samochodów wiec tu sie zgadzamy, ale nawet jak silnik producent obliczył na X koni to jest to tłumione wydechem wiec robiac wydech zyskujesz około 5-8% (dobry wydech, z takimi liczbami sie spytałem, nie mowie o wsadzeniu struminicy za katalizator i wtedy działa tylko na psychike)
I nie zaburzasz mysli technicznej producenta, jak łatwo zauwazyc.
Takze wracajac do tematu: pozmoe ktos? Chyba do x-projecta podjade pogadac z chłopakami.
A dla Towjej wiadomosci, na silnik mocnioejszy tez sie sadze, nie boj nic.
Kozik - Pon Lut 01, 2010 07:53
ja u siebie wydłubałem zawartość kata, wsadziłem końcowy tłumik ULTERa i nie zauważyłem przyrostu mocy.
Markzo w coupe ma przelotowy a wcale nie jest taki głośny, zapytaj jego czy jest mocniejszy czy nie. Wymieniał też kolektor na jakiś nieoryginalny co świeci
JAZDAPRZEMO - Pon Lut 01, 2010 08:26
Wydlubanie kata nic ci nie da wrecz przeciwnie spaliny zamiast miec prosty przelot wiruja i wolniej wylatuja chyba ze wsadzis w srodek rure z taka sama srednica jak wydech,sztuka polega na tym zeby dobrac wydech tak aby mial jak najmniej krzywek i w miare prosty przelot,nie da tez efektu przerabianie i dorabianie roznych srednic wydechow i strumienic srednica musi byc zachowana zeby wyeliminowac zawirowania.Pozatym jesli ma duzo wyjsc musi tez duzo wejsc praw fizyki nie da sie oszukac..Jesli chcesz cos zrobic w tym kierunku zacznij od kolektora..Ale to twoje auto i zrobisz co chcesz ,to tylko moje prywatne zdanie..
Kozik - Pon Lut 01, 2010 08:54
JAZDAPRZEMO pewnie masz rację może na wiosnę coś pokombinuję
Markzo - Pon Lut 01, 2010 09:04
Ja mam kolektor wydechowy zmieniony z żeliwnego oryginalnego 4-1 na nierdzewke 4-2-1, kata nie mam zamiast niego jest rura o średnicy 2cale (takiej jak wylot z kolektora). Wzrost mocy jest, auto lepiej zbiera się z dołu i od 5tyś do odcięcia też jest ciut lepiej TIGER jeździł to może potwierdzić powoli zabieram się za "wyprostowanie" rur od kolektora do końcowego i zmiane tłumika środkowego i końcowego
niuton - Pon Lut 01, 2010 15:13
No i to sa jakies merytoryczne odpowiedzi. W moim przypadku skonczy sie ak ze chyba podjade do chlopaków co sie tym zjamuja (firma) i z nimi pogadam a oze nawet nich zrobie zalezy ile hajsu sobie krzykna. O to własnie chodzi ze zrobienie dobrze wydechu nie jest tak proste, z tego co czytałem i nie hcce porywac sie z motyka na słonce a pozniej sobie wkrecac ze jest lepiej. Markzo ale shamowałes auto? Bo po wszelkich zmianach lubi sie czuc włąsnie ze "auto jakby lepiej sie wkreca, dynamiczniejsze i silnik elastyczny sie zrobił" a pzoneij na hamowni wychodzi ze seria jest:D
Masz zdjecie tego kolektora co wmieniłes?
co z sonda? Miałes za katem czy masz wersje z tylko jedna sonda, na kolektorze?
Markzo - Pon Lut 01, 2010 18:28
nie hamowałem go, bo tak jak mówie, jest jeszcze kilka gratów do zamontowania tu masz fotki itp :
http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40
PS. nie wystrasz sie pierdół jakie pisze desperado, troche tego spamu tam jest
4 osoby jeździły tomcatem przed i po i jednogłośne tak, że jest lepiej
|
|