Zobacz temat - [R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 100 - [R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia

siv - Pią Mar 21, 2008 18:12
Temat postu: [R100] Przepełnianie sie układu chłodzenia
Witam,

Mam problem z moim roverem 111 z 96r. do niedawana wszystko działało dobrze aż pewnego dnia pojawił się problem z układem chłodzenia. Gdy silnik jest zimny wszystko gra nic sie nie dzieje ale gdy silnik się zagrzeje tak do ok 1/3 skali zaczynają się cuda. Płyn ze zbiornika zaczyna wyciekać, wygląda to tak jak by się gotował ale ze wskazań czujnika tego nie widać. Wymieniony już został termostat i czujnik (stary się uszkodził i cały czas pokazywał wysoką temperaturę) ale problem pozostał.

Nie wiem co zrobić z tym fantem, za wszelkie wskazówki dziękuje.

Pozdrawiam

przemo285 - Pią Mar 21, 2008 18:34

Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego były felerne i puszczały przy zbyt małym ciśnieniu. :wink:
siv - Pią Mar 21, 2008 18:54

przemo285 napisał/a:
Wymień korek zbiorniczka wyrównawczego były felerne i puszczały przy zbyt małym ciśnieniu. :wink:


Tylko że korek chyba działa, bardzo mnie dziwi że to że zbiornik wyrównawczy wypełnia sie cały płynem i zaczyna sie z niego wylewać i nie wiem czym to może być spowodowane i czy to prawidłowe.

przemo285 - Pią Mar 21, 2008 18:57

Korka nie sprawdzisz przy jakim ciśnieniu puszcza do tego potrzebny jest sprzęt , wymień go to dużo nie kosztuje a różnica powinna być widoczna
Wojtek - Pią Mar 21, 2008 19:51

Wiem że przemo285 jest większym autorytetem i naprawia samochody, czego ja nie robię ale z mojego doświadczenia wynika że sprawny silnik nie "wykipi" płynu nawet przy otwartym zbiorniczku wyrównawczym. Obstawiam niestety poważniejszą awarię.
HGF lub tuleja w jednym z cylindrów. Sprawdzałeś czy do zbiorniczka wydostają się bańki gazu z przewodów?

przemo285 - Pią Mar 21, 2008 20:10

A jednak wykipi w Roverze wentylator włącza się dopiero przy 110 stopniach (to jest temperatura wrzenia) i to jest ten moment kiedy płyn się podnosi w zbiorniczku wyrównawczym i wykipi , co do korków zbiorniczka najwięcej problemów było właśnie w Roverze 100 na to były akcje serwisowe co do wymiany korków , wszystkie zawsze miały zbiorniczki całe od nalotu po płynie

[ Dodano: Pią Mar 21, 2008 20:11 ]
Zagrzej Rovera do momentu włączenia wentylatora przy otwartym korku :wink:

Jary - Pią Mar 21, 2008 20:22

przemo285 napisał/a:
A jednak wykipi w Roverze


Wykipi w każdym silniku z układem ciśnieniowym :wink:

Wojtek - Pią Mar 21, 2008 21:34

przemo285 napisał/a:

Zagrzej Rovera do momentu włączenia wentylatora przy otwartym korku :wink:


Dlatego piszę, że wiem to z własnego doświadczenia. W mojej świętej pamięci 214-ce kipiał gdy była uszkodzona uszczelka i innym razem gdy miał pękniętą tuleję. Po wymianie tulei stał na włączonym silniku z otwartym układem ok 20 min, może dlużej i poziom płynu owszem podniósł się i zatrzymał. Wentylator włączał się kilkakrotnie. Nie wykipiał. Takie jest moje doświadczenie :mrgreen:

przemo285 - Pią Mar 21, 2008 21:45

No to jest taka ciekawoska w sumie szczerze mówiąc , piszę o usterkach najczęsciej spotykanych i znanych z autopsji :?:
AndrewS - Sob Mar 22, 2008 10:56

wykipi jesli zlapie spora temp to nie ma bata, kiedys brat zapomnial dokrecic korka od zbiorniczka i w dluzszej trasie plyn wykipial