|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi] problem z odkreceniem napinacza
wrsdz - Czw Mar 27, 2008 07:50 Temat postu: [R200 SDi] problem z odkreceniem napinacza hmm czy ma ktos jakis pomysl? rade? jak odkrecic napinacz paska w roverze 220 z 98r? jest tam mega malo miejsca klucz udalo mi sie dopasowac jakis wielokont na ktory zwykla plaska 8 nakladam tylko ze nie ma mozliwosci ruszyc tak reka, ma ktos pomysl ?
Kozik - Czw Mar 27, 2008 08:09
Prawdopodobnie trzeba odkręcić poduszkę i opuścić silnik, wtedy zrobi się trochę więcej miejsca
wrsdz - Czw Mar 27, 2008 08:18
Kozik napisał/a: | Prawdopodobnie trzeba odkręcić poduszkę i opuścić silnik, wtedy zrobi się trochę więcej miejsca |
hmm tylko ktora ta poduszke? czy mozesz opisac gdzie ona sie znajduje dokladnie? ps. czy moze to byc tylna? bo tez mam ja wykrecic?? i gdzie ja znajde ?
fornal - Czw Mar 27, 2008 08:31
a jaki napinacz???
Paska wielorowkowego. Pewnie padla ci rolka i chcesz wymienic napinacz. Ja kupilem nowa rolke za 60 zl i chodzi jak trzeba a i wymienic latwo sie da.
Brt - Czw Mar 27, 2008 08:40
fornal napisał/a: | a i wymienic latwo sie da. |
dokładnie tylko trzeba mieć dobre klucze
Rolkę odkrecasz kluczem 15 i trzeba trochę pokombinować ale wychodzi. Jak już masz zdjętą rolkę, to masz od razu dostęp do śruby mocujacej napinacz. Tam są dwa rodzaje mocowania. W starszych modelach (np. rocznik 96) jest to śruba odkręcana taką nasadką ale 12-sto kątną, tzn bierzesz nasadkę rozmiar 14 tyle, że taką z 12 wycięciami a nie o kształcie 6-ściokata. Łeb śruby to gwiazdka 12-kątna. W późniejszych modelach (np rocznik 99) jest to sruba na klucz imbusowy chyba rozmiar 8. I w tych późniejszych modelach jest też specjalna tuleja zabezpieczająca.
PS. przydaje się lusterko dentystyczne
wrsdz - Czw Mar 27, 2008 09:06
Brt napisał/a: | fornal napisał/a: | a i wymienic latwo sie da. |
dokładnie tylko trzeba mieć dobre klucze
Rolkę odkrecasz kluczem 15 i trzeba trochę pokombinować ale wychodzi. Jak już masz zdjętą rolkę, to masz od razu dostęp do śruby mocujacej napinacz. Tam są dwa rodzaje mocowania. W starszych modelach (np. rocznik 96) jest to śruba odkręcana taką nasadką ale 12-sto kątną, tzn bierzesz nasadkę rozmiar 14 tyle, że taką z 12 wycięciami a nie o kształcie 6-ściokata. Łeb śruby to gwiazdka 12-kątna. W późniejszych modelach (np rocznik 99) jest to sruba na klucz imbusowy chyba rozmiar 8. I w tych późniejszych modelach jest też specjalna tuleja zabezpieczająca.
PS. przydaje się lusterko dentystyczne |
wow dzieki wielkie - widze ze mam doczynienia z profesionalistami w kazdym calu, opis na drukarke i po pracy sprawdze co uda mi sie wymodzic.
a poduszka tylna? jak wyglada bo tez ma byc wykrecona, ? z gory dziekuje
[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 09:08 ]
fornal napisał/a: | a jaki napinacz???
Paska wielorowkowego. Pewnie padla ci rolka i chcesz wymienic napinacz. Ja kupilem nowa rolke za 60 zl i chodzi jak trzeba a i wymienic latwo sie da. |
powiem tak auto mam na czesci, i wykrecam i sprzedaje co komu potrzeba
Brt - Czw Mar 27, 2008 09:22
żadnej poduszki nie trzeba wykręcać
sTERYD - Czw Mar 27, 2008 10:41
wrsdz napisał/a: | powiem tak auto mam na czesci, i wykrecam i sprzedaje co komu potrzeba |
to pewnie RAVE może Ci się przydać
wrsdz - Czw Mar 27, 2008 18:20
czy moze mi ktos podpowiedziec jeszcze jak wyglada i gdzie sie znajduje poduszka tylka pod silnikiem? czy istnieje jakis prospekt ukazujacy ta czesc?
piter34 - Pią Mar 28, 2008 10:13
wrsdz napisał/a: | czy istnieje jakis prospekt ukazujacy ta czesc? |
Czy umiesz czytać posty ze zrozumieniem?
Przecież sTERYD podał Ci linka do instrukcji serwisowych. Tam masz wszystko rozrysowane co do śrubki (wraz z instrukcjami montażu/demontażu).
|
|