Zobacz temat - [R200 SDi] problem z odkreceniem napinacza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDi] problem z odkreceniem napinacza

wrsdz - Czw Mar 27, 2008 07:50
Temat postu: [R200 SDi] problem z odkreceniem napinacza
hmm czy ma ktos jakis pomysl? rade? jak odkrecic napinacz paska w roverze 220 z 98r? jest tam mega malo miejsca :( klucz udalo mi sie dopasowac jakis wielokont na ktory zwykla plaska 8 nakladam tylko ze nie ma mozliwosci ruszyc tak reka, ma ktos pomysl ?
Kozik - Czw Mar 27, 2008 08:09

Prawdopodobnie trzeba odkręcić poduszkę i opuścić silnik, wtedy zrobi się trochę więcej miejsca :wink:
wrsdz - Czw Mar 27, 2008 08:18

Kozik napisał/a:
Prawdopodobnie trzeba odkręcić poduszkę i opuścić silnik, wtedy zrobi się trochę więcej miejsca :wink:


hmm tylko ktora ta poduszke? czy mozesz opisac gdzie ona sie znajduje dokladnie? ps. czy moze to byc tylna? bo tez mam ja wykrecic?? i gdzie ja znajde ?

fornal - Czw Mar 27, 2008 08:31

a jaki napinacz???
Paska wielorowkowego. Pewnie padla ci rolka i chcesz wymienic napinacz. Ja kupilem nowa rolke za 60 zl i chodzi jak trzeba a i wymienic latwo sie da.

Brt - Czw Mar 27, 2008 08:40

fornal napisał/a:
a i wymienic latwo sie da.


dokładnie tylko trzeba mieć dobre klucze ;)
Rolkę odkrecasz kluczem 15 i trzeba trochę pokombinować ale wychodzi. Jak już masz zdjętą rolkę, to masz od razu dostęp do śruby mocujacej napinacz. Tam są dwa rodzaje mocowania. W starszych modelach (np. rocznik 96) jest to śruba odkręcana taką nasadką ale 12-sto kątną, tzn bierzesz nasadkę rozmiar 14 tyle, że taką z 12 wycięciami a nie o kształcie 6-ściokata. Łeb śruby to gwiazdka 12-kątna. W późniejszych modelach (np rocznik 99) jest to sruba na klucz imbusowy chyba rozmiar 8. I w tych późniejszych modelach jest też specjalna tuleja zabezpieczająca.

PS. przydaje się lusterko dentystyczne :]

wrsdz - Czw Mar 27, 2008 09:06

Brt napisał/a:
fornal napisał/a:
a i wymienic latwo sie da.


dokładnie tylko trzeba mieć dobre klucze ;)
Rolkę odkrecasz kluczem 15 i trzeba trochę pokombinować ale wychodzi. Jak już masz zdjętą rolkę, to masz od razu dostęp do śruby mocujacej napinacz. Tam są dwa rodzaje mocowania. W starszych modelach (np. rocznik 96) jest to śruba odkręcana taką nasadką ale 12-sto kątną, tzn bierzesz nasadkę rozmiar 14 tyle, że taką z 12 wycięciami a nie o kształcie 6-ściokata. Łeb śruby to gwiazdka 12-kątna. W późniejszych modelach (np rocznik 99) jest to sruba na klucz imbusowy chyba rozmiar 8. I w tych późniejszych modelach jest też specjalna tuleja zabezpieczająca.

PS. przydaje się lusterko dentystyczne :]

wow dzieki wielkie - widze ze mam doczynienia z profesionalistami w kazdym calu, opis na drukarke i po pracy sprawdze co uda mi sie wymodzic.

a poduszka tylna? jak wyglada bo tez ma byc wykrecona, ? z gory dziekuje

[ Dodano: Czw Mar 27, 2008 09:08 ]
fornal napisał/a:
a jaki napinacz???
Paska wielorowkowego. Pewnie padla ci rolka i chcesz wymienic napinacz. Ja kupilem nowa rolke za 60 zl i chodzi jak trzeba a i wymienic latwo sie da.


powiem tak auto mam na czesci, i wykrecam i sprzedaje co komu potrzeba

Brt - Czw Mar 27, 2008 09:22

żadnej poduszki nie trzeba wykręcać ;)
sTERYD - Czw Mar 27, 2008 10:41

wrsdz napisał/a:
powiem tak auto mam na czesci, i wykrecam i sprzedaje co komu potrzeba

to pewnie RAVE może Ci się przydać ;)

wrsdz - Czw Mar 27, 2008 18:20

czy moze mi ktos podpowiedziec jeszcze jak wyglada i gdzie sie znajduje poduszka tylka pod silnikiem? czy istnieje jakis prospekt ukazujacy ta czesc?
piter34 - Pią Mar 28, 2008 10:13

wrsdz napisał/a:
czy istnieje jakis prospekt ukazujacy ta czesc?

Czy umiesz czytać posty ze zrozumieniem? :roll:
Przecież sTERYD podał Ci linka do instrukcji serwisowych. Tam masz wszystko rozrysowane co do śrubki (wraz z instrukcjami montażu/demontażu). :lol: