Zobacz temat - [R200 SDI '97] Nie odpala...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 SDI '97] Nie odpala...

Zapala88 - Pią Mar 28, 2008 12:32
Temat postu: [R200 SDI '97] Nie odpala...
Mam problem jadac roverem 200 TDI nagle zgasł. Bezpieczniki sa dobre, komputer nie pokazuje błedów. Wydaje mi sie ze nie dostaje paliwa i gdy przekrecam zapłon wydaje dziwny dzwiek tak jak by cos strzelało głosno pod maska. Panowie pomocy prosze o pilna pomoc. Z góry dziekuje :beczy:
piter34 - Pią Mar 28, 2008 12:38

Zapala88, poczytaj zasady kącika! Popraw temat wątku! Stosuj znaki przestankowe (kropki, przecinki...)
Wtedy na pewno wszyscy potraktują Ciebie bardziej poważnie. :roll:

thef - Pią Mar 28, 2008 12:48

Zastosuj się do próśb Pitera, potem sprawdź stan akumulatora, a jeżeli jest okay to punkty masowe i połączenie z rozrusznikiem, tudzież alternatorem. To strzelanie to mi wygląda na hałasujące przekaźniki z powodu braku prądu przy rozruchu.
PHJOWI - Pią Mar 28, 2008 18:01

albo uwalony rozrusznik??
Zapala88 - Pią Mar 28, 2008 18:05

Rozrusznik kreci silnikiem ale nie odpala nie ma reakcji. Tak jak by paliwo nie dochodziło.
FSEbola - Pią Mar 28, 2008 18:18

Zapala88 napisał/a:
Rozrusznik kreci silnikiem ale nie odpala nie ma reakcji. Tak jak by paliwo nie dochodziło.


skoro rozrusznik kreci a silnik nie chce odpalic wiec ......

....wymien FILTR PALIWA ..... i powinno byc po problemie
..nawet jakby przeaznik byl walniety to silnik powinien odpalic , zauwazmy ze jest cieply bo zgasl Ci podczas jazdy
.

PHJOWI - Pią Mar 28, 2008 18:42

silnik sdi sprawdz okablowanie pompy oraz czy idzie paliwo z pompy na wtryski.
Zapala88 - Pią Mar 28, 2008 21:44

nie wiem czy to możliwe ze zgasł mi podczas jazdy z powodu filtra. A w taki razie co by mi tam tak strzelało?
FSEbola - Pią Mar 28, 2008 22:14

Zapala88 napisał/a:
nie wiem czy to możliwe ze zgasł mi podczas jazdy z powodu filtra. A w taki razie co by mi tam tak strzelało?


a ja Ci poraz ponowny mowie ze to jest na tyle prawdopodbne na ile fakt ze po nocy wstaje dzien .. :grin: .... chcesz sie przekonac wiec zapytaj mechanika badz fachowca np. od ''pomp wtryskowych''
pierwsza odpowiedz jaka uslyszysz dlaczego twoj samochod zgasl podczas jazdy i nie chce odpalic mimo ze rozrusznik kreci silnikiem a kontrolki sa OKEY ..bedzie sprawdz/wymien FILTR PALIWA :cool: zdziwilbys sie jakie g....wno nie raz tankuje sie na CPNach

co do strzelania to tak jak mowi thef moze to byc przekaznik (chociaz nie sadze zeby az tak mocno halasowal) ...tyle ze bez niego tez odpalisz auto.. tymbardziej cieple auto

przy braku masy jak wskazuje tez thef zauwazylbys ze mruga Ci kontrolka Check Engine ...(mruga..znaczy raz sie zapali a po chwili zgasnie)
co do rozrusznika to skoro krecisz silnikiem to powinien byc okey w innym przyppadku nie krecilbys wcale badz rozladowalbys akumu w tempie bardzo szybki (zwarcie w rozruszniku)
akumu tez odpada bo jak wspomniales rozrusznik kreci silnikiem tyle ze on nie odpala mozliwe ze z powodu
cytuje: nie odpala nie ma reakcji. Tak jak by paliwo nie dochodziło.
..
.

Zapala88 - Sob Mar 29, 2008 14:02

Paliwo dostaje filtr jest dobry, Do pompy jest ok ale już z pompy do wtryskiwaczy nie dochodzi . Styki wszystkie są poczyszczone i na pewno nie jest to wina filtra sprawdziłem
PHJOWI - Sob Mar 29, 2008 14:08

pompa do naprawy lub wymiany.
Zapala88 - Sob Mar 29, 2008 15:07

Mój rover jest TDI 2.0 . Po wymianie filtra paliwa nic sie nie zmieniło :beczy: . Stukanie jest na pewno w pompie wtryskowej, ma podobny dzwiek jak przekazniki, ale dwa razy głowniej. Ściągnęłem przewód od pompy wtryskowej do wtryskiwacza, zakreciłem rozrusznikiem i zero paliwa. W dodatku mój rover ma pompke reczna do paliwana scianie grodziowej, i jak go podpapuje to tez nic. Napiecie do pompy dochodzi bo jak odepne przewody zasilajace, przestaje strzelać. Prosze o pilna pomoc.
Brt - Sob Mar 29, 2008 23:28

PHJOWI już napisał, ze prawdopodobnie pompa do naprawy.
A twój rover to SDi a nie TDI. W nomenklaturze rovera SDi = turbodiesel z intercoolerem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. TDI to są u VW ;)

rtoip24 - Sob Mar 29, 2008 23:44

A może coś jest nie tak z napędem pompy wtryskowej? Warto zdjąć osłonę paska pompy.
Zapala88 - Pon Mar 31, 2008 14:10

Mam dobrze z paskiem napedzajacym pompe... sprawdzałem wiesz to główne rzeczy na jakie zwruciłem uwage. a i moge sie załozyc jestem w stanie sie załozyc ze sa i TDI i SDI produkowano praktycznie niczym sie nie róznia oprucz numeru silnika i TDI ma o 2 km wiecej... w sumie to tyle róznic i wydaje mi sie ze może mi sie popsuł elektrozawór dolny w pompie... bo jak go odłaczam od niego prad przestaje strzelac...
sTERYD - Pon Mar 31, 2008 14:14

Zapala88 napisał/a:
jestem w stanie sie załozyc ze sa i TDI i SDI produkowano praktycznie niczym sie nie róznia oprucz numeru silnika i TDI ma o 2 km wiecej...

ja jestem w stanie się założyć że nie...
a w ogole to dwa kilometry czego :?: :?: :/

Zapala88 - Pon Mar 31, 2008 14:20

Dwa konie wiecej... i naprawde bo SDI to rover 220 a TDI to rover 200 takie maja oznaczenia...
Brt - Pon Mar 31, 2008 14:24

Zapala88, czy zdajesz sobie sprawę, że podważasz dotychczasowa wieloletnią wiedzę całego Klubu i producenta Rovera :lol: Ja niewierny Bartek jestem i fajnie by było gdybyś to udowodnił ;) I nie mam na myśli jakiegoś zdjecia tylnej klapy z napisem TDI bo takie to ja też widziałem ;)
Paul - Pon Mar 31, 2008 14:29

Zapala88 napisał/a:
niczym sie nie róznia oprucz numeru silnika i TDI ma o 2 km wiecej

A skąd takie info masz? :shock: :roll:

Zapala88 - Pon Mar 31, 2008 14:31

Ja też tak myslałem i wiesz nie kłucił bym sie ale widziałem orginalny katalog Rovera w Francji i wyraznie pisało 214 216 220 i 200 tyle tylko ze 220 to sa SDI i TD maja 5 róznych oznaczen silnika natomiast TDI to rover 200 i ma tylko jedno oznaczenie mało ich szło i to cos na typ silnika honda 2.0 TDI... Naprawde widziałem na własne oczy... Przeciez tego sobie nie zmysliłem...

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 22:24 ]
Panowie mam... Rozkreciłem pompe i na dole jast taka jak by pompka elektryczna i ona miała mała siateczke która była cała w syfie i juz działa przeczysciłem i juz ok działa jak złoto dziekuje wam bardzo za pomoc jestescie naprawde dobra ekipa i chetnie do niej wstapie jak mozna oczywiscie...

piter34 - Sro Kwi 02, 2008 13:39

Zapala88 napisał/a:
widziałem orginalny katalog Rovera w Francji i wyraznie pisało 214 216 220 i 200 tyle tylko ze 220 to sa SDI i TD

Były SDi oraz SD i D.

Zapala88 napisał/a:
natomiast TDI to rover 200

Rover 200 z silnikiem turbodiesla to jest to samo co 220. Obok znaczka "200" na klapie już nic nie występowało (od rocznika modelowego 98).

Zapala88 napisał/a:
i chetnie do niej wstapie jak mozna oczywiscie...

Oczywiście, że można :lol:

Chester - Czw Kwi 03, 2008 01:14

Zapala88 napisał/a:
orginalny katalog Rovera w Francji i wyraznie pisało 214 216 220 i 200 tyle tylko ze 220 to sa SDI i TD maja 5 róznych oznaczen silnika natomiast TDI to rover 200 i ma tylko jedno oznaczenie mało ich szło i to cos na typ silnika honda 2.0 TDI.


Jak wyżej pisano SDi to tubodiesel z IC gdzieś taki katalog dorwal??? :?: zresztą ja mam 200 SDi i nikt mi nie wmówi, że jest to TDi... to że Honada i inni mają TDi to ich sprawa Roverowi po romansie z Hondą zostało tylko i wyłącznie SDi :!: :!: :!: poza tym wszystkie angielskie książki serwisowe opisują R 220 lub 200 (po '98) jako SDi :!: :!: :!: Poza tym wszystkie R 2xx SDi maja silnik 2.0 SDi typu L
Trzeba być oryginalnym i jeździć Roverkiem SDi :mrgreen:

giewu - Czw Kwi 03, 2008 09:12


dopisek moderatora:
Zapala88 bardzo proszę byś stosował się do zasad panujących w tym kąciku
Temat poprawiłem za Ciebie, zwróć uwagę jak wygląda i zapamiętaj na przyszłość.
Prośba również byś jednak używał oznaczeń modelu samochodu stosowanych przez ROVERa i przez nasz klub. Chyba, że rzeczywiście potwierdzisz jakimkolwiek dowodem naszą nieznajomość tego zagadnienia czym wyprowadzisz wielu ludzi z błędu.

bizkid - Sob Sie 09, 2008 16:16

Cytat:
Zapala88

czytam twojego posta bo chcialem sie odwiedziec czy w koncu doszedles do tego czemu nie odpala?.
Ja mam ten sam problem. (tylko zgaśnięcie auta bylo przyczyna zalania silnika -szczegóły http://forum.roverki.eu/v...=woda++silniku)
Silnik został osuszony z wody itd)
Po złożeniu silnika nie chce odpalić obiawy podobne:
Rozrusznik kręci, kontrolnki OK,
Pompa podaje paliwko (ale jakos tak słabo z niej leci) (czy przy odkręconych przewodach paliwko powinno mocno "SIKAĆ" z pompy ?)
A auto nie chche odpalić.
Piszecie tu zeby zmienic filtr paliwa - zrobie to (oby to bylo to) ale jestem ciekaw co AUTOR posta odpalił auto.

xtek - Sob Sie 09, 2008 17:19

przeciez napisal

"Rozkreciłem pompe i na dole jast taka jak by pompka elektryczna i ona miała mała siateczke która była cała w syfie i juz działa przeczysciłem i juz ok działa jak złoto"

bizkid - Pon Sie 11, 2008 11:16

xtek napisał/a:
Rozkreciłem pompe i na dole jast taka jak by pompka elektryczna i ona miała mała siateczke która była cała w syfie i juz działa przeczysciłem i juz ok działa jak złoto

Czy mógł by to ktos wyjasnic, nie widze w mojej pompie nic takiego co by mozna bylo od dołu wykręcić. (moja pompa jak na rys) co mozna w niej odkręcić ??

thef - Pią Sie 15, 2008 22:18

Zapala88, może opiszesz dokładnie koledze gdzie jest ta siateczka w pompie i jak się do niej dostać?
Zapala88 - Pon Lut 01, 2010 13:59

Ta odpalił ale post pewnie nie aktualny:D:D:D a przyczyna był rozrząd... pasek przeskoczył i niestety dużo mnie to kosztowało...

I przepraszam za SDI TDI i moje wywody w książce tak pisało ale oznaczenie było SDI co oznacza Diesel z IC i chodziło tam o porównanie że SDI to jest to samo co TDI tyle ze tam oznacza się w ten sposób wyposażenie a nie silnik jeszcze raz przepraszam za pomyłkę i niepotrzebne gadanie... ale już lepiej zapoznałem się z tematem ROVER

szoso - Pon Lut 01, 2010 15:07

Zapala88 wyjaśnij mi gdzie jest ta siateczka w pompie bo jakoś unikasz tej odpowiedzi :wink: