|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Emisja spalin - wysokie parametry
piorun1111 - Pon Mar 31, 2008 20:24 Temat postu: [R45] Emisja spalin - wysokie parametry Witam , potrzebuje jak najszybciej porady , czy rozwiązania problemu , otóz byłem na przeglądzie , przeszedlem prawidłowo wszystko , oprócz emisji spalin , autko jest z 2000 r . jest to rover 45 , 1.4ie 16v
wynik z emisji wygląda następująco
Temperatura pomiaru/ oil temperature 84 stopnie C
niskie obroty
CO. 1.73 vol% ------------------ limits 0,5 % FAIL
wysokie obroty
Lambda: 0.962 ----------------- Between 0.97 and 1.03 Fail
CO. 1.35 vol% ---------------------- above 0.3% Fail
[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 21:54 ]
czy wymiana katalizatora na nowy obniży te wartości do prawidlowych , czy nie
generalnie czy wymiana katalizatora pomoże?
[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 22:30 ]
i co cisza???????????
rovero - Wto Kwi 01, 2008 12:28
piorun1111, zapoznaj się z Zasadami Kącika Usterki i Porady Techniczne i zmień temat na zgodny z zasadami. Możesz to zrobić klikając przycisk EDYTUJ przy swoim pierwszym poście w tym temacie.
maciej - Wto Kwi 01, 2008 12:33
Po pierwsze, nie denerwuj się - nie spodziewaj się odpowiedzi natychmiast późnym wieczorem.
Pod drugie popraw temat, bo jak dasz wszystkie istotne dane w temacie, to szybciej zajrzą do niego ci co się znają na Twoim modelu.
Po trzecie, to ja bym chyba zaczął od sprawdzenia sondy lambda, a nie od katalizatora, bo to ona może być przyczyną (zły skład mieszanki -> zły skład spalin).
piter34 - Sro Kwi 02, 2008 15:09
piorun1111 napisał/a: | niskie obroty
CO. 1.73 vol% ------------------ limits 0,5 % FAIL |
Na niskich obrotach nie sprawdzają lambdy?
piorun1111 napisał/a: | wysokie obroty
Lambda: 0.962 ----------------- Between 0.97 and 1.03 Fail
CO. 1.35 vol% ---------------------- above 0.3% Fail |
Faila masz za zbyt niską lambdę (bogata mieszanka), a wysokie CO jest tego konsekwencją.
Sprawdź sondę.
piorun1111 - Sob Kwi 05, 2008 21:50
ok sprawa wygląda tak
na początek 2 dni temu wymienilem katalizator na nówkę, potem pojechałem na analize spalin - nic nie pomoglo
potem coś mnie olśnilo , sprawdziłem świece , były w krytycznym stanie chociaż miałem te long life (długożywotne ) zmiana świec- na nowe
na drugi ogień poszła przepustnica z potencjometrem , okazalo się że jest niewielki prześwit w środku , następnie przeplywomierz powietrza tzw krokowka poszła do kosza . zamontowałem nową
po tych zabiegach pojechałem na analizę spalin
wynik
niskie obroty
lambda - 1,012 norma pomiędzy 0,97-1,03
co - 0,12 norma 0,5
wysokie obroty
lambda - 1,021 norma jak powyżej
co - 0,07 norma 0,3
lambde mialem 2 - miesięczną ngk , więc stwierdziłem że zepsuta nie jest , ponieważ coś może dawać ( czytaj coś. pewne elementy tj . przepustnica , potencjometr , krokówka, świece ) nieprawidłowe parametry skutkujące przekłamaniami lambdy. postawiona teza okazała się tafna .
podsumowanie
koszty
150euro katalizator (bosal)
51euro świece (denso long life platinium)
przepustnica - free
potencjometr - free
krokówka - free
free dlatego że coś za coś jak to się mówi , każdy ma jakieś tam uklady i układziki
piter34 - Pon Kwi 07, 2008 13:09
piorun1111, fajnie że już wszystko OK. Mam nadzieję, że ten wątek będzie pomocny dla wielu innych osób przeglądających forum
|
|