|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R220 2.0 SDI 98r] zerwana linka otwierania maski
laska3001 - Nie Kwi 06, 2008 20:44 Temat postu: [R220 2.0 SDI 98r] zerwana linka otwierania maski Witam
Nowe auto i już problem, zerwała mi się linka otwierania maski i docelowo zastanawiam się czy istnieje jakiś "awaryjny" sposób jej otwierania??
Samochód mam od piątku i nie bardzo wiem co tam trzeba podważyć żeby ją otworzyć
Z góry dziękuje za pomoc
Brt - Nie Kwi 06, 2008 20:51
hmm a w którym miejscu się urwała wydaje mi sie, że trzeba będzie odkrecic zderzak od spodu, póxniej odchylić i włozyć rękę i pociągnąć za linkę. powinno się udać
laska3001 - Nie Kwi 06, 2008 21:12
Dobre pytanie
Po prostu jak ciągnę za tą dźwignię to nie ma żadnego oporu, wysuwa się a maska nic
A może to wina dźwigni
pgrad - Nie Kwi 06, 2008 21:15
Po pierwsze sprawdź czy linka jest zerwana. Ja tez myślałem że mam zerwaną, a po prostu pancerz sparciał.
I. Jeżeli jest zerwana pod kierownicą to wyjmujesz plastikowe kołki z nadkola. Między
nadkolem a błotnikiem szukasz po omacku linki, jak ją znajdziesz szarpiesz za linkę (nie
pancerz!- możesz zniszczyć pancerz i dzięki temu szarpać za linkę) -
maska się otworzy. Sposób też działa jak jest zniszczony pancerz linki. Warto podnieść
lewarkiem samochód z tej strony- będzie więcej miejsca, należy jednak bardzo uważać!
II. Drugi sposób gdy jest zepsuty pancerz, a linka cała:
1. Bierzesz kabel który jest w środku jednolity o przekroju 1,5-2,5mm2.
2. Podjeżdżasz przodem do źródła światła.
3. zaginasz koniec przewodu i wkładasz przez grill w połowie odległości od znaczka do
brzegu grilla
4. powinieneś zauważyć linkę w czarnym pancerzu (idzie od prawej strony samochodu i
wchodzi z lewej strony zamka)
5. musisz "puścić" przewód za tą linką, dopychanie przewodu do blachy będzie go
wykrzywiało do Ciebie.
6. Bierzesz cienkie! kombinerki i przeciągasz drugi koniec kabla między żeberkami grilla
7. Łapiesz za oba końce, szarpiesz, maska się otwiera
III. Linka zerwana pod maską robisz tak jak mówił kolega wyżej. Innego sposobu nie ma
Linkę nową bez zdejmowania zderzaka można założyć przeciągając ją za pomocą nie do końca zdemontowanej starej linki. Linka z anglika nie pasuje na 100%!
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 22:21 ]
Sprawdzić czy jest zerwana pod kierownicą możesz w prosty sposób. Odsuwasz fotel na maksa do tyłu; klękasz obok samochodu, ciągniesz za cięgno i patrzysz czy linka jest ciągnięta przez cięgno czy nie; jeżeli jest ciągnięta, to spróbuj ją wyciągnąć z samochodu ręką. Jeżeli wyjdzie cała, to odkręcasz zderzak, jutro zrobię zdjęcia to będziesz wiedział dokładnie o co mi chodzi.
[ Dodano: Nie Kwi 06, 2008 22:23 ]
a jeżeli nie jest ciągnięta to już wiesz w czym rzecz
laska3001 - Pon Kwi 07, 2008 15:47
Faktycznie, pancerz szlak trafił a linka jest w całości i jak się pociągnie "na chama" to maska się otwiera
Pozdrawiam i dziękuję za szybkie odpowiedzi
piter34 - Wto Kwi 08, 2008 11:42
laska3001 napisał/a: | pancerz szlak trafił |
"schlag" (niem. cios, uderzenie)
Paul - Wto Kwi 08, 2008 15:32
piter34 napisał/a: | "schlag" (niem. cios, uderzenie) |
Nooooo, chociaż jeden wie, jak się to pisze
laska3001 - Wto Kwi 08, 2008 20:25
Heh, dzięki - będę pamiętał
Co do linki to się z nią dziś uporałem i już wszystko jest OK
Teraz mam kolejny problem, okazało się że mam zatarty silnik wentylatora chłodnicy i odłączony termostat
I teraz pytanie czy termostat jest jeden czy są dwa? Bo jak na moje oko to są dwa, jeden po lewej stronie u góry chłodnicy a drugi 30 cm obok w prawo od tamtego.
Co do pierwszego to jestem pewien (że to termostat załączania wentylatora) bo niedaleko są kable żeby go podłączyć.
A co z tym drugim
piter34 - Sro Kwi 09, 2008 09:47
Paul napisał/a: | Nooooo, chociaż jeden wie, jak się to pisze |
Ja jestem akurat "uczulony" w tym temacie.
[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 10:48 ]
laska3001 napisał/a: | I teraz pytanie czy termostat jest jeden czy są dwa? Bo jak na moje oko to są dwa, |
Ja tam się na dieslach nie znam, ale moim zdaniem jest tylko jeden...
Niech ktoś potwierdzi/zaprzeczy.
Brt - Sro Kwi 09, 2008 11:39
Cytat: | Ja tam się na dieslach nie znam, ale moim zdaniem jest tylko jeden... |
termostat jest jeden, a to co widzisz, to są włączniki wentylatora. Są dwa ale różnie sa łączone. Widziałem SDi z obydwoma podłączonymi ale np u mnie jest tylko jeden podpięty (ten od strony prawej lampy). Więc hmmm laska3001, nie wiem co Ci poradzic podłącz na próbę może i zobacz czy auto nie wybuchnie A co do wentylatora to wirnik w ogóle się nie kręci Czy masz klimę
laska3001 - Sro Kwi 09, 2008 16:13
Nie mam klimy, a jak zmostkowałem przewody od termostatu to wentylator zaczął piszczeć, warczeć itp a poza tym jest jakiś taki "luźnawy"
A co ciekawe (przynajmniej dla mnie) jak stoję w korku i to nawet dość długo to silnik się nie przegrzewa, wskazówka jest tak w poziomie czyli mniej więcej na połowie skali
thef - Sro Kwi 09, 2008 16:48
Laska, termostat to termostat i jak już wspomniano w chłodnicy są włączniki termiczne wentylatorów (te z kabelkami). Nie wiem jak dokładnie to wygląda w 200kach, ale w 600kach z tego co się orientuję (u mnie ktoś kiedyś w tym trochę pomieszał i jeszcze się za to nie wziąłem) jeden z nich uruchamia jeden wentylator na pierwszym biegu przy około 102 stopniach, a drugi uruchamia oba wentylatory (o ile są dwa) na szybkich biegach przy ok. 107 stopniach Celsjusza.
Brt - Sro Kwi 09, 2008 22:23
laska3001 napisał/a: | A co ciekawe (przynajmniej dla mnie) jak stoję w korku i to nawet dość długo to silnik się nie przegrzewa, wskazówka jest tak w poziomie czyli mniej więcej na połowie skali |
bo to taki silnik
|
|