|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
 |
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Nie dział klima
rip_80 - Wto Kwi 08, 2008 14:03 Temat postu: [R416] Nie dział klima Witam ponownie.
dzis razem ze szwagrem sprawdzalismy klime w moim roverku. co sie okazalo jest szczelna, nabita tylko ze po włączeniu nie załacza sie sprzeglo elektromagnetyczne, czyli pasek napedza rolke ale jak włączam klime to to środkowe kolo powinno sie załączyc i zacząć krecic razem z ta rolką. Gdzie moze tkwic przyczyna tej awari? czy moze ktos z was mial podobny problem. Wiem ze sa za to odpowiedzialne jakies czujniki minimum sa 3 na układzie klimy. Od czego zacząć diagnostykę
giewu - Wto Kwi 08, 2008 14:06
zacznijmy od "pierdółki" ...
mam nadzieję, że wiesz, że klimatyzacja uruchamia się dopiero po przełączeniu włącznika dmuchawy w pozycję minimum 1
rip_80 - Wto Kwi 08, 2008 14:12
tak wiem, ale ani na 1 ani na 4 nie kreci sie to srodkowe kolo w tej rolce. Dodam ze nie jest zapieczone bo normalnie recznie moge nik zakrecic
giewu - Wto Kwi 08, 2008 14:20
jednym z najczęstszych problemów związanych z odpaleniem klimatyzacji jest brak czynnika ... w jaki sposób, tzn. na jakiej podstawie twierdzisz, że w układzie jest odpowiednia ilość czynnika, jak to zostało sprawdzone ?
Skiba - Wto Kwi 08, 2008 14:23
rip_80 skąd dokładnie jesteś ?
rip_80 - Wto Kwi 08, 2008 14:35
Sprawdzilem to na zasadzie "nacisnij zawór" i sykneło dość mocno wiec cos w układzie napewno jest . a jestem z jeleniej góry
Wiem ze mój test byl bardzo a nawet bardzo bardzo mało profesjonalny.
Skiba - Wto Kwi 08, 2008 16:27
Możliwe, że jest czynnik, ale jest go bardzo mało (syknąć syknie, bo jest różnica ciśnień) - dlatego nie załącza się klima. Podjedź na normalny serwis, tzn. ściągnięcie czynnika, próżnia (15 min), nabicie (odpowiednią ilością), UV itp
Chester - Wto Kwi 08, 2008 16:35
Skiba napisał/a: | próżnia (15 min) | nie jest jest to miarodajne bo jeśli jest dziura w przewodzie gumowym to jej nie pokaże .... sprawdź czy presostat jest sprawny, nie wiem jak w R 4xx ale w R2xx jest takie ustrojstwo jak czujnik temp. oleju jeśli jest to podłączony jest przed sprzęgłem sprężarki, jego uszkodzenie może być przyczyną nie włączenia sie klimy.... może zestaw przekaźników jest uszkodzony.... sprawdź jeszcze czy napięcie dochodzi do sprzęgła sprężarki....
Skiba - Wto Kwi 08, 2008 16:38
Chester napisał/a: | nie jest jest to miarodajne bo jeśli jest dziura w przewodzie gumowym to jej nie pokaże .... |
UV ją pokaże
Chester - Wto Kwi 08, 2008 16:42
Skiba napisał/a: | UV ją pokaże | tak ale dopiero jak włączysz klimę ja miałem taki przypadek, że przewód był dziurawy przy podciśnieniu było OK ale jak nabiłem klime i już uruchomiłem to aż zielono się zrobiło od UV , a później wyszły jeszcze inne dziurki
giewu - Wto Kwi 08, 2008 19:46
a ja i tak koledze bym radził podjechać do serwisu klimatyzacji ... w końcu i tak zbliża się pora corocznego wiosennego serwisowania
rip_80 - Wto Kwi 08, 2008 21:58
giewu napisał/a: | a ja i tak koledze bym radził podjechać do serwisu klimatyzacji ... w końcu i tak zbliża się pora corocznego wiosennego serwisowania |
i tak wlasnie trzeba bedzie zrobic. jak znajde czas ... ale wczesniej jeszcze sprawdze czy faktycznie jest tam jakis czujnik, a raczej musi cos tam byc.
Brt - Sro Kwi 09, 2008 09:05
podciśnienie nie służy do sprawdzania szczelności, tylko do opróżnienia i osuszenia układu. Szczelność sprawdzać można albo azotem + osłuchanie + pianka do wykrywania nieszczelności, albo nabijając klimę czynikiem z markerem UV i ją uruchamiając i szukając wycieku.
rip_80, podjedx do serwisu, żeby xbyć pewnym prawidowej ilości gazu w układzie. Jak to będzie OK + brak wycieków, a klima dalej nie będzie działać, wtedy bierzesz schemat z RAVE w łapę i szukasz w instalacji elektrycznej problemu, zaczynając od bezpieczników (2 lub 3 bezpieczniki mają wpływ na klimę)
rip_80 - Sro Kwi 09, 2008 13:51
tak wlasnie zrobie, a Rava juz mam tylko ze z niego to tak nie bardzo mozna sie czegos dowiedziec, wczaraj troche nad nim siedzialem, i fakt ze jest kilka istotnych informacji i rysubków, ale nie wiem czy mi to pomoze przy tym problemie. mimo wszystko wielkie dzieki jak bede juz cos wiecej wiedzial to napewno sie z wami podziele.
thef - Sro Kwi 09, 2008 14:09
rip_80 napisał/a: | tak wlasnie zrobie, a Rava juz mam tylko ze z niego to tak nie bardzo mozna sie czegos dowiedziec, wczaraj troche nad nim siedzialem, i fakt ze jest kilka istotnych informacji i rysubków, ale nie wiem czy mi to pomoze przy tym problemie. mimo wszystko wielkie dzieki jak bede juz cos wiecej wiedzial to napewno sie z wami podziele. | Z rave można się dowiedzieć bardzo wiele rzeczy, ale niestety trzeba dobrze szukać, bo faktycznie wiele istotnych informacji dotyczących jednej rzeczy znajduje się w kilku różnych rozdziałach i trzeba mieć trochę zacięcia
PS>Jest na pewno coś takiego jak diagnostyka usterek klimatyzacji, gdzie opisane jest krok po kroku jak szukać usterki.
sTERYD - Sro Kwi 09, 2008 14:37
nawet na stronie jest o tym artykuł
Yassu - Sro Kwi 09, 2008 14:50
Mam nadzieję że nie jest jak u mnie i nie padła Tobie sprężarka. od 250zł wzwyż są na allegro, nowa 600zł. Tyle że u mnie czyszczenie całego układu, nabicie na nowo bla bla bla 1200zł z nową sprężarką Podziękowałem
mmaniek - Sro Kwi 09, 2008 21:15
Jeśli chcesz najpierw sam sobie poradzić ( jak my wszyscy ), zacznij od końca i najprostszej do sprawdzenia rzeczy: czy na sprzęgło sprężarki dochodzi napięcie +12V po włączeniu klimy. Być może awaria-to sam elektromagnes, potem szukaj kolejno po bezpiecznikach, przekaźnikach i czujnikach.
|
|