Zobacz temat - [R400] Wskaźnik temperatury - ani drgnie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wskaźnik temperatury - ani drgnie

JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:02
Temat postu: [R400] Wskaźnik temperatury - ani drgnie
Witam,

W instrukcji stoi:
"Wskaźnik temperatury (...) po uruchomieniu samochodu
wskazówka podnosi się z dolnego, niebieskiego pola do połowy
skali, co oznacza osiągnięcie przez silnik normalnej temperatury
pracy"


U mnie ani drgnie po odpaleniu. Przejechałem kilka kilometrów i nic (!)
- zero - ciągle na dole i jakoś nie spieszno mi żeby sprawdzać kiedy
drgnie. Tak ma być? Czy jednak dygnie w górę, jak się zagrzeje?

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:08

A rusza się w ogóle po przejechaniu powiedzmy kilkunastu km?
Czy mimo wszystko jest na zero?

kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:08

Powinien się zachować tak, jak piszą w instrukcji. Oczywiście nie zaraz po odpaleniu, tylko po jakimś czasie. A ile kilometrów przejechałeś. Czasem jak rano jadę tylko parę kilometrów, to nie zdąży się nagrzać
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:13

kasjopea napisał/a:
Powinien się zachować tak, jak piszą w instrukcji. Oczywiście nie zaraz po odpaleniu, tylko po jakimś czasie.


Czyli nie "od razu" po odpaleniu jednak (?)
bo z instrukcji wynika, że odpalam a wskaźnik
wędruje na środek skali.

Co rozumiesz "po jakimś czasie" ?

kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:17

nie od razu, bo przecież pokazuje temperaturę silnika a ten nie jest od razu gorący. Po jakimś czasie - zależy np. od warunków atmosferycznych. Może przejedź się trochę dalej
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:18

Każde auto musi chwilkę pochodzić zanim "zatrybi". Poczekaj chwilę, pojeździj i zobacz wtedy. Auto jest jak kobieta, trzeba popieścić. Myślę że będzie ok, a jak nie to na dzień dobry termostat do wymiany. Myślę, że jak rano wstajesz to nie od razu na baczność, pozwól autku się rozruszać.
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:19

daj mu czas
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:19

dante27 napisał/a:
A rusza się w ogóle po przejechaniu powiedzmy kilkunastu km?

Nie wiem :) . Wyzerowałem licznik, przejechałem 7,5 km
(pierwsza jazda po rozrządzie, płynach i rejestracji
- z warsztatu pod dom). Wskazówka zamurowana.
Uznałem ,że tak ma być (nie zdążył się nagrzać).
Teraz biorę instrukcję w rękę i poczułem się "zagubiony" :)

kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:23

Po prostu przejedź się trochę dalej i zobaczysz
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:26

Pojeździj z godzinę i zobacz wtedy. Jak się nie ruszy to termostat na początek do wymiany, ja tak miałem i po wymianie termostatu było lala.
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:32

A po wiela taki termostat do roverka (?)
i czy tylko roverek, czy jakieś substytuty ?

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:34

Stary taki termostat kosztuje do 30zł, groszowa sprawa, a jak się postarasz to sam wymienisz ;)
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:36

dante27 napisał/a:
Stary taki termostat kosztuje do 30zł

A, OK... dzięki.

dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:39

jest taka opcja pomógł, he pozdrawiam
Jary - Wto Kwi 08, 2008 22:18

JeRRy3D Może najpierw sprawdź czujnik temperatury, wydaje mi się że to jego wina :ok:
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 22:48

dante27 napisał/a:
Stary taki termostat kosztuje do 30zł, groszowa sprawa, a jak się postarasz to sam wymienisz ;)

Wydaje mi się, że wskazówka nawet nie drgnie, to nie jest to wina termostatu a czujnika temperatury. Wystarczy sprawdzić po przejechaniu węże od chłodnicy i samą chłodnicę. A w kwestii kosztów termostatu to niestety się mylisz... "substytutów" jak na lekarstwo :)

[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 23:50 ]
dante27 napisał/a:
jest taka opcja pomógł, he pozdrawiam

... ale ona działa, gdy rada pomogła, a nie wprowadziła w błąd :P

Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł?

harinezumi - Wto Kwi 08, 2008 23:01

Tomi napisał/a:
Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł?


Na www.intercars.com.pl
"Termostat środka chłodzącego VERNET 27,02 zł "

TomC - Wto Kwi 08, 2008 23:09

Po przejechaniu 7,5km wskazówka temperatury powinna być na środku pola. Diesel nagrzewa się troszkę dłużej lecz mimo wszystko powinno coś pokazać.

Mi po zapaleniu i przejechaniu ok. 3km temperatura leci do góry do połowy skali i tam zostaje, tylko ja mam benzyniaka :smile:

Tomi - Wto Kwi 08, 2008 23:12

harinezumi napisał/a:
Tomi napisał/a:
Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł?


Na www.intercars.com.pl
"Termostat środka chłodzącego VERNET 27,02 zł "


To kup proszę i zamontuj. Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET.

[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 00:15 ]
TomC napisał/a:
Po przejechaniu 7,5km wskazówka temperatury powinna być na środku pola. Diesel nagrzewa się troszkę dłużej lecz mimo wszystko powinno coś pokazać.

Mi po zapaleniu i przejechaniu ok. 3km temperatura leci do góry do połowy skali i tam zostaje, tylko ja mam benzyniaka :smile:

Benzynka nagrzewa się błyskawicznie. Diesel potrzebuje niestety znacznie więcej czasu. Jednak 7 km już powinna rosnąć lub być w połowie.

harinezumi - Wto Kwi 08, 2008 23:41

Tomi napisał/a:
To kup proszę i zamontuj.


Na szczęście brak, na razie przynajmniej, takiej konieczności.

Tomi napisał/a:
Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET.


Rozumiem, że ten z oferty na stronie intercars za 27,02 zł nie będzie pasował.

Brt - Wto Kwi 08, 2008 23:46

dobrze rozumiesz ;) co do grzania diesla, to jesli po 10km wskazowka się nie ruszy, to szukac przyczyny ;)
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 23:47

harinezumi napisał/a:
Tomi napisał/a:
To kup proszę i zamontuj.


Na szczęście brak, na razie przynajmniej, takiej konieczności.

Tomi napisał/a:
Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET.


Rozumiem, że ten z oferty na stronie intercars za 27,02 zł nie będzie pasował.


Tak i takich "baboli" w katalogu IC jest znacznie, znacznie więcej :(

JeRRy3D - Sro Kwi 09, 2008 06:08

Cytat:
Benzynka nagrzewa się błyskawicznie. Diesel potrzebuje niestety znacznie więcej czasu. Jednak 7 km już powinna rosnąć lub być w połowie.


Dzięki wszystkim za zainteresowanie i... od razu małe sprostowanie.
7.5 km było - w sumie ;) - teraz zakumałem. Z kanału, zapłacić -
- pod dom - postał - karnąłem się na myjnie - tam postał - pod dom,
więc faktycznie, mimo że na liczniku 7,5 co chwilkę miał czas na mały
i nie miał chłop jak się nagrzać.

Dziś podjechałem do pracy i już sporo przed metą (mam jakieś 8-9km)
zegar zachował się normalnie. Zresztą tak właśnie wyobrażam sobie
normalny odczyt temperatury. Motor zimny - wskazówka stoi, motor
nabiera temperatury - wskazówka zaczyna działać. LOGICZNE.
Niestety młynek zbyteczny zrobiła mi instrukcja, która tak mówi,
jakby od pierwszych sekund zakręcenia motorem miała być na
środku (czytać jako zero) a ze wzrostem temperatury idzie
w górę skali.

No ale... lepiej spytać, niż dać ciała, gdy się nie zna jeszcze chłopa ;) .

Dzięki wszystkim.

Brt - Sro Kwi 09, 2008 07:55

JeRRy3D, rilaaaaxxx :mrgreen:

PS. Chyba kliedyś już to pisałem :lol: ;) :D

JeRRy3D - Sro Kwi 09, 2008 08:13

Oj, mały stresik o zagotowanie motoru może się przytrafić "młodemu". :)
Brt - Sro Kwi 09, 2008 08:46

żeby zagotować ten silnik to trzeba mieć duży talent ;) :] Znane jest kilka przypadków, jazdy bez 2 - 3 litrów płynu, które silnik przeżył bez uszczerbku ;)
thef - Sro Kwi 09, 2008 09:44

Brt napisał/a:
żeby zagotować ten silnik to trzeba mieć duży talent ;) :] Znane jest kilka przypadków, jazdy bez 2 - 3 litrów płynu, które silnik przeżył bez uszczerbku ;)
Znane są przypadki jeżdżenia z notorycznie pustawym zbiorniczkiem wyrównawczym, prawda Brt ;) ?
Jary - Sro Kwi 09, 2008 10:08

Tak na marginesie, to jak znam temat termostatów od 30 lat, to nie spotkałem przypadku aby termostat padł w którymś ze skrajnych położeń (OFF, ON) :wink:
Brt - Sro Kwi 09, 2008 11:25

thef, on nie jest pusty :mrgreen: w nim jest poziom indywidualnego dla tego auta minimum :mrgreen: :lol:
harinezumi - Sro Kwi 09, 2008 18:13

Tomi napisał/a:
Tak i takich "baboli" w katalogu IC jest znacznie, znacznie więcej


Ok. Dobrze wiedzieć. Jak widać trzeba podchodzić do tego katalogu z większą rezerwą przy potrzebie konkretnego zakupu.

pgrad - Czw Kwi 10, 2008 20:53

wiem ze temat już rozwiązany, ale za temperaturę pokazywaną przez wskazówkę w dieslach odpowiedzialny jest termometr umieszczony pod termostatem... termostat podaje temp. do kompa aby ten mógł włączyć wentylator w razie potrzeby i ustawia mieszankę odpowiednio (kąt wtrysku przede wszystkim). W samochodach sprzed 98 roku powinno się wymienić termostat z racji zużycia, a na pewno wtedy gdy był wymieniany przepływomierz.