|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Wskaźnik temperatury - ani drgnie
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:02 Temat postu: [R400] Wskaźnik temperatury - ani drgnie Witam,
W instrukcji stoi:
"Wskaźnik temperatury (...) po uruchomieniu samochodu
wskazówka podnosi się z dolnego, niebieskiego pola do połowy
skali, co oznacza osiągnięcie przez silnik normalnej temperatury
pracy"
U mnie ani drgnie po odpaleniu. Przejechałem kilka kilometrów i nic (!)
- zero - ciągle na dole i jakoś nie spieszno mi żeby sprawdzać kiedy
drgnie. Tak ma być? Czy jednak dygnie w górę, jak się zagrzeje?
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:08
A rusza się w ogóle po przejechaniu powiedzmy kilkunastu km?
Czy mimo wszystko jest na zero?
kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:08
Powinien się zachować tak, jak piszą w instrukcji. Oczywiście nie zaraz po odpaleniu, tylko po jakimś czasie. A ile kilometrów przejechałeś. Czasem jak rano jadę tylko parę kilometrów, to nie zdąży się nagrzać
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:13
kasjopea napisał/a: | Powinien się zachować tak, jak piszą w instrukcji. Oczywiście nie zaraz po odpaleniu, tylko po jakimś czasie. |
Czyli nie "od razu" po odpaleniu jednak (?)
bo z instrukcji wynika, że odpalam a wskaźnik
wędruje na środek skali.
Co rozumiesz "po jakimś czasie" ?
kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:17
nie od razu, bo przecież pokazuje temperaturę silnika a ten nie jest od razu gorący. Po jakimś czasie - zależy np. od warunków atmosferycznych. Może przejedź się trochę dalej
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:18
Każde auto musi chwilkę pochodzić zanim "zatrybi". Poczekaj chwilę, pojeździj i zobacz wtedy. Auto jest jak kobieta, trzeba popieścić. Myślę że będzie ok, a jak nie to na dzień dobry termostat do wymiany. Myślę, że jak rano wstajesz to nie od razu na baczność, pozwól autku się rozruszać.
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:19
daj mu czas
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:19
dante27 napisał/a: | A rusza się w ogóle po przejechaniu powiedzmy kilkunastu km? |
Nie wiem . Wyzerowałem licznik, przejechałem 7,5 km
(pierwsza jazda po rozrządzie, płynach i rejestracji
- z warsztatu pod dom). Wskazówka zamurowana.
Uznałem ,że tak ma być (nie zdążył się nagrzać).
Teraz biorę instrukcję w rękę i poczułem się "zagubiony"
kasjopea - Wto Kwi 08, 2008 21:23
Po prostu przejedź się trochę dalej i zobaczysz
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:26
Pojeździj z godzinę i zobacz wtedy. Jak się nie ruszy to termostat na początek do wymiany, ja tak miałem i po wymianie termostatu było lala.
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:32
A po wiela taki termostat do roverka (?)
i czy tylko roverek, czy jakieś substytuty ?
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:34
Stary taki termostat kosztuje do 30zł, groszowa sprawa, a jak się postarasz to sam wymienisz
JeRRy3D - Wto Kwi 08, 2008 21:36
dante27 napisał/a: | Stary taki termostat kosztuje do 30zł |
A, OK... dzięki.
dante27 - Wto Kwi 08, 2008 21:39
jest taka opcja pomógł, he pozdrawiam
Jary - Wto Kwi 08, 2008 22:18
JeRRy3D Może najpierw sprawdź czujnik temperatury, wydaje mi się że to jego wina
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 22:48
dante27 napisał/a: | Stary taki termostat kosztuje do 30zł, groszowa sprawa, a jak się postarasz to sam wymienisz |
Wydaje mi się, że wskazówka nawet nie drgnie, to nie jest to wina termostatu a czujnika temperatury. Wystarczy sprawdzić po przejechaniu węże od chłodnicy i samą chłodnicę. A w kwestii kosztów termostatu to niestety się mylisz... "substytutów" jak na lekarstwo
[ Dodano: Wto Kwi 08, 2008 23:50 ]
dante27 napisał/a: | jest taka opcja pomógł, he pozdrawiam |
... ale ona działa, gdy rada pomogła, a nie wprowadziła w błąd
Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł?
harinezumi - Wto Kwi 08, 2008 23:01
Tomi napisał/a: | Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł? |
Na www.intercars.com.pl
"Termostat środka chłodzącego VERNET 27,02 zł "
TomC - Wto Kwi 08, 2008 23:09
Po przejechaniu 7,5km wskazówka temperatury powinna być na środku pola. Diesel nagrzewa się troszkę dłużej lecz mimo wszystko powinno coś pokazać.
Mi po zapaleniu i przejechaniu ok. 3km temperatura leci do góry do połowy skali i tam zostaje, tylko ja mam benzyniaka
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 23:12
harinezumi napisał/a: | Tomi napisał/a: | Powiedz mi gdzie kupić termostaty do SDi za 30 zł? |
Na www.intercars.com.pl
"Termostat środka chłodzącego VERNET 27,02 zł " |
To kup proszę i zamontuj. Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET.
[ Dodano: Sro Kwi 09, 2008 00:15 ]
TomC napisał/a: | Po przejechaniu 7,5km wskazówka temperatury powinna być na środku pola. Diesel nagrzewa się troszkę dłużej lecz mimo wszystko powinno coś pokazać.
Mi po zapaleniu i przejechaniu ok. 3km temperatura leci do góry do połowy skali i tam zostaje, tylko ja mam benzyniaka |
Benzynka nagrzewa się błyskawicznie. Diesel potrzebuje niestety znacznie więcej czasu. Jednak 7 km już powinna rosnąć lub być w połowie.
harinezumi - Wto Kwi 08, 2008 23:41
Tomi napisał/a: | To kup proszę i zamontuj. |
Na szczęście brak, na razie przynajmniej, takiej konieczności.
Tomi napisał/a: | Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET. |
Rozumiem, że ten z oferty na stronie intercars za 27,02 zł nie będzie pasował.
Brt - Wto Kwi 08, 2008 23:46
dobrze rozumiesz co do grzania diesla, to jesli po 10km wskazowka się nie ruszy, to szukac przyczyny
Tomi - Wto Kwi 08, 2008 23:47
harinezumi napisał/a: | Tomi napisał/a: | To kup proszę i zamontuj. |
Na szczęście brak, na razie przynajmniej, takiej konieczności.
Tomi napisał/a: | Dla sprawdzenie możesz wyciągnąć ze swojego auta i porównać z drugim (niedostępnym) modelem VERNET. |
Rozumiem, że ten z oferty na stronie intercars za 27,02 zł nie będzie pasował. |
Tak i takich "baboli" w katalogu IC jest znacznie, znacznie więcej
JeRRy3D - Sro Kwi 09, 2008 06:08
Cytat: | Benzynka nagrzewa się błyskawicznie. Diesel potrzebuje niestety znacznie więcej czasu. Jednak 7 km już powinna rosnąć lub być w połowie. |
Dzięki wszystkim za zainteresowanie i... od razu małe sprostowanie.
7.5 km było - w sumie - teraz zakumałem. Z kanału, zapłacić -
- pod dom - postał - karnąłem się na myjnie - tam postał - pod dom,
więc faktycznie, mimo że na liczniku 7,5 co chwilkę miał czas na mały
i nie miał chłop jak się nagrzać.
Dziś podjechałem do pracy i już sporo przed metą (mam jakieś 8-9km)
zegar zachował się normalnie. Zresztą tak właśnie wyobrażam sobie
normalny odczyt temperatury. Motor zimny - wskazówka stoi, motor
nabiera temperatury - wskazówka zaczyna działać. LOGICZNE.
Niestety młynek zbyteczny zrobiła mi instrukcja, która tak mówi,
jakby od pierwszych sekund zakręcenia motorem miała być na
środku (czytać jako zero) a ze wzrostem temperatury idzie
w górę skali.
No ale... lepiej spytać, niż dać ciała, gdy się nie zna jeszcze chłopa .
Dzięki wszystkim.
Brt - Sro Kwi 09, 2008 07:55
JeRRy3D, rilaaaaxxx
PS. Chyba kliedyś już to pisałem
JeRRy3D - Sro Kwi 09, 2008 08:13
Oj, mały stresik o zagotowanie motoru może się przytrafić "młodemu".
Brt - Sro Kwi 09, 2008 08:46
żeby zagotować ten silnik to trzeba mieć duży talent Znane jest kilka przypadków, jazdy bez 2 - 3 litrów płynu, które silnik przeżył bez uszczerbku
thef - Sro Kwi 09, 2008 09:44
Brt napisał/a: | żeby zagotować ten silnik to trzeba mieć duży talent Znane jest kilka przypadków, jazdy bez 2 - 3 litrów płynu, które silnik przeżył bez uszczerbku | Znane są przypadki jeżdżenia z notorycznie pustawym zbiorniczkiem wyrównawczym, prawda Brt ?
Jary - Sro Kwi 09, 2008 10:08
Tak na marginesie, to jak znam temat termostatów od 30 lat, to nie spotkałem przypadku aby termostat padł w którymś ze skrajnych położeń (OFF, ON)
Brt - Sro Kwi 09, 2008 11:25
thef, on nie jest pusty w nim jest poziom indywidualnego dla tego auta minimum
harinezumi - Sro Kwi 09, 2008 18:13
Tomi napisał/a: | Tak i takich "baboli" w katalogu IC jest znacznie, znacznie więcej |
Ok. Dobrze wiedzieć. Jak widać trzeba podchodzić do tego katalogu z większą rezerwą przy potrzebie konkretnego zakupu.
pgrad - Czw Kwi 10, 2008 20:53
wiem ze temat już rozwiązany, ale za temperaturę pokazywaną przez wskazówkę w dieslach odpowiedzialny jest termometr umieszczony pod termostatem... termostat podaje temp. do kompa aby ten mógł włączyć wentylator w razie potrzeby i ustawia mieszankę odpowiednio (kąt wtrysku przede wszystkim). W samochodach sprzed 98 roku powinno się wymienić termostat z racji zużycia, a na pewno wtedy gdy był wymieniany przepływomierz.
|
|