Zobacz temat - [R600] Brak odczytu z przepływomierza.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Brak odczytu z przepływomierza.

mhr - Sro Kwi 09, 2008 09:55
Temat postu: [R600] Brak odczytu z przepływomierza.
Witam właśnie wróciłem z odczytu błędów na komputerze. Wyszło że nie mam odczyt z przepływomierza 0 czyli tak jak bym miał go w ogóle odpiętego. Z tego wynika, że jest przerwa na kablach zasilających przepływkę, bo gdyby była uszkodzona komputer wskazywałby złe odczyty a nie pokazuje nic. Może ktoś wie jakie napięcia i oporności powinne być na styku 1 2 3 4 kostki przepływomierza?? może ktoś pofatygowałby się z miernikiem do swojego autka?? z góry dziękuję.
piter34 - Sro Kwi 09, 2008 09:57

Ojejej.
Dodaj rocznik ROVERka do tematu !!

Co do napięć, to Brt podawał kiedyś dokładnie wartości dla różnych obrotów.

mhr - Sro Kwi 09, 2008 10:11

Tak zgadza się BRT zamieścił napięcia ale oporności brak :(
piter34 - Sro Kwi 09, 2008 11:17

mhr, dlaczego ignorujesz uwagę nakazującą dodanie rocznika samochodu do tematu wątku?? Czy chcesz dostać ostrzeżenie ??
thef - Sro Kwi 09, 2008 13:40

Ja proponowałbym dokładne przejrzenie wiązek przewodów w silniku. Jeśli chodzi o samą przepływkę to prześledziłbym bardzo dokładnie przewody brązowo/pomarańczowy i różowo/czarny od przepływki do węzłów (miejsc połączeń przewodów o tych samych kolorach) i od węzłów do wtyczek w okolicach obudowy rozrządu. Właściwie, to kierunek oględzin obrałbym odwrotny, bo najczęściej przewody te psują się na odcinku obudowa rozrządu - okolice wtyczek pompy wtryskowej.
mhr - Sro Kwi 09, 2008 13:49

Dzięki. Chyba od tego zacznę bo przepływomierz jest raczej sprawny bo ze wzrostem obrotów napięcie na 4tym pinie ładnie idzie do góry. Muszę też znaleźć czujnik temperatury paliwa bo komp podaje temperature - 111 st. Moze ktoś wie gdzie kupić taki czujnik ? Dodam że awaria tego czujnika + brak odczytu z przepł = 10l/100km spalania :(
thef - Sro Kwi 09, 2008 14:00

Czujnik temperatury paliwa znajduje się w pompie wtryskowej więc jego wymiana to zadanie dla dobrego pompiarza, ale ja nie sądzę, że to on padł, tylko znowu sprawka przewodów elektrycznych. Powiem więcej, ten czujnik z przepływomierzem "skojarzony" jest przewodem różowo/czarnym więc chyba na nim najlepiej będzie sie skupić. Obadaj więc też dokładnie wtyczkę pompy z tym kabelkiem.
mhr - Wto Kwi 15, 2008 15:31

Znam już problem w moim aucie. Padł komputer. Na allegro jest sporo komputerków tylko jak to pożniej wygląda z immobilajzerem? Czy po zamianie kompa odpale auto ??
NEOSSS - Wto Kwi 15, 2008 15:35

Immo ma oddzielny "komputer" Valeo także nie powinno być problemów. Komputer do SDi równiez posiadam na sprzedaż ;) Szczegoly na PW
PHJOWI - Wto Kwi 15, 2008 15:57

co z tego że immo ma oddzielny ,jak i tak blokuje komputer , musi być zestrojony z immo, ale czy napewno padł komp?? rzadko padają poszukaj na jakiej lini idzie przepływka do kompa i pociągni od kompa do przepływki świeży kabel zobaczysz co się będzie działo.
mhr - Wto Kwi 15, 2008 16:21

Komp padł na 100% facet który to stwierdził zna sie na rzeczy, sprawdził też przewody od przepływki i czujnika temp paliwa w pompie - powiedział ze są ok. Więc jak to w koncu jest z wymianą tego kompa? jak sie zachowa immo ??
thef - Wto Kwi 15, 2008 18:54

Najpierw napisz czym Ci to diagnozował i dlaczego upierasz się, że to komputer. Sprawdzaliście kostki pompy wtryskowej? To podstawa, bo 99% takich usterek w tym silniku jest spowodowana właśnie uszkodzeniami wiązki przewodów.
mhr - Wto Kwi 15, 2008 18:59

Upieram się, gdyż sprawdzenie przewodów to bardzo prosta czyność - sprawdzanie oporności. Poza tym sprawdzał od każdej wtyczki do kompa i przewody są całe. Przepływomierz jest sprawny i napiecie z niego dochodzi aż do łączenia z komputerem. Wiec diagnoza jest raczej prawdziwa.
Brt - Wto Kwi 15, 2008 21:51

jedynm slowem :// :( wygląda to na kompa :( niestety w sprawach immo itp. to nie pomogę :(
mhr - Sro Kwi 16, 2008 13:56

Teraz juz nic nie rozumiem. Dzis robilem pierwszy przegląd w Polsce w diagnostyce opla. Zrobiono mi test na zadymianie (czystość spalin) i auto mieści sie w normie producenta tzw. k = 0,24 Z tego wynika że spalanie mam bardzo dobre ... polecam też innym artykuł :

http://peugeot-klub.com.p...613&rowstart=20

piter34 - Sro Kwi 16, 2008 13:58

mhr napisał/a:
http://peugeot-klub.com.p...613&rowstart=20

Qrcze, świetne opracowany temat.

Brt - Sro Kwi 16, 2008 14:06

wow :shock: szczęka opada :O muszę se to wydrukować i poczytać do poduszki :]
mhr - Sro Kwi 16, 2008 14:07

Dokładnie tak! Temat swietny wszystko o czujnikach i wskazaniach komputera. Ja od dzis przestaję przejmować się wskazaniami komputera i wszystkim polecam test na zadymianie oczywiscie na dobrym sprzęcie. Widać u mnie ok 9l/100 to norma w moim miescie.