Zobacz temat - [R620] Pytanie o rozrząd
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Pytanie o rozrząd

krychu - Sro Kwi 09, 2008 18:49
Temat postu: [R620] Pytanie o rozrząd
Witam


Mam zapytania dotyczące rozrządu, a mianowicie.
1. Co ile należy zmieniać Pasek
2. Czy po przejechaniu 20 tyś km mógł pęknąć a bardzo rzadko przekraczałem 4,5 tys, gum też nie paliłem
3. jeżeli pękł to czy istnieje cień nadziei iż nie trzeba remontować silnika ?


Zadałem takie pytania albowiem dziś coś strzeliło w silniku, silnik zarzęził i samochód stanął, wypluł troszkę oleju.
Wymiana rozrządu miała miejsce gdy samochód miał przejechane 250 tys, przejechałem 20 tys km. i padł (prawdopodobnie). Mechanik u którego to czyniłem zapewniał mnie, iż w moim aucie należy wymienić na przebiegu 340 tyś, jeżeli to prawda będę miał powód to złożenia reklamacji, jeżeli nie, cóż polsilver tudzież gillet będę miały dostawę materiału

Przeprasza jeżeli było to na forum, lecz sprawa jest nagląca

Pozdrawiam Krystian

maciej - Sro Kwi 09, 2008 19:15

krychu napisał/a:
1. Co ile należy zmieniać Pasek

W Twoim modelu pasek powinno zmieniać się co 100 000 km lub co 5 lat.
Ostrożni wymieniają co 60 000 km, ale Mariusz418 (klubowicz, szef serwisu w byłym ASO) mówi, że to nie potrzebne i 100 000 km dla silników Hondy jest ok.
krychu napisał/a:
2. Czy po przejechaniu 20 tyś km mógł pęknąć a bardzo rzadko przekraczałem 4,5 tys, gum też nie paliłem

Teoretycznie nie miał prawa jesli został wymieniony z napinaczem i rolką.
Niestety w PL wielu "mechaników" uważa, że wymienia się jedynie pasek, a to nie prawda.
krychu napisał/a:
3. jeżeli pękł to czy istnieje cień nadziei iż nie trzeba remontować silnika ?

Znikome szanse, bo nawet przy 1/2 obrotu zawory spotkają się z tłokami. :(

A gdzie Ci wypluł ten olej?
Bo raczej plucie olejem to nie obiaw paska...

krychu napisał/a:
Mechanik u którego to czyniłem zapewniał mnie, iż w moim aucie należy wymienić na przebiegu 340 tyś, jeżeli to prawda będę miał powód to złożenia reklamacji,

Po 20 kkm nie ma prawa zerwać się dobrze założony pasek, chyba, że został wymieniony bez napinacza i rolki, to wtedy i tak długo wytrzymał (kolegi Vectra wytrzymała tylko 5 kkm po takiej "oszczędnościowej" wymianie - kolega uwierzył "mechanikowi"... :( ).
krychu napisał/a:
jeżeli nie, cóż polsilver tudzież gillet będę miały dostawę materiału

Eee... Nie przesadzaj - myślę, że remont lub wymiana silnika się bardziej opłaca, bo wymiana silnika to jakieś 1500-2000 zł, a remont zależy od ilości uszkodzonych zaworów.

krychu - Sro Kwi 09, 2008 20:29

Silnik zarzęził i samochód stanął więc to chyba pasek, a nie wielką ilość oleju wypluł w okolicy pokrywy zaworów. Dzięki za informacje jutro, autko na lawetę i dalej do mechanika niech remontuje na własny koszt, skoro zagwarantował, iż wytrzyma 90 tys.
maciej - Sro Kwi 09, 2008 20:33

To powinienneś Jeszcze potwierdzić w fabrycznych papierach - najlepiej ściągnij z sieci Rave - to manual serwisowy ASO MG-Rover - tam będziesz miał informację fabryczną.
Możesz też ściągnąć manual do Hondy Accord, bo w końcu masz silnik Hondy.
Znajdziesz go tu: www.hondaaccord.strefa.pl

krychu - Czw Kwi 10, 2008 22:31

Jeszcze raz dziękuje, choć z mym roverkiem jest coś nie tak. Trzy razy rozmawiałem w nim o jego sprzedaży, zawsze dwa dni po takiej rozmowie, następowała awaria , dwa razy pękał sworzeń a teraz po trzeciej rozmowie, poszedł pasek. Chyba żyje :cool: