Zobacz temat - [R 414i 96 103KM] a [MG ZR 02 1.4 105KM], silnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 414i 96 103KM] a [MG ZR 02 1.4 105KM], silnik

rodi_ - Pią Kwi 11, 2008 20:34
Temat postu: [R 414i 96 103KM] a [MG ZR 02 1.4 105KM], silnik
Czy silniki w tych modelach sa takie same?
Pytam bo znalazlem MG ZR-ka za 2 000 E z walnieta uszczelka. Niewiem czy oplacaloby sie robic uszczelke czy wymienic silnik? mozliwa jest wogule taka zamianka?

PHJOWI - Sob Kwi 12, 2008 13:31

silnik będzie pasował tylko trzeba przemontować wałek + kolektor+ okablowanie silnika .
rodi_ - Sob Kwi 12, 2008 13:50

A jak jest z czesciami do MG, drozsze niz do roverkow? Ile w Polsce kosztowaloby zrobienie uszczelki pod glowica?
A jesli cos to zawsze mozna by wymienic silnik na oryginalny MG, na ebayu znalazlem za niecale 400E plus przesylka z UK

PHJOWI - Sob Kwi 12, 2008 13:53

przesyłka jest strasznie droga , robota uszelki bez części 250-350zł
rodi_ - Sob Kwi 12, 2008 14:10

sorki, zapomnialem dodac ze ja w Irlandi jestem. Przesylka to jakies 50 funciakow, ale z robocizna to juz gorzej. Skoro u was 300 zl to tu pewnie z 300-400E.
A ty jak myslisz, warto wogule bawic sie w takie cuda? Cena kuszaca, bo jakies 3000E roznicy na tym ze jest popsuty.
W opisie bylo podane ze potrzebuje duzo wody zeby jezdzil i to ze podejrzewaja problem z uszczelka pod glowica

kpt - Sob Kwi 12, 2008 15:19

w Szczecinie (w warsztatach ktore znaja sie na robieniu tych silnikow, a przynajmniej tak twierdza ;) ) za robocizne bez planowania glowicy zycza sobie od 500zl do "minimum 900zl".
wg moje brata robocizna i czesci w ire to ok 800-1200€.
a skoro 3000€ roznicy, to to chyba nie jest tylko sprawa nowej uszczelki...

rodi_ - Sob Kwi 12, 2008 15:46

Byc moze jest cos jeszcze, musze zrobic rozeznanie co, gdzie i za ile a wtedy podejme decyzje
Dzieki za wasze opinie na ten temat, pozdro

piter34 - Pon Kwi 14, 2008 13:25

rodi* napisał/a:
Czy silniki w tych modelach sa takie same?

Odpowiadając wprost na pytanie: "prawie" :lol:

W serii 200/400 silnik serii K miały jeszcze zapłon rozdzielaczowy i spełniały normę emisji spalin Euro2. Nowsze silnik serii K (R25/45) to już Euro3 i dwa moduły zapłonowe i zapłon bezrozdzielaczowy.