Zobacz temat - [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !

100procentt - Sro Kwi 16, 2008 16:32
Temat postu: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
Można powiedzieć ze dzisiaj tata oficjalnie powiedział że roverek jest mój :P dostanę go jak zdam 21 maja prawko....może za pierwszym :) oby ;P tata ma ochotę na jakiegoś Land Rovera...samochód posiada od nowości był wymieniany w nim tylko alternator (jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej) Teraz trochę o moim problemie...przy prędkości 40 i większej trzęsie przy hamowaniu....trochę kierownicą i całym samochodzikiem.....klocki od nowości były wymieniane tylko raz tarcze są od nowości te same....może mi podpowiecie co wymienić i jakich firm....coś może na allegro? może ktoś już wymieniał i ma doświadczenie??

Pozdrawiam Michał

Skiba - Sro Kwi 16, 2008 16:38

Musisz sprawdzić stan tarcz hamulcowych, bo prawdopodobnie one są odpowiedzialne za zjawisko bicia przy hamowaniu.

Ogólnie ściągnij koła, zobacz jak wyglądają klocki i zmierz grubość tarcz. Zobacz czy nie są zwichrowane.

Jeżeli zamierzasz wymieniać cokolwiek z układu hamulcowego, polecam osprzęt firmy ATE. Ceny znajdziesz np. tu: www.tomateam.pl

dominikgr - Sro Kwi 16, 2008 16:39

A czy za bicie mogą odpowiadać zużyte przednie amortyzatory ?
Skiba - Sro Kwi 16, 2008 16:41

dominikgr napisał/a:
A czy za bicie mogą odpowiadać zużyte przednie amortyzatory ?


Mogą, tak samo jak końcówki drążków i inne elementy ukł. zawieszenia. Tylko, że wówczas wg mnie bicie, drżenia powinny występować cały czas, a nie tylko podczas hamowania.

Ogólnie wg mnie warto sprawdzić zawieszenie (drżenia, bujanie autem, trzęsienie) i ukł. hamulcowy (np. bicie podczas hamowania) + wyważenie kół i geometria.

Koszty sprawdzenia nie wielkie, człowiek zrobi raz, ma pewność i spokój na długi czas.

Dzenson - Sro Kwi 16, 2008 16:50

Mój żywioł :mrgreen:

Myślę, że tarcze są już zużyte a nowe klocki zwyczajnie je dobiły. Załóż nowe tarcze a klocki powinny być nieco wyrównane do takiego stanu jakby nigdy nie były używane. Nie mówię tu oczywiście o ich grubości :cool: I przez 200 km hamowanie pulsacyjne, nie dłuższe niż 3 sekundy, bez użycia ABS.

Warto również przeprowadzić konserwację zacisków i okolic a przy zakładaniu nowych tarcz uczulam na czystość płaszczyzny przylegania piasty do tarczy. Musi być tak czysta, że mucha jak usiądzie to ma się poślizgnąć i nogę złamać.

I właśnie od tego wszystkiego bym zaczął a geometrię zostawił na okazję ewentualnej wymiany tulejek.

A co do samych części to jeśli chodzi o tarcze - ja mam Brembo, inni ATE. Klocki również i ATE jak również Ferrodo. Odnośnie klocków ja preferuję te które szybciej się ścierają. Do spokojnego stylu jazdy w zupełności wystarczą.

Pozdrawiam

general_p - Sro Kwi 16, 2008 18:47
Temat postu: Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
100procentt napisał/a:
Można powiedzieć ze dzisiaj tata oficjalnie powiedział że roverek jest mój :P dostanę go jak zdam 21 maja prawko....może za pierwszym :) oby ;P tata ma ochotę na jakiegoś Land Rovera...samochód posiada od nowości był wymieniany w nim tylko alternator (jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej) Teraz trochę o moim problemie...przy prędkości 40 i większej trzęsie przy hamowaniu....trochę kierownicą i całym samochodzikiem.....klocki od nowości były wymieniane tylko raz tarcze są od nowości te same....może mi podpowiecie co wymienić i jakich firm....coś może na allegro? może ktoś już wymieniał i ma doświadczenie??

Jak nic tarcze hamulcowe. w poprzednim moim samochodzie też biło przy hamowaniu. Myślałem, ze to amory czy inny c... pojechałem na warsztat i okazało się, że jeździłem praktycznie bez klocków hamulcowych (miesiąc wcześniej w innym warsztacie oglądali i mówili mi, że jeszcze mogą być). Efekt (jeździłem tak prawie miesiąc) kompletnie zniszczone tarcze i wybite łożyska i wyrobione piasty.

piter34 - Czw Kwi 17, 2008 11:37

100procentt napisał/a:
jak wszyscy wiem rocznik 98 złe umiejscowienie alternatora...woda chlapie...jest to rocznik 98 listopad...od 99 już montowali alternatory wyżej)

Nie :P
Alternatory były montowane wyżej, jeśli była klimatyzacja. Każdy R200 bez klimy ma alternator w "tym" felernym miejscu. :???:

100procentt - Czw Kwi 17, 2008 12:48
Temat postu: Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
general_p napisał/a:
Efekt (jeździłem tak prawie miesiąc) kompletnie zniszczone tarcze i wybite łożyska i wyrobione piasty.


yyy...mój tata jeździł tak pół roku, chce mieć sprawny samochód. Myślicie że oprócz tarcz i klocków trzeba będzie wymienić łożyska i piasty?? Będę to sam wymieniał....patrzyłem klocki i tarcze(tarcze brać pełne??) ATE 400zł...pchać się w ATE czy coś tańszego??

roverfun - Czw Kwi 17, 2008 13:00

U mnie to samo, trzęsie, mechanik mowil ze mam tarcze proste, juz sam nie wiem;)
Dzenson - Czw Kwi 17, 2008 14:06
Temat postu: Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
100procentt napisał/a:

yyy...mój tata jeździł tak pół roku, chce mieć sprawny samochód. Myślicie że oprócz tarcz i klocków trzeba będzie wymienić łożyska i piasty?? Będę to sam wymieniał....patrzyłem klocki i tarcze(tarcze brać pełne??) ATE 400zł...pchać się w ATE czy coś tańszego??



Komplet Brembo wentylowane ( ale musisz mieć zaciski do takich ) lub lite + klocki Ferrodo Premier - 295 złotych. Łożysk nie zmieniaj, piast również. Łożyska huczą a krzywa piasta daje telepanie również podczas szybkiej jazdy.


roverfun napisał/a:
U mnie to samo, trzęsie, mechanik mowil ze mam tarcze proste, juz sam nie wiem;)


Zmierzył je? Po drugie krzywa ale zimna tarcza ma mniejsze odkształcenia. Jak się rozgrzeje bicie się zwiększa. Proponuję również sprawdzić czy zaciski pracują prawidłowo, nie klinują się w nich klocki ( muszą płynnie się poruszać od/do tarczy).

Jeśli zmieniałeś łożyska lub przy innej okazji były zdejmowane tarcze - odkręć je i czyszczenie płaszczyzny piasty na błysk.

Warto również zainteresować się tylnymi hamulcami. Niesprawne również mają wpływ na "telepanie" Albo są samą w sobie przyczyną albo przednie, przegrzewane tarcze są skutkiem złych/bardzo słabych tylnych.

100procentt - Czw Kwi 17, 2008 15:34
Temat postu: Re: [R200 1.4 16V 98r] Trzęsienie przy hamowaniu !
Dzenson napisał/a:

Komplet Brembo wentylowane ( ale musisz mieć zaciski do takich ) lub lite + klocki Ferrodo Premier - 295 złotych.

Chyba kupie taki zestawik, widziałem Twojego wcześniejszego posta i widzę ze też masz taki i 100% zadowolenia. Tylko teraz czy do mojego roverka mogę wstawić wentylowane, poszukam gdzieś może znajde...

roverfun - Czw Kwi 17, 2008 15:38

Dzenson , bębny były na tyle przeglądane - u mnie są ok - to chyba tarcze moga byc krzywe.. bo nie mierzyl ich raczej - powinein zdac wymiary czy sa w katalogu jakims?
PHJOWI - Czw Kwi 17, 2008 15:42

gołym okiem krzywej tarczy nie zobaczysz
Kozik - Pią Kwi 18, 2008 08:55

PHJOWI napisał/a:
gołym okiem krzywej tarczy nie zobaczysz


A okiem ubranym :mrgreen: ?? ??

Panowie a co ze mną ja mam tarcze nie wentylowane :neutral: i nie wiem jaki zestawik kupić, mam zamiar wymienić płyn, tarcze i klocki tylko nigdzie nie mogę znaleźć niewentylowanych brembo :mad: jeśli nie brembo to co polecacie i gdzie kupić?

Brt - Pią Kwi 18, 2008 09:04

Kozik napisał/a:
jeśli nie brembo to co polecacie i gdzie kupić?

ATE u Tomiego lub np w intercars ;) + dobry płyn :mrgreen: DOT4 :)

Kris - Pią Kwi 18, 2008 09:09

Miałem w poprzednim 200 trzęsienie podczas hamowania, ale nie całym autem, kupil ode mnie rav1984 wymieniał końcówki drążków i może bicie zniknęło, trza by go zapytać.
Tarcze wymieniałem, nic nie pomogło.

Kozik - Pią Kwi 18, 2008 10:06

Brt napisał/a:
ATE u Tomiego lub np w intercars + dobry płyn DOT4


Dzięki wierzyłem w Ciebie :mrgreen: Wyrocznio :wink: myślałem o płynie ferodo dot5.1 czy nie jest konieczny?

Brt - Pią Kwi 18, 2008 10:35

o płynie 5.1 było już coś. chyba dokładnie to, że w sumie nie odczujesz różnicy a szybciej chłonie wodę i przez to sie szybciej hmm "zużywa" wiec moim zdaniem nie ma takiej potrzeby (chociaż sam takim zalałem układ :lol: ale raczej przez przypadek ;) )

Kozik napisał/a:
Wyrocznio ;)
eeetam duuuuużżżżooo wiedzy mi brakuje jeszcze :)