|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Zaślepki w desce
zippermann - Sro Kwi 16, 2008 21:43 Temat postu: [R400] Zaślepki w desce Witam wszystkich Roverzystów
Może mi ktoś bardziej doświadczony powiedzieć co jest montowane w miejsce zaślepki obok regulacji lusterek i wysokości świateł ?
Nawet w RAVE nie znalazłem...
Drugie pytanko... w jakie wersji wyposażenia montowane były podgrzewane fotele ?
Wiem, że w 45 były, a w 400
sTERYD - Czw Kwi 17, 2008 00:33
w miejscu tej zaślepki może się znajdować (tak jak u mnie ) włącznik podgrzewania lusterek, jeśli nie są włączane automatycznie
co do drugiego pytania to nie mam pojęcia...
czy ktoś już rozgryzł klasy wyposażenia
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 08:24
U mnie grzanie lusterek włącza się samo, chyba że by zrobić wyłącznik na wypadek ładnej pogody
Może zapytam inaczej... czy w ogóle w R400 były grzane fotele ?
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 08:42
Też się zastanawiałem nad tą zaślepką, jak i również innymi zaślepkami - przyciski pod zegarami, na konsoli środkowej, przy lampce sufitowej.
Zastanawiałem się czy w Roverkach było coś montowane w te miejsca.
Wiem, że przy lampce sufitowej było sterowanie szyberdachem, zaś przy zegarach włącznik halogenów...
Być może w pozostałe miejsca były wykorzystane tylko w Hondzie. A może i nie...
Może posiadacze R400 z pełnym wyposażeniem zdradzą nam te tajemnice....
Zapomniałem dodać, że przy regulacji lusterek znajduje się wskaźnik ilości gazu w Roverach LPG Edition
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 08:48
Zaślepka pod zegarami to halogeny przód/tył z lewej strony i tempomat w R420 z prawej, co obok tempomatu nie wiem...
zaślepki w konsoli to klima (jeśli nie masz) po lewej i podgrzewanie foteli (2 środkowe). Obok lampki to szyber dach (po prawej)
Co jest w zaślepce po lewej stronie lampki niestety nie wiem...
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 08:56
zippermann napisał/a: | Zaślepka pod zegarami to halogeny przód/tył z lewej strony i tempomat w R420 z prawej, co obok tempomatu nie wiem...
zaślepki w konsoli to klima (jeśli nie masz) po lewej i podgrzewanie foteli (2 środkowe). Obok lampki to szyber dach (po prawej)
Co jest w zaślepce po lewej stronie lampki niestety nie wiem... |
Klimę oczywiście mam
Hmm.. czyli jednak były podgrzewane fotele..
Rozumiem, że dwa przyciski, ponieważ osobno załączany jest prawy i lewy fotel?
Na marginesie po co komu podgrzewane fotele? Przyjemne toto?
O tempomacie nie pomyślałem.. Tempomat był w wersji 420 benzyna?
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 09:08
Podgrzewane fotele są bardzo przyjemne
Czujesz ciepło na całym ciele a nie musisz nagrzewać całego samochodu...
Jeśli ktoś ma w domu ogrzewanie podłogowe wie o czym mówię
Włączniki do foteli były oddzielne dla kierowcy i pasażera. Są pokazane w Rave, ale nie widziałem tego w żadnym R400 w którym siedziałem... niestety chyba tylko niektóre wersje ze skórą...
Tempomat w benzynie i dieslu... ale też tylko bogate wersje...
Obok lampki w zaślepce po prawej (szyber po lewej) powinna powinna być lampka do czytania mapy
Zaślepka po prawej stronie zegarów, nawet jeśli nie ma tempomatu, to spryskiwacze reflektorów.
Dobra dumka z tą Hondą
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 09:18
Szkoda, że wszystkie te luksusy występują niestety niezmiernie rzadko...
Jak do tej pory nie spotkałem nic z wyposażenia dodatkowego, oprócz szyberdachów..
Czasem zastanawiam się nad halogenami z przodu, ale jakoś żal mi tych 3 stówek...
Lampka do mapy bardzo by się przydała, ale nie widziałem takiej jeszcze w żadnym Roverku ani żadnej Hondzie..
Co do tempomatu... myślicie, że możliwe jest jego zamontowanie w innych wersjach silnikowych?
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 09:39
Tempomatu nie da sie zamontować w innej wersji silnika...
Prawa zaślepka obok zegarów to również regulacja intensywności świecenia zegarów (wersje bez temp.)
Halogeny z przodu kosztowały mnie 170zł z maskownicami , włącznikiem i moją własną instalacją. Ale trzeba cierpliwie szukać...
Mi do wersji Full Wypas brakuje już niewiele
Skóry nie lubię, więc jej nie będzie
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 09:49
Heh.. ja też nie przepadam za skórą... Nie ma to jak welur
Kocham mojego Roverka za to, że w środku jest milutko (prawie jak w łóżku )
i za każdym razem mi szkoda, że już muszę z niego wysiąść...
BTW Jak wsiadam do nowego (podkreślam nowiutkiego) samochodu, wartego
kilka razy tyle, co mój Rover to od razu odpycha mnie jakość użytych materiałów...
Twardość i sztywność foteli... nieprzyjemna tapicerka...
Co się porobiło z tymi samochodami? Czy już żadna firma nie stosuje weluru?
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 09:58
Mam dokładnie tak samo
Przyjemny jasny welur, miękka tapicerka, drewno orzechowe, bursztynowe podświetlenie...
Teraz już nie robią samochodów z duszą...
sTERYD jest gdzieś w Rave schemat podłączenia tego włącznika do grzania lusterek ?
Niby włącza sie u mnie samoczynnie, ale po co ma się mata grzejna wypalać jak nie są potrzebne...
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 10:07
Czasem mam wrażenie, że Roverki to ostatnie na świecie samochody z duszą...
Ja mam jasno szary welur, jednolity na całej powierzchni
Mam zapięcia pasów z tyłu chowane w fotel, mam niezły ubaw bo zawsze jak kogoś wożę to krzyczy mi z tyłu, że pasów nie ma gdzie wpiąć!!
Jak tłumaczę, że trzeba sobie wyjąć zapięcia to krzyczą, że nie umieją... ech...
Jak człowiek ma doczynienie z normalnym samochodem to się czsem gubi...
Szukałem na początku wnętrza w beżu i silnika 2.0, złożyło się jednak tak,
że kupiłem szaraczka, 1.6 - za to Oxford Edition
zippermann - Czw Kwi 17, 2008 10:12
Co znaczy Oxford Edition ?
Ja mam właśnie beż
Co do pasów to fakt, ubaw jest niezły ale rzadko kto z tyłu je zapina
MieszAs - Czw Kwi 17, 2008 11:02
zippermann napisał/a: | Co znaczy Oxford Edition ? |
Z tego co się to dej pory dowiedziałem była to limitowana seria (choć chyba nie aż tak bardzo limitowana..)
Z tyłu na klapie, pod napisem Rover, jest naklejka "Oxford Edition".
Emblematy na tylnych słupkach nadwozia są z odlewanego aluminium.
Wszystkie kierunkowskazy są białe.
Podobno te Roverki miały lepsze wyposażenie aczkolwiek u mnie klima nie jest fabryczna.
Poza tym mam elektrykę no i welur.
Możliwe, że OE miały tylko niektóre kombinacje kolorystyczne nadwozia i wnętrza....
Ponadto lakier "antracyt" także nie występował chyba zbyt często...
Więcej nie wiem, ale cały czas jestem czujny bo bardzo mnie ten temat interesuje.
[ Dodano: Pią Kwi 18, 2008 09:23 ]
zippermann napisał/a: |
Halogeny z przodu kosztowały mnie 170zł z maskownicami , włącznikiem i moją własną instalacją. Ale trzeba cierpliwie szukać... |
Czy do halogenów istnieje jakaś część gotowej instalacji, czy też trzeba wszystko sobie podciągnąć?
truten23 - Pią Kwi 18, 2008 22:04
MieszAs napisał/a: | BTW Jak wsiadam do nowego (podkreślam nowiutkiego) samochodu, wartego
kilka razy tyle, co mój Rover to od razu odpycha mnie jakość użytych materiałów...
Twardość i sztywność foteli... nieprzyjemna tapicerka...
Co się porobiło z tymi samochodami? | nom... niestety
zippermann napisał/a: | Niby włącza sie u mnie samoczynnie, ale po co ma się mata grzejna wypalać jak nie są potrzebne... |
Raczej włącza się kiedy włączysz grzanie tylniej szyby kolego... moim zdaniem to wygodne
zdzich44 - Pią Kwi 18, 2008 22:13
Cytat: |
Czy do halogenów istnieje jakaś część gotowej instalacji, czy też trzeba wszystko sobie podciągnąć? |
Kupić masz tylko halogeny + włącznik. Instalacja powinna być, sprawdź czy zwisają kabelki pod zderzakiem.
zippermann - Pią Kwi 18, 2008 23:50
truten23 napisał/a: |
zippermann napisał/a: | Niby włącza sie u mnie samoczynnie, ale po co ma się mata grzejna wypalać jak nie są potrzebne... |
Raczej włącza się kiedy włączysz grzanie tylniej szyby kolego... moim zdaniem to wygodne |
Może u Ciebie, u mnie włączają się po przekręceniu kluczyka na II i grzeją cały czas aż do wyłączenia zapłonu.
Jeśli masz inaczej, to coś jest nie tak z Twoją instalacją.
Instalacji do halogenów niestety nie było. (Niby były kostki, ale wykorzystane fabrycznie do trąbek klaksonu). Zrobienie własnej to 30 minut.
Bezpiecznik, przekaźnik i trochę drutu... jeśli nie będziesz miał instalacji w samochodzie, to mogę Ci szczegółowo opisać jak to zrobić.
Do halogenów trzeba kupić jeszcze ramki.
MieszAs - Sob Kwi 19, 2008 00:06
zippermann napisał/a: |
Instalacji do halogenów niestety nie było. (Niby były kostki, ale wykorzystane fabrycznie do trąbek klaksonu). Zrobienie własnej to 30 minut.
Bezpiecznik, przekaźnik i trochę drutu... jeśli nie będziesz miał instalacji w samochodzie, to mogę Ci szczegółowo opisać jak to zrobić.
Do halogenów trzeba kupić jeszcze ramki. |
A gdzie najlepiej szukać, żeby było tanio?
sTERYD - Sob Kwi 19, 2008 00:09
zippermann napisał/a: | Może u Ciebie, u mnie włączają się po przekręceniu kluczyka na II i grzeją cały czas aż do wyłączenia zapłonu.
Jeśli masz inaczej, to coś jest nie tak z Twoją instalacją. |
otóż obie wersje są prawidłowe
tylko jedna śródziemnomorska, a za dopłatą ma się włącznik
instalacja halogenów fabrycznie jest, tylko trzeba wtyknąć przekaźnik i podmienić przełącznik na taki, żeby miał i przód i tył no i oczywiście halogeny zamontować
zippermann - Sob Kwi 19, 2008 07:52
Czy ten sposób włączania nie występuje w 45?
Przeglądałem kiedyś to forum pod tym kątem i wszyscy pisali, że włącza się z zapłonem... instrukcja obsługi też tak podaje.
Co do instalacji halogenów, to bardzo łatwo to sprawdzić.
Wyciągasz włącznik halogenów i liczysz przewody.
Jeśli są obsadzone wszystkie otworki, to jest instalacja, jeśli jest kilka wolnych, to nie ma.
Być może są wersje z istniejącą instalacją... ja takiej niestety nie posiadam
Ale co to było na fachowców
Gdzie kupować, żeby było tanio ?
Allegro, ewentualnie szroty (najlepiej specjalistyczne). Trzeba po prostu cierpliwie szukać...
Jakbyś jednak nie miał instalki, a mimo wszystko chciał halogeny, to przy zakupie używek poproś aby odcieli kostkę z kawałkiem przewodu. Ułatwi to życie
lukasz17 - Sob Kwi 19, 2008 09:52
ja tez poluje na halodeny tylko najlepiej ze zderzakiem do sedana;)
wujek ma komis i zajmuje sie sprowadzaniem samochodow i pewnego dnia sprowadzil wlasnie naszego R, nawet nie myslelismy ze bedziemy jezdzic Roverkiem ale rodzince sie spodobal i kupilsimy.?Jednak R byl stukniety w prawy przod ale mial pozakladane czesci juz bo w Belgii zalozyli malo sie wtedy znalem i teraz wiem ze mam z przodu zderzak z hatbecka:(i teraz poluje na zderzak z sedana z halogenami a ten co mam sprzedalbym.
instalacje do halogenow nam juz bo byly w wyposarzeniu halogeny.
teraz tylko polowac;)
MieszAs - Pon Kwi 28, 2008 09:00
zippermann napisał/a: |
Obok lampki w zaślepce po prawej (szyber po lewej) powinna powinna być lampka do czytania mapy |
Chcę kupić tą lampkę. W Art Bizar proponują mi lampkę od anglika...
Czy będzie w ogóle pasować?
zippermann - Pon Kwi 28, 2008 09:07
MieszAs napisał/a: | zippermann napisał/a: |
Obok lampki w zaślepce po prawej (szyber po lewej) powinna powinna być lampka do czytania mapy |
Chcę kupić tą lampkę. W Art Bizar proponują mi lampkę od anglika...
Czy będzie w ogóle pasować? |
Ja też chcę
Będzie pasować na 100%, tylko trzeba sobie instalację dorobić, bo nie ma... ale to nie problem.
Podasz mi namiary na tą lampkę ?
MieszAs - Pon Kwi 28, 2008 10:17
zippermann napisał/a: |
Ja też chcę
Będzie pasować na 100%, tylko trzeba sobie instalację dorobić, bo nie ma... ale to nie problem.
Podasz mi namiary na tą lampkę ? |
Art Bizar -> http://www.rover-czesci.pl/
Za lampkę życzą sobie 20 pln.
Z instalacją to nie problem.
|
|