Zobacz temat - [R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro

reklama - Czw Kwi 17, 2008 09:40
Temat postu: [R25 Streetwise 1.4 '04] Przeróbka z wersji UK na EUro
jak w temacie. Czy ktos orientuje sie jakie moga byc koszty i czy na pewno mozliwa jest przerobka kierownicy (w Roverku Streetwise) z UK na kontynentalna (z prawej na lewa strone:))moze ktos ma w tej kwestii doswiadczenie albo zna przyblizone koszty?
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ? z gory dziekuje za podpowiedz :)

piter34 - Czw Kwi 17, 2008 15:08

reklama napisał/a:
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ?

Bzdura.

Co do przekładki to się nie bardzo opłaca, bo trzeba m.in. ścianę grodziową przespawać (nie jest symetryczna). :shock:

reklama - Pią Kwi 18, 2008 08:22

piter34 napisał/a:
reklama napisał/a:
Ciekawi mnie tez czy w przypadku takiej przerobki nie bedzie pozniej problemu z rejestracja samochodu, sam nie wiem gdzies czytalem jakis artykul ze musi byc zgoda producenta na w/w ale to chyba jakas bzdura ?

Bzdura.

Co do przekładki to się nie bardzo opłaca, bo trzeba m.in. ścianę grodziową przespawać (nie jest symetryczna). :shock:


to mnie zmartwiles przyzwyczailem sie do niego :beczy: ale jest to mozliwe i auto nie straci jakis parametrow technicznych,(zwrotnosc, poziom bezpieczenstwa itd) ? - jaki moze byc w przyblizeniu koszt takiego "przespawania" i przeniesienia ? Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?

piter34 - Pią Kwi 18, 2008 12:07

reklama napisał/a:
Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?

Daj spokój...
Spawanie ściany grodziowej? Brrrrr.... :shock:

reklama - Pią Kwi 18, 2008 13:35

piter34 napisał/a:
reklama napisał/a:
Czy zna ktos w PL serwis ktory by sie tego podjol ?

Daj spokój...
Spawanie ściany grodziowej? Brrrrr.... :shock:


motoryzacyjnie to lamerem jestem :???: jakbys chcial pogadc o vlan-ie to nie ma problemu :cool: ale tu, tzn. w motoryzacji poruszam sie jak dziecko we mgle wie Twoja wypowiedz rozumiem dwuznacznie. Czy to znaczy ze to trudne nie wykonalne, oszpecajace , bardzo kosztowne jesli tak to ile :> ? lubie go i nie chce ot tak sie go musiec pozbyc. A jezdzic z po PL z kierownica po prawej stronie troche ciezko :lol:

rolando - Pią Kwi 18, 2008 14:07

jest to wykonanlne, ale sporym nakładem pracy i finansów zapewne. wg mnie nieopłacalne. widziałe kilka aut po przeróbkach, finalnie nie wygląda to zyt ciekawie, w szczególności jesli jakiś p. mietek przeprowadza całą operację za pomocą palnika w jakiejś stodole. do tego wszystkiego dochodzie jeszcze przóróbka instalacji elektrycznej i późniejsze działanie wszystkiego w 100%.

daj sobie spokój, mówię serio.

reklama - Pią Kwi 18, 2008 21:56

rolando napisał/a:
jest to wykonanlne, ale sporym nakładem pracy i finansów zapewne. wg mnie nieopłacalne. widziałe kilka aut po przeróbkach, finalnie nie wygląda to zyt ciekawie, w szczególności jesli jakiś p. mietek przeprowadza całą operację za pomocą palnika w jakiejś stodole. do tego wszystkiego dochodzie jeszcze przóróbka instalacji elektrycznej i późniejsze działanie wszystkiego w 100%.

daj sobie spokój, mówię serio.



czyli przed powrotem pozostaje mi sie pozbyc swego cuda. coz i tak mialem dzis zly dzien wiec jedna zla wiadomosc wiecej :cry: .Swoja droga wiem ze sa firmy ktore przerabiaja auta z UK i nie ma z tym problemu, czyzby moj roverek poprostu byl tak bardzo nietypowo zbudowany :shock: ?

sTERYD - Sob Kwi 19, 2008 00:25

to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)

kwiatekt11 - Sob Kwi 19, 2008 07:38

Cytat:
czyli przed powrotem pozostaje mi sie pozbyc swego cuda. coz i tak mialem dzis zly dzien wiec jedna zla wiadomosc wiecej :cry: .Swoja droga wiem ze sa firmy ktore przerabiaja auta z UK i nie ma z tym problemu, czyzby moj roverek poprostu byl tak bardzo nietypowo zbudowany :shock: ?

jest to wykonalne bo sam jeżdze r600 przerobionym juz dwa lata i jezdzi mi sie super. Dodam że przekładkę robiłem sam :mrgreen:

soboc - Sob Kwi 19, 2008 16:11

Ja bym się w to nie bawił w tym przypadku, gdyby gródz była symetryczna to problemy z przełożeniem minimalne. Ale przy asymetrycznej to zbyt duża ingerencja i duża szansa że nie zostanie to prawidłowo wykonane a wtedy w razie wypadku (którego nikomu nie zycze) z auta mogą zrobić się 2 części.
reklama - Sob Kwi 19, 2008 16:27

soboc napisał/a:
Ja bym się w to nie bawił w tym przypadku, gdyby gródz była symetryczna to problemy z przełożeniem minimalne. Ale przy asymetrycznej to zbyt duża ingerencja i duża szansa że nie zostanie to prawidłowo wykonane a wtedy w razie wypadku (którego nikomu nie zycze) z auta mogą zrobić się 2 części.



:bezradny: :beczy:

lamer - Sob Kwi 19, 2008 16:59

sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)

Ja bym powiedział, że jest to właśnie kwestia budowy auta. Niektóre samochody są przygotowane fabrycznie do obu wersji kierownicy i przełożenie sprowadza się do "pracy kluczami". W roverkach potrzebna jest bardzo poważna ingerencja blacharska. Profesjonalnie jest to do wykonania wyłącznie na ramie i z zastosowaniem zgrzewarki. Do tego trzeba by wypiaskować elementy i nałożyć nowe zabezpieczenia antykorozyjne. Oczywiście by mieć swobodny dostęp konieczne jest zdemontowanie zawieszenia, silnika no i co oczywiste całego kokpitu, który i tak jest do wymiany. Do tego "posztukowanie" instalacji elektrycznej albo wymiana wiązek i nowe reflektory. Niech każdy sobie odpowie sam czy chce jeździć takim czymś...

reklama - Nie Kwi 20, 2008 17:51

lamer napisał/a:
sTERYD napisał/a:
to nie jest kwestia budowy...
przespawanie ściany grodziowej oczywiście jest możliwe i wykonalne, ale jest to poważna ingerencja w konstrukcję samonośnego nadwozia....
sam zdecyduj, czy chcesz czymś takim jeździć :(

(ja chyba bym wolał jeździć po polsce z kierownica po prawej...)

Ja bym powiedział, że jest to właśnie kwestia budowy auta. Niektóre samochody są przygotowane fabrycznie do obu wersji kierownicy i przełożenie sprowadza się do "pracy kluczami". W roverkach potrzebna jest bardzo poważna ingerencja blacharska. Profesjonalnie jest to do wykonania wyłącznie na ramie i z zastosowaniem zgrzewarki. Do tego trzeba by wypiaskować elementy i nałożyć nowe zabezpieczenia antykorozyjne. Oczywiście by mieć swobodny dostęp konieczne jest zdemontowanie zawieszenia, silnika no i co oczywiste całego kokpitu, który i tak jest do wymiany. Do tego "posztukowanie" instalacji elektrycznej albo wymiana wiązek i nowe reflektory. Niech każdy sobie odpowie sam czy chce jeździć takim czymś...


a Twoim zdaniem -warto ? czy tez ryzyko ze straci jakies wlasnosci np. zwrotnosc, wytrzymalosc, bezpieczenstwo jest zbyt duze ?

[ Dodano: Pon Kwi 21, 2008 12:39 ]
duzo Ciekawych informacji o przerobkach w UK na europejczyka mozna znalesc tutaj:

http://www.angliki.fora.pl/

wlasnie trafilem na to forum.