|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200 2.0 SD 97 rok] Słabo chodzi jak by się dławił
matlacz - Pon Kwi 21, 2008 22:18 Temat postu: [r200 2.0 SD 97 rok] Słabo chodzi jak by się dławił Nie wiem już co zrobić!
Byłem chyba u 3 mechaników. Wymieniłem rozrząd, olej wszystkie filtry. I nic.
Dodam że mam roverka 220 SD 1997 rok 86 KM
Mój problem polega na tym że: Gdy ruszam z jedynki strasznie słabo "startuje" jak bym ruszał maluchem, gdy wrzuce 2 to tak jak by się chwile dławił, mogę wdusić gaz do samego końca a on i tak około 5 sekund strasznie się dławi i dopiero zaczyna ruszać (to "dławienie" dzieje się tak około co 3-5 ruszanie), ponadto strasznie słabo przyspiesza. Na 3 już jest nienajgorzej! Lecz mimo wszystko mój roverek ma 86 koni, a zachowuje się jak by miał o połowę mniej! Nie liczę na to że będę nie wiadomo jak szybko jeździł ale wiadomo jak ruszam z krzyżówki chce zdążyć przed nadjeżdżającym samochodem. Do porównania mam też golfa III TDi też ma 86 koni i jak nim jadę to czuje to przyspieszenie, czuje jak delikatnie wciska mnie w siedzenie, a w roverku nic!
Ponad to jak otworzę maskę odpalę i się wsłucham to silnik raz chodzi szybciej raz wolniej jak by tracił chęć życia!
Nie wiem czy to ma coś z tym związek ale strasznie głośno chodzi aż już kilka razy słyszałem że jak traktor!
I jeszcze jedno chwilowo mam zamiast filtra powietrza filtr tzw. stożek taki najtańszy (kupie po wypłacie obudowę i filtr oryginalny), koledzy mówili że to może od tego ale jak zciągnołem i przejechałem się kawałek bez to nic nie pomogło żadnej różnicy.
Może jest ktoś z takim roverkiem w pobliżu Krotoszyna to bym podjechał zobaczyć jak powinien chodzić prawidłowo taki roverek??
Nie wiem co już robić jak tak dalej pójdzie to sprzedam roverka! Ale nie chce tego robić!
Pomocy
Chester - Pon Kwi 21, 2008 23:04
matlacz napisał/a: | oledzy mówili że to może od tego ale jak zciągnołem i przejechałem się kawałek bez to nic nie pomogło żadnej różnicy. | jak Ci ściągnę filtr to sie nie pozbierasz.... jakby Ci tak wciągało jakiś śmieć i zniszczyło turbinę jak byś gadał??
A teraz do rzeczy:
1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU
2. sprawdź szczelność układu paliwowego może łapać powietrze przy gruszce, układu dolotowego
3. kontaktuj się z PHJOWI w Poznaniu
4. sprawdź kąt wtrysku
matlacz - Wto Kwi 22, 2008 07:46
Chester napisał/a: |
A teraz do rzeczy:
1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU |
Ok dzisiaj to zrobie!
Chester napisał/a: |
2. sprawdź szczelność układu paliwowego może łapać powietrze przy gruszce, układu dolotowego |
Czy mógł bym prosić dokładniej jak to zrobic, gdzie szukac? Szczerze mówiąc to nieznam się na silnikach!
Chester napisał/a: | 3. kontaktuj się z PHJOWI w Poznaniu |
Napewno się skontaktuje ale najpierw sam zrobie co radziłeś!
Chester napisał/a: | 4. sprawdź kąt wtrysku |
A to to chyba tylko dobry mechanik może zrobic?
sTERYD - Wto Kwi 22, 2008 07:47
matlacz napisał/a: | Chester napisał/a:
4. sprawdź kąt wtrysku
A to to chyba tylko dobry mechanik może zrobic? |
może być byle jaki, żeby tylko miał komputer i umiał się nim posłużyć
matlacz - Wto Kwi 22, 2008 08:14
No tak dałem do mechanika który zajmuje się tylko dieslem głównie wymieniał mi rozrząd, ale oprócz tego miał mi wyregulować go, ale odebrałem i zadnej różnicy! AQ poza tym mówił mi że niema programu do roverów więc niewiem chyba dam jeszcze do jednego (o ile ma komputer i "obsługuje" rovery) ale już jestem zrezygnowany! Ile razy można dawać samochód do mechanika!
Chester - Wto Kwi 22, 2008 18:00
sTERYD napisał/a: | może być byle jaki, żeby tylko miał komputer i umiał się nim posłużyć |
sTERYD, i tu właśnie jest pies pogrzebany umiał sie posłużyć
matlacz napisał/a: | AQ poza tym mówił mi że niema programu do roverów więc niewiem chyba dam jeszcze do jednego (o ile ma komputer i "obsługuje" rovery |
Proponuje pojechać tam gdzie mają KTSa albo najlepiej jedz odrazu do PHJOWI
piter34 - Pią Kwi 25, 2008 13:26
Chester napisał/a: | 1. wybłyskaj sobie błędy co i jak jest TU |
W wersji 86KM to nie zadziała, bo tam jest sterowanie MEMS Diesel...
Najlepsza opcja to wycieczka do PHJOWI, a potem opisanie przyczyny problem na forum.
Zmień ten cały "stożek" na normalny filtr...
maciej - Pią Kwi 25, 2008 13:31
Dopisz model silnika w temacie
Oprócz PH JOWI w Twojej okolicy chyba jeszcze przemo285 ma Testbook T4.
A przy okazji, to czy sprawdzałeś szczelność układu paliwowego, bo dla mnie to trochę tak jakbyś miał zatkany filtr paliwa, uszkodzoną pompę albo układ się trochę zapowietrzał...
matlacz - Pią Kwi 25, 2008 17:55
No filtr paliwa mam nowy był wymieniany!
Uszkodzona pompa? W którym miejscu znajduje się pompa paliwa- jestem laikiem w tej sprawie. Zobaczył bym ją jak wygląda może się dopatrze!
A w jaki sposób układ może się zapowietrzyć? I jak go odpowietrzyc?
piter34 - Sro Kwi 30, 2008 14:27
Pomoże ktoś koledze?
matlacz - Sro Kwi 30, 2008 15:52
piter34,
DZIEKUJE za wstawienie sie!
Ja wciaż czekam na jakas odpowiedz!
String - Czw Maj 01, 2008 15:10
Dodam tylko że o ile pamięć mnie nie zawodzi to PHJOWI rezyduje w NOWYM MIEŚCIE nad WARTĄ
maciej - Pon Maj 05, 2008 09:02
matlacz napisał/a: | Uszkodzona pompa? W którym miejscu znajduje się pompa paliwa- jestem laikiem w tej sprawie. Zobaczył bym ją jak wygląda może się dopatrze! |
Ja się na dieselach nie znam...
To taka sugestia jakbyś jechał do mechanika.
PHJOWI - Pon Maj 05, 2008 14:19
tak 15 km od Jarocina. A sprawdzałeś czujnik stop , odepni go i przemyj wd albo kontaktem
matlacz - Pon Maj 05, 2008 17:53
hm... a gdzie znajde ten czujnik?
Jeśli moge prosic to napisz mi na pw ile mniej wiecej kosztuje sprawdzenie calego silnika w takim jak moj roverek! Pytam bo musze nastawic sie finansowo i podjechac! (cały silnik mam na myśli ogólnie podpiąć go do komputera i dowiedzieć się czy jest do regulacji i co jest do wymiany)
bizkid - Pią Maj 09, 2008 22:35
matlacz napisał/a: |
(cały silnik mam na myśli ogólnie podpiąć go do komputera i dowiedzieć się czy jest do regulacji i co jest do wymiany) |
Czy ktoś wie gdzie wykonują taką fachową diagnostyke na ŚLĄSKU ?
|
|