Zobacz temat - [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?

Mayson - Wto Kwi 22, 2008 18:39
Temat postu: [R623] Czy można bez problemów założyć gaz?
Witam - jak w temacie - chcę go zagazować, ale nie wiem czy kolektory są plastikowe, czy są jakieś przeciwwskazania "gazowe" wobec tej wersji silnikowej... Planuję wtrysk sekwencyjny. Proszę o konkretne porady :lol:
pzdr
mayson

maciej - Wto Kwi 22, 2008 22:47

Kolektory metalowe. Nawet II gen. działa, a IV gen. działa super. :)
Bylebyś znalazł dobry zakład.

piter34 - Sro Kwi 23, 2008 16:30

Mayson, poczytaj sobie o gazie w technicznym FAQ na stronie klubowej...
Mayson - Sro Kwi 23, 2008 18:08

Czytałem, czytałem... ten topic był skierowany raczej do posiadaczy 623 i porad "z autopsji".
piter34 - Wto Kwi 29, 2008 12:47

Mayson napisał/a:
Czytałem, czytałem... ten topic był skierowany raczej do posiadaczy 623 i porad "z autopsji".

Mayson napisał/a:
Proszę o konkretne porady :lol:

Wybierz porządny zakład montujący... a instalacja to może być wielokrotnie polecana na forum Stag300 z wtryskami PlaniJet/MagicJet (chyba w ogóle nie szukałeś na forum podobnych tematów ;-))

Uzupełnij profil, nie wiadomo skąd jesteś.

Mayson - Wto Kwi 29, 2008 17:13

Cytat:
Uzupełnij profil, nie wiadomo skąd jesteś.


Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie :razz: zaglądam tu sporadycznie, głównie z ciekawości, być może gdy kupię R623, to zacznę częściej, wtedy pouzupełniam galerię, profil itp.

Wielu użytkowników R623 odpowiedziało mi już na priv, także ten wątek można chyba zamknąć. Dziękuję i pozdrawiam!

truten23 - Wto Kwi 29, 2008 20:36

Lepiej raczej y bylo gdyby pisali nie na priv a na tym poście... :???:
ktoś by może skożystał z dodatkowej wiedzy... :wink:
pozdr :razz:

piter34 - Sro Kwi 30, 2008 10:21

Mayson napisał/a:
Zerknij na TOP20 --20 najbardziej aktywnych autorów newsów--; dołączyłem tu dawno dawno temu, jeszcze przed Tobą i kto pamięta że jestem z Trójmiasta, ten wie :razz:

Ja też to wiem, bo Ciebie pamiętam. :P
Nie rozumiem jednak dlaczego nie chcesz uzupełnić profilu.

truten23 napisał/a:
Lepiej raczej y bylo gdyby pisali nie na priv a na tym poście... :???:

Dokładnie. Po to jest forum.

Mayson - Pią Maj 02, 2008 22:13

Bo jak będę miał Roverka, to będę miał co dopiero wpisać :razz: wtedy też stworzę sobie avatarka roverowego, no i ogólnie wszystko za jednym zamachem a nie na raty. A co do priv, ludzie chyba są bardziej otwarci na priv :smile:
Pozdrawiam! - Gdy już zakupię ciekawy egzemplarz to z pewnością zaloguję się "na całego" :smile:

rafalg - Sob Maj 03, 2008 09:41

Gaz można założyć bez problemu ładnie śmiga i nie ma problemów z jego eksploatacją, polecam gaz BRC założony w dobrym zakładzie sprawdzone na 620 Si LUX aut i 623
piter34 - Sro Maj 07, 2008 11:47

Mayson napisał/a:
A co do priv, ludzie chyba są bardziej otwarci na priv :smile:

Być może, ale taki stan rzeczy jednak idei forum nie służy :P

maciej - Sro Maj 07, 2008 12:10

piter34 napisał/a:
Być może, ale taki stan rzeczy jednak idei forum nie służy

Hmm... Ja na priv napisałem to samo co na forum. :)

No podałem chyba jeszcze przebiegi:

I. R623 '95 - LPG II gen. Lovato/Bingo S - założony przy 168 kkm, podobno u kolegi Markzo bez problemów służył do 280 kkm

II. R623 '95 - LPG IV gen. Thomassetto/Stag 200 - założony przy 117 kkm, obecnie 161 kkm

Jedyny problem to w egzemplarzu nr I. to uszkodzny kabelek do jednego wtrysku benzyny - na benzynie chodził na 3 cylindrach - wymiana wiązki w ramach gwarancji.

No i to, że za pierwszym razem pojechałem na gazowanie bez wymiany świec (a były bardzo stare, bo ASO Hondy Auto-Witolin pisało na fakturze, że świece wymieniło nie robiąc tego) co spowodowało niemożliwość regulacji - po wymianie świec wszystko działało super.

Markzo - Sro Maj 07, 2008 21:12

Maćku a ostatnio dzownil obecny włascicel "naszego" Roverka i kurde mowi ze wsio mu pieknie smiga!!! autko ma juz chyba cos ok 300-310tys km moze wiecej....jak dla mnie bomba :mrgreen:
maciej - Czw Maj 08, 2008 09:34

:D
Mayson - Sro Cze 04, 2008 23:54

ZNALAZŁEM!! :!: Rover 600 2.3 automat, barwa-Kinversand, środek skóra beżowa, INSTALACJA LPG II gen. chyba Bingos... na fakturze gościu ma wyszczególnione wszystkie części składowe instalacji w konkretnych cenach i ich markę - przeważa wyraz "BINGOS" - czy ktoś słyszał o takich "składankach"?? (Ja myślałem, że instalacja np. LOVATO to po prostu jest całość LOVATO bez wyszczególniania...)
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?) Dodam, że gościu wymieniał CHŁODNICĘ, wydech i całe zawiasy przód. Poza tym auto jest niby OK. "Niby", bo wg danych technicznych 623 setkę posiada w ciągu ok. 8 sekund, a ten egzemplarz jakby trochę mulił... wiem, wiem, może to automat + lpg, ale wydaje mi się że moja Honda Accord V 2.0 131KM przyspiesza lepiej (manual + lpg).

Dodatkowe pytanie - czy mogę przerobić LPG IIgen. na LPG IVgen? Tzn wywalić starą instalację i zamontować nową? Czy da się to zrobić?

maciej - Czw Cze 05, 2008 09:11

Mayson napisał/a:
Jeszcze mam pytanie - MACIEJ - Tobie pękła ta głowica w 623?? Czy mógłbyś opisać okoliczności? (czy przed zagazowaniem, czy po, czy coś jeszcze siadło - a może znasz przyczynę pęknięcia głowicy?)

Nie mi tylko Kruchemu, bez LPG, prawdopodobnie miał uszkodzoną chłodnicę lub przewody, bo mu płynu zabrakło.
W R623 głowice pękąją przy niesprawnym układzie chłodzenia - przegrzewają.
Ja właśnie mam drugi egzemplarz ze sprawną głowicą, ale profilaktycznie wymieniłem chłodnice jak zauważyłem piersze ślady starości.

Co do instalacji to instlacje to składanki z różnych elementów.
Bingo-S to sterownik - niezły i raczej bezproblemowy.
Jak gość ma fakturę, to dobrze, bo wiadomo co jest pod spodem.

Jeśli chodzi o "mulenie" to II gen. - cudów się nie spodziewaj.

Daje się przerobić na IV gen. - ktoś kiedyś pisał o kosztach - chyba koło 1000 zł, ale to musisz spytać w serwisie, gdzie to będziesz robił.

Mayson - Czw Cze 05, 2008 09:47

Rozumiem. Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma, a w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego. Gościu wymienił chłodnicę - ciekawe czy ten egzemplarz już miał (lub ma) pękniętą głowicę... da się to sprawdzić? Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...

A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna... To dobrze, że można wymienić na IV gen. to już ponoć bezstratnie działa.

maciej - Czw Cze 05, 2008 09:53

Mayson napisał/a:
Czyli składanka części LPG z różnymi nazwami to żadna ujma

Tak.
Mayson napisał/a:
w 623 głowica pęka gdy brak płynu chłodniczego

ZTCW to z braku płynu lub innych uszkodzeń układu chłodzenia.
Podobno jeszcze jak się za mocno dokręci dekiel zaworów i bardzo ostro dłużej pojeździ, ale to tylko z plotek słyszałem.
Mayson napisał/a:
Domyślam się, że z pękniętą głowicą wogóle by nie jeździł, ale może są jakieś początki tego... Przecież nie bez przyczyny wymienił chłodnicę i sprzedaje auto...

Jeszcze przez chwilę jeździ, ale widać po płynie i oleju, że jest nie tak.
O szczegóły pytaj Kruchego, bo jak już pisałem nie przechodziłem pęknięcia głowicy.

Co do wymiany chłodnicy to to jest 250 zł i może ciekła na tyle, że nie dało się jeździć - normalka w tym wieku auta i w R600 i R800 po 12-13 latach trzeba wymienić chłodnicę.

Mayson - Czw Cze 05, 2008 12:11

Dziękuję za odpowiedzi i wsparcie :smile: . Kruchego na priv zapytam, bo chyba nie śledzi tego wątku..

Pozdrawiam!

piter34 - Czw Cze 05, 2008 16:34

Mayson napisał/a:
A z tym muleniem - w Accordzie mam też IIgen i wogóle nie czuć różnicy LPG czy benzyna...

Bo masz zwężke w dolocie. Tak naprawdę auto na benzynie jeździ gorzej niż przed założeniem LPG.

Co do przeróbki II gen. na IV gen., to trzeba niestety wymienić kompletny przód, czyli de facto całą instalację bez butli, wielozaworu na butli i przewodów idących do butli.

Mayson - Czw Cze 05, 2008 16:49

No właśnie słyszałem o zwężkach ale jeśli mam ją w Accordzie i nie czuję różnicy, to skoro w R ją czuję, tzn, że zwężka jest super-hiper zwężająca..?.. na czym to polega? dlaczego w jednej instalacji dają normalną a w innej jeszcze mniejszą? Czy istnieje szansa, że po wymianie zwężki w R na większą, nie będę już czuł różnicy?? Może obejdzie się bez wymiany instalacji....
piter34 - Czw Cze 05, 2008 17:20

Gazownik może założyć różny mikser (o różnej średnicy) i w ogóle wykazać się szeroko pojętą fantazją podczas montażu i regulacji LPG. Być może w Accordzie masz to zrobione zgodnie ze sztuką, a w tym 623 jest "tak sobie, byle jeździło".
Najlepiej 623 podjechać na analizę spalin i sprawdzić przede wszystkim współczynnik lambda. Czy 623 na benzynie jeździ OK?

Mayson - Czw Cze 05, 2008 17:58

Kurcze... właśnie podczas jazdy testowej wczoraj skupiłem się głównie na jeździe na gazie, żeby wszystko wyłapać... ehh wszystko przez te "emocje" przy zakupie; człowiek tyle czasu szuka, jeździ, że gdy już znajdzie coś ciekawego to się napala... to ja pójdę teraz 2 razy głową puknę w ścianę, żeby przy następnej jeździe nic nie spaprać :razz:

A z tego co piszesz (i co wszyscy mi radzili) - PODSTAWA to dobry gazownik, co się zna na fachu... Czy na Pomorzu ktoś zna takiego :?: