|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Problem z klimą
rocco222 - Czw Kwi 24, 2008 20:30 Temat postu: [R400] Problem z klimą Witajcie
mam wielki problem z klimą , męczę sie z nia od kilku tygodni i fachowcy rozkładają ręcę ---
może od początku:
jak kupiłem roverka klima nie działała, myslałem ze nie ma gazu, i tak było, z tym ze po sprawdzeniu szczelności okazało sie ze rurka jest przegnita - rurke zrobiłem nabiłem i klima dalej nie chodzi
drugi krok, to jeden z fachowców zauważył, ze nie ma sprzęgiełka przy sprężarce ,załatwiłem sprzęgło i dalej nie działało mechanik wykręcił sprężarkę i stwierdził ze jest szrot więc kupiłem inną
i teraz najważniejsze sprężarkę kupiłem od benzyny zmieniłem koło pasowe na to z oryginalnej sprężarki( bo to oryginalne miało więcej rowków na pasek) ale zostawiłem sprzęgło od benzyny i objawy sa takie jak klima jest włączona to sprzęgło zaciąga przez 3 sekundy i puszcza i znowu łapie 3 sekundy i puszcza...
co jest???? może mieliscie takie historie, doradźcie coś
spręzarka z benzyny jest sprawna na 100%
może założyc sprzęgiełko od diesla to które załatwiłem????????
Pozdrawiam
thef - Czw Kwi 24, 2008 21:06
Ja zbadał bym przewód od czujnika temperatury oleju do sprężarki klimy. Z tego co pamiętam to powinien mieć czerwony kolor w wiązce idącej po obudowie rozrządu.
sTERYD - Czw Kwi 24, 2008 21:15
może po prostu masz za wysokie ciśnienie czynnika
Chester - Czw Kwi 24, 2008 21:27
rocco222, a nabiles czynnika do LHD czy RHD?? bo z tego co się orientuję to są różnice ok 100g, także może byc to o czym mówi sTERYD, a tak ode mnie to proponuje sprawdzić presostat zewrzeć przewody i sprawdzić czy klima ruszy poprawnie, to o czym pisze robić wyłącznie po upewnieniu sie o poprawności nabicia czynnika, nie chcę Cie straszyć ale możesz miec problem taki jak ja po kupnie R, okazało się ze zespół przekaźników sterujących klimą był nie poprawny, dopiero po wnikliwym sprawdzeniu ze schematami w RAVE zbudowałem poprawnie działający zespół przekaźników.
rocco222 - Czw Kwi 24, 2008 22:07
co masz na myśli pisząc wysokie ciśnienie czynnika ?
Chester - Czw Kwi 24, 2008 22:23
Cytat: | co masz na myśli pisząc wysokie ciśnienie czynnika ? | za dużo nabito Ci czynnika i teraz w trakcie sprężania presostat rozłącza sprzęgiełko klimy....
sTERYD - Czw Kwi 24, 2008 22:26
mam na myśli zbyt wysokie ćiśnienie czynnika.
sprężarka jest (jak nazwa wskazuje) żeby zwiększać ciśnienie czynnika. Z kolei presostat jest od tego, zeby wyłączyć sprężarkę jeśli ciśnienie będzie zbyt wysokie (lub zbyt niskie).
Nabijając układ trzeba dostarczyć odpowiednia ilość czynnika do środka, bo w przeciwnym wypadku presostat będzie prostestował. Twoja klimatyzacja zachowuje sie tak, jakby czujnika było za dużo, i po załączeniu sprężarki ( i wzroście ciśnienia) presostat wyłączał sprężarkę, aż ciśnienie opadnie...
Chester - Czw Kwi 24, 2008 22:36
rocco222, nabite masz czynnika dla ktorej wersji LHD czy RHD??
rocco222 - Pią Kwi 25, 2008 06:10
jest jeszcze jeden temat cisnienie w sprężarce było podniesione do granic mozliwości na około 15 bo po normalnym nabiciu wynosiło tylko 8 a im mniejsze ono było to słabiej chłodziła
Chester - Pią Kwi 25, 2008 07:06
rocco222, ale co 15?? ile nabitego masz czynnika?? i czy twoj macher wie o tym ze jest różnica pomiędzy wersjami LHD i RHD w ilości czynnika?? najpierw odpowiedz na nasze pytania a pozniej zadawaj nastepne i nie zabieraj sie do tego z dupy strony... najpierw wyklucz ilosc czynnika a na koncu kombinuj ze sprezarka
sTERYD - Pią Kwi 25, 2008 07:57
rocco222, spokojnie
jeśli masz podniesione ciśnienie do granic to nic dzienego, że się tak zachowuje.
Jeśli jest mniejsze ciśnienie to nic dzienego, że sprężarka wolniej chłodzi. pamiętaj, że zamontowałeś pompę od benzynowca, który ma fabrycznie wyższe obroty, przez co pewnie jest ona mniej wydajna niż taka od diesla. Albo może ma większe kółko, żeby redukowało prędkość Czy to sprzęgiełko od diesla nie ma przypadkiem mniejszej średnicy
Chyba nie było napełniane sprzętem mierzącym masę czynnika a tylko na ciśnienie
IMHO poważny błąd
co za pseudomechanik Ci zrobił taką bube
rocco222 - Pią Kwi 25, 2008 11:26
witam
sytuacja opanowana za duzo czynnika było troche wystarczyło upuscic i jest ok wszytsko działa bez zarzutów
piter34 - Sro Kwi 30, 2008 14:10
rocco222 napisał/a: | sytuacja opanowana za duzo czynnika było |
No proszę. Czyli koledzy od razu wpadli na to, co jest przyczyną, ale żaden nie usłyszał "dziękuję"
Chester - Sro Kwi 30, 2008 16:18
piter34, za dużo wymagasz......
|
|