Zobacz temat - SOLVED [220 SDI '98] Hamulce grzeją, ABS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [220 SDI '98] Hamulce grzeją, ABS

barti101 - Pią Kwi 25, 2008 13:59
Temat postu: SOLVED [220 SDI '98] Hamulce grzeją, ABS
Panowie ratujcie. Hamulce się grzeją. Nie do końca odbijają na tarczy. Już 2 razy czyściłem tłok i odpowietrzałem cały układ i nic. Druga sprawa to ABS, moim zdaniem za wcześnie się włącza, czy jest jakaś możliwość jego opóźnienia?? Mimo wszystko to jest drugorzędna sprawa, bo z tymi grzejącymi się hamulcami daleko nie zajadę. Felgi są tak gorące, że ciężko ich dotknąć.
Paul - Pią Kwi 25, 2008 14:07

Czyszczenie samego tłoczka to trochę mało :(
Musisz DOKŁADNIE wyczyścić całe prowadzenie klocków w zaciskach a potem nasmarować (smarem miedzianym na przykład). Na koniec sprawdzić, czy klocki dobrze chodzą w obie strony (lekko, gładko i bez zacięć).

barti101 - Pią Kwi 25, 2008 17:52

Sprawa ma się tak:

duże foto:


Coś mi się wydaje, że tan tłoczek nie wchodzi do końca, nie odbija tak jak powinien, tylko czego to wina.
Nasmarowałem, odpowietrzyłem i jak zakręciłem koło to nie kręci się całkiem luźnie (na podnośniku). Zaraz przystąpię do drugiej strony.

sTERYD - Pią Kwi 25, 2008 18:15

rzeczywiście tłoczek nie wlazł do końca...
możesz go wyjąć i przeczyścić w środku. Z przodu to akurat niezbyt skomplikowane...
mozesz też przy okazji wymienić uszczelniacze (reperaturkę) za kilkanaście złych ;)

barti101 - Pią Kwi 25, 2008 18:22

Ja tego gada (tłoczek) 2 razy czyściłem w środku, wylewając płyn, smarując i wciskając go w tą gumę. Oczywiście ręcznie go dobiję do spodu, ale w takim położeniu już go 3 raz widzę, jak robię tę nieszczęsne hamulce. Następnym razem jak mi sie ktoś pod koła pchał będzie to chyba hamował nie będę.... :beczy:
7Tomi - Pią Kwi 25, 2008 21:03
Temat postu: Re: [220 SDI '98] Hamulce grzeją, ABS
barti101 napisał/a:
Druga sprawa to ABS, moim zdaniem za wcześnie się włącza, czy jest jakaś możliwość jego opóźnienia??


Z praktycznych zabaw "zrób to sam" z Roverem 400 zbyt wcześnie włanczający się ABS był przyczyną tego że jeden z czujników był za blisko pierścienia ABs piasty.Musisz sprawdzić który jest za blisko. Podejrzewam, że to będzie raczej z tyłu. Musisz uważać żeby go nie odsunąć od pierścienia za daleko bo wtedy ABS świecił nie będzie i działał też nie będzie ;) .

barti101 - Pią Kwi 25, 2008 21:35

ja tak myślę, myślę i nie mogę wymyślić dlaczego ten tłoczek nie odbija do końca
7Tomi - Pią Kwi 25, 2008 21:49

barti101 napisał/a:
ja tak myślę, myślę i nie mogę wymyślić dlaczego ten tłoczek nie odbija do końca


A wyciągałeś go może i wymieniałeś reperaturki?

barti101 - Pią Kwi 25, 2008 22:07

Wyciągałem już 2 razy, smarowałem gumę tym miedzianym smarem, a reparaturki fakt nie zmieniałem.
Skiba - Pią Kwi 25, 2008 23:15

Rozebrać, wyczyścić, kupić reparaturki .. dobrze złożyć .. i musi działać :) + oczywiście wymiana płynu hamulcowego, przy okazji ;) przy okazji polecam klocki ATE, a odradzam Ferodo - za twarde ...
Dzenson - Pią Kwi 25, 2008 23:20

Skiba napisał/a:
a odradzam Ferodo - za twarde ...


Ferrodo Premier - miękkie a już na pewno bardziej niż "skały" ATE.

Skiba - Pią Kwi 25, 2008 23:23

Dzenson napisał/a:
Ferrodo Premier - miękkie a już na pewno bardziej niż "skały" ATE.


Ja dzisiaj wymieniłem Ferrodo na ATE z przodu. Ferrodo siedziały od 2006 roku i nie zjechały się praktycznie wcale, jak nówki, mogę Ci pokazać zdjęcia... możesz się domyślić jak dostały tarcze...jak dla mnie zdecydowanie za twarde... na ATE złego słowa nie powiem ...

Dzenson - Pią Kwi 25, 2008 23:36

Skiba napisał/a:
Dzenson napisał/a:
Ferrodo Premier - miękkie a już na pewno bardziej niż "skały" ATE.


Ja dzisiaj wymieniłem Ferrodo na ATE z przodu. Ferrodo siedziały od 2006 roku i nie zjechały się praktycznie wcale, jak nówki, mogę Ci pokazać zdjęcia... możesz się domyślić jak dostały tarcze...jak dla mnie zdecydowanie za twarde... na ATE złego słowa nie powiem ...


Jakie miałeś te Ferrodo? Bo jest kilka modeli - również twarde. A po jednym dniu też trudno ocenić klocki. Ja na ATE jeździłem rok i nie mam o nich dobrego zdania. Ale to moja subiektywna ocena.

Teoretycznie jeśli klocki ATE to i tarcza ATE itd.

Skiba - Pią Kwi 25, 2008 23:37

Dzenson napisał/a:
Jakie miałeś te Ferrodo? Bo jest kilka modeli - również twarde.


hmm :hm: muszę sprawdzić ... bo są jeszcze po starym właścicielu ... ale dam jutro odpowiedź ;)

barti101 - Sob Kwi 26, 2008 13:37

Prawdopodobnie pompę hamulcową trafiło
piter34 - Sro Kwi 30, 2008 16:14

barti101 napisał/a:
Prawdopodobnie pompę hamulcową trafiło

Potwierdziłeś już tę diagnozę?

dobryziom - Sro Kwi 30, 2008 16:48

nie Ferrodo tylko Ferodo :p to moga byc albo:
Premier (podstawowa wersja)
DS Performance (do jazdy sportowej)

raczej te pierwsze bo Performance sa bardzo miękkie i ścierają sie bardzo szybko:)

barti101 - Sro Kwi 30, 2008 17:13

Tezy jeszcze nie potwierdziłem, bo auto zarazie stoi, ale wszystko na to wskazuje ponieważ tłok nie odbija do końca, a pompa hamulcowa jest dwustopniowa i wychodzi na do, że działa tylko jeden stopień, tzn, tak jakby cały czas był lekko wciśnięty hamulec, choć nie jest.

Była jeszcze opcja żeby wyregulować na samym pedale, ale tam jest wszystko OK.

Jak się wszystko wyjaśni w 100% to napiszę co i jak.

Dzenson - Sro Kwi 30, 2008 21:28

dobryziom napisał/a:
nie Ferrodo tylko Ferodo :p


Zgadza się, mój błąd.

dobryziom napisał/a:

raczej te pierwsze bo Performance sa bardzo miękkie i ścierają sie bardzo szybko:)


Ale tu natomiast kolega się myli.

Ferodo:
Premier - współczynnik tarcia - 0,39
Green Stuff - współczynnik tarcia - 0,40
Red Stuff - współczynnik tarcia - 0,42
Performance - współczynnik tarcia - 0,46
DS 3000 - współczynnik tarcia - 0,48

Klocki Performance należą do najtwardszych klocków z serii Ferodo. I te klocki właśnie z tego powodu nie nadają się do jazdy miejskiej, spokojnej ponieważ nigdy przy takich założeniach nie osiągną optymalnych warunków pracy. Pomijam kwestie pozostałych elementów układu hamulcowego.
Klocki dobiera się do osiągów pojazdu i tego czy chcemy te osiągi wykorzystywać. Jeśli zamontujemy klocki nieodpowiadające temu co wyżej napisałem - ocenione zostaną w sposób subiektywny przez kierowce jako słaby produkt. Może wystąpić również piszczenie przy takim rozwiązaniu - klocki sportowe/styl jazdy bardzo miejski.

Dlatego ja używam Premier - mój styl jazdy = niższe zakresy temperatur = brak bąbli fenolowych.

Pozdrawiam

Ciufa - Sro Kwi 30, 2008 21:52

Dzenson napisał/a:
Teoretycznie jeśli klocki ATE to i tarcza ATE itd.

Skiba napisał/a:
Ferrodo siedziały od 2006 roku i nie zjechały się praktycznie wcale, jak nówki, mogę Ci pokazać zdjęcia... możesz się domyślić jak dostały tarcze...


jeśli klocki ferodo to tarcze brembo

dobryziom - Czw Maj 01, 2008 18:23

Dzenson napisał/a:
dobryziom napisał/a:
nie Ferrodo tylko Ferodo :p


Zgadza się, mój błąd.

dobryziom napisał/a:

raczej te pierwsze bo Performance sa bardzo miękkie i ścierają sie bardzo szybko:)


Ale tu natomiast kolega się myli.

Ferodo:
Premier - współczynnik tarcia - 0,39
Green Stuff - współczynnik tarcia - 0,40
Red Stuff - współczynnik tarcia - 0,42
Performance - współczynnik tarcia - 0,46
DS 3000 - współczynnik tarcia - 0,48

Klocki Performance należą do najtwardszych klocków z serii Ferodo. I te klocki właśnie z tego powodu nie nadają się do jazdy miejskiej, spokojnej ponieważ nigdy przy takich założeniach nie osiągną optymalnych warunków pracy. Pomijam kwestie pozostałych elementów układu hamulcowego.
Klocki dobiera się do osiągów pojazdu i tego czy chcemy te osiągi wykorzystywać. Jeśli zamontujemy klocki nieodpowiadające temu co wyżej napisałem - ocenione zostaną w sposób subiektywny przez kierowce jako słaby produkt. Może wystąpić również piszczenie przy takim rozwiązaniu - klocki sportowe/styl jazdy bardzo miejski.


namieszałeś trochę Red i Green to są klocki EBC :rotfl: DS 3000 oraz 2000 należą do serii Performance racze sie trochę podszkolić :)

Co do dobierania klocków do samochodu i stylu jazdy to sie zgodzę ale dobiera sie to względem nie tylko mocny ale głownie wagi samochodu...

Co do opisu do Performance to chyba mówisz o DS 3000.... ja mam u siebie DS Performance i wiem o czym mowie:)

Dzenson - Pią Maj 02, 2008 09:59

dobryziom napisał/a:

namieszałeś trochę Red i Green to są klocki EBC :rotfl: DS 3000 oraz 2000 należą do serii Performance racze sie trochę podszkolić :)

Co do dobierania klocków do samochodu i stylu jazdy to sie zgodzę ale dobiera sie to względem nie tylko mocny ale głownie wagi samochodu...

Co do opisu do Performance to chyba mówisz o DS 3000.... ja mam u siebie DS Performance i wiem o czym mowie:)



Tkwij zatem dalej w przeświadczeniu, że wiesz o klockach wszystko :rotfl: Bo nawet nie wiesz jakie masz i do czego służą.
DS to DS a Performance to Performance - to ja radze się choć troszkę zapoznać z ofertą a później się wypowiadać i nie wprowadzać jednocześnie innych w błąd.

Co do red i green - chodziło o pokazanie różnic współczynnika tarcia. Ot co.

dobryziom - Pią Maj 02, 2008 10:20

Ferodo bierzesz za EBC nie rozróżniasz marek!!!! i sie jeszcze wypierasz a nie wiesz o klockach nic!!! oprócz tego ze są w samochodzie, porażka lepiej już sie nie wpisuj....

zero faktów doświadczeniach i same błędy!!!! porażka :(


ps. lepiej pisz o tym co masz a nie o czyms czego nie masz, nie znasz, nie używasz ani nie testowałeś... bo tym wprowadzasz ludzi w błąddddddd

Dzenson - Pią Maj 02, 2008 10:24

dobryziom napisał/a:
Ferodo bierzesz za EBC nie rozróżniasz marek!!!! i sie jeszcze wypierasz a nie wiesz o klockach nic!!! oprócz tego ze są w samochodzie, porażka lepiej już sie nie wpisuj....

zero faktów doświadczeniach i same błędy!!!! porażka :(


Brawo :rotfl: Powodzenia :cool:

dobryziom - Pią Maj 02, 2008 10:27

tu idealnie będzie pasował tekst Macieja

"nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"...

Dzenson - Pią Maj 02, 2008 10:40

dobryziom napisał/a:
tu idealnie będzie pasował tekst Macieja

"nie dyskutuj z idiotą, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem"...



Czy ja Ciebie obrażałem wcześniej? Ochłoń chłopczyku i nie rób sobie wstydu. To tyle w tym temacie.

AndrewS - Nie Maj 04, 2008 23:20

prawidlowo pracujaca pompa, przy puszczeniu hamulca chyba powinna lekko podciagnac tloczek do tylu
piter34 - Sro Maj 07, 2008 11:34

Dzenson, dobryziom, pogięło Was?
Gdybym był na forum podczas tej kłótni, to byście obaj dostali ostrzeżenia...

Dzenson napisał/a:
DS to DS a Performance to Performance

Jeśli "performance" to tylko "ds performance". Jeśli "ds" to może być np. "ds 2000" albo "ds performance" itp.

dobryziom - Sro Maj 07, 2008 12:29

no właśnie szkoda ze cię nie było bo ludzie są oporni na wiedzę :)

wracają do tematu udało sie rozwiązać problem?

barti101 - Czw Maj 15, 2008 21:14

SPRAWA ROZWIĄZANA - temat można zamknąć

Pompy n ie kupiłem, bo wszystkie co znalazłem na allegro i sklepach internetowych miały przyłącza po Prawej stronie, a ja posiadam ABS więc potrzebna mi była pompa z przyłączami po Lewej stronie. Wiec rozebrałem ją, kupiłem uszczelniacze itp. (żeby to dobrać to chyba byłem w 5 sklepach), ale co najważniejsze, udało się, Hamulce chodzą dużo, dużo lepiej...

Paul - Czw Maj 15, 2008 21:17

No to pogratulować :D
Obfociłeś to może dla potomnych ??

barti101 - Czw Maj 15, 2008 21:30

Jak będę miał troszkę więcej czasu to napisze mini poradnik, jak wyczyścić prowadnice, tłoczek, itp. Kurcze nie porobiłem zdjęć tej rozkręconej pompy.
Paul - Czw Maj 15, 2008 21:30

No to czekamy i powodzenia :D