Zobacz temat - [R200] Swap do 1.8 16v
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200] Swap do 1.8 16v

jasiu87 - Pon Maj 05, 2008 14:49
Temat postu: [R200] Swap do 1.8 16v
Witam, mam do kupienia za bezcen silnik 1,8 16v czy to jest realne żebym "zainstalował" w mojej 1,4 8v ??pilnie proszę o odpowiedź muszę się zdecydować. Pozdrawiam
Marrkus - Pon Maj 05, 2008 17:33

Da rade. Byli tu ludzie którzy wkładali silnik 2.0 turbo serii T a u ciebie to tylko z serii K na serię K tyle że nieco pojemniejszą. Ewentualnie do wymiany będą hamulce bo z tego co mi wiadomo to do 200 v8 montowano najsłabszy zestaw hamulców jaki mieli na półce z przodu tarcze bez wentylacji z tyłu bębny - a tego potworka trzeba będzie jakoś zatrzymać i układ paliwowy (pompka -nie wiem czy podoła potrzebom większego silnika).

Niech się jeszcze lepsi specjaliści wypowiedzą ale ja bym się decydował...

xROnx - Pon Maj 05, 2008 17:46

Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da. :D
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>

jasiu87 - Pon Maj 05, 2008 19:04

xROnx napisał/a:
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>


vvc :P i to za grosze jak już mówiłem (700 zł :O)

xROnx, a znasz ludzi z lubuskiego którzy coś takiego mi zrobią ?

Sachar - Wto Maj 06, 2008 22:37

Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel)
HaDeSsS - Wto Maj 06, 2008 23:53

jasiu87, silnik z vvc, musi byc dobry, zeby sie oplacalo montowac. Bo czesci sa drogie niestety. Ale jak masz pewne zrodlo i bdb stan to swapuj :D
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 07:18

Cytat:
Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel)


Nie od pana z Rzeszowa :) tylko od pana znajomego mechanika z Drezdenka :) ale potrzebuje kogoś kto się na tym naprawdę zna. Lubuskie ew. Zachodnio Pomorskie

HaDeSsS, Jest jak nowy :) ma przejechane 50 tys.

Tempest - Sro Maj 07, 2008 08:00

jasiu87 napisał/a:
...Jest jak nowy :) ma przejechane 50 tys.

i tak chętnie oddaje taki silnik za grosze????????
musi być chyba naprawdę dobrym znajomym skoro za taki silnik mógłby policzyć jakieś 5-6k (w dodatki z takim przebiegiem - jeśli rzeczywiście ma tylko 50k przejechane)

jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 09:28

Tempest, A i owszem jest, jak jest problem z Autami w rodzinie to tylko On nam robi. Już dobre 15 lat od kiedy pamiętam ojciec jeździ do tego faceta . Pozdrawiam
Tomi - Sro Maj 07, 2008 09:53

xROnx napisał/a:
Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da. :D
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? :>

A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? Ponadto w R214i mogą być fabrycznie takie same hamulce jak w 220 turbo (to nie zależy od wersji silnikowej). Jedyną wersją, która miała wyraźnie lepsze hamulce (bardziej odporne na przegrzanie) jest MG ZR 160.

dobryziom - Sro Maj 07, 2008 10:49

Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie :) tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić?
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 11:04

dobryziom napisał/a:
Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie :) tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić?


Gdyby mógł to by mi to zrobił... boi sie po prostu, nigdy nie miał do czynienia z ROVERKAMI, podstawy to co w każdym silniku się zrobi to tak. to że silnik ma to nie znaczy że jest specem od R. A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę :P

Tempest - Sro Maj 07, 2008 11:17

Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

no wiesz co Tomi - teraz to żeś poleciał :wink:
kto jak kto, ale ty chyba powinieneś wiedzieć, że był 1.8 bez VVC 120KM
jak szukałem swojego to był wystawiony "żółtek" właśnie z 1.8 bez VVC

jasiu87 napisał/a:
A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę :P

i nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki

dobryziom - Sro Maj 07, 2008 11:57

Tempest ma racje warto dobrze sprawdzić ten silnik co i jak bo to podejrzana sprawa. Co do swapu silnik to silnik jak koleś sie zna na samochodach to zrobi to w oplu i zrobi w roverku :) jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia"
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 12:51

Tempest napisał/a:
nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki


Jestem pewien na 99,9 % motor jest sprawny (nigdy nie możnabyć w 100%)
dobryziom napisał/a:
jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia"


Pozdrów kolegę bardzo mądra sugestia

W takim razie jak najlepiej to sprawdzić żeby mieć święty spokój i czyste sumienie ? I być na 99,99999% pewien.

dobryziom - Sro Maj 07, 2008 13:41

Pozdrowie :) ma najszybsza nubire turbo w Polsce którą sam od początku do końca tuningował własnymi rekami. Internet garaż i dużo pracy i zrobisz wszystko:)


PS żeby być pewnym na 99% wystarczy rozkręcić silnik :)

xROnx - Sro Maj 07, 2008 21:12

Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic.... :)

Tempest - Sro Maj 07, 2008 21:53

xROnx napisał/a:
Tomi napisał/a:
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC??

hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic.... :)

VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC

xROnx - Sro Maj 07, 2008 21:56

Tempest napisał/a:
VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC

:D ok dziekuje za wyjasnienie. teraz juz wszystko wiem :D

piter34 - Pią Cze 06, 2008 11:43

Tempest napisał/a:
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC

Dorzucę od siebie, że wersja 135KM miała inną głowicę (tzw. VHPD).

dobryziom - Pią Cze 06, 2008 11:47

właśnie i jak silnik zakupiony ? zrobiony swap?
WhoLeeGuns - Pią Cze 06, 2008 15:46

piter34 napisał/a:
Dorzucę od siebie, że wersja 135KM miała inną głowicę (tzw. VHPD).


A coś więcej dorzucisz?? Jakieś dodatkowe info? albo skierujesz gdzie można poczytać?

Z tymi swap-ami to jest tak że na 100 osób o nie pytających i sie do nich przymierzających to zazwyczaj 1 kończy się czymś konkretnym - myślę że w większości przypadków koszty okazują się zbyt wielkie a własne umiejętności zbyt małe

Ja też planuję swapa - ja mi padnie 20T4G w moje 600setce to se wstawię KV6 2.5L :mrgreen: - ale to narzazie tylko marzenia takie jak tych wspomnianych 99 innych osób :wink:

dobryziom - Pią Cze 06, 2008 15:54

ale rozumiem ze chcesz te KV6 uturbic bo jak nie to - zamienił stryjek siekierkę na kijek :rotfl:
piter34 - Pią Cze 06, 2008 15:57

WhoLeeGuns napisał/a:
A coś więcej dorzucisz?? Jakieś dodatkowe info? albo skierujesz gdzie można poczytać?

Silnik był montowany w MG-TF.
Info tutaj znajdziesz:
http://hometown.aol.com/d...ne.htm#vhpdhead

WhoLeeGuns - Pią Cze 06, 2008 20:09

dobryziom napisał/a:
ale rozumiem ze chcesz te KV6 uturbic bo jak nie to - zamienił stryjek siekierkę na kijek


Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie. A i skrzynia PG1 wiele nie wytrzyma
Ale ten dźwięk sześciocylindrówki - coś niesamowitego.

Ale ten swap to tylko gdybanie - pozostaje na razie w b.odległych perspektywach. Obecny silnik jeszcze sie spisuje i nie zachodzi taka potrzeba - tylko tak se pomyślałem że w razie potrzeby byłoby można zrobić coś takiego - bo o R600 V6 jeszcze nie słyszałem :grin:

piter34 - Wto Cze 10, 2008 11:21

WhoLeeGuns napisał/a:
Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie.

Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S

Tempest - Wto Cze 10, 2008 11:35

piter34 napisał/a:
WhoLeeGuns napisał/a:
Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie.

Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S

ta moc już fajniejsza, ale nadal uważam, że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być

michone - Wto Cze 10, 2008 11:49

Tempest napisał/a:
piter34 napisał/a:
WhoLeeGuns napisał/a:
Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie.

Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S

ta moc już fajniejsza, ale nadal uważam, że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być


A silnik we freelanderze 2.5 jest taki sam jak w r75 czyli kv6? bo kumepl teraz ściągnął ze USA takiego Freelanderka i ma 177KM

dobryziom - Wto Cze 10, 2008 11:54

190km z 2,5L to niezły wynik tylko ze na pewno nie będzie sie to zbierać jak uturbione 2.0 plus waga dużo większa... ale z chęcią bym zobaczył jak to śmiga :) Co do wersji 2,5T 225km trochę mało, ciekawe na jakim doładowaniu chodzi... oraz czy wzmocnili coś silniczek przed zaturbieniem czy została seria...


PS z tego co pamiętam to Forester XS na stany ma 2,5L i 177km

piter34 - Wto Cze 10, 2008 12:05

michone napisał/a:
A silnik we freelanderze 2.5 jest taki sam jak w r75 czyli kv6?

Tak.

Tempest napisał/a:
że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być

A dlaczego? W jakim aucie n/a jest 2.5 i moc powyżej 220KM?

dobryziom - Wto Cze 10, 2008 12:24

Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km

piter34 - Wto Cze 10, 2008 12:39

dobryziom napisał/a:
Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km

No pięknie. Całe 2 sztuki kręcące się do bodajże 9000rpm :lol:

Tempest - Wto Cze 10, 2008 12:53

piter34 napisał/a:
dobryziom napisał/a:
Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km

No pięknie. Całe 2 sztuki kręcące się do bodajże 9000rpm :lol:

pytałeś się w jakim aucie a nie w ilu :wink:

dobryziom - Wto Cze 10, 2008 12:53

no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo...
piter34 - Wto Cze 10, 2008 13:13

Tempest napisał/a:
pytałeś się w jakim aucie a nie w ilu :wink:

No wiesz. Ty napisałeś jakby to jakaś norma miała być, że mamy powyżej 220KM z 2.5 ;-)
Do tego się odnosiłem.

BMW 525 -> 192KM
Jaguar X-type 2.5 -> 194KM
Mercedes E 240 (2.6) -> 177KM
Alfa Romeo 166 2.5 -> 188KM

Tempest - Wto Cze 10, 2008 13:16

dobryziom napisał/a:
no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo...

teraz wielu mnie pewnie zruga za to co napiszę :razz: - np. taki Golf V 1.4 TFSI 170KM - trochę lepszy przelicznik jak 1:1

dobryziom - Wto Cze 10, 2008 14:26

no tak ale mówimy tu o NA...
michone - Wto Cze 10, 2008 14:54

Tempest napisał/a:
dobryziom napisał/a:
no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo...

teraz wielu mnie pewnie zruga za to co napiszę :razz: - np. taki Golf V 1.4 TFSI 170KM - trochę lepszy przelicznik jak 1:1
Nie dam sobie ręki obiciąć ale czy tam nie siedzi kompresor +turbina??
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 15:09

nie mylisz sie :) kompresor ciągnie od dołu później załącza sie sprężarka...
Marrkus - Wto Cze 10, 2008 16:06

piter34 napisał/a:
Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S


Ty piter34 to zawsze potrafisz zaskoczyć - nigdy o czymś takim nie słyszałem. Jakieś informacje o sprzedaży Rovera w Australii kiedyś przez przypadek znalazłem w necie ale o takich patentach jak uturbianie KV6 nie słyszałem.

Zaraz sprawdzę co gogle wyrzucą :grin:

michone - Czw Cze 12, 2008 10:20

http://www.sprintex.com.a...220s-sep-04.pdf