|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [R200] Swap do 1.8 16v
jasiu87 - Pon Maj 05, 2008 14:49 Temat postu: [R200] Swap do 1.8 16v Witam, mam do kupienia za bezcen silnik 1,8 16v czy to jest realne żebym "zainstalował" w mojej 1,4 8v ??pilnie proszę o odpowiedź muszę się zdecydować. Pozdrawiam
Marrkus - Pon Maj 05, 2008 17:33
Da rade. Byli tu ludzie którzy wkładali silnik 2.0 turbo serii T a u ciebie to tylko z serii K na serię K tyle że nieco pojemniejszą. Ewentualnie do wymiany będą hamulce bo z tego co mi wiadomo to do 200 v8 montowano najsłabszy zestaw hamulców jaki mieli na półce z przodu tarcze bez wentylacji z tyłu bębny - a tego potworka trzeba będzie jakoś zatrzymać i układ paliwowy (pompka -nie wiem czy podoła potrzebom większego silnika).
Niech się jeszcze lepsi specjaliści wypowiedzą ale ja bym się decydował...
xROnx - Pon Maj 05, 2008 17:46
Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da.
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr?
jasiu87 - Pon Maj 05, 2008 19:04
xROnx napisał/a: | A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? |
vvc i to za grosze jak już mówiłem (700 zł :O)
xROnx, a znasz ludzi z lubuskiego którzy coś takiego mi zrobią ?
Sachar - Wto Maj 06, 2008 22:37
Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel)
HaDeSsS - Wto Maj 06, 2008 23:53
jasiu87, silnik z vvc, musi byc dobry, zeby sie oplacalo montowac. Bo czesci sa drogie niestety. Ale jak masz pewne zrodlo i bdb stan to swapuj
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 07:18
Cytat: | Jeśli od pana z okolic rzeszowa, to odpuść sobie. Głowica po oberwaniu kółka rozrządu. Raczej mielonka droga w naprawie (Zaznaczam, że moja opinia opiera się na tym co mówił właściciel) |
Nie od pana z Rzeszowa tylko od pana znajomego mechanika z Drezdenka ale potrzebuje kogoś kto się na tym naprawdę zna. Lubuskie ew. Zachodnio Pomorskie
HaDeSsS, Jest jak nowy ma przejechane 50 tys.
Tempest - Sro Maj 07, 2008 08:00
jasiu87 napisał/a: | ...Jest jak nowy ma przejechane 50 tys. |
i tak chętnie oddaje taki silnik za grosze????????
musi być chyba naprawdę dobrym znajomym skoro za taki silnik mógłby policzyć jakieś 5-6k (w dodatki z takim przebiegiem - jeśli rzeczywiście ma tylko 50k przejechane)
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 09:28
Tempest, A i owszem jest, jak jest problem z Autami w rodzinie to tylko On nam robi. Już dobre 15 lat od kiedy pamiętam ojciec jeździ do tego faceta . Pozdrawiam
Tomi - Sro Maj 07, 2008 09:53
xROnx napisał/a: | Nie bedzie problemu zeby zrobic takiego swapa. Generalnie pojdzie bardzo sporo do wymiany: silnik, skrzynia, komp, półośki, hamulce(jak juz Marrkus wczesniej napisal). Ale dać się da.
A ten motorek co masz juz na oku to z vvc? czy od mg zr? |
A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? Ponadto w R214i mogą być fabrycznie takie same hamulce jak w 220 turbo (to nie zależy od wersji silnikowej). Jedyną wersją, która miała wyraźnie lepsze hamulce (bardziej odporne na przegrzanie) jest MG ZR 160.
dobryziom - Sro Maj 07, 2008 10:49
Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić?
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 11:04
dobryziom napisał/a: | Jasiu bier ten silnik nie zastanawiaj sie jak w takim stanie tylko nie bardzo rozumiem czemu szukasz kogoś kto go przełoży jak ten twój dobry znajomy mechanik reperuje samochody to swapa nie może zrobić? |
Gdyby mógł to by mi to zrobił... boi sie po prostu, nigdy nie miał do czynienia z ROVERKAMI, podstawy to co w każdym silniku się zrobi to tak. to że silnik ma to nie znaczy że jest specem od R. A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę
Tempest - Sro Maj 07, 2008 11:17
Tomi napisał/a: | A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? |
no wiesz co Tomi - teraz to żeś poleciał
kto jak kto, ale ty chyba powinieneś wiedzieć, że był 1.8 bez VVC 120KM
jak szukałem swojego to był wystawiony "żółtek" właśnie z 1.8 bez VVC
jasiu87 napisał/a: | A motor ma bo ktoś mu nim zapłacił za usługę |
i nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki
dobryziom - Sro Maj 07, 2008 11:57
Tempest ma racje warto dobrze sprawdzić ten silnik co i jak bo to podejrzana sprawa. Co do swapu silnik to silnik jak koleś sie zna na samochodach to zrobi to w oplu i zrobi w roverku jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia"
jasiu87 - Sro Maj 07, 2008 12:51
Tempest napisał/a: | nie zapaliła ci się "lampka ostrzegawcza"?
jak zapłacił za usługę - która najprawdopodobniej była warta nie więcej jak te 700pln - silnikiem wartym te 5-6k to ja bym się zaczął zastanawiać czy na pewno jest z nim wszystko oki |
Jestem pewien na 99,9 % motor jest sprawny (nigdy nie możnabyć w 100%)
dobryziom napisał/a: | jak to mówi mój kolega zgred "to tylko śrubki żadna filozofia" |
Pozdrów kolegę bardzo mądra sugestia
W takim razie jak najlepiej to sprawdzić żeby mieć święty spokój i czyste sumienie ? I być na 99,99999% pewien.
dobryziom - Sro Maj 07, 2008 13:41
Pozdrowie ma najszybsza nubire turbo w Polsce którą sam od początku do końca tuningował własnymi rekami. Internet garaż i dużo pracy i zrobisz wszystko:)
PS żeby być pewnym na 99% wystarczy rozkręcić silnik
xROnx - Sro Maj 07, 2008 21:12
Tomi napisał/a: | A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? |
hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic....
Tempest - Sro Maj 07, 2008 21:53
xROnx napisał/a: | Tomi napisał/a: | A w ZR były inne 1.8 niż z VVC?? |
hmmm w mg zr nie ma motorka ze zmiennymi fazami? to vvc mial zmienne fazy? bo ja juz z biegiem czasu glupieje... moge sie mylic.... |
VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC
xROnx - Sro Maj 07, 2008 21:56
Tempest napisał/a: | VVC to właśnie zmienne fazy
i w ZR-ce z silnikiem 1.8 były dwie wersje - VVC 160KM i bez VVC 120KM
wyjątkiem w mocy o tej samej pojemności i posiadającym VVC był/jest MG F/TF mający 145 i 160KM
niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC |
ok dziekuje za wyjasnienie. teraz juz wszystko wiem
piter34 - Pią Cze 06, 2008 11:43
Tempest napisał/a: | niższe wersje miały po prostu 135 i 120KM i nie posiadały VVC |
Dorzucę od siebie, że wersja 135KM miała inną głowicę (tzw. VHPD).
dobryziom - Pią Cze 06, 2008 11:47
właśnie i jak silnik zakupiony ? zrobiony swap?
WhoLeeGuns - Pią Cze 06, 2008 15:46
piter34 napisał/a: | Dorzucę od siebie, że wersja 135KM miała inną głowicę (tzw. VHPD). |
A coś więcej dorzucisz?? Jakieś dodatkowe info? albo skierujesz gdzie można poczytać?
Z tymi swap-ami to jest tak że na 100 osób o nie pytających i sie do nich przymierzających to zazwyczaj 1 kończy się czymś konkretnym - myślę że w większości przypadków koszty okazują się zbyt wielkie a własne umiejętności zbyt małe
Ja też planuję swapa - ja mi padnie 20T4G w moje 600setce to se wstawię KV6 2.5L - ale to narzazie tylko marzenia takie jak tych wspomnianych 99 innych osób
dobryziom - Pią Cze 06, 2008 15:54
ale rozumiem ze chcesz te KV6 uturbic bo jak nie to - zamienił stryjek siekierkę na kijek
piter34 - Pią Cze 06, 2008 15:57
WhoLeeGuns napisał/a: | A coś więcej dorzucisz?? Jakieś dodatkowe info? albo skierujesz gdzie można poczytać? |
Silnik był montowany w MG-TF.
Info tutaj znajdziesz:
http://hometown.aol.com/d...ne.htm#vhpdhead
WhoLeeGuns - Pią Cze 06, 2008 20:09
dobryziom napisał/a: | ale rozumiem ze chcesz te KV6 uturbic bo jak nie to - zamienił stryjek siekierkę na kijek |
Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie. A i skrzynia PG1 wiele nie wytrzyma
Ale ten dźwięk sześciocylindrówki - coś niesamowitego.
Ale ten swap to tylko gdybanie - pozostaje na razie w b.odległych perspektywach. Obecny silnik jeszcze sie spisuje i nie zachodzi taka potrzeba - tylko tak se pomyślałem że w razie potrzeby byłoby można zrobić coś takiego - bo o R600 V6 jeszcze nie słyszałem
piter34 - Wto Cze 10, 2008 11:21
WhoLeeGuns napisał/a: | Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie. |
Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S
Tempest - Wto Cze 10, 2008 11:35
piter34 napisał/a: | WhoLeeGuns napisał/a: | Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie. |
Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S |
ta moc już fajniejsza, ale nadal uważam, że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być
michone - Wto Cze 10, 2008 11:49
Tempest napisał/a: | piter34 napisał/a: | WhoLeeGuns napisał/a: | Ale silnik z zt 2.5L ma 190KM to już niewiele brakuje - uturbiac to chyba sztuka dla sztuki zbyt kosztowne i nowatorskie. |
Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S |
ta moc już fajniejsza, ale nadal uważam, że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być |
A silnik we freelanderze 2.5 jest taki sam jak w r75 czyli kv6? bo kumepl teraz ściągnął ze USA takiego Freelanderka i ma 177KM
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 11:54
190km z 2,5L to niezły wynik tylko ze na pewno nie będzie sie to zbierać jak uturbione 2.0 plus waga dużo większa... ale z chęcią bym zobaczył jak to śmiga Co do wersji 2,5T 225km trochę mało, ciekawe na jakim doładowaniu chodzi... oraz czy wzmocnili coś silniczek przed zaturbieniem czy została seria...
PS z tego co pamiętam to Forester XS na stany ma 2,5L i 177km
piter34 - Wto Cze 10, 2008 12:05
michone napisał/a: | A silnik we freelanderze 2.5 jest taki sam jak w r75 czyli kv6? |
Tak.
Tempest napisał/a: | że przy 2,5L V6 to bez turbo powinno tyle być |
A dlaczego? W jakim aucie n/a jest 2.5 i moc powyżej 220KM?
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 12:24
Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km
piter34 - Wto Cze 10, 2008 12:39
dobryziom napisał/a: | Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km |
No pięknie. Całe 2 sztuki kręcące się do bodajże 9000rpm
Tempest - Wto Cze 10, 2008 12:53
piter34 napisał/a: | dobryziom napisał/a: | Honda S2000 silnik 2,2L 243km
Honda Prelude Type S 2,2L 223km |
No pięknie. Całe 2 sztuki kręcące się do bodajże 9000rpm |
pytałeś się w jakim aucie a nie w ilu
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 12:53
no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo...
piter34 - Wto Cze 10, 2008 13:13
Tempest napisał/a: | pytałeś się w jakim aucie a nie w ilu |
No wiesz. Ty napisałeś jakby to jakaś norma miała być, że mamy powyżej 220KM z 2.5
Do tego się odnosiłem.
BMW 525 -> 192KM
Jaguar X-type 2.5 -> 194KM
Mercedes E 240 (2.6) -> 177KM
Alfa Romeo 166 2.5 -> 188KM
Tempest - Wto Cze 10, 2008 13:16
dobryziom napisał/a: | no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo... |
teraz wielu mnie pewnie zruga za to co napiszę - np. taki Golf V 1.4 TFSI 170KM - trochę lepszy przelicznik jak 1:1
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 14:26
no tak ale mówimy tu o NA...
michone - Wto Cze 10, 2008 14:54
Tempest napisał/a: | dobryziom napisał/a: | no proste:p hehe pewnie jakieś wersje SiR tez by sie załapały ale nie chce mi sie szukać ale fakt jest faktem ze w normalnych samochodach przelicznik 80km z litra to już jest grubo... |
teraz wielu mnie pewnie zruga za to co napiszę - np. taki Golf V 1.4 TFSI 170KM - trochę lepszy przelicznik jak 1:1 | Nie dam sobie ręki obiciąć ale czy tam nie siedzi kompresor +turbina??
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 15:09
nie mylisz sie kompresor ciągnie od dołu później załącza sie sprężarka...
Marrkus - Wto Cze 10, 2008 16:06
piter34 napisał/a: | Na rynek australijski wychodziły wersje 2.5 z turbo o mocy 224KM/6400rpm i momencie 288Nm/4100rpm. Nazywane były MG ZT 220S |
Ty piter34 to zawsze potrafisz zaskoczyć - nigdy o czymś takim nie słyszałem. Jakieś informacje o sprzedaży Rovera w Australii kiedyś przez przypadek znalazłem w necie ale o takich patentach jak uturbianie KV6 nie słyszałem.
Zaraz sprawdzę co gogle wyrzucą
michone - Czw Cze 12, 2008 10:20
http://www.sprintex.com.a...220s-sep-04.pdf
|
|