|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160
zouza - Pon Maj 12, 2008 13:28 Temat postu: [r25 1.6] przepustnica z MG ZR 160 Jakiś czas temu założyłam w moim r przepustnicę z MG ZR 160 czyli tą 52mm. Miało to poprawić dynamikę bla bla bla. Wcześniej miałam zepsutą przepustnicę i trudno było mi porównać. Dzisiaj przy okazji innych rzeczy kumpel, który ściągnął mi r trochę nim się przejechał i potwierdził to, co mi się wydawało. Mam wrażenie, że auto kiedyś lepiej ciągnęło. I tu pytanie czy może być to wina większej przepustnicy? Zapewniano mnie, że to jest stestowana na hamowni metoda, że tą przepustnicą zrobię R dobrze.
Czy może po zmianie przepustnicy powinnam znowu podpiąć auto do kompa i wykasować błędy i wtedy będzie jakiś efekt?
A może to zupełnie co innego, a ja się czepiam niewinnej przepustnicy?
W sumie żadnych innych objawów nie ma tylko subiektywne odczucia moje i kumpla.
rodi_ - Pon Maj 12, 2008 14:04
Zouza tu wasze odzcucia nic nie pomoga, musisz zmierzyc jaki masz czas do 100 albo wiecej i wtedy sie okaze czy jest lepiej a moze gorzej.
U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi, ale nie jestem pewien bo wczesniej nie mierzylem jak to latalo.
Moze wlasnie powinnas sprawdzic na kompie i skasowac bledy, ale o tym to niech ktos sie wypowie kto ma jakiekolwiek pojecie o diagnostyce
powodzenia
TomC - Pon Maj 12, 2008 21:22
rodi* napisał/a: | U mnie po zalozeniu "power rury" tez jakby mi sie wydaje ze lepiej chodzi |
rodi*kilkakrotnie oglądałem Twój filmik po założeniu owej rury i mierzyłem Ci czasy... Zawsze pomiędzy 11,50 - 11,90s czyli tyle ile fabryka napisała (11,5s dla 1,4 16V R400)
Zresztą licznikowe 100km/h to nie rzeczywiste 100km/h... Licznik zawyża.
Cały bajer polega na psychicznym odczuciu poprawy mimo że poprawy brak
rodi_ - Wto Maj 13, 2008 11:34
I tu Ci powiem ze moze i na standardowych kolach to licznik zawyza, ale ja nie mam standardowych .
Teraz po zalozeniu nowych opon jade nawet odrobine szybciej niz wskazuje licznik, wiec przy zalozeniu ze jest jakies 5-10% zawyzenia przy standardzie(5-10km/h przy 100km/h) to jednak jakas poprawa jest
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 11:52
co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia...
michone - Wto Maj 13, 2008 12:07
wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama
U mnie na 205/50/15 różnica miedzy wskaznikiem a gps jest ok 5-10km'h na rzecz wskaznika
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 12:18
no właśnie o tym mówię
zouza - Wto Maj 13, 2008 13:20
A wy znowu o tym samym
Przepustnica, Panowie przepustnica
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 13:28
oki to będzie o przepustnicy wracam wczoraj z Pruszkowa wcisnąłem gaz na max na 2 biegu i nagle bummm co sie okazało rozwaliło mi cybant trzymający waz miedzy IC a PRZEPUSTNICA
Kozik - Wto Maj 13, 2008 13:30
Ja prawdopodobnie przez zbyt często otwartą na maksa PRZEPUSTNICĘ złapałem znów HGF
zouza - Wto Maj 13, 2008 13:30
dobryziom, wybierasz się na zlot? Bo do wawy mam trochę za daleko żeby cię udusić
secio - Wto Maj 13, 2008 13:33
michone napisał/a: | wielkosc kół ma wpływ na realna predkosc. Jednak predkosc na predkosciomierzu jest zawsze taka sama
|
... przy tych samych obrotach silnika, na tym samym biegu.
Te kwestie trzeba dodac. Bo generalnie rodi* ma racje. Licznik jest podpiety do skrzyni, liczy jej obroty i wlasnie dlatego ma znaczenie czy obraca kola o srednicy x czy x+10 .
A w temacie. Nie wiem czy wieksza srednica przepustnicy moze miec wplyw na dynamike .
Mariusz
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 13:38
no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...
Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ?
zouza - Wto Maj 13, 2008 13:40
dobryziom napisał/a: | no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...
Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ? |
Oczywiście, że ma znaczenie to wiem tylko za duża (w porównaniu do serii) może zmulić, 52 mm do mojego powinno zrobić r dobrze, ale ja nie jestem przekonana.
Paul - Wto Maj 13, 2008 13:44
dobryziom napisał/a: | no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka... |
Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej i do tego macie rację (obaj )
Co do przepustnicy, to sorry Zouza, nie pomogę
dobryziom - Wto Maj 13, 2008 13:48
tylko ze moja racja jest mojsza niż twojsza:p żartuje
Zouza rozwiązanie twojego problemu:)
http://www.grabowski.com.pl/uklady_ssace.htm
secio - Wto Maj 13, 2008 13:50
dobryziom napisał/a: | no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka...
|
Miales kiedys licznik w roWerze ? Wpisuje sie srednice kola, magnes na kole i kontaktron na widełkach zlicza ilosc obrotow. Licznik liczy ilosc obrotow, mnozy razy obwod i mamy droge. W samochodzie ten obwod jest wpisany na stałe, więc...
dobryziom napisał/a: | Co do przepustnicy średnica na pewno ma znaczenie bo czemu u mnie jest 70mm a nie 52mm ? |
Precyzuje, jezeli to tez uwaga do mojej wypowiedzi .:
Nie wiem, czy w konkretnym przypadku zaouzy, zmiany przepustnicy na wieksza moze byc jednoznacznie odpowiedzialna za *pogorszenie* dynamiki, wbrew zapewnieniom i oczekiwaniom .
Pzdr,
Mariusz
[ Dodano: Wto Maj 13, 2008 14:54 ]
Paul napisał/a: | dobryziom napisał/a: | no nie wiem secio jakoś to co piszesz do mnie nie trafia taki piernik do wiatraka... |
Przecież obaj mówicie to samo, tylko inaczej i do tego macie rację (obaj )
|
dobryziom ma tylko w polowie racje, bo twierdzi:
Cytat: | co do zawyżania prędkości to wydawało mi sie ze licznik jest podpięty do skrzyni biegów wiec rozmiar kół nie maja tu znaczenia... |
A rozmiar kół, ma znaczenie na relacje wskazanie predkosciomierza a realna predkosc .
Mariusz
dobryziom - Sro Maj 14, 2008 08:14
no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno...
secio - Sro Maj 14, 2008 08:45
dobryziom napisał/a: | no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno... |
Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac .
Mariusz
dobryziom - Sro Maj 14, 2008 08:54
secio napisał/a: | dobryziom napisał/a: | no tak ale tu cały czas koledzy pisali o prędkości wskazywanej przez prędkościomierz a nie realnej np. z gps przeczytaj dokładnie wątek wiec rozmiar kol nie będzie miał wpływu na wskazanie prędkościomierza ponieważ jest wbity na sztywno... |
Rozmowa zaczela sie od tego, ze nie zgodziles sie ze zdaniem rodi* ze zmiana opon ma wpływ na stopien przeklamywania licznika. Dlatego caly czas mowilem o relacji wskazanie a realna predkosc. Tak gwoli wyjasnienia, bo nie mam intencji za wszelka cene Cie przekonywac .
Mariusz |
no właśnie nie zgodziłem sie z rodim bo nie miał racji a to ze rozmiar ma wpływ na realna prędkość to przecież wiadomo
secio - Sro Maj 14, 2008 09:26
To juz ostatni post w tej dyskusji, bo generujemy zbedny ruch . Jak zaczalem bronic zdania rodi, to dokoncze . Napisal:
rodi* napisał/a: |
I tu Ci powiem ze moze i na standardowych kolach to licznik zawyza, ale ja nie mam standardowych .
Teraz po zalozeniu nowych opon jade nawet odrobine szybciej niz wskazuje licznik, wiec przy zalozeniu ze jest jakies 5-10% zawyzenia przy standardzie
|
Jezeli do zawyzajacego o 10% *w stosunku do realnej predkosci* licznika zalozymy kola o 15% wiekszym obwodzie co sie stanie ze wskazaniem licznika * w stosunku do realnej predkosci* ? Rodi moze miec racje ;-P.
Miłego Dnia ,
Mariusz
|
|