Zobacz temat - [R75] Zmienne fazy dolotu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zmienne fazy dolotu

HdM - Sro Maj 28, 2008 09:03
Temat postu: [R75] Zmienne fazy dolotu
Witam,

juz kiedys zadawalem to pytanie, niestety nikt sie nie wypowiedzial

Zabralem sie w koncu za moje padniete VISy i udalo mi sie znalezc na allegro wymontowane z innego i podobno dzialajace. Czlowiek, ktory je sprzedaje jest uczciwy i powiedzial, ze udziela ma na nie gwarancji.

Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob?

piter34 - Czw Maj 29, 2008 14:30

HdM, obawiam się, że sprawdzenie nie będzie takie łatwe.
ZTCP tam są 2 silniki. Jeden operuje zaworami mocy, a drugi zaworem równoważącym. One z kolei otwierają przy zadanych prędkościach obrotowych silnika. Musiałbyś jakoś zasymulować sygnał prędkości obrotowej i podłączyć do odpowiedniego styku w gnieździe silniczka...

HdM - Czw Maj 29, 2008 14:35

ok, to co powiesz na taki pomysl:

te stare i tak nie dzialaja wiec moge wypiac kabelki z nich i podlaczyc "na sucho" nowe, dodac gazu i zobaczyc, czy sie ruszaja...

jak myslisz?

piter34 - Czw Maj 29, 2008 15:21

Jeżeli stare zostaną na miejscu, to można tak zrobić i chyba powinno być OK :lol:
Opis działania VIS (kiedy jaki silnik co robi) jest oczywiście na stronie klubowej.

HdM - Czw Maj 29, 2008 15:22

wiem, wiem! zaczalem zabawe z tymi silnikami od lektury tego co na stronie ;)

dzieki (dam znac jak sie uda)

kRisj - Pon Cze 02, 2008 23:09

Mam pytanko, czym charakteryzuje się awaria systemu VIS i jak to zdiagnozować?
HdM - Pon Cze 02, 2008 23:22

http://roverki.pl/modules...ies=Technika#83

to powinno rozwiac wszelkie watpliwosci

a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R

kRisj - Pon Cze 02, 2008 23:59

Dzieki za linka :)

HdM napisał/a:
a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R


jeśli chodzi o podpięcie do kompa, to już od dawna o tym myślałem, ale czy mógłby ktoś polecić jakiś zaufany zakład w pobliżu Łodzi? Patrzyłem ostatnio na allegro i wyczaiłem coś takiego: http://allegro.pl/item368...ratis_lodz.html , ale nie wiem czy się nadaje :)

HdM - Wto Cze 03, 2008 00:09

a szukales w bazie? np: http://www.roverki.pl/gar...iewslink&sid=31
kRisj - Wto Cze 03, 2008 11:11

Szukałem, ale tam większość firm z łódzkiego jest dopisana w 2003r i już nie robi Rovera, albo ma średnią komentarzy w okolicach 2 :( . Wolałbym kogoś zaufanego, kto zna się na rzeczy i odrazu doradzi coś jak będzie jakaś usterka.
HdM - Wto Cze 03, 2008 11:17

jak bedziesz w Wawie to moge Ci cos polecic, a w Twoich okolicach musze sie wypowiedziec koledzy z tych okolic

Panie, Panowie - zna ktos takie magiczne miejsce w okolicach Łodzi?

[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 12:21 ]
kRisj napisał/a:
Patrzyłem ostatnio na allegro i wyczaiłem coś takiego: http://allegro.pl/item368...ratis_lodz.html , ale nie wiem czy się nadaje :)


podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

ceny ksztaltuja sie roznie od 150pln w bylym ASO w Kobylce do 20zl w warsztacie w Wawie (mieli kompa, ale nie czytal pelnej diagnostyki i wzieli malo kasy za to ;) - ale to, ze VIS nie dziala pokazalo od razu)

kRisj - Wto Cze 03, 2008 13:40

HdM napisał/a:
podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE :) , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro

HdM - Wto Cze 03, 2008 13:44

polecam sie :)

a ja czekam na dostawe tych moim zamowionych silniczkow i zdam relacje z testow i montazu

P.S. pozdrow ode mnie Łodz - uwielbiam to miasto ;)

sebmoll - Czw Paź 22, 2009 20:49

Witam.
Może ktoś pomorze. Podpiąłem roverka pod kompa i wyskoczył błąd P1475 po skasowaniu go zaraz się z powrotem pojawił tylko po przekręceniu kluczyka. Co może być przyczyną? dodam że obydwa silniczki vis zostały wyczyszczone i powinny działać

Gonia - Czw Paź 22, 2009 22:25

kRisj napisał/a:
HdM napisał/a:
podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz

no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE :) , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro


System VIS mają tylko benzynowe silniki V6 :P

Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 11:59

Gonia napisał/a:

System VIS mają tylko benzynowe silniki V6 :P

...ale o co chodzi? :razz:
Ja nie zauważyłem nic o dieslu.

Tomi - Pią Paź 23, 2009 13:04

Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi.

blazi - Pią Paź 23, 2009 21:14
Temat postu: Re: [R752.0V6'00] zmienne fazy dolotu
HdM napisał/a:

Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob?


http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45640

Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)

Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.

Opis styków http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf

Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 22:24

Tomi napisał/a:
Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi.

:ok: