|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zmienne fazy dolotu
HdM - Sro Maj 28, 2008 09:03 Temat postu: [R75] Zmienne fazy dolotu Witam,
juz kiedys zadawalem to pytanie, niestety nikt sie nie wypowiedzial
Zabralem sie w koncu za moje padniete VISy i udalo mi sie znalezc na allegro wymontowane z innego i podobno dzialajace. Czlowiek, ktory je sprzedaje jest uczciwy i powiedzial, ze udziela ma na nie gwarancji.
Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob?
piter34 - Czw Maj 29, 2008 14:30
HdM, obawiam się, że sprawdzenie nie będzie takie łatwe.
ZTCP tam są 2 silniki. Jeden operuje zaworami mocy, a drugi zaworem równoważącym. One z kolei otwierają przy zadanych prędkościach obrotowych silnika. Musiałbyś jakoś zasymulować sygnał prędkości obrotowej i podłączyć do odpowiedniego styku w gnieździe silniczka...
HdM - Czw Maj 29, 2008 14:35
ok, to co powiesz na taki pomysl:
te stare i tak nie dzialaja wiec moge wypiac kabelki z nich i podlaczyc "na sucho" nowe, dodac gazu i zobaczyc, czy sie ruszaja...
jak myslisz?
piter34 - Czw Maj 29, 2008 15:21
Jeżeli stare zostaną na miejscu, to można tak zrobić i chyba powinno być OK
Opis działania VIS (kiedy jaki silnik co robi) jest oczywiście na stronie klubowej.
HdM - Czw Maj 29, 2008 15:22
wiem, wiem! zaczalem zabawe z tymi silnikami od lektury tego co na stronie
dzieki (dam znac jak sie uda)
kRisj - Pon Cze 02, 2008 23:09
Mam pytanko, czym charakteryzuje się awaria systemu VIS i jak to zdiagnozować?
HdM - Pon Cze 02, 2008 23:22
http://roverki.pl/modules...ies=Technika#83
to powinno rozwiac wszelkie watpliwosci
a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R
kRisj - Pon Cze 02, 2008 23:59
Dzieki za linka
HdM napisał/a: | a jesli chodzi o diagmostyke to najlepiej podpiac sie pod kompa... przy okazji moze dowiesz sie innych ciekawych rzeczy o swoim R |
jeśli chodzi o podpięcie do kompa, to już od dawna o tym myślałem, ale czy mógłby ktoś polecić jakiś zaufany zakład w pobliżu Łodzi? Patrzyłem ostatnio na allegro i wyczaiłem coś takiego: http://allegro.pl/item368...ratis_lodz.html , ale nie wiem czy się nadaje
HdM - Wto Cze 03, 2008 00:09
a szukales w bazie? np: http://www.roverki.pl/gar...iewslink&sid=31
kRisj - Wto Cze 03, 2008 11:11
Szukałem, ale tam większość firm z łódzkiego jest dopisana w 2003r i już nie robi Rovera, albo ma średnią komentarzy w okolicach 2 . Wolałbym kogoś zaufanego, kto zna się na rzeczy i odrazu doradzi coś jak będzie jakaś usterka.
HdM - Wto Cze 03, 2008 11:17
jak bedziesz w Wawie to moge Ci cos polecic, a w Twoich okolicach musze sie wypowiedziec koledzy z tych okolic
Panie, Panowie - zna ktos takie magiczne miejsce w okolicach Łodzi?
[ Dodano: Wto Cze 03, 2008 12:21 ]
podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz
ceny ksztaltuja sie roznie od 150pln w bylym ASO w Kobylce do 20zl w warsztacie w Wawie (mieli kompa, ale nie czytal pelnej diagnostyki i wzieli malo kasy za to - ale to, ze VIS nie dziala pokazalo od razu)
kRisj - Wto Cze 03, 2008 13:40
HdM napisał/a: | podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz |
no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro
HdM - Wto Cze 03, 2008 13:44
polecam sie
a ja czekam na dostawe tych moim zamowionych silniczkow i zdam relacje z testow i montazu
P.S. pozdrow ode mnie Łodz - uwielbiam to miasto
sebmoll - Czw Paź 22, 2009 20:49
Witam.
Może ktoś pomorze. Podpiąłem roverka pod kompa i wyskoczył błąd P1475 po skasowaniu go zaraz się z powrotem pojawił tylko po przekręceniu kluczyka. Co może być przyczyną? dodam że obydwa silniczki vis zostały wyczyszczone i powinny działać
Gonia - Czw Paź 22, 2009 22:25
kRisj napisał/a: | HdM napisał/a: | podjedz tam, zapytaj sie ile kosztuje i podlacz sie - zobaczysz |
no chyba tak zrobie jak będę miał chwilę. Kosztuje to wg. aukcji na allegro 50zł, więc nie tak drogo.
Tak patrząc na przebieg momentu obrotowego z sytemem VIS, to stawiam, że mam cały czas otwarty BALLANCED VALVE , bo mi coś słabo przyspiesza przy niskich obrotach, ale okaże po diagnozie.
HdM GIGAdzieki za pomoc.
pozdro |
System VIS mają tylko benzynowe silniki V6
Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 11:59
Gonia napisał/a: |
System VIS mają tylko benzynowe silniki V6 |
...ale o co chodzi?
Ja nie zauważyłem nic o dieslu.
Tomi - Pią Paź 23, 2009 13:04
Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi.
blazi - Pią Paź 23, 2009 21:14 Temat postu: Re: [R752.0V6'00] zmienne fazy dolotu
HdM napisał/a: |
Pytanie tylko jak, w garazowych warunkach, sprawdzic, czy dzialaja?
znacie jaki magiczny sposob? |
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=45640
Jeśli chodzi o silniczek - balance valve (z boku silnika) to podpinasz napięcie 12V "+" pod styk 4, "-" pod styk 3 - a potem zwierasz 1 z 3 żeby nastąpiło przełączenie. (jak rozewrzesz to się przekręci spowrotem)
Power valve - ten umieszczony od góry, "+" pod styk 3, "-" pod styk 2, a potem zwierasz 1 z 2 żeby nastąpiło przełączenie.
Opis styków http://tr-dk.dk/documents...r%20diagram.pdf
Zukowaty - Pią Paź 23, 2009 22:24
Tomi napisał/a: | Autor cytowanego tekstu jeździ: "75 2.0CDT"
Jak rozumiem o to chodzi. |
|
|