|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czarny dym z rury...
Lukasinio - Nie Cze 01, 2008 19:18 Temat postu: [R75] Czarny dym z rury... witam wszystkich!
od piątku jestem szczęśliwym i dumnym posiadaczem R75 2,0 CDT z 2002r. Generalnie autko LUX!!! jest tylko pare kwesti które mnie trochę martwią. przeglądałem posty na forum i nie znalazłem nic podobnego....
auto ma 100tys mil / 160tys km , jestem przed wymiana filtrów (paliwo, olej powietrze) i oleju, ale podczas jazdy z rury wydobywa sie czrny dym i lekko nawet osadza sie na zderzaku ....
jak myśłicie czy wymiana w/w filtrów i oleju wystarczy czy mogą byc inne przyczyny? np. przepływomierz, turbina (choc ja słychać - delikatnie gwiżdże:) )
pozdrawiam
Ciufa - Nie Cze 01, 2008 19:58
Lukasinio napisał/a: | jak myśłicie czy wymiana w/w filtrów i oleju wystarczy czy mogą byc inne przyczyny? | nie
Lukasinio napisał/a: | przeglądałem posty na forum i nie znalazłem nic podobnego.... |
hmmmm powiadasz że nie było ?
http://forum.roverki.eu/v...ight=czarny+dym
Lukasinio - Nie Cze 01, 2008 20:10
aha, no faktycznie, ja szukałem pod 75... czyli jak rozumiem sprawdzenie kątów wtrysku...
moj dieselek jest od BMW, ale pewnie to jakiś trop...
Ciufa - Nie Cze 01, 2008 20:52
Lukasinio napisał/a: | czyli jak rozumiem sprawdzenie kątów wtrysku... |
to jest diesel zawsze bedzie kopcił na czarno (chyba że sie popsuje to wtedy na szaro lub biało)
Lukasinio - Nie Cze 01, 2008 21:19
Ciufcia napisał/a: | diesel zawsze bedzie kopcił na czarno |
nie, to sie rozumie, ale u mnie jest to pokaźnych rozmiarów chmura... zdecydowanie widze ja w lusterku. znalazłem też opinie sugerujące wyczyszczenie EGR...
aha i jakoś tak dziwnie prz obrotach do 2,2k sa momenty ze sie jakby dławił....
pzdr
argail - Nie Cze 01, 2008 21:28
Cytat: | to jest diesel zawsze bedzie kopcił na czarno (chyba że sie popsuje to wtedy na szaro lub biało) |
To w takim razie ja mam samochód na ... nie wiem na co ... bo mi nie dymi ....
Pierwsze słyszę, aby normalnym objawem codziennej pracy silnika był czarny kopeć ....
Ciufa - Nie Cze 01, 2008 21:57
argail, jak ci nigdy nie kopci to masz cos nie tak z nim, jezdz do mechanika lepiej
Lukasinio napisał/a: | ale u mnie jest to pokaźnych rozmiarów chmura... |
hmmm kiedy ta chmura wystepuja? zawsze? czy tylko wtedy jak wisniesz pedal gazu do konca ? długo, krótko?
henryk - Nie Cze 01, 2008 22:20
argail, nie jedź do mechanika.
Lukasinio - Pon Cze 02, 2008 20:27
ok,
1. kopci gdy przyspieszam / a że auto mam od paru dni to stopa jeszcze delikatna
2. wymieniłem dziś filtr powietrza - SYF///// i jest lekka poprawa
3. co do mechanika- jutro umówiłem sie na wymianę smaru co kiedyś był olejem ( mam Castrol GTX Diesel 10w40 - powinien byc dobry??? ) + filtr + filtr paliwa
4. jak czas pozwoli to spróbuje też jutro EGR przeczyszcić....
no i wtedy bedzie można coś wiecej powiedzieć!
w każdym razie dzieki wieleki - dam znać o postępach!!!!!!
pozdro z "wyspy"
Dam-Kam - Pon Cze 02, 2008 20:36
nie no bądźmy szczerzy, każdy diesel kopci na czarno jak sie mu depnie i nieważne czy nowy czy nie. Kwestią jest czy widzisz to w lusterku, jak tak to już świadczy że coś jest nie tak ale jak nie widzisz dymka w lusterku to jest OKi ale bądz pewien że przy obciążeniu dymek sie pojawi
Ciufa - Pon Cze 02, 2008 20:50
Dam-Kam napisał/a: | nie no bądźmy szczerzy, każdy diesel kopci na czarno jak sie mu depnie i nieważne czy nowy czy nie. |
argail napisał/a: | To w takim razie ja mam samochód na ... nie wiem na co ... bo mi nie dymi .... |
Dam-Kam - Pon Cze 02, 2008 21:00
Ciufcia, dotarło no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi
Tak że jak najbardziej sie zgadzam z Tobą, dieselki kopcą na czarno. Biały dym świadczy o uszkodzeniu turbiny która bierze olej.
Ciufa - Pon Cze 02, 2008 21:23
Dam-Kam, ja to wiem
argail - Pon Cze 02, 2008 22:33
Dam-Kam napisał/a: | Ciufcia, dotarło no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi
|
Zgadzam się z tobą - samochód ma prawo kopcić pod obciążeniem - nie ma znaczenia czy benzyna czy disel, przy przegazówce czy redukcji podczas wyprzedzania ma prawo "smarknąć" na czarno - to co napisałem, pisałem w odpowiedzi na słowa :
"..to jest diesel zawsze bedzie kopcił na czarno (chyba że sie popsuje to wtedy na szaro lub biało).."
Diesel NIE ZAWSZE kopci - czasem tak, ale to jak każdy samochód.
A jak kopci cały czas to najwyższy czas pofatygować się do mechaniora, lub do sklepu po filtry
Ciufa - Pon Cze 02, 2008 22:38
argail napisał/a: | Diesel NIE ZAWSZE kopci - czasem tak, ale to jak każdy samochód.
A jak kopci cały czas to najwyższy czas pofatygować się do mechaniora, lub do sklepu po filtry |
fakt, nadużyłem słowa "zawsze"
sogreg1 - Wto Cze 03, 2008 08:35
argail napisał/a: | no ja wiem że argail'owi, nie dymi ale niech otworzy drzwi i sie wychyli a potem poda gazu, tylko dynamicznie, napewno zadymi |
Muszę rzec Ciufcia, że w moim R75 nigdy nie zobaczyłem dymu w lusterku i mam nadzieję, że go nie zobaczę (nawet pod obciążeniem i ostrym przyśpieszeniu), więc myślę, że argail ma rację - coś z tym autkiem jest nie tak i należałby mu się serwisek.
Nawiasem mówiąc, jedyne co zauważyłem to wręcz niewielki "dymek" (na zimnym jeszcze silniku) przy przygazowaniu. Otworzyłem drzwi, wysiadłem, żonka gazowała, a ja sobie patrzyłem i co... żadnych kłębów dymu, a o zakopceniu zderzaka nie ma mowy . Nie wiem jak Wy, ale ja jeżdżę na ON i dym zobaczyłbym pewnie jakbym nalał jakiegoś szemranego diesla albo mazutu.
Dam-Kam - Wto Cze 03, 2008 09:27
sogreg1 napisał/a: | (na zimnym jeszcze silniku) przy przygazowaniu. |
powodzenia jak na zimnym silniku robisz przygazówki
sogreg1 - Wto Cze 03, 2008 09:56
Dam-Kam napisał/a: | sogreg1 napisał/a: | (na zimnym jeszcze silniku) przy przygazowaniu. |
powodzenia jak na zimnym silniku robisz przygazówki |
No to mi się dostało
Spoko - było to jednorazowe przdsięwzięcie w celu sprawdzenia efektu dymienia diesla
Lukasinio - Wto Cze 03, 2008 18:30
hej.
olej i filtry wymienione
czas na czyszczenie EGR
włączam szukanie na forum i do dzieła!!!
pozdrowki dla wszystkich
[ Dodano: Sro Cze 04, 2008 21:46 ]
ok... CHYBA problem rozwiązany...
po wymianie w/w i wyczyszczeniu EGR / ponad 1cm syfu na ściankach / we wstecznym lusterku czysto!!!!!!!
zobaczymy jak dlaej - oby tak już zostało!!!
pozdrawiam wszystkich i dzieki za porady!!
marcin_i_alunia - Czw Cze 05, 2008 20:46
Czytałem wasze posty i sprawdziłem na wszelki wypadek u siebie zawór erg. Każdy pisze o nagarze, na zdjeciachc na forum jest nagar, suchy jak w kominie. A u mnie jest kleista, czarna maź... nie ma jej dużo, poprostu zabrudzone są ścianki ale niepokoi mnie ta wilgoć. To normalne? Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie?
Lukasinio - Czw Cze 05, 2008 21:46
marcin_i_alunia napisał/a: | Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie |
czarna, gruba, zbita sadza... oleisto było w rurze dolotowej/bądź wylotowej - tej gumowej....
rolando - Czw Cze 05, 2008 22:41
marcin_i_alunia napisał/a: | Czytałem wasze posty i sprawdziłem na wszelki wypadek u siebie zawór erg. Każdy pisze o nagarze, na zdjeciachc na forum jest nagar, suchy jak w kominie. A u mnie jest kleista, czarna maź... nie ma jej dużo, poprostu zabrudzone są ścianki ale niepokoi mnie ta wilgoć. To normalne? Jakieo rodzaju osad miałeś u siebie? |
jest to sadza posklejana do kupy olejem, nie może / nie powinna być rzadka co będzie świadczyło o fakcie, ze turbina puszcza olej, niestety nie wróży to nic dobrego.
swój EGR czyściłem i był oblepiony sadzą z olejem, gęsta dość sucha i klejąca papka
jest to syf olejowy z turbiny, norma, ale oczywiście bez przesady.
pozdrawiam
Dam-Kam - Pią Cze 06, 2008 06:53
no i tu rolando, znowu utwierdziłeś mnie że ta turbina co mi wróżą jej schyłek to faktycznie jest to wina panewek (to buczenie) a nie bierze mi oleju, ja swoje EGR jak czyściłem miałem w suchej sadzy (do 2mm po stronie tego grzybka) a maź była tylko 1cm od rury z intercoolera. Dodam że w rurze nie stał olej a była tylko lekko spocona. Dziś wracam do domu, składam pompkę sprzęgła i w poniedziałek jestem umówiony u mechaników na przegląd... drastyczny...
rolando - Pią Cze 06, 2008 07:03
Dam-Kam napisał/a: | no i tu rolando, znowu utwierdziłeś mnie że ta turbina co mi wróżą jej schyłek to faktycznie jest to wina panewek (to buczenie) a nie bierze mi oleju, ja swoje EGR jak czyściłem miałem w suchej sadzy (do 2mm po stronie tego grzybka) a maź była tylko 1cm od rury z intercoolera. Dodam że w rurze nie stał olej a była tylko lekko spocona. Dziś wracam do domu, składam pompkę sprzęgła i w poniedziałek jestem umówiony u mechaników na przegląd... drastyczny... |
a sprawdzałeś ją, że jesteś pewien jej uszkodzenia ?
wirnik w turbinie może sie krećić nawet do 200 000 obrotów na minutę, gdyby nie było smarowania to na 100% po kilku minutach już turbo by nie działało, gość który regenerowała mi to ustrojstwo dokładnie mi to wytłumaczył, bardzo ważne jest dobre smarowanie i czysty olej. nie jestem fachowcem, ale nie byłbym taki pewien tych panewek i buczenia samej turbiny, raczej obstawiałbym coś innego, co nie mam pojęcia, życzę powodzenia i jak najmniejszego wydatku podczas naprawy.
poozdrawiam
Dam-Kam - Pią Cze 06, 2008 16:28
no właśnie rolando, ja też nie wierzę że to turbina. Przed paroma minutam byłem ją oglądnąć i jest suchutka, wiem że to nie przekłada sie bezpośrednio na pewność że to nie turbina buczy ale myślę że to coś innnego.
A co do czarnego dymka to jak wiecie pisałem w innym poście że mi dymił trochę. Teraz po wyczyszczeniu EGR i tego filtra odpowietrzania skrzyni korbowej przestał, tzn na miejscu jak mu przygazowałem to nie dymił a jedynie przy mocnym depnięciu lekko puszczał dymka czyli dokładnie tak jak było przedtem
maciejk1980 - Pią Lip 25, 2014 22:07
moj tez kopci ale szczegolnie przy ruszaniu do tylu oczywiscie nie dodaje tam duzo gazu leci czarny dym chociaz nieraz sie wydaje jakby troche szary, jak przygazuje na postoju to czarny, zmienilem zawor korwobodu, olej, przeczyscilem EGR dolalem do paliwa srodek do czyszczenia wtryskow, filtr powietrza jest ok, rury z intercoolera na ktorym sa oringi sa szczelne i intercooler nie mial oleju zbyt w srodku, chcialem zmienic oringi ale widzialem ze ktos zakleil klejem na stale to nie ruszalem do okola tylko obkleilem siliconem zeby bylo szczelniej w razie czego, chyba moze tak byc co? ale czemu ten dym przy cofaniu szczegolnie, jeszcze sprubuje mu dobrze dac po garach
AdaskoC - Sob Lip 26, 2014 11:11
maciejk1980 napisał/a: | moj tez kopci ale szczegolnie przy ruszaniu do tylu oczywiscie nie dodaje tam duzo gazu leci czarny dym chociaz nieraz sie wydaje jakby troche szary, jak przygazuje na postoju to czarny, zmienilem zawor korwobodu, olej, przeczyscilem EGR dolalem do paliwa srodek do czyszczenia wtryskow, filtr powietrza jest ok, rury z intercoolera na ktorym sa oringi sa szczelne i intercooler nie mial oleju zbyt w srodku, chcialem zmienic oringi ale widzialem ze ktos zakleil klejem na stale to nie ruszalem do okola tylko obkleilem siliconem zeby bylo szczelniej w razie czego, chyba moze tak byc co? ale czemu ten dym przy cofaniu szczegolnie, jeszcze sprubuje mu dobrze dac po garach |
Jesli dolewasz do ropy środek do czyszczenia wtrysków, to zasada starsza niż świat jest taka, że jednocześnie zmieniasz filtr paliwa W przeciwnym razie, czyścisz też filtr, a dokładniej rozpuszczasz w nim syfy i pchasz dalej. To nie moja teoria, tylko wszystkich szpeców od regeneracji pomp i wtryskiwaczy.
Myśle że najprawdopodobniej konczą Ci się wtryski, to jeden z najsłabszych punktów w tym silniku.
Często nieszczelność w dolocie też daje takie objawy.
maciejk1980 - Sob Lip 26, 2014 17:14
ano racja z tym filtrem paliwa chyba bede musial wymienic, a te wtryski czy koncowki da rade samemu to zrobic ile to roboty? jestem dosc zdolny
AdaskoC - Sob Lip 26, 2014 17:49
Praktycznie wszystko da rade samemu zrobić, ale jaki będzie efekt to nie wiadomo Ja sam bym sie raczej za wtryski nie łapał, są rzeczy które trzeba oddac fachowcowi i pozwolić zarobić. Zrób test przelewowy to będzie wiadomo czy to one choc w jakimś stopniu.
michalie - Wto Sie 05, 2014 08:31
Mnie też kopci na czarno ale tak w okolicy 3 tys rpm no i przy gazie w podłodze, w cyklu miejski albo przy jeździe do 90km nic nie widać. Wtryski mam zrobione no i chip też, a na dodatek przepływka odpięta i egr też
longer86 - Wto Sie 05, 2014 10:05
michalie, a dolot szczelny? filtr powietrza kiedy był wymieniany?
michalie - Wto Sie 05, 2014 12:49
filtry wymieniam systematycznie, a dolot chyba szczelny bo ładnie ciągnie, chociaż jak wjeżdżam w "opłotki" przy uchylonych szybach to słychać syczenie.
longer86 - Wto Sie 05, 2014 13:05
ja też słyszałem syczenie przy otwartych szybach, cichło po odpuszczeniu gazu.
okazało się że kolanko idące do IC nie siedziało dość głęboko. Dodam że po wciśnięciu i solidnym umocowaniu kopcenie znacznie się zmniejszyło, przestał syczeć no i dostał odrobinę mocy
maciejk1980 - Wto Sie 05, 2014 15:02
dolot gdzie moze byc nieszczelny? tylko chyba tam gdzie filtr powietrza nachodzi tak? no i tam gdzie przeplywomierz jest tam dwie klamry sa chyba.
longer86 - Wto Sie 05, 2014 15:57
lub na plastikowym kolanku pomiędzy EGR i Intercoolerem. Plastikowe kolanko jest wciskane w intercooler i są tam 2 oringi
maciejk1980 - Wto Sie 05, 2014 16:19
aaa ok, to kolanko do intercoolera mam raczej szczelne chcialem wymienic te oringi ale widzialem tam na stale bylo sklejone klejem wiec nie ruszalem, na okolo tylko zapapralem siliconem wrazie nie bylo szczelnie sklejone, tak moze byc co?
dawidd - Sro Sie 06, 2014 06:49
maciejk1980, jesli masz na kolanie nieszczelność, to oblepienie dookoła silikonem nic nie da bo i tak to wydmucha. Musisz to rozebrać dać nowe oringi i ewentualnie je przesmarować silikonem - będzie dożywotnio
longer86 - Sro Sie 06, 2014 08:06
Dożywotnio pod warunkiem, że kolano bedzie sztywno w IC i nie wydmucha uszczelek.
maciejk1980 - Sro Sie 06, 2014 12:27
a dzieki panowie mam nadzieje że jest dalej szczelne zrobie tam zdjecie kiedyś i wtedy bede wiedział
longer86 - Sro Sie 06, 2014 14:03
na zdjęciu powietrza nie uświadczysz chyba że psikniesz wodą z mydłem i będzie bąble robić
|
|