Zobacz temat - [R416] Kompresor od klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kompresor od klimatyzacji

dawidd - Czw Cze 05, 2008 07:35
Temat postu: [R416] Kompresor od klimatyzacji
Witam
Chciałbym zdobyć trochę informacji o kompresorzeSD7V16, R130A w Roverze 416 Si z 96r. Auto kupiłem z niedziałająca klima, tak jeżdżę od roku czasu. Wczoraj go wymontowałem żeby zobaczyć co go boli - brakuje cewki/sprzęgła (nie wiem czy to jest jedno czy ta sa 2 elementy) ktoś w Niemczech to wyciągnął i zostawił taki. Sam kompresor gdy go rozpędziłem wiertarka dmuchał i ssał bardzo mocno, ale na wałku sa luzy i kompresor chodzi bardzo głośno.
Chciałbym to jakoś naprawić, rozbierałem go i częściowo wylał mi sie zielony płyn z niego (chyba olej) Całego nie chciało mi sie rozbierać bo miałem brudne ręce i żeby nie wprowadzać do środka zanieczyszczeń odpuściłem sobie. A wiec podsumowując mam dobrze sprężający klekoczący bez cewki kompresor.
Szukałem na allegro czegoś takiego
Są najtańsze od 140zl (taniej niz sama cewka 180zl)
Czy to warto przyinwestowac w taki tani kompresor? Gość z serwisu mówił mi ze pochodzi mi taki 5 min i się zatrze, albo jeżeli on raz w miesiącu nie jest smarowany to tez sie zatrze - czy to prawda? - jeżeli by tak było to wszystkie kompresory z allegro sa nic nie warte(sam oferował mi używany za 800zl). Tak się zastanawiam czy kupić go i ten mój stary w razie czego miałbym na części gdyby zakupiony okazał sie "słaby". I jeszcze jedno - co to za olej jest w kompresorze i czy można go gdzieś dokupić?

Brt - Czw Cze 05, 2008 09:41

do czynnika chłodzącego dodawany jest specjalny olej i on smaruje spreżarke oraz marker UV (to zielone co wypłynęło ;) ) Co do kompresora to nie mam pojęcia która opcja najlepsza :|
Skiba - Czw Cze 05, 2008 10:47