Zobacz temat - [R200 1,4Si 97'] Wymiana sprzęgła
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1,4Si 97'] Wymiana sprzęgła

Artus2000 - Pią Cze 06, 2008 13:56
Temat postu: [R200 1,4Si 97'] Wymiana sprzęgła
Witam,

Po prześledzeniu forum, dochodzę do wniosku, że w moim rowerku jest założona tarcza o średnicy 190 mm a powinna mieć 200 mm. Niestety, wymiana wiąże się ze sporymi kosztami! Samo sprzęgło to już wydatek kilku stówek, wymiana pewnie drugie tyle :( I tu moje pytanie, czy wymiana sprzęgła to bardzo skomplikowana sprawa? Nie jestem mechanikiem, ale jak to mówią "złota rączka ze mnie" :D Czy do jego wymiany jest potrzebna jakaś "tajemna" wiedza, specjalne narzędzia, przyrządy itp? Czy standardowy zestaw kluczy, kanał, trochę rozsądku wystarczy? Przeglądałem Rave, ale niestety mój angielski jest za ubogi aby było ono dla mnie pomocne. Coś tam jest napisane o jakimś specjalnym kluczu/narzędziu do (jak zrozumiałem) blokowania położenia wału? Na forum, ktoś pisał, że zastąpić można zwykłą śrubką, czy wiertłem? Może ktoś łaskawy, pokusił by się o jakiś krótki manual, co po kolei odkręcać, na co zwrócić uwagę, jakie narzędzia są niezbędne itp.

rodi_ - Pią Cze 06, 2008 15:32

Ja wczoraj w nocy wymienialem w swoim R 414, ogolnie myslalem ze bedzie gorzej. Zadnym mechanikiem nie jestem, ale pojecie jakies tam mam co do czego i jak. Wpisz w szukajke "wymiana sprzegla" i przeszukaj tematy, bedzie tam opis wyjmowania skrzyni napisany przez Tomiego.
Jedyny problem u mnie to bylo odkrecenie docisku, ale jesli masz klucz torx chyba 6.0 to nie powinno byc problemu. Ustawienie tarczy jest nawet proste poniewaz zewnetrzny wymiar tarczy jest identyczny jak wycisku, ustawiasz zeby na okolo bylo rowno z wyciskiem i dokrecasz.
Powodzenia

Artus2000 - Pią Cze 06, 2008 16:21

rodi* napisał/a:
JWpisz w szukajke "wymiana sprzegla" i przeszukaj tematy, bedzie tam opis wyjmowania skrzyni napisany przez Tomiego.