|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Tuning mechaniczny - Czy ten filtr K&N bedzie pasował? do [200 97 1.4SI 16V]
hawczyn - Nie Cze 08, 2008 15:49 Temat postu: Czy ten filtr K&N bedzie pasował? do [200 97 1.4SI 16V] http://www.knfilters.com/...px?Prod=33-2762
Właśnie chciałem to kupić ale jeszcze spytam do pewnośći czy bedzie pasował
[Rover 200 1997 1.4SI 16V]
PS: nawet tani w porównaniu z innymi sklepami
HaDeSsS - Nie Cze 08, 2008 23:08
jezeli kupujesz dla sportowych wrazen, to powiem Ci ze nic Ci to nie da wiec lepiej kupic zwykla wkladke niz pakowac kase w kn
dobryziom - Pon Cze 09, 2008 11:08
a ja jestem zdania że po włożeniu wkładki samochód jeździ dużo lepiej ale nic dziwnego jak oryginalny filtr prawie nie puszcza powietrza:/ Hadess proponuje samemu włożyć wkładkę i przetestować zmienisz zdanie.
michone - Pon Cze 09, 2008 11:11
a ja mam taki + wyciety kat i wydaje mi sie, że zdecydowanie widać poprawe. Oczywiście subiektywna opinia i tak jakby ladniej zasysal (dźwięk) w zakresie 5-7
dobryziom - Pon Cze 09, 2008 11:19
mi sie wydaje ze na serii w ogóle nie zasysał...
rodi_ - Pon Cze 09, 2008 11:26
No i ja i ja, juz zamowliem i sie okaze
Znow troche pozmienialem dolocik i moze to cos da.
Wydaje mi sie ze tak jak byl to troche sie nagrzewal od kolektora, a teraz lapiemy powietrze z zaslepki halogena wiec powinno byc ok.
Jak zamontuje to dam znac co i jak
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 13:26
Ja należe do tych co wieżą że coś da pisałem wcześniej że max prędkość na seri była 185 z trudem i sie grzał a po wyrzuceniu kata wsadzeniu przelotowego tłumika końcowego i dodaniu dodatkowego dolotu do puszki spokojnie idzie 200. wiec jak dla m,nie te modyfikacje ogromnie dużo mi dały z wkładką będzie 205 w czwartek ma przyjść wiec podziele sie wrażeniami
michone - Pon Cze 09, 2008 16:15
vmax Ci nie zwiekszy...
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 16:49
dobra to sporny temat i nie chce nikomu nic wmawiać, przekonywać itp. pytałem tylko czy bedzie pasował ale nikt mi nie odpowiedział na pytanie ja sie bede lepiej czuł mając tą małą rzecz pod maską
Remigiusz - Pon Cze 09, 2008 17:10
To juz nie lepiej to za 250zl na allegro
Co do tych Filtrow K&N to nie wiem, ale jak widzę ze piszą ze wytrzymuję ponad 100.000 km do kicha po taniej wijdzie kupic co 40.000km nowy papierowy i sie na tym tanie wyjdzie niż te K&N. Ale może maja lepszy przepływ tego już nie wiem.
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 17:33
przepływ mają napewno lepszy i to o wiele co z tym idzie auto ładwiej zasysa powietrze i łatwiej sie kula może wyda sie to głupie ale w poprzednim aucie wziąłem gumowy przewód z powietrza z normalnym wkładem i zassałem a potem ze stożkiem. różnica mnie przeraziła!!! róznica jest odczuwalna przy oddychanu a co dopiero przy pracy silnika. taki filtr pozwala na dostanie sie do silnika wiekszej ilości powietrza a ca za tym idzie bogatszej mieszaniki. spalanie rzeczywiście spada jeśli jezdzimy ekonomicznie do 3 tyś obrotów jeśli dodamy wiecej gazu spalanie rośnie ale auto ciągnie dłużej na każdym biegu. coś za coś. to są moje osobiste obserwacje
HaDeSsS - Pon Cze 09, 2008 17:34
dobryziom, mam stozek, wiec juz nie bede testowac wkladki ale nawet na stronie kn nie pisza o wzroscie mocy czy momentu
dobryziom - Pon Cze 09, 2008 17:56
u mnie wkładka to najlepsza opcja z powodu braku miejsca... jak by było gdzie upchać i doprowadzić lepiej zimne powietrze był by napewno stożek a tak jest wkładka bo jest dobrze odizolowana od silnika nie bierze brudu oraz spełnia swoje zadanie. To ze nie piszą o wzroście mocy to nie znaczy ze go nie ma... szanujące sie firmy nie podają takich danych bo zaraz ktoś powie ze u niego wzrost był mniejszy i ze REKLAMACJA znamy takie przypadki. U mnie wyrazie wzrosła dynamika oraz zmniejszyła sie temp. w dolocie.
HaDeSsS - Pon Cze 09, 2008 18:31
ale kn pisze o wzroscie przy stozkach dlatego sie czepiam hehe
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 18:32
dobryziom, no i taka odpowiedz mi sie podoba. musi to coś dawać a ci co myślą że nie to chyba nie "czują" swojego auta. tak samo jak czuć różnice na ogumieniu z ciśnieniem 2.2 a 1.8 auto łatwiej sie kula mniej sie męczy i mniej pali a nawet szybciej jedzie ale niektórzy nawet tego nie czują to jak mogą poczuć ten jeden czy dwa koniki
HaDeSsS - Pon Cze 09, 2008 18:42
hawczyn, subiektywne odczucia, tzw placebo i juz Ci sie wydaje ze jestes najszybszy bo masz wkladke
ja twierdze tylko tyle, ze lepszy jest stozek bo da wiecej niz wkladka, ktora wg testow nic nie daje. Co do auta zioma, to rzeczywiscie moze nie pasowac, bo turbo rzadzi sie swoimi prawami i nie da sie porownac auto turbo z n/a
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 18:52
HaDeSsS, zgodze sie że stożek daje dużo a wkładka mniej to fakt ale jeśli wezniesz pod uwage fakt że do seryjnej puszki masz pociągnięty dodatkowy dolot zimnego piwietrza? przecież wkładka jest z tego samego materiału co stożek. a wiesz że zle zamontowany stożek może pogorzysć sprawe dlatego wkładka jest bezpieczniejsza dla amatorów i z dodatkowym dolotem powietrza napewno coś da
rodi_ - Pon Cze 09, 2008 19:05
HaDeSss byc moze wkladka daje tyle samo co stozek, pod warunkiem ze do puszki jest doprowadzone zimne powietrze. Przy kazdym stozku masz dodana instrukcje jak dociagnac zimne zeby byly efekty, a w przypadku wkladki brak tej instrukcji.
Jesli wlozysz wkladke w oryginalny dolot to moze to nie dac zadnych efektow.
A z drugiej strony, gdyby napisali ze wkladka daje tyle samo co stozek to kto kupowalby stozki?
HaDeSsS - Pon Cze 09, 2008 19:33
hawczyn, doprowadzenie zimnego do wkladki to juz cos lepiej to prawda ale jednak stozek ma wieksza powierzchnie chlonna. Dwa stozek montowany powinien byc z dolotem zimnego. Ale z tego co widze chodzi nam o to samo, tylko kazdy innymi slowami pisze
rodi*, wkladka nie moze dac tyle samo co stozek, bo ma mniejsza powierzchnie chlonna, a dwa stozek dodaje tez ciekawy odglos niektrorzy to lubia
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 20:12
Oczywiście stożek daje wiecej a wkładka mniej w tym sie chyba wszyscy zgodzimy tak jak z tym że wkładke łatwij zamontowac i jest bezpiecznijsza
HaDeSsS - Pon Cze 09, 2008 21:02
hawczyn napisał/a: | wkładke łatwij zamontowac i jest bezpiecznijsza |
taaaa, jak seks z guma, ale przyjemnosc mniejsza
hawczyn - Pon Cze 09, 2008 21:19
dobryziom - Pon Cze 09, 2008 23:18
Hadess stożek może i da więcej powietrza ale ciągnie zwykle cieplejsze powietrze a jeśli uda sie go zamontować tak ze bierze zimne to za to zbiera więcej syfu... wkładka zapewnia czystsza eksploatacje plus dobra izolacje termiczna. Jak to powiedziałeś to jak seks z guma z prostytutka... skorzystasz i sie nie pobrudzisz
rodi_ - Wto Cze 10, 2008 00:05
dobryziom napisał/a: | Hadess stożek może i da więcej powietrza ale ciągnie zwykle cieplejsze powietrze a jeśli uda sie go zamontować tak ze bierze zimne to za to zbiera więcej syfu... wkładka zapewnia czystsza eksploatacje plus dobra izolacje termiczna. |
Dobrze gada, dac mu wodki
Cytat: | Jak to powiedziałeś to jak seks z guma z prostytutka... skorzystasz i sie nie pobrudzisz |
HaDeSsS - Wto Cze 10, 2008 08:15
dobry stozek nie zbiera duzo syfu
dobryziom napisał/a: | to jak seks z guma z prostytutka... skorzystasz i sie nie pobrudzisz |
preferuje bezplatny seks, dlatego mam stozek
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 08:24
HaDeSsS napisał/a: | dobry stozek nie zbiera duzo syfu
dobryziom napisał/a: | to jak seks z guma z prostytutka... skorzystasz i sie nie pobrudzisz |
preferuje bezplatny seks, dlatego mam stozek |
a kto powiedział że płatny hehe
może i dobry stożek nie zbiera dużo syfu ale jednak, co w wypadku sprężarki grozi rozwaleniem łopatek...
HaDeSsS - Wto Cze 10, 2008 08:29
a to racja, dlatego do turbo trzeba montowac te z najwyzszej polki taki "grzybek" hks'a napewno syfem nie jest
dobryziom - Wto Cze 10, 2008 08:32
no tak tylko gdzie ja go upcham i jeszcze odizoluje od ciepłego silnika
HaDeSsS - Wto Cze 10, 2008 16:54
no niestety, tu jest ten problem u Ciebie, wrzuc fote silnika to pokombinujemy wszyscy
rodi_ - Wto Cze 10, 2008 23:18
A czy stozek koniecznie musi byc tak blisko silnika?
Nie daloby sie go upchac gdzies pod spodem i doprowadzic tylko rure do przepustnicy?
Problem izolowania by juz nie istnial, tylko czy to wogule moze byc w takiej odleglosci od silnika.
Chyba ze komus zalezy takze na efekcie wizualnym a nie tylko na najlepszym ciagu.
HaDeSsS - Wto Cze 10, 2008 23:21
przy n/a moze byc nawet w zderzaku na dlugim ramieniu, patz doloty Injena Cai . Odnosnie turbo ( nie jestem pewiien ) ale sa zawsze blisko
rodi_ - Wto Cze 10, 2008 23:26
A moze to ze sa blisko to tylko po to, zeby "tjuningowcom" ladnie wygladalo i zeby bylo sie czym chwalic pod remiza
dobryziom - Sro Cze 11, 2008 08:10
rodi* napisał/a: | A czy stozek koniecznie musi byc tak blisko silnika?
Nie daloby sie go upchac gdzies pod spodem i doprowadzic tylko rure do przepustnicy?
Problem izolowania by juz nie istnial, tylko czy to wogule moze byc w takiej odleglosci od silnika.
Chyba ze komus zalezy takze na efekcie wizualnym a nie tylko na najlepszym ciagu. |
w Turbo dolot powietrza nie idzie przez przepustnice tylko bezpośrednio do turbo... czy musi być blisko silnika na pewno nie raczej jest to niewskazane z powodu ciepła... musi być jak najbliżej wejścia sprężarki ale również na tyle daleko żeby sie od niej nie grzał bo jak wiadomo sprężarki potrafią czasami świecić
HaDeSsS - Sro Cze 11, 2008 08:46
rodi*, ja mowilem z tego co widzialem w seryjnych autach
ale juz Turbo Spec sie wypowiedzial, wiec wsio jasne
rodi_ - Sro Cze 11, 2008 08:48
A u Ciebie turbo stoi z przodu silnika?
Jesli np standardowy dolot od puszki do turbo ma dlugos 50-60 cm, to nie da sie taka sama dlugoscia podciagnac go gdzies z pod zderzaka i na koncu dac stozek?
A tak wogule to w R 220 skad jest wziety dolot, z komory silnika?
dobryziom - Sro Cze 11, 2008 08:57
odległość od puszki filtra do sprężarki to może 15-20cm max "zimne" powietrze do puszki brane jest zza lampy... turbo jest z przodu przed silnikiem...
HaDeSsS - Sro Cze 11, 2008 09:07
ciaaaasno, ale jak czysto
ps. co to za rozporka ?
rodi_ - Sro Cze 11, 2008 09:09
No miejsca to Ty masz tam od zaje**nia i ciut ciut
A gdyby dac dluzsza rure miedzy stozkiem a turbo? Pogorszyloby to sile zasysania, czy nie?
dobryziom - Sro Cze 11, 2008 09:18
Hadess to nie fota mojego silnika tylko zapożyczona:p w moim jest jeszcze bardziej zabudowane bo rura od przepustnica jest z kwasa z blow offem:p co do przedłużenia rury od turbo niby można tylko ze i tak to nic nie da bo nie ma gdzie wepchnąć stożka... jedynie miejsce to zamiast puszki ale tam jest mega gorąco i nie ma przewiewu...
rodi_ - Sro Cze 11, 2008 09:27
Na upartego to pod zderzakiem by sie miejsce znalazlo, tylko ze z kwasa to juz nie tak latwo dopasowac i koszty oczywiscie wieksze.
Braloby zimne z pod zderzaka i luzniej by sie w komorze silnika zrobilo.
dobryziom - Sro Cze 11, 2008 09:33
to nie takie proste bo z przodu na górze jest IC potem chłodnicę od silnika i klimy praktycznie do końca zderzaka... jedyne rozwiązanie to przełożenie akumulatora do bagażnika w jego miejsce stożek...
HaDeSsS - Sro Cze 11, 2008 09:57
nooo wlasnie, wywalic akumlator
dobryziom - Sro Cze 11, 2008 10:07
ostatnio myślałem nad wywaleniem silnika było by więcej miejsca na większą sprężarkę
Brt - Sro Cze 11, 2008 10:13
michone - Sro Cze 11, 2008 19:04
a myślales nad przeniesieniem aku do bagażnika?? Tylko kable by troche kosztowały
dobryziom - Czw Cze 12, 2008 15:25
michone napisał/a: | a myślales nad przeniesieniem aku do bagażnika?? Tylko kable by troche kosztowały |
tak jakieś 4 posty wcześniej
hawczyn - Pią Cze 13, 2008 17:38
Dzisiaj dotarł filterek. już zamontowany według mnie super. i naraziue sprawdzam sie z autami spod świateł dodatkowo gratis dodają 3 nalepki K&N głośniej nie chodzi jakby to kogoś interesowało
michone - Pią Cze 13, 2008 17:59
hawczyn napisał/a: | Dzisiaj dotarł filterek. już zamontowany według mnie super. i naraziue sprawdzam sie z autami spod świateł dodatkowo gratis dodają 3 nalepki K&N głośniej nie chodzi jakby to kogoś interesowało | to tylko filtr:P
hawczyn - Pią Cze 13, 2008 19:06
tylko filtr tylko przelot i tylko dolot wiem że to nie dużo ale to są podstawy i moge sie założyć ze taka sama seria nie ma szans
dobryziom - Pią Cze 13, 2008 19:23
michone napisał/a: | hawczyn napisał/a: | Dzisiaj dotarł filterek. już zamontowany według mnie super. i naraziue sprawdzam sie z autami spod świateł dodatkowo gratis dodają 3 nalepki K&N głośniej nie chodzi jakby to kogoś interesowało | to tylko filtr:P |
nie... to dobry początek do następnych modów
michone - Nie Cze 15, 2008 16:37
Włożenie wkładki - to nie jest zrobienie dolotu . Ja mam wkladke i nie mam kata i na tym sie zakonczy chyba ze reszte przelotu zrobie. Może moc sie podniesie ze 103 na 105 KM .
Ale wszystkich oczywiscie zachecam do modzenia , sam nie mam pieniedzy i umiejetnosci .
OT. Ostatnio na ebayu poszedl silnik 1.4 16v zmodowany na 1.4T za 109 funciaków... Było to HMT z wykorzystaniem turbiny z R5 turbo. Takie coś bym sobie wsadzil
OT: Ciekawe ile taki silniczek mogl miec kucykow
hawczyn - Nie Cze 15, 2008 21:57
michone, nie zrozumiałeś mnie chyba? chodziło mi o dolot zimnego powietrza do puszki a tłumiki mam dwa przelotowe i brak kata.
michone - Pon Cze 16, 2008 13:11
hawczyn napisał/a: | michone, nie zrozumiałeś mnie chyba? chodziło mi o dolot zimnego powietrza do puszki a tłumiki mam dwa przelotowe i brak kata. |
Zrozumialem ale to jest takie home made i nie można liczyć, że wpadnie nam dodatkowe 10KM
Kiedyś sie naczytalem lektury robienia profi wydechu i profi dolotu w autach N/A i powiem szczerze, że to nie jest takie łatwe... Wiecej liczenia niż samego robienia
HaDeSsS - Pon Cze 16, 2008 15:57
dlatego najrozsadniej kupic dedykowany k&n albo injen, hks czy aem ktore sa testowane i ogolnie doloty ich daja ok 5KM
dobryziom - Pon Cze 16, 2008 16:08
najrozsądniej jest zdjąć gacie nie zdejmując spodni tylko ze temat był o sportowych wkładkach a nie o dedykowanym zestawie jak by ktoś taki chciał to by po prostu kupił...
hawczyn - Pon Cze 16, 2008 17:54
michone, mi starczy jak jak będe miał 105 już lepiej brzmi niż 103 ale temat można zakończyć, ja jestem zadowolony.
[ Dodano: Pon Cze 16, 2008 19:01 ]
a tak poza tym takie rozważania co jest lepsze zależą od tego co ktoś chce osiągnąć. czy delikatnie poprawić osiągi czy ekstremalnie. lepiej było kupić rovera z 1.8 i byłby spokój. albo jakiś niemiecki wynalazek
rodi_ - Nie Cze 22, 2008 18:47
A ja dzis tez zamontowalem wklad i powiem ze jest jakby troche bardziej elastyczny. Lepiej sie wkreca powyzej 4tys, a napewno to bede wiedzial jak zrobie testy z oryginalna wkladka i z K&N.
Dam znac co i jak, powodzenia w modach
szymon1986 - Pią Sty 30, 2009 15:51
Witam a co sądzicie o tym? http://moto.allegro.pl/it..._powietrza.html
będzie pasował do R200 1.4 16V ?
warto czy nie warto?
z góry dzięki za odpowiedzi
Konrad_Zr160 - Pią Sty 30, 2009 18:20
Gdyby ktos byl zainteresowany mam do sprzedania uzywany K&N z mojego autka po nieduzym przebiegu.
Brt - Pią Sty 30, 2009 19:10
ogłoszenie wrzuć do giełdy
michone - Pią Sty 30, 2009 19:19
Mam i ok. daje +5 do samopoczucia
funfel - Pią Sty 30, 2009 23:49
dobryziom napisał/a: | no tak tylko gdzie ja go upcham i jeszcze odizoluje od ciepłego silnika |
Tu sie koles pozbyl akumulatora i tak wyglada..
Pozdrawiam.
dobryziom - Pon Lut 02, 2009 08:53
no tak ale to nie R200 tylko R600... poza tym musi być tez odpowiednie doprowadzenie zimnego powietrza na razie włożyłem wkładkę K&N i jest git dobrze odizolowana od ciepłego i bardzo dobre przepuszczanie powietrza w porównaniu do seryjnego filtra.
|
|