Zobacz temat - [R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?

PlaNetka - Wto Cze 10, 2008 12:11
Temat postu: [R214Si 1996r] Duże ubytki oleju, kopcenie z rury. Remont?
Mam pewne zmartwienie a mianowicie chodzi o silnik mojego roverka. Niewiem dokladnie co jest w nim uszkodzone ale bierze strasznie duzo oleju. 5 litrow spala w niecaly miesiac..:/ W sobote czyscilam swiece i wlalam ponad 1,5 litra oleju dzis mamy wtorek swiece trzeba bylo znow wyczyscic a oleju juz nie ma. Zastanawiam sie nad kupnem nowego tzn uzywanego silnika tylko kompletnie niewiem gdzie go szukac i czy wogole jest jakas szansa ze go znajde..myslalam tez o remoncie silnika ale powiedziano mi ze remont sie nie oplaca i ze lepiej jest kupic "nowy" silnik, ale jaka mam gwarancje ze ten "nowy" nie bedzie tak samo zuzyty? Prosze o jakas porade bo moj roverek powoli zaczyna wykanczac mnie finansowo, ale niechce go sprzedawac bo jest to moj pierwszy samochod mam go od stycznia i jestem do niego przywiazana, w koncu to Roverek:)
piter34 - Wto Cze 10, 2008 13:03

Witaj PlaNetka,
Czy z silnika nie ma wycieków oleju?
Zużycie oleju jest masakryczne. Czy przypadkiem auto nie kopci z wydechu?

Co do dylematu remont/używany silnik, to tańszym rozwiązaniem jest oczywiście kupno używki i przekładka, ale jak sama zauważyłaś nie wiadomo w jakim stanie będzie kupowany silnik. Mimo wszystko jednak raczej szedłbym w tę opcję.

PlaNetka - Wto Cze 10, 2008 13:16

Wydaje mi sie ze wyciekow raczej nie ma gdy polozylam pod silnik tekture aby zobaczyc czy sa mocne wycieki to bylo tylko pare kropli no a dym z rury wydechowej jest zwlaszcza przy mocniejszym nacisku na pedal gazu. Zauwazylam tez ze olej zbiera sie w kolektorze ssacym wiec zastanawiam sie czy moze poprostu nie wystarczylaby wymiana jakichs uszczelek..
piter34 - Wto Cze 10, 2008 13:22

Jaki jest przebieg tego silnika?
PlaNetka - Wto Cze 10, 2008 13:26

Samochod kupowalam w styczniu a przebieg wynosił wtedy 148 tys km teraz jest jakies 152 tys km
sTERYD - Wto Cze 10, 2008 23:50

nawet jeśli przebieg jest prawdziwy, to auto mogło długo stać, i zestarzały się uszczelniacze zaworów, a mogły nawet trzonki skorodować...
to kapanie to też nie jest takie niewinne, skoro widać krople.
pewnie do wymiany uszczelka pod miską i uszczelniacze wału korbowego (oby tylko ten od strony rozrządu) i wałków rozrządu.
od tego bym zaczął... przy okazji wymiana paska rozrządu...
ale skoro na dodatek kopci to jeszcze regeneracja głowicy głównie wymiana zaworów i uszczelniaczy, reszta przy okazji (no chyba, żeby pierścienie sie zapiekły, ale to już byłby hardkor :( ), jak się to zrobi za jednym zamachem to będzie wszystko jedna robota ;)
całość powinna wynieść porównywalnie do używanego silnika w dobrym stanie, chyba, że trafisz na ździercę nie mechanika :(
dzień roboty i silnik będzie jak nowy :cool:

sandal - Sro Cze 11, 2008 13:30

Ja mam za sobą wymianę silnika i powiem Ci jakie mam doświadczenia.
Po pierwsze warto wymienić na silnik od R25, R45 - będziesz miała znacznie młodszy, a co za tym idzie najczęściej też mniejszy przebieg. Z wymianą problemów za dużych nie ma (poszukaj postów o wymianie na forum, jest opisane które części trzeba zostawić ze starego).
Po drugie ciężko znaleźć dobry silnik. Mi się wydawało, że ten co mi montowali jest oki - przynajmniej firma go sprzedająca i montująca (BTW reklamująca się często gęsto na forum) uparcie zapewniała, że jest w 100% sprawny.
Ale sprawny do końca nie był. Już po montażu wyszło, że nie miał zamontowanego termostatu, a chwilę później wysypała się uszczelka.

Dlatego też ja jestem zdania, że jak już wymieniasz silnik to od razu niech zakładają nową uszczelkę pod głowicę, żeby nie pakować się podwójnie w koszty.

AndrewS - Pon Cze 16, 2008 00:25

silnik moze miec przedmuchy do skrzyni korbowej przez pierscienie, wtedy olej moze dostawac sie "na gore" przez odme, wtedy praktycznie caly czas kopci na niebiesko, no i jest slaby, bo ma slabe cisnienie sprezania, dla potwierdzenia mozna cisnienie zmierzyc
Jary - Pon Cze 16, 2008 13:41

PlaNetka napisał/a:
czy moze poprostu nie wystarczylaby wymiana jakichs uszczelek..


Najpierw zacznij od wymiany uszczelniaczy trzonków zaworowych w głowicy :idea: