Zobacz temat - [R75] Skrzynie biegów Koło dwu-masowe - ciekawostka
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Skrzynie biegów Koło dwu-masowe - ciekawostka

argail - Czw Cze 12, 2008 14:06
Temat postu: [R75] Skrzynie biegów Koło dwu-masowe - ciekawostka
Bylem dziś u mechanika z paromia pierdółkami (głównie diagnoza zawieszenia przód - co kupić do wymiany) i w trakcie luźnej rozmowy zeszliśmy na temat jego (mechanika) samochodu.
Ma BMW - jakieś, nie znam się - i w trakcie rozmowy zaczął mówić że musi samochód przygotować do dłuższej trasy, a pada mu koło dwumasowe, więc będzie je blokował ...
Khmm... jak to blokował ?
Wytłumaczył mi że będzie w jakiś tam sposób blokować dwumasę, zakładać tarczę sprzęgła ze sprężynkami i to wytłumi drgania ....
Lekko się zdziwiłem, i powiedziałem mu że w R75 również jest dwumasówka - odparł że wie, ponieważ robił podobny zabieg również w R75...
Stwierdził, że po 200 tyś km w każdym samochodzie dwumasówka ma prawo (wręcz obowiązek) puścić ...
Co wy na to ?
Da się taki zabieg przeprowadzić w przypadku R75 ? Koło trochę kosztuje - ze 2 tyś - taki zabieg jest nieporównanie tańszy.
Facet ma z 55 lat, jest mechanikiem odkąd pamiętam, własny zakład, zawsze w tym samym miejscu, zawsze do niego kolejka ...

sTERYD - Czw Cze 12, 2008 15:17

oczywiście...
przecież jak jest zwykłe koło zamachowe (bez masy absorbującej), to tarcza ze sprężynkami sama daje radę... nawet w turbodieslach :cool:

tetryk - Czw Cze 12, 2008 19:07

tak idzie tak robić...
Valeo produkuje całe zestawy dedykowane do aut z dwumasem,które są ze sztywnym kołem zamiast dwumasowego(transit00-,1.9tdi vag).....
"domorosłe" przeróbki jednak bym odradzał.....
p.s.
w 1.9tdi i w avensisie D4D koło dwumasowe raczej w sporadycznych przypadkach wytrzymuje 200tys.... :rotfl:

Tomi - Czw Cze 12, 2008 19:44

tetryk napisał/a:
tak idzie tak robić...