Zobacz temat - [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.

DeathMan - Wto Cze 17, 2008 16:10
Temat postu: [R600] Wymiana wahacza górnego przedniego.
Przyszedł mi dzisiaj wahacz górny przedni, bo stary nadawał się do wymiany.
Przymierzam się, zeby samemu to zrobić, tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Jakieś rady ?

Sama wymiana wydaje się być prosta.

piter34 - Pią Cze 20, 2008 16:39

DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Tak.

DeathMan - Sob Maj 29, 2010 14:29

Witam, temat stary, ale nie będe zakładał nowego, mam tylko jedno pytanie.
Od założenia tematu już drugi raz wymianiam górny wahacz, poprzednio kupiłem jakąś chińszczyzne za 70 zł na allegro, po wyjęciu go okazało się, że sworzeń jest wyrobiony, założyłem nowy wahacz.
Problemem jest to, że nie mogę dokręcić nakrętki mocującej wymieniony wyżej sworzeń do tego drugiego pionowego elementu(też wahacz ?), dokręciłem do pewnego momentu i nakrętka kręci się dość lekko i nie chce dojść do końca. Czy zniszczył się gwint na swrzoniu czy może po prostu ciężko jest ją dociągnąć ?
Wiem, że takie rzeczy najlepiej się dokręca (do pewnego stopnia) pistoletem pneumatycznym, lecz takiego nie posiadam.

Swoją drogą coś mi się tłukło w okolicach lewego koła, myślałem, że to ten sworzeń, ale jednak nie.
Tłucze się przy niższych temperaturach/gdy jest wilgotno, już sam nie wiem co to może być, pozostały jeszcze tuleje wahacza dolnego, górne mocowanie amortyzatora i gumy stabilizatora.
Czy, żeby wymienić tuleje dolnego wahacza, trzeba jechać na prase ?
Nie mam na myśli tego sworznia na samym dole bo je wymieniałem.

_papa_ - Sob Maj 29, 2010 15:43

piter34 napisał/a:
DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?


Tak.

Nie.

DeathMan napisał/a:
Problemem jest to, że nie mogę dokręcić nakrętki mocującej wymieniony wyżej sworzeń do tego drugiego pionowego elementu(też wahacz


Wszelkie śruby dokręca się po opuszczeniu auta z podnośnika. Auto musi stać na kołach. Sam sworzeń górny jest na stożku więc dokręcając nie ma prawa się kręcić. Gdyby nie pomogło, można spróbować lekko puknąć sworzeń od góry, tak aby się zablokował w zwrotnicy. Sama wymiana wahacza górnego jest bajecznie prosta. Tylko jak wspomniałem wcześniej wszelkie śruby dokręcamy gdy auto stoi na kołach. Tyczy się to również tulei metalowo gumowych mocowanych do karoserii. Wszystko jest pięknie opisane w manualu serwisowym. Podał bym linka, ale jedyny który znałem nie działa. pozostaje ściągnąć sobie z google, albo z torrent-ów.

Cytat:
Czy, żeby wymienić tuleje dolnego wahacza, trzeba jechać na prase ?

Na chłopski rozum raczej tak, choć mogę się mylić.

DeathMan - Sob Maj 29, 2010 22:37

Dzięki za odpowiedź.
Że wymiena jest prosta, to już teraz wiem, jedynie z tą nakrętką sworznia mam problem, ją jako jedyną dokręcałem na podniesionym aucie, spróbuje ją dokręcić jeszcze teraz jak wszystko jest złożone.
Pozdrawiam.

PS. Czy górne mocowania amortyzatorów należy wymieniać parami ? Kupiłem na ebay'u za 10 funtów oryginalne mocowanie MG/Rover, niestety sprzedający posiadał tylko jedną sztuke. Auto tłucze się tylko z jednej strony.

bastek - Sro Cze 09, 2010 00:50

DeathMan napisał/a:
Czy górne mocowania amortyzatorów należy wymieniać parami ?

nie

Mayson - Sro Cze 09, 2010 07:55

_papa_ napisał/a:
piter34 napisał/a:
DeathMan napisał/a:
tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?

Tak.

Nie.

Obaj macie rację, ale nie do końca :] W manualu jest taka formułka:
"Po montażu wahaczy sprawdzić geometrię i wyregulować jeśli potrzeba."

DeathMan, właściwie na każde Twoje pytanie jest odpowiedź w manualu. Są pieknie rozrysowane i opisane schematy, co i jak wymieniać :ok:

_papa_ - Sro Cze 09, 2010 20:06

Mayson napisał/a:
_papa_ napisał/a:
:
piter34 napisał/a:

DeathMan napisał/a:

tylko jestem ciekawe czy po wymianie tego wahacza konieczne jest ustawienie zbieżności ?


Tak.


Nie.


Obaj macie rację, ale nie do końca :] W manualu jest taka formułka:
"Po montażu wahaczy sprawdzić geometrię i wyregulować jeśli potrzeba."


Geometrie może i tak. Ustawienie zbieżności to co innego. Na chłopski rozum:
Geometria to inaczej kąty pochylenia kół, zbieżność to ustawienie "prostości" (skrętu? nie wiem jak to nazwać :wink: ). Patrząc z góry na oś samochodu, to z takich / \, bądź takich \ / lub takich / | trzeba zrobić | | takie. :mrgreen: