Zobacz temat - Zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika

emes - Sro Cze 18, 2008 23:22
Temat postu: Zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika
Czy ktoś z Was zauważył podobną rzecz? Dzisiaj sprawdzaliśmy z Gawinem obroty silnika i zauważyliśmy ciekawą rzecz, silnik kręcił się do około 4k obrotów, sprawdzaliśmy podczas postoju. Jak wracałem do domu to sprawdziłem podczas jazdy i kręci się znacznie wyżej. Czy u Was jest podobnie? Chodzi oczywiście o silnik diesla 101KM.
walkie - Czw Cze 19, 2008 07:34

W benzynie, jak stoisz, masz wrzucony luz to też go nie pogazujesz wyżej niż 4-4,5 tys obrotów.
Brt - Czw Cze 19, 2008 07:50

Cytat:
W benzynie, jak stoisz, masz wrzucony luz to też go nie pogazujesz wyżej niż 4-4,5 tys obrotów.

:shock: przecież spokojnie do czerwonego pola się Twój kajetan krecił :hm:

walkie - Czw Cze 19, 2008 08:00

Brt napisał/a:
przecież spokojnie do czerwonego pola się Twój kajetan krecił :hm:


na luzie?
mnie się nigdy nie udało. a gdzie Ty mi kajetana kręciłeś?

dobryziom - Czw Cze 19, 2008 08:13

walkie napisał/a:
W benzynie, jak stoisz, masz wrzucony luz to też go nie pogazujesz wyżej niż 4-4,5 tys obrotów.



potraktuje to jako żart :rotfl:

walkie - Czw Cze 19, 2008 08:16

dobryziom napisał/a:
potraktuje to jako żart :rotfl:


a traktuj sobie to jak chcesz, naprawdę. mówię Ci co zaobserwowałam. dziś po pracy jeszcze raz sprawdzę.

zetes - Czw Cze 19, 2008 08:20

czy to powod do niepokoju, bo ja tam pilnuje aby nie osignal czerwonego pola i juz :lol:
walkie - Czw Cze 19, 2008 08:40

No ja też się nie niepokoję, wręcz jestem spokojna :)
maciej - Czw Cze 19, 2008 08:45

R623 i R827 na pewno można na luzie dokręcić do odcięcia.
dobryziom - Czw Cze 19, 2008 08:56

jak dla mnie to coś jest nie tak z tym samochodem jeśli sie nie chce zakręcić... może dywanik się wcisnął pod pedał :roll:
maciej - Czw Cze 19, 2008 09:04

hehe... No chyba, że to "amerykaniec" - tam naprawdę są niezłe patenty żeby klient sobie przez głupotę krzywdy nie zrobił. Np. zabezpieczenie przed przekręceniem kluczyka bez wciśnięcia sprzęgła albo wszystkie kombinacje w jakich nie da uruchomić się auta z automatem. ;)
A już zupełnie rozwalił mnie Ford Festiva koleżanki (mienie przesiedleńcze), który z powodu tego, że posiadał "niebezpiecznego" manuala miał wielką żółtą kontrolkę na środku deski "Shift up"!! :rotfl:

Brt - Czw Cze 19, 2008 09:08

maciej napisał/a:
A już zupełnie rozwalił mnie Ford Festiva koleżanki (mienie przesiedleńcze), który z powodu tego, że posiadał "niebezpiecznego" manuala miał wielką żółtą kontrolkę na środku deski "Shift up"!!


:hahaha: :hahaha:

emes - Czw Cze 19, 2008 09:09

Napisałem o tym, co zauważyliśmy, bo zastanawia mnie to, że podczas postoju oraz na luzie nie kręci się więcej niż 4k obrotów, a podczas jazdy nie ma problemu, udało mi się zakręcić na 2 biegu do prawie 5k obrotów. Myślę że to przez zabezpieczenie przed zbyt wysokim kręceniem silnika podczas postoju, bo jeżeli podczas jazdy nie ma problemów, to nie może być problem z silnikiem. Pierwsze podejrzenie to pasek rozrządu, ale gdyby tak było, to podczas jazdy też byłby problem z wysokim kręceniem silnika.
dobryziom - Czw Cze 19, 2008 09:33

nie wydaje mi sie żeby mogło być jakieś zabezpieczenie bo niby po co :roll:
maciej - Czw Cze 19, 2008 09:34

Brt, z tego co pamiętam, to mimo manuala trzeba było go odpalać na wciśniętym sprzęgle i hamulcu albo jakoś tak. :D
emes - Czw Cze 19, 2008 09:36

To w takim razie dlaczego na postoju silnika nie można zakręcić wyżej niż 4k obrotów, a podczas jazdy kręci się spokojnie do prawie 5k obrotów? Poza tym, zastanawia mnie też, że coś w tym musi być, jeżeli walkie zauważyła podobne zachowanie w swoim Roverku :-)
Brt - Czw Cze 19, 2008 09:40

walkie napisał/a:
a gdzie Ty mi kajetana kręciłeś?


pod "kerfurem" ;)

walkie - Czw Cze 19, 2008 09:57

Brt napisał/a:
pod "kerfurem" ;)


robiłeś mu krzywdę? :>

Brt - Czw Cze 19, 2008 10:03

nieeeeeee przyjemność :mrgreen:
walkie - Czw Cze 19, 2008 10:04

Brt napisał/a:
nieeeeeee przyjemność :mrgreen:


Jest coś o czym powinnam wiedzieć, a o czym nie wiem? :)

Brt - Czw Cze 19, 2008 10:54

hehe przecież stałaś obok :P
walkie - Czw Cze 19, 2008 11:21

ie przypominam sobie kręcenia kajtka
michone - Czw Cze 19, 2008 11:26

moj sie kreci do odcinki na luzie :)
emes - Czw Cze 19, 2008 11:27

To było na ostatnim spocie w Carrefourze?
mcteusz - Czw Cze 19, 2008 12:04

A za każdym razem na postoju wyżej nie zakręcisz niż do 4? Sprawdzałeś raz czy kilka razy?
emes - Czw Cze 19, 2008 14:32

mcteusz napisał/a:
Sprawdzałeś raz czy kilka razy?


Sprawdzałem kilka razy i nie da się kręcić powyżej 4k obrotów :-)

Brt - Czw Cze 19, 2008 16:12

na któryms tam spocie dawno temu ;)
walkie - Czw Cze 19, 2008 19:02

Kręci się do odcięcia praktycznie :)
W korku się ludzie na mnie dziwnie patrzyli. Teraz jeszcze Gawin go pokręcił ;)

dobryziom - Pią Cze 20, 2008 08:07

<wow> nagłe ozdrowienie nie może być :roll:
maciej - Pią Cze 20, 2008 08:11

Nieee... Walkie ma benzynę, a emes pisze o dieselu. ;)
dobryziom - Pią Cze 20, 2008 08:45

walkie napisał/a:
W benzynie, jak stoisz, masz wrzucony luz to też go nie pogazujesz wyżej niż 4-4,5 tys obrotów.

na luzie?
mnie się nigdy nie udało.


Maćku ale odnoszę sie do tego...

maciej - Pią Cze 20, 2008 09:01

dobryziom napisał/a:
Maćku ale odnoszę sie do tego...

Jak się tak głęboko odwołujesz to dawaj cytat, bo ciężko zrozumieć. :)

walkie - Pią Cze 20, 2008 09:27

dobryziom napisał/a:
<wow> nagłe ozdrowienie nie może być :roll:


dobryziom napisał/a:
Maćku ale odnoszę sie do tego...


w końcu wiadomo o co Ci chodzi. Jak rozumiem Ty nigdy się nie mylisz i zawsze masz rację. Gratuluję. Mam nadzieję, że poczułeś się lepiej.

dobryziom - Pią Cze 20, 2008 10:02

nie myli sie tylko ten co nic nie mówi :ok:
Kozik - Sob Cze 21, 2008 15:41

emes napisał/a:
Sprawdzałem kilka razy i nie da się kręcić powyżej 4k obrotów


idioto odporne :D Nie sądzę żeby takie kręcenie do odcinki na postoju było zdrowe dla silnika ;)