Zobacz temat - [Freelander] Pasek alternatora i klimatyzacji
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] Pasek alternatora i klimatyzacji

gutontuner - Sob Cze 21, 2008 14:43
Temat postu: [Freelander] Pasek alternatora i klimatyzacji
witam wszystkich

Zakupiłem LR Freelander 99 rok 2.0 TDCI

Samochód na wyposarzeniu posiada klimatyzację - lecz :

poprzedni włąściciel z niewiadomego mi powodu nałozył krótki pasek
od wersjki bez klimy i cos pomieszał w ustawieniach rolek - moze napinacza

zadzwoniłem do servisu po numerze nadwozia zamówiłem pasek - przysłali pasek który niestety nie pasuje - długość jest napewno dobra

jednak w jaki sposób bym go nie zakładał pomuija mi alternator -
próbwałem juz zmienic pozycje ustawienia alternatora i klimy , jednak nic niema regulacji
napiecie paska reguluje tylko napinacz



sprawa jest o tyle dziwna ze nie pasuje zadne podejście zaznaczam ze servis dosłał mi schemat nalzenia paska - i nic nie pasuje
myslałem juz nawet o załozeniu paska podwujnie rowkonanego - i nałozenie z drogiej strony na alternator - ale to takze nic nie daje - bo pasek ociera o pompe wspmagania

prosił bym o pomoc w tej kwestji -0 nic podobnego na forum nie znalazłem

o ile moge prosic uzytkowników innych aut o fotke tego jak ma byc nałozony pasek -
lub co interesowało by mnie bardzej
zmierzenie średnicy poszczegolnych rolek (kol pasowych)

- sprwa jest bardzo ciekawa - i jak dotad zaden warsztat nie moze mi pomoc w tej kwestji

czekam na dpwiedz - pozdrawiam serdecznie[color=red][/color]

Free - Sob Cze 21, 2008 20:45

Jak TDCi to może to silnik z forda? :mrgreen: Oczywiście to żart... Jak masz schemat to musi pasować. Czy w tym silniku nie powinno być dwóch pasków jeden napędzający sprężarkę klimy i alternator a drugi do samej pompy wspomagania? W benzyniaku 1,8 tak jest.
Brt - Sob Cze 21, 2008 20:52

gutontuner, a czy możesz pstryknąć jakąś fotkę Twojego silnika ?? i tego miejsca na pasek ??
henryk - Sob Cze 21, 2008 20:57

Free napisał/a:
Czy w tym silniku nie powinno być dwóch pasków jeden napędzający sprężarkę klimy i alternator a drugi do samej pompy wspomagania?
- w R75 CDT są właśnie dwa paski - jeden krótki i drugi dużo dłuższy, który do czego nie wiem.
Brt - Sob Cze 21, 2008 21:12

a w silnikach serii L jest tylko jeden pasek, dlatego prośba o fotkę ;)
gutontuner - Sob Cze 21, 2008 23:20

Brt napisał/a:
a w silnikach serii L jest tylko jeden pasek, dlatego prośba o fotkę ;)



a wiec tak - sprawa jest bardzo zagadkowa -
dzisiaj wysalłem zapytanie na alllegro osobie kt ora sprzedaje silnik

poprosilem o foty - uzytkownik był na tyle miły ze odrazu mi je wyslał

ze zdjecia wynika ze :

najpierw wał korbowy = rownolegle do niego dołem w jednej lini pompa klimatyzacji
powyzej pompa wspomagania i dopiero na samej górze alternator

u mnie jest w zupełnie innej kolejnosci
podobnie wynika ze schematu jaki dostalem z servisu - alternator ma napewno byc na samej górze
czy podbnie macie w swoich autach??


tylko teraz po co ktos zamieniał by kolejnośc urządzeń - i droga sprawa - czy wszystkie weze i złacza beda pasowaly do noiwego ustawienia

czy pmpa klimys jet sprawna

pasek w tym modelu napewno jest jeden tzn jedna sztuka
dwa modele - jeden do modelu z klimatyzacją a drógi do modelu bez klimy

fotke spróbuje zrobic - jednak niewiem cy sie to uda bo jest tam naprawde bardzo mało miejsca - wukombinuje coś na dniach

Brt - Sob Cze 21, 2008 23:41

a czasem nie masz klimy dokładanej ?? w R600 spotykane były klimy dokładane i wtedy sprężarka klimy jest nad alternatorem i jest napędzana krótkim paskiem od wałka alternatora. jak tutaj:
http://skocz.pl/4PK545

gutontuner - Nie Cze 22, 2008 14:51

Brt napisał/a:
a czasem nie masz klimy dokładanej ?? w R600 spotykane były klimy dokładane i wtedy sprężarka klimy jest nad alternatorem i jest napędzana krótkim paskiem od wałka alternatora. jak tutaj:
http://skocz.pl/4PK545


kurcze teraz sam juz niewiem
musze sprawdzic ile PK ma pasek, bo z kolka klimy wynika ze 6PK bedzie za wąski
iec moze sie okazac ze bedzie tak jak na zdjeciu przesłanym przez Ciebie!
juz sam niewiem co mam robic. :beczy:

głupio zeby samochod mial klime a ja pocił sie jak niewiem!

Brt - Nie Cze 22, 2008 15:09

możesz sznurkiem zmierzyć ile ma mieć pasek długości (np. 545), a szerokość to mierzysz po ilości rowków na kole pasowym (5PK)
gutontuner - Nie Lip 06, 2008 12:13

Brt napisał/a:
a czasem nie masz klimy dokładanej ?? w R600 spotykane były klimy dokładane i wtedy sprężarka klimy jest nad alternatorem i jest napędzana krótkim paskiem od wałka alternatora. jak tutaj:
http://skocz.pl/4PK545




witam ponownie - a więc tak

rozkręciłem pół samochodu i juz wiem nieco więcej

napewno w poim samchodze bedzie taki układ jak w zdjęciu które przesyła poprzednik

tylko teraz czy moglbyście mi sprawdzić jeszcze jdną rzecz :

a mianowicie - ile pk ma pasek który idzie pcząwszy od wału do klimy i pompy wspomagania (bo u mnie na kółku pasek ma 6 pk )

i ile ma krótki pasek idący od klimy do alternatora

kółko na klimie ma 9 pk
czy moge załozyć pasek 6 pk i 3 pk - czy nie bedzie za wąski pasek do alternatora?
zeby mi nie pękał

czy lepiej załozyć pasek 5 pk długi i 4 pk krótki ?

i teaz jeszcze jedna sprawa -

jak naciagnać krótki pasek do alternatora ?

klima niema absolutnie zadnej regulacji
a do alternatora sie jeszcze nie dopchałem

z tego co widać narazie chyba niema!

aha i jescze jedna sprawa - ktoś chyba zmienił rolke alternatora
bo jest w jednej linii z pozostałymi rolkami a nie powinien

czekma nna opowiedź

bardz wam wszystkim dziekuje za uzyskanie dotychczasowych informacji