Zobacz temat - [R416] Płyn w układzie wspomagania.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Płyn w układzie wspomagania.

wiktorio0001 - Sob Cze 21, 2008 17:14
Temat postu: [R416] Płyn w układzie wspomagania.
Witam Serdecznie.
Ubyło mi trochę płynu w zbiorniczku wspomagania. Nie wiem jaki tam mam płyn czy olej. Czy one są mieszalne? Czy muszę wymienieć cały płyn? Jeśli tak to jak to zrobić i jaki najlepiej wlać?

kasjopea - Sob Cze 21, 2008 20:36

Dexron II D. Dolewasz do zbiorniczka do poziomu max oznaczonego na zbiorniczku
wiktorio0001 - Nie Cze 22, 2008 09:26

Bardzo przepraszam ale zapomniałem dodać że ten mój płyn jest niebieski. Czy jak go pomieszam z czerwonym, to nic się nie stanie?
kasjopea - Nie Cze 22, 2008 22:01

Chyba lepiej nie mieszać. Jeżeli nie wiesz co tam miałeś, to może lepiej wymienić cały płyn. Ale to tylko taka sugestia, może ktoś bardziej kompetentny się wypowie.
Skiba - Nie Cze 22, 2008 22:43

Płynów o różnych kolorach nie wolno mieszać ! Wymień cały, roboty 5 minut.
wiktorio0001 - Wto Cze 24, 2008 10:45

Wymienię chyba cały. Tylko jak to zrobć :?:
piter34 - Wto Cze 24, 2008 10:57

wiktorio0001 napisał/a:
Wymienię chyba cały. Tylko jak to zrobć :?:

W RAVE nie ma?

Brt - Wto Cze 24, 2008 11:17

wiktorio0001 napisał/a:
Wymienię chyba cały. Tylko jak to zrobć


1. odciągasz strzykawką płyn ze zbiorniczka
2. odkręcasz wężyk powrotu i go przedłużasz (najlepiej przeźroczystym weżykiem) i wkładasz do butelki na zużyty płyn
3. zaślepiasz króciec od tego wężyka w zbiorniczku
4. odpalasz auto na kilka sekund (płyn zostanie wessany i wyleci do bytelki na płyn zużyty)
5. Dolewasz świeżego płynu do zbiorniczka i skręcasz kierownicę na max w lewo
6. odpalasz na kilka sekund auto
7. dolewasz płyn do zbiorniczka skręcasz kierownicę na max w prawo
8. odpalasz na kilka sekund auto (widać po kolorze płynu w wężyku czy stary płyn zleciał i czy jest prawie pusto w zbiorniczku)
9. zakładasz wężyk przelewowy spowrotem i dolewasz płyn do właściwego poziomu.
10 odpalasz auto i kręcisz kierownicą w prawo i w lewo, żeby układ się odpowietrzył. Gasisz silnik i sprawdzasz poziom płynu i w razie potrzeby uzupełniasz jeszcze.
11. Jedziesz na przejażdżkę kontrolną ;)

Najlepiej to robić w dwie osoby np. ze Skibą :P :lol:

Remigiusz - Wto Cze 24, 2008 11:18

No jak jak normalnie :mrgreen:

Wsuń się pod auta, i odkręć wężyk co idzie ze zbiornika wspomagania (gumowy) do pompy wspomagania (metalowa rurka). Jest tam taka klamra na rurki wiec ja otwórz i ściągnij gumowa rurkę i spuść olej do jakiegoś słoika :wink:

Potem znów wszytko zakręć i wlej nowy olej do zbiornika od wspomagania i gotowe. :grin:
30min roboty to może jest :wink:

--------------------------------------------------

Brt dal jednak bardziej kompetentna odpowiedz :rotfl:

wiktorio0001 - Sob Cze 28, 2008 11:39

Dzięki Serdeczne. Co ja bym bez Was zrobił???????????? A i oczywiście jeszcze jedno pytanko; jaki płyn polecalibyście?
Jary - Sob Cze 28, 2008 19:17

wiktorio0001 napisał/a:
jaki płyn polecalibyście?

kasjopea napisał/a:
Dexron II D.


Odpowiedź już była :roll:

praktis - Sob Cze 28, 2008 20:52

Skiba napisał/a:
Płynów o różnych kolorach nie wolno mieszać ! Wymień cały, roboty 5 minut.



Instrukcja obsługi R400 mówi, że kolory płynów Dexron IID mogą się różnić, jednak nie jest to powód do obaw (można mieszać).
Są też płyny mieszalne z innymi (np. STP).