|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V] problem z obrotami i odpaleniem
SKonrad - Pon Cze 23, 2008 08:37 Temat postu: [R200 1.4 16V] problem z obrotami i odpaleniem Z góry uprzedzam że przeglądnąłem podobne tematy na forum.
Ze względu na to że auto zaczęło mi przerywać, a w końcu przestało odpalać postanowiłem po przeglądnięciu forum podmienić czujnik położenia wału korbowego oraz cewkę. Chcę je wyjąć z auta znajomego, który jednak nie posiada kodu do immobilisera. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy rozłączenie przewodów od CPWK oraz cewki, ew. silniczka krokowego bez odłączania akumulatora nie spowoduje błędów w komputerze, a jeśli można odłączyć akumulator to na jak długo bez konsekwencji dla immobilisera.
Druga sprawa związana z falowaniem obrotów: zauważyłem że podczas skoków obrotów z czarnej skrzyneczki obok skrzynki bezpieczników dochodzi "cykanie", tak jakby włączanie- wyłączanie przekaźnika. Jestem w trakcie ściągania RAVE więc nie mam podglądu co to za ustrojstwo, a odpowiedzi potrzebuję na wczoraj
piter34 - Pon Cze 23, 2008 12:00
SKonrad napisał/a: | Chcę je wyjąć z auta znajomego, który jednak nie posiada kodu do immobilisera. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy rozłączenie przewodów od CPWK oraz cewki, ew. silniczka krokowego bez odłączania akumulatora nie spowoduje błędów w komputerze, a jeśli można odłączyć akumulator to na jak długo bez konsekwencji dla immobilisera. |
Nie spowoduje to żadnych konsekwencji dla immobilisera, bo ten cały czas przecież ma zasilanie z akumulatora.
SKonrad napisał/a: | Druga sprawa związana z falowaniem obrotów: zauważyłem że podczas skoków obrotów z czarnej skrzyneczki obok skrzynki bezpieczników dochodzi "cykanie", tak jakby włączanie- wyłączanie przekaźnika. Jestem w trakcie ściągania RAVE więc nie mam podglądu co to za ustrojstwo, a odpowiedzi potrzebuję na wczoraj |
ZTCP to tam jest przekaźnik główny, przekaźnik sondy lambda, rozrusznika i pompy paliwa.
PTE - Pon Cze 23, 2008 13:12
Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało.
piter34 - Pon Cze 23, 2008 14:21
PTE napisał/a: | Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało. |
Bo Ty masz immo pasywne
Jeśli jest aktywne to po odłączeniu aku trzeba robić synchronizację.
PTE - Pon Cze 23, 2008 14:46
piter34 napisał/a: | PTE napisał/a: | Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało. |
Bo Ty masz immo pasywne |
Czyli R200 jest pod tym kątem krok do tyłu
piter34 - Pon Cze 23, 2008 15:28
PTE napisał/a: | Czyli R200 jest pod tym kątem krok do tyłu |
Od rocznika modelowego 99 (wtedy gdy wprowadzono sygnalizację kierunkowskazami) w R200 tez jest immo pasywne.
Szczegóły w technicznym FAQ.
SKonrad - Pon Cze 23, 2008 17:25
Cytat: | ZTCP to tam jest przekaźnik główny, przekaźnik sondy lambda, rozrusznika i pompy paliwa. |
Czyli bez problemu mogę odpiąć to pudełko z przekaźnikami z innego auta (bez kodu do immobilisera)?
Chodzi mi o poz nr 3 z tego linka
link
piter34 - Pon Cze 23, 2008 18:10
SKonrad napisał/a: | Czyli bez problemu mogę odpiąć to pudełko z przekaźnikami z innego auta (bez kodu do immobilisera)? |
Tak, możesz.
|
|