Zobacz temat - [R200 1.4 16V] problem z obrotami i odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200 1.4 16V] problem z obrotami i odpaleniem

SKonrad - Pon Cze 23, 2008 08:37
Temat postu: [R200 1.4 16V] problem z obrotami i odpaleniem
Z góry uprzedzam że przeglądnąłem podobne tematy na forum.
Ze względu na to że auto zaczęło mi przerywać, a w końcu przestało odpalać postanowiłem po przeglądnięciu forum podmienić czujnik położenia wału korbowego oraz cewkę. Chcę je wyjąć z auta znajomego, który jednak nie posiada kodu do immobilisera. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy rozłączenie przewodów od CPWK oraz cewki, ew. silniczka krokowego bez odłączania akumulatora nie spowoduje błędów w komputerze, a jeśli można odłączyć akumulator to na jak długo bez konsekwencji dla immobilisera.
Druga sprawa związana z falowaniem obrotów: zauważyłem że podczas skoków obrotów z czarnej skrzyneczki obok skrzynki bezpieczników dochodzi "cykanie", tak jakby włączanie- wyłączanie przekaźnika. Jestem w trakcie ściągania RAVE więc nie mam podglądu co to za ustrojstwo, a odpowiedzi potrzebuję na wczoraj ;)

piter34 - Pon Cze 23, 2008 12:00

SKonrad napisał/a:
Chcę je wyjąć z auta znajomego, który jednak nie posiada kodu do immobilisera. W związku z tym chciałbym się dowiedzieć czy rozłączenie przewodów od CPWK oraz cewki, ew. silniczka krokowego bez odłączania akumulatora nie spowoduje błędów w komputerze, a jeśli można odłączyć akumulator to na jak długo bez konsekwencji dla immobilisera.

Nie spowoduje to żadnych konsekwencji dla immobilisera, bo ten cały czas przecież ma zasilanie z akumulatora.

SKonrad napisał/a:
Druga sprawa związana z falowaniem obrotów: zauważyłem że podczas skoków obrotów z czarnej skrzyneczki obok skrzynki bezpieczników dochodzi "cykanie", tak jakby włączanie- wyłączanie przekaźnika. Jestem w trakcie ściągania RAVE więc nie mam podglądu co to za ustrojstwo, a odpowiedzi potrzebuję na wczoraj ;)

ZTCP to tam jest przekaźnik główny, przekaźnik sondy lambda, rozrusznika i pompy paliwa.

PTE - Pon Cze 23, 2008 13:12

Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało.
piter34 - Pon Cze 23, 2008 14:21

PTE napisał/a:
Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało.

Bo Ty masz immo pasywne :lol:
Jeśli jest aktywne to po odłączeniu aku trzeba robić synchronizację. ;-)

PTE - Pon Cze 23, 2008 14:46

piter34 napisał/a:
PTE napisał/a:
Odłączałem akumulator nawet na kilka dni i nic się nie rozprogramowało.

Bo Ty masz immo pasywne :lol:


Czyli R200 jest pod tym kątem krok do tyłu :smile:

piter34 - Pon Cze 23, 2008 15:28

PTE napisał/a:
Czyli R200 jest pod tym kątem krok do tyłu :smile:

Od rocznika modelowego 99 (wtedy gdy wprowadzono sygnalizację kierunkowskazami) w R200 tez jest immo pasywne. ;-)
Szczegóły w technicznym FAQ.

SKonrad - Pon Cze 23, 2008 17:25

Cytat:
ZTCP to tam jest przekaźnik główny, przekaźnik sondy lambda, rozrusznika i pompy paliwa.

Czyli bez problemu mogę odpiąć to pudełko z przekaźnikami z innego auta (bez kodu do immobilisera)?
Chodzi mi o poz nr 3 z tego linka
link

piter34 - Pon Cze 23, 2008 18:10

SKonrad napisał/a:
Czyli bez problemu mogę odpiąć to pudełko z przekaźnikami z innego auta (bez kodu do immobilisera)?

Tak, możesz.