Zobacz temat - SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego

laska3001 - Sro Cze 25, 2008 17:55
Temat postu: SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego
Witam serdecznie

Otóż w sobotę miałem chwilkę wolnego czasu więc postanowiłem że wymienię pasek wieloklinowy Wszystko miało iść gładko i sprawnie ale nie poszło :sad: , w poprzednich moich autach aby wymienić pasek wystarczyło poluzować alternator Tu za to wygląda tak jakby poluzowanie go nic nie dało

Znalazłem w Rave opis demontażu paska i z rysunków (z rysunków bo ang. nie znam więc tekst odpada) wynika że trzeba poluzować rolkę napinającą I moje pytanie brzmi: jak?
Bo nie chciał bym czegoś uszkodzić :wink:

Z góry dzięki i pozdrawiam

Brt - Sro Cze 25, 2008 19:27

opisy były juz ;)

1. kluczem 15 (płasko oczkowym najlepiej) trzeba naciągnąć rolkę napinacza (za śrubę która jest na środku rolki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tak jakbyś miał dokręcać tą śrubę)
2. jak napinacz jest naciągnięty to zdejmujesz pasek z któregoś koła pasowego.
3. puszczasz napinacz i zakładasz nowy pasek
4. Naprężasz ponownie napinacz i dokończasz zakładanie paska
5. sprawdzasz czy pasek dobrze leży i odpalasz auto i gotowe

Sama wymiana to kilka minut i nie trzeba nic poluzowywać. Jesli masz osłonę silnika to trzeba ja odkręcić. W R200SDi da się wymienić pasek (nie mając osłony silnika) samemu bez kanału - dostep do napinacza jest przy skręconych kołach na max w prawo ;)

laska3001 - Sro Cze 25, 2008 20:36

Brt napisał/a:
opisy były juz ;)

1. kluczem 15 (płasko oczkowym najlepiej) trzeba naciągnąć rolkę napinacza (za śrubę która jest na środku rolki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tak jakbyś miał dokręcać tą śrubę)
2. jak napinacz jest naciągnięty to zdejmujesz pasek z któregoś koła pasowego.
3. puszczasz napinacz i zakładasz nowy pasek
4. Naprężasz ponownie napinacz i dokończasz zakładanie paska
5. sprawdzasz czy pasek dobrze leży i odpalasz auto i gotowe

Sama wymiana to kilka minut i nie trzeba nic poluzowywać. Jesli masz osłonę silnika to trzeba ja odkręcić. W R200SDi da się wymienić pasek (nie mając osłony silnika) samemu bez kanału - dostep do napinacza jest przy skręconych kołach na max w prawo ;)




Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź :grin: