|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego
laska3001 - Sro Cze 25, 2008 17:55 Temat postu: SOLVED [R220SDi 98r] Wwymiana paska wieloklinowego Witam serdecznie
Otóż w sobotę miałem chwilkę wolnego czasu więc postanowiłem że wymienię pasek wieloklinowy Wszystko miało iść gładko i sprawnie ale nie poszło , w poprzednich moich autach aby wymienić pasek wystarczyło poluzować alternator Tu za to wygląda tak jakby poluzowanie go nic nie dało
Znalazłem w Rave opis demontażu paska i z rysunków (z rysunków bo ang. nie znam więc tekst odpada) wynika że trzeba poluzować rolkę napinającą I moje pytanie brzmi: jak?
Bo nie chciał bym czegoś uszkodzić
Z góry dzięki i pozdrawiam
Brt - Sro Cze 25, 2008 19:27
opisy były juz
1. kluczem 15 (płasko oczkowym najlepiej) trzeba naciągnąć rolkę napinacza (za śrubę która jest na środku rolki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tak jakbyś miał dokręcać tą śrubę)
2. jak napinacz jest naciągnięty to zdejmujesz pasek z któregoś koła pasowego.
3. puszczasz napinacz i zakładasz nowy pasek
4. Naprężasz ponownie napinacz i dokończasz zakładanie paska
5. sprawdzasz czy pasek dobrze leży i odpalasz auto i gotowe
Sama wymiana to kilka minut i nie trzeba nic poluzowywać. Jesli masz osłonę silnika to trzeba ja odkręcić. W R200SDi da się wymienić pasek (nie mając osłony silnika) samemu bez kanału - dostep do napinacza jest przy skręconych kołach na max w prawo
laska3001 - Sro Cze 25, 2008 20:36
Brt napisał/a: | opisy były juz
1. kluczem 15 (płasko oczkowym najlepiej) trzeba naciągnąć rolkę napinacza (za śrubę która jest na środku rolki) zgodnie z ruchem wskazówek zegara (tak jakbyś miał dokręcać tą śrubę)
2. jak napinacz jest naciągnięty to zdejmujesz pasek z któregoś koła pasowego.
3. puszczasz napinacz i zakładasz nowy pasek
4. Naprężasz ponownie napinacz i dokończasz zakładanie paska
5. sprawdzasz czy pasek dobrze leży i odpalasz auto i gotowe
Sama wymiana to kilka minut i nie trzeba nic poluzowywać. Jesli masz osłonę silnika to trzeba ja odkręcić. W R200SDi da się wymienić pasek (nie mając osłony silnika) samemu bez kanału - dostep do napinacza jest przy skręconych kołach na max w prawo |
Dzięki za szybką i rzeczową odpowiedź
|
|