Zobacz temat - [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 15:31
Temat postu: [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem
Witam!! Mam problem z R25 2.0 idt. Samochód ma bardzo kiepskie przyspieszenie. Winą prawdopodobnie są ustawienia ECU. Niestety nie można się z nim połączyć. Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Wiem, że uszkodzony jest czujnik/sterownik poduszek powietrznych. Czy on może coś psuć? Może wiecie gdzie jest jakiś dobry warsztat, gdzie mogliby sobie z tym w miarę szybko poradzić??

Z góry dziękuję za pomoc!



Brt: poprawiłem temat

Brt - Czw Lip 03, 2008 15:53

Sterownik poduszek nie ma wpływu na silnik. Czy świeci Ci siekontrolka silnika "check engine". Może odepnij przepływomierz i zobacz jak auto będzie jeździć ??
lineumaciel - Czw Lip 03, 2008 20:39

konradp-swatch napisał/a:
itam!! Mam problem z R25 2.0 idt. Samochód ma bardzo kiepskie przyspieszenie.


Sprawdź przepływomierz. Czujnik poduszek nie ma wpływu na nic.

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 20:48

Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow. Przy podpietym przeplywomierzu silnik odmawia wspolpracy do 3000 obrotow a potem nabiera temperamentu i spokojnie wkreca sie na czerwone pole obrotomierza. Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.

Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.

Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.

Mam jeszcze pytanie czy w tym roverku jest kontrolka od poduszek (bo u mnie sie nie swieci)?

sTERYD - Czw Lip 03, 2008 20:52

jeśli są poduszki to kontrolka jest, za to kontrolki check engine w 214 nie masz...
ale skoro w temacie jest 25 idt to powinna być, tak samo jeśli masz ABS to i ta kontrolka powinna się świecić chwilkę po przekręceniu kluczyka...
obawiam się że masz coś nagrzebane :(

lineumaciel - Czw Lip 03, 2008 20:57

konradp-swatch napisał/a:
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow



Więc znasz już odpowiedź, polecam darować sobie bosha i kupić przepływomierz z JC koszt ok 200zł.


konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.


Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.

konradp-swatch napisał/a:
Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.



Zmień mechanika. Mój mi nie poszedł więcej niż 175km/h.


konradp-swatch napisał/a:
Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.


A pod jaki ty komputer chcesz się podpiąć?????

[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 20:59 ]
Cytat:
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow.



Przy jakich obrotach dokładnie czujesz że auto już ciągnie??

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 21:12

Jesli chodzi o to jak samochod idzie przy odpietej przeplywce, to wkreca sie od samego dolu i idzie do 3900 ale przy ok 3400 czuc, ze koncza sie jego mozliwosci;p Przy podpietej przeplywce do 3000 nic sie nie dzieje i dopiero potem ciagnie do ponad 4tys ale to i tak nie jest jeszcze to.

Co do podpiecia komputera, to chodzi mi o podpinanie komputera do sterownika poprzez zlacze OBD. Problem jest taki, że pojawia sie komunikat "polaczenie zaklocone" i nic z tego nie wychodzi. Nie mozna dokonywac zadnych modyfikacji, kasowac bledow itd... Mozna tylko zobaczyc parametry pracy przy uzyciu innego oprogramowania. Nie wiem co uniemozliwia pelny dostep do ecu?

Jesli wiecie, to napiszcie jakie sa najodpowiedniejsze ustawienia pompy ??

sTERYD - Czw Lip 03, 2008 21:15

no ale jakim sprzętem się podłączasz??
czy to roverowski T4, czy KTS bosha czy jakieś inne cudo??

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 21:43

KTSem - co do roverka to jeszcze jedna istotna informacja - w samochodzie byla naprawiana pompa - stad moze byc zle ustawiony zaplon
R-200 - Czw Lip 03, 2008 21:49

KTS odczyta tylko blędy w sterowniku silnika i może je wykasować. Pokaże tylko z protokołu OBD. Błędów producenckich nie pokaże bo ich nie widzi. :roll: Poduszek też nie widzi. :lol:
Brt - Czw Lip 03, 2008 21:53

pykalodaniel napisał/a:
konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.



Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.


no właśnie u emesa jest tak samo i odpala spokojnie zimą :| dziwne ale ....... nie wiem co o tym mysleć.
Co do reszty, to jak koledzy piszą. Uniwersalnym sterownikiem sprawdzisz tylko silnik, aby siędostać głębiej potrzebny jest Testbook roverkowy. A kontrolkę silnika ewnie ktoś u Ciebie wyciął :|

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 22:49

Może wiecie gdzie mozna sie podpiac pod taki komputer w okolicach w Lublina?

A co myslicie o osiagach samochodu? Czy jest to jednak wina przeplywomierza (ktory powinien byc dobry) czy jest to cos innego??

Jeszcze raz zapytam: jakie sa optymalne ustawienia pompy??

sTERYD - Czw Lip 03, 2008 23:09

R-200, , w 25 już widzi, w starszych modelach faktycznie opcji jest mało, ale to jest spowodowane tym, że mało rzeczy jest diagnozowane przez sterownik samochodu (praktycznie tylko silnik i ABS) W nowszych modelach już jest diagnostyka zgodna z OBD2 :cool:
przeciez -2 stopnie to jest bardzo dobry kąt wtrysku... to w benzynie są dodatnie kąty, bo wtedy to jest kąt wyprzedzenia zapłonu...
+3 w dieslu to by było do d*** zimą :/

konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 23:18

Właśnie miałem o to pytać. Po podlaczeniu poporzez KTS dowiedzialem sie wlasnie o bledach w sterowniku poduszek ale ze wzgledu na to, ze nie chcial sie polaczyc, nie udalo sie wykasowac bledow.
sTERYD - Czw Lip 03, 2008 23:22

błędów w sterowniku poduszek się nie kasuje. Jak są błędy to znaczy, że coś jest nie tak, jak wszystko będzie ok to nie będzie błędów, i wtedy ewentualne zapamiętane dadzą się wykasować...
konradp-swatch - Czw Lip 03, 2008 23:32

Gdzie ten sterownik sie dokladnie znajduje?? Mam rozumieć, że i tak skasować te błędy można tylko testbookiem a to, ze nie mozna sie polaczyc za pomoca ktsa jest normalne, bo uniwersalne urzadzenie umozliwia jedynie odczyt danych?

Jesli ktos wie jak rozwiazac problem osiagow to prosze o podpowiedz!;]

sTERYD - Czw Lip 03, 2008 23:37

niee , to nie jest normalne, ktsem da sie bez problemu połączyć i skasować błędy, tylko będzie się buntował przy takich, które sa aktualnie "w użyciu" a srs nie wywala generalnie błędow jeśli aktualnie nie występują, acz zdarzają się wyjątki :/
PHJOWI - Czw Lip 03, 2008 23:52

steryd widze że mój kts nieżle się spisuje :) , a co do twoich problemów kts bez problemu czytają silnik ale.... z pduszkami to tylko modele po 2003 , napewno ostek się nie może połączyć i robi ciebie w wała , co prawda miałem przypadek że moja t4 nie mogła się połączyć ze sterownikiem silnika przez sensor airbag ale to była wina walniętego sensora , ale tylko t4 nie mogła ponieważ w testbook system najpierw sprawdza srs podzespoły a potem kieruje do silnika.
konradp-swatch - Pią Lip 04, 2008 00:29

A w przypadku KTS-a walniety sensor poduszek tez moze byc problemem? Jesli nie to, to co?? "Polaczenie zaklocone" w ktsie..
lineumaciel - Pią Lip 04, 2008 11:50

Namiar na przepływomierz do r25 iDT

Producent: JC
numer: KBK002JC
importer, sprzedawca: http://www.jcauto.pl


Sklep online


Mam taki od roku i nic się nie dzieje

konradp-swatch - Pią Lip 04, 2008 14:31

Dzieki;] Juz zamowilem. Oczywiscie nie przez sklep online ale w normalnym sklepie wspolpracujacym z Inter Cars - cena ok 250zl :cool:

Dalej mnie martwi problem z podlaczeniem do kompa;/

am_k - Pią Lip 04, 2008 14:46

konradp-swatch,
witam a Ty gdzie sie podpinałeś do kompa w Lublinie?

sTERYD - Pią Lip 04, 2008 15:58

Cytat:
steryd widze że mój kts nieżle się spisuje :smile:

ano daje radę :)
jeszcze raz wielkie dzięki :)
mam tylko mały problem z ESI 2k7, ale to kiedyś przy okazji ;)
konradp-swatch napisał/a:
A w przypadku KTS-a walniety sensor poduszek tez moze byc problemem?

raczej nie... kts em osobno się diagnozuje poduszki, osobno silnik, i osobno ABS :hm:

R-200 - Pią Lip 04, 2008 22:55

Kolego Steryd diagnostyka OBD2 dotyczy tylko sterownika silnika, jeśli mówimy o normie, i to w zakresie dotyczącym czystości spalin. :cool:
sTERYD - Sob Lip 05, 2008 00:55

ale to i tak jest oddzielone od diagnostyki SRS i ABS
a poza tym norma OBD2 powoduje wyraźne zmiany w sterowaniu silnikem, a co za tym idzie w możliwościach komunikacji :cool:

konradp-swatch - Sob Lip 05, 2008 13:04

Dzisiaj wymienilem przeplywomierz na nowy i niestety dalej jest zle;/ Ma ktos jakis pomysl co to moze byc?? Przypominam, ze po odpieciu przeplywki (kiedy sterownik dziala w trybie awaryjnym) samochod idzie jak burza.

Moze ktos sie orientuje jak dziala sterownik w trybie serwisowym? Sa wtedy stale parametry pracy silnika? Zastanawiam sie czy to nie jakis inny czujnik cos miesza;/

lineumaciel - Sob Lip 05, 2008 16:10

konradp-swatch napisał/a:
Dzisiaj wymienilem przeplywomierz na nowy i niestety dalej jest zle


Co rozumiesz przez żle?

Przepływomierz rozumiem że kupiłeś ten z JC?

konradp-swatch - Sob Lip 05, 2008 17:41

Tak. Przepływomierz jest z JC. Czuje może minimalna różnicę między nim a starym Boscha. Mimo wszystko samochód zupelnie inaczej wkreca sie na obroty i przyspiesza przy odpietym przeplywomierzu (gdy sterownik dziala w trybie awaryjnym a silnik wkreca sie tylko do 4k obrotow).
lineumaciel - Sob Lip 05, 2008 17:56

konradp-swatch napisał/a:
Tak. Przepływomierz jest z JC. Czuje może minimalna różnicę między nim a starym Boscha. Mimo wszystko samochód zupelnie inaczej wkreca sie na obroty i przyspiesza przy odpietym przeplywomierzu (gdy sterownik dziala w trybie awaryjnym a silnik wkreca sie tylko do 4k obrotow).



Więc tak:

- Czy z podpiętym JC samochód zaczyna ciągnąc od 1800obr.
- Do jakich obrotów się kręci z podpiętym JC
- Czy z podpiętym JC na 1 musisz go kręcić powyżej 3tysięcy
aby ruszyć dynamicznie???

- czy miałeś już kiedyś diesla?????

konradp-swatch - Nie Lip 06, 2008 08:40

Poprawka: Wczoraj wieczorem przejechałem się po trasie i muszę powiedzieć, że wszystko jest OK!;] Jeśli chodzi o Twoje pytania, to rzeczywiście samochód ciągnie dopiero jak turbina zaczyna gwizdać;] Kręci się normalnie do pow. 5k.

Mam jeszcze pytanie o przedział obrotów do 2k. Wiem, że turbodziura itd... ale wczoraj mialem problem z wyjechaniem z parkingu podziemnego;p Nie wiem, czy tak ma być? Poza tym dodam, że przy odpietym przeplywomierzu duzo lepiej wkrecal sie na obroty w tym zakresie.

Wie ktos moze jakie w tym roverku jest cisnienie doladowania??

P.S. Rzeczywiscie wczesniej jezdzilem tylko benzyna;]

Brt - Nie Lip 06, 2008 09:26

konradp-swatch napisał/a:
Mam jeszcze pytanie o przedział obrotów do 2k. Wiem, że turbodziura itd... ale wczoraj mialem problem z wyjechaniem z parkingu podziemnego;p Nie wiem, czy tak ma być?

Jeździłem 45 z tym silnikiem i zauważyłem ze był bardziej zmulony w tym zakresie niz u mnie przed zmianami w silniku. Więc całkiem mozliwe, że ten typ tak ma. A co to znaczy problemy z wyjazdem z parkigu. Z 1 nie mogłes ruszyć ??

Jak dla mnie trochę przekombinowai z tymi poprawkami w dieslach z R25/45 Podnieśli moment co prawda, ale w sumie suiektywne wrażenia z jazdy są gorsze no i są duzo trudniejsze w naprawach.
Podobnie jest z dieslami 2.2 D4D w toyotach -wersja 180KM Potęzny moment ale dostęny w króciutkim zakresie i auto ponizej 2000 obr nie jedzie :| Dużo bardziej jest chwalona wersja 150KM właśnie ze względu na inną charakterystyke momentu no i jest mniej czuła na jakość paliwa ;) koniec OT ;)

konradp-swatch - Nie Lip 06, 2008 09:43

Możliwe właśnie, że ten typ... Zastanawia mnie tylko, dlaczego przy odpietym przeplywomierzu jest lepiej do 2k obrotow i czy tak ma byc :???: ;> Co do wyjazdu z parkingu, to poprostu przy 1,5k obrotow nie jest w stanie wyjechac pod dosyc stroma gorke bo sie dusi;/ Moj R214si nie ma z tym najmniejszego problemu.
Dolt - Nie Lip 06, 2008 11:47

Ja w swoim nie mam żadnych problemów aby ruszyć nawet pod największą górkę.
Co do silnika to się z Wami zgodzę:
fajna zabawa jest tylko do 3 tys :cry: ale może chip coś pomoże :mrgreen:

Brt - Nie Lip 06, 2008 12:14

konradp-swatch napisał/a:
Co do wyjazdu z parkingu, to poprostu przy 1,5k obrotow nie jest w stanie wyjechac pod dosyc stroma gorke bo sie dusi;/

no to jest coś nie tak :| ale nie wiem co, może przepływka kończy zywot :roll:

sTERYD - Nie Lip 06, 2008 18:40

a moze EGR się nie zamyka :hm:
konradp-swatch - Nie Lip 06, 2008 21:26

Przeplywka jest nowa i rozwiazala wszelkie problemy powyzej 2200 obrotow;] Co do EGR to nie wiem nawet gdzie tego szukac;p Ma to chyba jakis zwiazek ze spalinami;>?? Jak mozecie to napiszcie gdzie to moge znalezc i jak sprawdzic czy dziala OK.
sTERYD - Nie Lip 06, 2008 23:56

jest to zawór recyrkulacji spalin, i jak wciśniesz gaz to powinien się zamknąć, a jak silnik pracuje równo- bez przyspieszania to się otwiera i oszczędza Ci paliwo i środowisko, ale jak się nie zamknie przy dodawaniu gazu, to spaliny wracają do cylindra i zmniejszą zawartość tlenu w cylindrze, co powoduje spadek mocy...
konradp-swatch - Pon Lip 07, 2008 08:55

Jest jakis sposob zeby to zdiagnozowac?? :???:
Brt - Pon Lip 07, 2008 09:22

zaslepić i zobaczyć, czy jest poprawa ;) zawór EGR znajdije się nad turbiną i łaczy kolektory ssący i wydechowy. Dochodzi do niego cieniutki wężyk, który nim steruje
lineumaciel - Pon Lip 07, 2008 09:42

konradp-swatch napisał/a:
Poprawka: Wczoraj wieczorem przejechałem się po trasie i muszę powiedzieć, że wszystko jest OK!;] Jeśli chodzi o Twoje pytania, to rzeczywiście samochód ciągnie dopiero jak turbina zaczyna gwizdać;] Kręci się normalnie do pow. 5k.

Mam jeszcze pytanie o przedział obrotów do 2k. Wiem, że turbodziura itd... ale wczoraj mialem problem z wyjechaniem z parkingu podziemnego;p Nie wiem, czy tak ma być? Poza tym dodam, że przy odpietym przeplywomierzu duzo lepiej wkrecal sie na obroty w tym zakresie.

Wie ktos moze jakie w tym roverku jest cisnienie doladowania??

P.S. Rzeczywiscie wczesniej jezdzilem tylko benzyna;]



Więc będziesz musiał się przestawić z benzynki ;-) .

Cieszę się że przepływka działa. Popatrz tak jak mówili koledzy na EGR.

Jak nie dojdziesz który to jest zawór zrobię zdjęcie i podeśle.

konradp-swatch - Wto Lip 08, 2008 08:54

Będę próbował;] Dzięki!!

[ Dodano: Sob Lip 12, 2008 14:45 ]
Nowy temat, żeby odciąć się od mechaniki a skoncentrowac na elektronice;p

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=28851