Zobacz temat - [R75] Oryginalny przebieg R 75 ??
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Oryginalny przebieg R 75 ??

Zukowaty - Sob Lip 05, 2008 13:40
Temat postu: [R75] Oryginalny przebieg R 75 ??
Witam!
Znalazlem takie COS i jestem ciekaw czy rzeczywiscie mozna tam sprawdzic oryginalny przebieg w 75.Wie ktos cos na ten temat?

lamer - Sob Lip 05, 2008 14:11

To przecież aukcja PHJOWI! ZTCW to przebieg faktycznie jest zapisany w module świateł. Jego odczytanie jest możliwe na T4. Jeżeli będzie inny (wyższy) to najpewniej cofano licznik na desce (istniej jeszcze szansa wymiany włącznika po awarii...). Nie wiem jednak czy tego przebiegu z modułu świateł też nie da się zmodyfikować (właściwie na pewno się da tylko pytanie czy fachowcy już wiedzą jak). Coś mi się obiło o klawiaturę, że przebieg jest też zapisany w sterowniku skrzyni automatycznej jeżeli taką roverek posiada.
Zukowaty - Sob Lip 05, 2008 14:35

No wlasnie cos mi to Nowe Miasto tak pasowalo :P Skrzynke mam manual.Sprawdze sobie jak uruchomie juz auto bo watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam.Zmieniaja na liczniku i do komisu.Korzystaja z tego ze bardzo malo ludzi ma dostep T4
henryk - Sob Lip 05, 2008 19:04

Zukowaty napisał/a:
watpie zeby handlarze sie bawili w programowanie rozprogramowywanie i takie tam
- to w takim razie zagadka matematyczna:
w 2004 przebieg = 136000 (wg książki serwisowej)
w 2007 = 96000 (wg licznika)
w 2008 = 126000 i zgadza się z zapisanym w module LCM co do 1km (sprawdzone na T4)
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu.

Zukowaty - Sob Lip 05, 2008 19:20

henryk_w napisał/a:
Pytanie:
jeżeli teraz w samochodzie zepsuje się moduł LCM i zostanie wymieniony na taki jak na aukcji wspomnianej wyżej, to ile w sumie samochód ma przebiegu

Dobre pytanie tylko sie pogubilem troche.Zamieszane z tymi przebiegami.Trzeba pewnie wyciagnac pierwiastek z ksiazki serwisowej.Moze wymienili LMC i podkrecili licznik jednak...albo sa juz spece co sie bawia w programowanie :sad:

PHJOWI - Nie Lip 06, 2008 15:28

ale Panowie były próby walnięcia lsm w roverku i nici, na zebranie w szkole elektrotechnicznej gdzie wychodzą same głowy elektromechatroniki nie dali rady ponieważ jakoś dziwnie jest zapisany przebieg razem z numerem vin auta, Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm .
Zukowaty - Nie Lip 06, 2008 15:40

czyli jak chca przekrecic przebieg to tylko wymiana na taki z nizszym stanem wczodzi w gre?? Jakies pociesznie ze moze niektorzy moga sobie sprawdzic realny przebieg
PHJOWI - Nie Lip 06, 2008 17:16

można wymienić ale vin nie będzie się zgadzał
lamer - Nie Lip 06, 2008 20:51

PHJOWI napisał/a:
można wymienić ale vin nie będzie się zgadzał

A VINu nie można zmienić przez T4 (tak jak się to robi dla sensora poduszek zdaje się...)?

henryk - Nie Lip 06, 2008 21:44

PHJOWI napisał/a:
Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm
- przy okazji, jeżeli moduł LCM się zepsuje, to auto na szrot? - bo nie można wymienić? Raczej bzdura.
lamer - Nie Lip 06, 2008 21:57

henryk_w napisał/a:
PHJOWI napisał/a:
Według mnie nie ma możliwość walnięcia Lsm
- przy okazji, jeżeli moduł LCM się zepsuje, to auto na szrot? - bo nie można wymienić? Raczej bzdura.

Przeczytałem twój post i doszedłem do oczywistego wniosku, że IMHO NOWY moduł musi się dać zaprogramować na dowolny przebieg. Pytanie co z używką.

henryk - Nie Lip 06, 2008 22:14

Nie wiem co z używką, pytania czysto teoretyczne.
Generalnie chodzi mi o to, żeby nie utożsamiać przebiegu na liczniku ze stanem samochodu. Jeżeli licznik jest dobrze "zrobiony" to nie da się odczytać z samochodu przebiegu nawet pod T4. Pozostają tylko ślady ingerencji.
Teoretyczna również jest moja wiedza na temat ewentualnych metod kręcenia licznika w R75 - wynika ona z komentarzy Mariusza418. Oczywiste jest chyba, że nie mam zamiaru upowszechniać jego przypuszczeń. Szkoda w ogóle, że tego typu oszustwa są tak powszechne i nie zamierzam ułatwiać sprawy tym, którzy jeszcze nie znają właściwej metody. Metoda niestety jest i (przynajmniej) w Wielkopolsce jest praktycznie stosowana.
Nie będę również korygował mylnych wniosków pojawiających się wyżej (nie wszystkie są błędne)

Zukowaty - Nie Lip 06, 2008 22:46

Z modulem swiatel jest pewnie tak jak z licznikami z komputerem ze mozna je programowac na T4 tylko nowe a uzywki to juz my wiemy jak sie programuje :P >Modul pewnie tak samo tylko nie rozgryzli go jeszcze.Jak padnie modul to jedziesz do serwisu i zakladaja nowy i programuja-taka pewnie byla mysl fabryki.
lamer - Wto Lip 08, 2008 21:29

Ciekawe jak to:
http://www.haetech.com/Ht...=130&SortID=174
radzi sobie z R75... Jeżeli nawet nie akurat to urządzenie to na pewno jest inne. Jednym słowem jak nie ma papierowe książki przeglądów z wpisami, które można zweryfikować to stan licznika jest g...o warty. Osobiście znam przypadek gdzie po weryfikacji przedstawionej książki z niemieckim serwisem (AUDI) różnica sięgnęła 200tys. km dla 3-letniego auta!

Zukowaty - Wto Lip 08, 2008 21:39

Przeciez byly juz teksty na forum ze przyjezdzaly diesle 75 z przebiegami duuuuuuuuuuuzo ponad pol miliona.Co do tego uzadzonka to jedno z wielu do diagnostyki.Nie wiem czy da rade z R ale nie po to chyba ktos budowal T4 zeby mozna bylo odczytac jakims kompem za 1500zl.Mi moj mechanior tez diagnozowal bez T4 ale to tylko pokazalo parametry silnika,podstawowe bledy i nic wielkiego poza tym a komp za 10tys.
lamer - Wto Lip 08, 2008 21:45

Nazwanie tego urządzeniem "do diagnostyki" to chyba nadużycie ale co tam...
Co do T4 to przecież "spotkaliśmy się" dzisiaj winnym wątku, gdzie opisałem, że koledzy od BMW zastąpili skutecznie GT1 (też za >10k$) softwareowo-sprzętowym rozwiązaniem. Cała idea tkwi w przetłumaczeniu komunikacji OBD2 (szeregowa) na standard Ethernet (czyli zwykła sieć komputerowa), z którego korzystają zarówno GT1 jak i "nasz" T4.

pablo - Wto Lut 09, 2016 17:45

Odgrzebuję stary temat dotyczący sprawdzenia oryginalnego przebiegu. MaReK sprawdzał to latem w moim roverku tylko nie pamiętam czy Inpą czy innym programem. Jeżeli da się odczytać oryginalny przebieg Inpą to powiedzcie gdzie jest ta opcja.
sTERYD - Wto Lut 09, 2016 18:08

Inpa chyba akurat niekoniecznie. Na pewno bmwscanner sprawdzi przebieg w lsm i w kluczykach.
prebenny - Wto Lut 09, 2016 18:12

Ale w LSM coś ktoś kiedyś pisał tylko do 300 tyś zapisuje?

U mnie na pewno od co najmniej 3 miesięcy widnieje 280100 km przebiegu (a przejechałem już parę km od tego czasu).

sTERYD - Wto Lut 09, 2016 19:56

W lsm zapisuje co 100, albo 1000 km,
MaReK - Wto Lut 09, 2016 20:02

W LSM zapis jest co 100Km ale tyko do 300 tyś. km. Potem już LSM nie zapisuje.
pablo - Wto Lut 09, 2016 20:25

OK czyli w bmwscanner szukać , a czy program bmwscanner będzie gadał z typowym interfejsem od inpa czy musi być dedykowany interfejs bmwscanner ?
Bo już zgłupiałem to w końcu czym i gdzie sprawdzić prawdziwy przebieg ? Zapewne TOAF pokaże prawdziwy przebieg :D

marcin.misek - Wto Lut 09, 2016 20:58

pablo napisał/a:
a czy program bmwscanner będzie gadał z typowym interfejsem od inpa

Tak, tyle że tylko w wersji 1.4 DEMO, ale przebieg z EWS, LCM i IPK da sie odczytac.
W DDE4 nie odczytasz.
Ale jesli masz błedy w DDE to prawdopodobnie przebieg który jest zapisany dla danego błędu pochodzi własnie z DDE. ( mowa o INPA)

sTERYD - Wto Lut 09, 2016 22:00

MaReK, kojarzysz, czy w kluczykach też przebieg jest ograniczony?
MaReK - Wto Lut 09, 2016 23:10

sTERYD napisał/a:
MaReK, kojarzysz, czy w kluczykach też przebieg jest ograniczony?

Nigdzie indziej prócz LSM'a nie ma limitu. Przebieg w kluczyku zapisuje się z EWS'a podczas sesji (czyt. uruchomieniu z danego kluczyka auta). Jeśli cofniesz przebieg w EWS teoretycznie powinien cofnąć się w kluczyku. Zatem jeśli ktoś ogarnia temat, to może auto odmłodzić tak, że i T4 się nie pozna :P

marcin.misek - Wto Lut 09, 2016 23:37

MaReK napisał/a:
że i T4 się nie pozna

to tak...
musisz zmienic przebieg w IPK, LSM, EWS + kluczyki, ECU, + moze sterownik skrzyni biegów.

Za mało wartościowe auto aby bawic sie w przestawianie przebiegu w tych wszystkich modułach ;]

A... i z tego co kojarze to kluczyk chyba nizszych przebiegów nie przepisuje, tylko jesli jest wiekszy. Tak mi podpowiada jakis dokument od BMW...

MaReK - Wto Lut 09, 2016 23:49

marcin.misek napisał/a:
A... i z tego co kojarze to kluczyk chyba nizszych przebiegów nie przepisuje, tylko jesli jest wiekszy. Tak mi podpowiada jakis dokument od BMW...

Masz zabawki w domu - sprawdź ;P