Zobacz temat - [r214si 16.v 97r]Uszczelka kolektora czy glowica :(???
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r214si 16.v 97r]Uszczelka kolektora czy glowica :(???

donmulanka - Sob Lip 12, 2008 11:46
Temat postu: [r214si 16.v 97r]Uszczelka kolektora czy glowica :(???
Witam mam taki problem prosze podsuncie mi jakies sugestie co to moze być. Miałem niedawno robiona uszczelke pod glowica wymieniona na ta nowego typu. Samochód po postoju dluzszym pali na 2 cylindry przez chwilke.. czyli wnioskuje ze gdzies dostaje sie plyn chlodniczy badz woda na cylinder i dopuki nie przedmucha to przebiera.. po chwili wraca do normalnej pracy.. nastepnie to ucieka mi plyn chlodniczy ewidentnie pod autem jest plama wleje 1.5litra za godzine wycieka calość.. kiedy auto stoi jest to o tyle dziwne ze plyn nie zawsze ucieka zalezy od tego jak auto stoi czy w dol czy pod górkę i teraz nie wiem czy moze to byc uszkodzona uszczelka kolektora ssacego?? moze to powodować przedostawanie sie plynu na cylinder w którymś miejscu czy raczej będzie to peknieta glowica :( ? oświećcie mnie bo juz nie mam sił...
Kozik - Sob Lip 12, 2008 12:23

Ja miałem spory wyciek z pompy wody, ale w Twoim przypadku uszczelka kolektora ssącego też może być. Sprawdź czy na jakimś wężu nie przepuszcza.
oprawca_1978 - Pon Lip 14, 2008 08:55
Temat postu: Re: [r214si 16.v 97r]Uszczelka kolektora czy glowica :(???
donmulanka napisał/a:
Witam mam taki problem prosze podsuncie mi jakies sugestie co to moze być. Miałem niedawno robiona uszczelke pod glowica wymieniona na ta nowego typu. Samochód po postoju dluzszym pali na 2 cylindry przez chwilke.. czyli wnioskuje ze gdzies dostaje sie plyn chlodniczy badz woda na cylinder i dopuki nie przedmucha to przebiera.. po chwili wraca do normalnej pracy.. nastepnie to ucieka mi plyn chlodniczy ewidentnie pod autem jest plama wleje 1.5litra za godzine wycieka calość.. kiedy auto stoi jest to o tyle dziwne ze plyn nie zawsze ucieka zalezy od tego jak auto stoi czy w dol czy pod górkę i teraz nie wiem czy moze to byc uszkodzona uszczelka kolektora ssacego?? moze to powodować przedostawanie sie plynu na cylinder w którymś miejscu czy raczej będzie to peknieta glowica :( ? oświećcie mnie bo juz nie mam sił...


Podstawowym błędem, czynionym niestety przez właścicieli fajnych samochodów marki Rover, jest oddawanie ich tzw. "mechanikom samochodowym", zwłaszcza, gdy padnie w ich silniku uszczelka pod głowicą (słynny defekt tych silników). Prawie zawsze jest to równoznaczne ze świadomym skazaniem tego silnika na śmierć, i to jeszcze za którą świadomie się zapłaci.
Jeśli chcesz mieć dobrze naprawiony ten defekt - TYLKO I WYŁĄCZNIE samemu trzeba go naprawić! Piszę to z mojej autopsji, w tym miesiącu mija w moim samochodzie 20 miesięcy od naprawienia przeze mnie tej awarii (Polonez 1.4 MPI 1996 r.) i 45 tysięcy km przejechanych. Wszystko działa, jak działać powinno, a kosztowało mnie tylko tyle, co kosz uszczelki pod głowicę (FAI, dobra, za 160 PLN, teraz można taką mieć i za 120, czujnik temp. cieczy - bo stary zniszczyłem, za mocno dokręcając, no i uszczelkę kolektora wydechowego, bo stara popękała. No i ból zgiętych pleców.)
Nawet to opisałem - http://www.motonews.pl/fo...by=asc&start=80

Jary - Pon Lip 14, 2008 13:23

donmulanka napisał/a:
...czyli wnioskuje ze gdzies dostaje sie plyn chlodniczy badz woda na cylinder i dopuki nie przedmucha to przebiera.


A kolor spalin jaki masz :?:
donmulanka napisał/a:
teraz nie wiem czy moze to byc uszkodzona uszczelka kolektora ssacego?? moze to powodować przedostawanie sie plynu na cylinder


Nie ma takiej możliwości :idea:
donmulanka napisał/a:
czy raczej będzie to peknieta glowica ?


A masz jakieś przedmuchy z silnika :?:

sTERYD - Sro Lip 16, 2008 06:59

Cytat:
Nie ma takiej możliwości :idea:

oczywiście że jest :cool:
sprawdź sobie zawartość CO2 w płynie chłodzącym... jeśli to kolektor to nie będzie, jeśli głowica, to będzie :cool:
ale skoro płyn ewidentnie wycieka, to tego wycieku bym szukał, a co do palenia na dwa cylindry, to przyjrzyj się z rana świecom, czy któraś nie jest mokra, albo wypalona przypadkiem...

Jary - Sro Lip 16, 2008 11:44

sTERYD napisał/a:
oczywiście że jest


Ciekawe :?: z kolektora ssącego :wink:

sTERYD - Sro Lip 16, 2008 20:00

kanały wodne są tak poprowadzone, że jeden z nich jest zaślepiony kolektorem ssącym i jak uszczelka pada, to płyn leci prosto na pierwszy cylinder :/
Jary - Sro Lip 16, 2008 20:45

W swoim nieczego takiego nie mam :wink:
ewrej - Czw Sie 14, 2008 15:01

Witam!

A mnie spotkało takie coś, że zaczął ubywać płyn chłodniczy i trochę kopcił na biało i o drobinę podniosła się temperatura, więc podjechałem na stację po płyn i dolałem. Z rana następnego dnia sprawdziłem stan płynu chłodniczego - ni ma :/ wiec dolałem i pojechałem do domu (żeby odstawić autko w domu i później podjechać do mechanika). Po drodze podniosła mi się temperatura o 3/4 licznika. Wiec zatrzymałem sie na poboczu żeby odczekać chwilę. Później jak przekręciłem kluczyk nie chciał odpalić trochę dodałem gazu, i po chwili z tyłu auta była biała zadyma i pod silnikiem był plama.

Mam pytanie czy to są objawy HGF ?
Więc mam pytanie odnośnie mechaników we Wrocławiu a może gdzieś niedaleko Wrocławia, czy moglibyście mi polecić któregoś?

Bo wiem że muszę się liczyć z kosztami naprawy, ale przede wszystkim chodzi mi dobrego mechanika, żeby to co robi, robił to porządnie i

Proszę o rady i pomocy!
Pozdrawiam!