|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416si 1997] Wygłuszenie
oczar321 - Nie Lip 13, 2008 19:05 Temat postu: [R416si 1997] Wygłuszenie Od trzech miesięcy posiadam rovera i ogólnie jestem zadowolony z jednym wyjątkiem mam problemy ze słuchem to znaczy tz. nadwrażliwość i roverek jest dla mnie za głośny odgłos pracy silnika odbiera mi przyjemność z jazdy .Doradzcie czy można go wygłuszyć jeśli tak to jak się do tego zabrać i jakich użyć materiałów .Autko naprawde mi pasuje ale muszę sporo jeżdzić ą po godzinie jazdy mam dosyć.
fearless - Wto Lut 03, 2009 09:33
Odgrzebuję temat - szukałem na forum i w zasadzie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, co i jak zrobić, żeby było cicho.
Opiszę o co mi kaman.... (nie żeby mi przeszkadzało mruczenie silnika - chodzi o coś innego)
Jak kupiłem R - wydawało mi się strasznie głośno, aż do momentu gdy została wymieniona skrzynia biegów (huczało łożysko) i wtedy to usłyszałem po raz pierwszy cudowny dźwięk łożyska w lewym przednim kole - wymiana łożyska i miało być cicho, ale jednak nie było - bo tym razem usłyszałem łożysko w prawym , jak to zrobiłem - okazało się, że teraz słychać opory powietrza przez nieszczelną uszczelkę w oknie kierowcy - no to trzeba zrobić! - zrobione i ..... no i teraz na sam koniec, słuchając R podczas jazdy, z pełnym przekonaniem mogę stwierdzić, że największy hałas dochodzi z układu jezdnego oraz od lusterek wcale nie od silnika
I teraz powstaje pytanie - co można z tym zrobić
Czy można jakoś wygłuszyć podwozie, aby ograniczyć hałas z układu jezdnego (szczególnie okolice lewarka zmiany biegów) (oponki itp.) tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych....
Czy da radę zamienić lusterka - powiedzmy na bardziej opływowe - takie jakie występują już w R75 ...
Brt - Wto Lut 03, 2009 09:40
fearless napisał/a: | tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych.... |
no raczej nie zazwyczaj to sie właśnie tak odbywa i szczerze mówiąc to nie znam innego sposobu
fearless - Wto Lut 03, 2009 09:46
Brt napisał/a: | fearless napisał/a: | tak żeby nie rozbierać całego środka i nie pakować zbędnych kilogramów w postaci mat bitumicznych.... |
no raczej nie zazwyczaj to sie właśnie tak odbywa i szczerze mówiąc to nie znam innego sposobu |
Czyli nadal jedynym, oklepanym tematem wygłuszania są te nieszczęsne maty... Wszystko byłoby pięknie, gdyby nie ich waga...
truten23 - Wto Lut 03, 2009 09:55
Kolego, nie łam się, za to R z dodatkowymi kilogramami będzie szedł po drodze tak gładko jak Cadillac
Brt - Wto Lut 03, 2009 09:57
ja wrzuciłem maty z filcem - po założeniu było słychać różnicę ale teraz to się chyba już przyzwyczaiłem, bo dalej mi za głosno
[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 09:57 ]
pozatym ... obniżysz środek cieżkości
fearless - Wto Lut 03, 2009 10:24
Brt gdzie dokładnie je założyłeś - chodzi o miejsca
I czy wygłuszyłeś też okolice lewarka zmiany biegów - jeśli tak to czym
MieszAs - Wto Lut 03, 2009 10:48
fearless napisał/a: | byłoby pięknie, gdyby nie ich waga... |
Rajdowe i wyścigowe autka są najlżejsze, ale za to nie mają wcale wygłuszeń.
Coś za coś...
Brt - Wto Lut 03, 2009 10:52
mata bitumiczna z warstewką filcu - drzwi wszystkie + częściowo ściana grodziowa i nadkola przednich kół od środka i właśnie tunel środkowy pod konsolą i w okolicach lewarka
http://www.allegro.pl/ite...c_promocja.html
fearless - Wto Lut 03, 2009 11:40
To już ostatnie pytanie - ile mi tego potrzeba, żeby wygłuszyć autko (nadkola przód i tył, lewarek, ścinę grodziową, panel środkowy, bagażnik i drzwi szt 4 )
Brt - Wto Lut 03, 2009 12:01
tak na oko ok. 10 - 12 robiłem na raty, wiec w sumie nie wiem ile mi poszło
fearless - Wto Lut 03, 2009 12:12
No to kupiłem : http://sponge.pl/?13,mata-akustyczna-gladka-2cm - sztuk 2
Chyba powinno wystarczyć
Dziękuję za odpowiedzi i zaczynam klikać "pomógł"
Edit: Upsss - zapomniałem, to nie mój temat - to nie mogę klikać "pomógł" - w związku z tym musi wystarczyć - Dziękuję!
Edit2: pewnie mi zostanie tej maty trochę - więc jak ktoś będzie chętny, to mogę oddać za browara i przesyłkę
greg-si - Wto Lut 03, 2009 18:50
są jeszcze pianki którymi można wygłuszyć podłogę. Sam takie coś będę stosował. Zaleta jest taka że ważą dużo mniej od wszelakich mat.
Dodam że matami nie wykleisz tego co najbardziej słychać czyli uszczelek dookoła drzwi oraz uszczelek w drzwiach.
Ja na wiosnę biorę się za wyciszenie auta.
qlesh - Sro Kwi 29, 2009 09:11
Witam, przykleję się do tematu
A więc mam pytanie odnośnie wyciszenia przegrody, jako że wyciszenie drzwi i podłogi jest szeroko opisane zarówno na naszym forum jak i w informacjach zawartych w google
Mianowicie jak należy dostać się do przegrody? Co należy zdemontować i gdzie mniej więcej kłaść maty do tego pytanie znalazłem coś takiego..
http://www.swistak.pl/a17...-NA-RYNKU.html# ....nada się?? pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając.
EDIT:hmm aukcja mocno nieaktualna ale przynajmniej typ jakiego szukam sie zgadza
no i pytanie czy w wygłuszając pracę silnika należy to zrobić jedno czy dwustronnie? od zewnątrz i wewnątrz(w jednym przypadku gimnastyka za silnikiem a w drugim rozbieranie auta )
Dzięki z góry za pomoc...niestety opcja pomógł dla mnie nie będzie dostępna bo nie zamierzam zakładać kolejnego tematu.
witgut - Sro Kwi 29, 2009 21:29
Obejrzałem ogłoszenie z matami bitumicznymi.
Jestem budowlańcem i materiał ten bardzo przypomina mi membranę Ceresit BT 21, rolka 25m2 około 850zł, powinno wystarczyć na całe auto a w niektórych hurtowniach budowlanych można kupić na m2.
PTE - Czw Kwi 30, 2009 07:23
qlesh napisał/a: | (...) pytam się bo są bardzo lekkie o cenie nie wspominając. |
Lekkie to one nie są. Czegoś podobnego (mata APP lub Boll z warstwą aluminium) użyłem do wygłuszenia pokrywy silnika (oryginalna się kruszyła po kontakcie z płynem chłodniczym, do tego niszczyła wszelkie plastiki z którymi się stykała pod maską - winien był owy płyn). Zużyłem 4 maty a maska stała się prawie 5kg cięższa - naprawdę to czuć
|
|