Zobacz temat - [R416] Czy wymienić uszczelkę ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Czy wymienić uszczelkę ?

luqar - Sro Lip 16, 2008 09:51
Temat postu: [R416] Czy wymienić uszczelkę ?
Witam,
W przyszłym tygodniu planuję oddać samochód mechanikowi - wymiana paska rozrządu, pompy wody i napinacza.

Ale zastanawiam się, czy przy tej okazji nie wymienić uszczelki pod głowicą. Jest kilka objawów, które zaczynają mnie martwić. Z opisywanych na forum objawów HGF mam dwa, tzn. ubytek płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym (około 0,1l/1000km) oraz w zbiorniczku jest "biała kaszka". Ma ktoś sposób jak wymyć/wyczyścić zbiorniczek?

W poniedziałek jak go odpaliłem zaczął też przez chwilę na zimnym silniku nierówno pracować, silnik dostał drgań odczuwalnych nawet na kierownicy i stał się głośniejszy. Ale to może być jeden z elementów układu elektrycznego silnika: świece, przewody zapłonowe, kopułka lub palec aparatu zapłonowego. Będę musiał to puźniej sprawdzić.

Moje auto to Rover 416SI sedan z 1997r. 16K4FK80 nr silnika 428245, 1588ccm - 112KM/82kW. Przebieg 144tys.

Szukałem już na rynku uszczelki nowego typu LVB500190 i jest z tym spory problem. Znalazłem taką za 151PLN plus transport. Poza tym znalazłem kilka ofert na e-bay na całe komplety uszczelek.
Przy okazji szukania na e-bay znalazłem też coś takiego :
http://cgi.ebay.co.uk/Blo...tem130237019768

Macie może jakieś namiary na nową uszczelkę? A może wystarczy wymiana na starą wersję uszczelki? Czy przy wymianie uszczelki na nowy typ trzeba również wymienić LCN000140L dolną magistralę olejową? Niestety nie udało mi się nigdzie w Polsce namierzyć - macie jakiś namiar. TomaTeam nie odpowiedział mi jeszcze na maila. :cry:

kolin - Sro Lip 16, 2008 09:56

Wymień uszczelkę przy okazji, oddaj głowice do sprawdzenia czy jest ok, warto też wymienić uszczelniacze zaworowe.


Ja zbiorniczek pukałem przy pomocy środka to tego przeznaczonego... kilka razy... później po paru set km zlać i na nowo wlać i jest Git.

Ja osobiście mam założoną uszczelkę starego typu, jeśli wszystko jest poskręcane jak należy i dbasz o wszystko to będzie chodzić :)

luqar - Sro Lip 16, 2008 10:01

kolin napisał/a:
Ja zbiorniczek pukałem przy pomocy środka to tego przeznaczonego... kilka razy... później po paru set km zlać i na nowo wlać i jest Git.


Myślałem raczej nad zdemontowaniem zbiorniczka i jego dokładnym wymyciu. Nie wiem tylko, czy jest jakiś problem z jego demontażem i jakim środkiem go wymyć. Może wystarczy zwykły płyn do naczyń?

kolin - Sro Lip 16, 2008 11:37

Zbiorniczek żaden problem, domowymi sposobami da sie to wyczyścić...

ja tam wszystko lałem, żeby był czysty to co było na warsztacie... a później wrzątkiem przepłukałem

luqar - Sro Lip 16, 2008 20:33

W dalszym ciągu mam wątpliwości, czy wymienić uszczelkę czy nie. A jeśli tak, to na nowy typ, czy starą wersję. Nie wiem czy to już początki HGF. A dobre złożenie głowicy i tak będzie zależało od fachowej roboty mechanika - wszystko jedna czy z nową czy starą uszczelką !! !
Nie wiem też, czy konieczna jest wymiana magistrali olejowej przy wymianie uszczelki nowego typu. ?? ? Doradźcie coś!

kolin - Sro Lip 16, 2008 22:45

Z tego co mi wiadomo jest potrzebna nowa magistrala olejowa...


Ja jak miałem HGF dałem całą głowicę do remontu zapłaciłem za samo zrobienie głowicy w zakładzie 710 zł i wyjechała jak z fabryki

wszystko zależy też do mechanika jaki z niego fachowiec

luqar - Sob Lip 19, 2008 12:25

W poniedziałek udaje się na zakupy:
pasek rozrządu: Gates 5238xS - 70PLN,
rolka napinacza: Ruville 56104 - 78PLN,
Uszczelniacze na rozrząd po 13PLN i na wałek 14PLN.
Problem mam z pompą. W sklepie u siebia znalazłem SKF (VKPC 87401) za 145PLN oraz GRAF lub DOLZ za 90PLN. Na Allegro znalazłem też SKF za 106PLN.
Nie znam firmy GRAF i DOLZ, więc jeśli ktoś miał z nimi jakąłś styczność, to proszę o opinię. Jeśli są w porządku, to po co przepłacać!

Ze względu na brak kasy, chyba z wymianą uszczelki pod głowicą trochę poczekam. Ubytki płynu nie są duże, temperatura jest ok., silnik też dobrze chodzi. Wymyje tylko zbiorniczek wyrównawczy i zobaczę czy pojawią sie inne symptomy HGF.

Zaczeły mi piszcześ hamulce z przodu, więc zanosi się na wymianę klocków. I tu proszę o pomoc - jakie klocki do tego modelu (auto z ABS)? Tarcze mam z przodu wentylowane, śr. 262mm, grubość 21mm (min.19), otwór 64mm, wys. 44,7mm. Proszę o jakiś kod, bo szukałem na kilku stronach i e-katalogach, ale nie mogę się połapać które na 100%będą pasować do mojego auta.