Zobacz temat - [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia

lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 09:06
Temat postu: [L series] wymiana oleju w skrzyni PG1 - instrukcja+zdjęcia
Jak już się namęczyłem to przynajmniej podzielę się efektami :-)

Do wymiany oleju w skrzyni PG1 będzie nam potrzebne:

1) kanał
2) Olej MTF94
3) klucz oczkowy 17
4) klucz kwadratowy 9mm
5) 1mb wężyka o średnicy ok 7-9mm
6) lejek (do zamontowania wraz z wężykiem)
7) jakiś baniak do którego będzie ściekał olej
8) gumowe rękawiczki oraz papierowe ręczniki
9) zapał do pracy.



W związku z tym iż olej MTF94 można dostać w każdym większym sklepie nie polecam stosowanie dopuszczanego przez rave oleju zastępczego.
MTF94 kupuję się jako zlewany z beczki, w zależności gdzie uda wam się go kupić dostarczą wam go albo 2litry lub 2,5litra. Cena za litr w okolicach 48zł.

To chyba tyle w ramach wstępu. W części zasadniczej naszej pracy będą potrzebne nam w/w elementy aby cała procedura wymiany przebiegła bez problemów.

Do odkręcenia śruby spustowej będzie nam potrzebny klucz kwadratowy o wymiarze 9mm, wlew natomiast odkręcamy kluczem oczkowym 17.

Na początek polecam poluźnić obydwie śruby, następnie podstawić miskę pod skrzynie i odkręcić do końca korek wlewu a następnie korek spustowy.
Miskę pozastawiamy na dłuższy czas tak aby olej spokojnie mógł spłynąć do końca z skrzyni


Lejek i wężyk posłuży nam za zastępstwo "profesjonalnego" narzędzia przeznaczonego do wymiany oleju. Wężyk od góry przeprowadzamy prze komorę silnika i jego koniec wtykamy w wlew oleju do skrzyni. Na drugim końcu montujemy lejek i po upewnieniu się że zakręciliśmy korek spustowy zaczynamy lać świeży olej. Powinno go wejść od 2litrów do 2,2 litra. Wszystko zależy od tego ile nam go wyciekło podczas opróżniania skrzyni z starego oleju.

Poziom oleju sprawdzamy palcem, powinno być go na równo z dolnym brzegiem korka wlewowego.

Jęśli ktoś chciałby to kupić w Olsztynie lub w jego okolicach polecam firmę(prosić Marcina):
FH KOCZYK ,
ul.Lubelska 43a
10-410 Olsztyn
089 532 02 39.
mk654@wp.pl

Wysyłkowo olej można kupić w sklepie internetowym „www.tomateam.pl”, cena za opakowanie 2,5 litra 112.07



Na zamieszczonych zdjęciach są widoczne dwa korki:

1)czerwona kropka - spust z skrzyni
2)zielona kropka - wlew do skrzyni.

Zdjęcie z Rave przedstawia prawidłowy poziom oleju.

piter34 - Czw Lip 17, 2008 11:01

lineumaciel, możesz to przepisać do DOCa, wkleić fotki oraz osobno fotki w JPEGach wysłać mi na piter34(maupa)tlen.pl? Ten manual można dodać na stronę klubową, jeśli chcesz.
lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 11:08

piter34 napisał/a:
lineumaciel, możesz to przepisać do DOCa, wkleić fotki oraz osobno fotki w JPEGach wysłać mi na piter34(maupa)tlen.pl? Ten manual można dodać na stronę klubową, jeśli chcesz.


Jasne, wieczorem podeślę.

am_k - Czw Lip 17, 2008 11:21

lineumaciel,
Właśnie mnie uprzedziłeś, z tym ,że ja chciałem opisać wymianę w R200.
Ale można sie zastosować do Twoich instrukcji.

lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 11:35

am_kowalski napisał/a:
lineumaciel,
Właśnie mnie uprzedziłeś, z tym ,że ja chciałem opisać wymianę w R200.
Ale można sie zastosować do Twoich instrukcji.


am_kowalski jak masz jakieś inne wskazówki albo rady, to podczep pod temat.
Myślę że im więcej będzie informacji tym lepiej.

Procedurę wymiany oleju sobie już odpuściłem. Bo to prosta sprawa.

am_k - Czw Lip 17, 2008 11:53

Myślę, że wszystko jest jasne.
Tylko u mnie były dwie śruby 17 sześciokątne, we wlewie i w spuście oleju.

lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 12:00

am_kowalski napisał/a:
Myślę, że wszystko jest jasne.
Tylko u mnie były dwie śruby 17 sześciokątne, we wlewie i w spuście oleju.


hmmm rozumiem że masz skrzynie r65?

am_k - Czw Lip 17, 2008 13:56

Tak, a właściwie to czym one się różnią, poza korkiem zlewu oleju?
lineumaciel - Czw Lip 17, 2008 14:09

gdzieś na forum było to poruszane... zaraz poszukam.
link 1